Υπουργείο Εσωτερικών - Αίτημα τοποθέτησης στα περί παζαριών

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΜΠΟΡΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
Ελ. Βενιζέλου 248, ΚΑΛΛΙΘΕΑ ΤΚ 17675, τηλ.: 210 9413028, φαξ: 210 9431677, email: seeae@otenet.gr
Καλλιθέα, 30/01/2006
Αρ. πρ.: 1753
Προς:
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
Υπόψη: κου Υπουργού
ΠΡΟΚΟΠΗ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: ΓΕΝΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ
Κο Βολουδάκη Μ.

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,
Εκπροσωπώντας κλαδικά τους ελεύθερους επαγγελματίες της εμπορίας αυτ/του πανελλαδικά, επιθυμούμε να θέσουμε υπόψη σας τις παραμέτρους μιας απαράδεκτης παραβίασης της ισχύουσας Νομοθεσίας για θέματα εμπορίου από τον Δήμο Περάματος, όπως αυτή κατοχυρώνεται από τον ισχύοντα Ν.3377/2005.

Σύμφωνα με το σχετικό νομοθετικό κείμενο, η διενέργεια Κυριακάτικης Αγοράς οφείλει να σέβεται τις προϋποθέσεις της παρ. 2, του άρθρου 2 του παραπάνω Νόμου, αφού η δραστηριοποίηση οποιασδήποτε άλλης επιχείρησης, στα πλαίσια της οποίας λαμβάνουν χώρα εμπορικού χαρακτήρα συναλλαγές σχετικές με την αγοραπωλησία αυτ/των, είναι αδιανόητο να λαμβάνει χώρα κατά την Κυριακή, με βάση τον ίδιο Νόμο (άρθρο 12). Δηλαδή, είναι αδιανόητο σε χωροθετημένη έκταση ιδιοκτησίας ή μη ενός Δήμου (εν προκειμένω του Δήμου Περάματος) να εισπράττεται εισιτήριο κατά τις Κυριακές για να εισέρχονται ιδιώτες και να πραγματοποιούνται εμπορικού χαρακτήρα συναλλαγές αγοραπωλησίας επιβατικών αυτ/των, από τις οποίες το Ελληνικό Δημόσιο δεν εισπράττει ούτε τον αναλογούντα ΦΠΑ, ούτε τον φόρο εισοδήματος, αφού προκύπτει αναμφίβολα υπεραξία στα πλαίσια της όλης διαδικασίας. Αν υποθέσουμε, σε ένα ακραίο σενάριο, ότι δοθεί ακόμα και ο χαρακτήρας της "έκθεσης" στην όλη δραστηριότητα, τότε είναι αυτονόητο ότι υποκρύπτεται δόλος από πλευράς του Δήμου, εφόσον η διενέργεια αυτής της έκθεσης έχει χαρακτήρα της άτυπης "μάντρας" πωλήσεων αυτοκινήτων, με προκαθορισμένο ωράριο λειτουργίας!!

Η δράση Δημοτικής Επιχείρησης κάθε Κυριακή, λοιπόν, στα πλαίσια της οποίας διενεργούνται τέτοιες πωλήσεις αποτελεί κατάφορη παραβίαση του προαναφερθέντος Νόμου αλλά και του νόμιμου εμπορικού Ανταγωνισμού. Υπό αυτή την ιδιότητα, καλούμε πρωταρχικά την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών και κατ' επέκταση τη Διοίκηση των φορέων στους οποίους κοινοποιείται το παρόν, να τοποθετηθούν στα εύλογα ερωτήματα που παραθέτουμε, αναλαμβάνοντας και τις σχετικές πρωτοβουλίες δράσης, καθώς το γεγονός έχει ήδη επισημανθεί σε σχετικό διάλογο ως μέγα πρόβλημα φοροδιαφυγής Δημοσίων Εσόδων & πάταξης του νόμιμου εμπορικού Ανταγωνισμού.

Επιπλέον, είτε η συγκεκριμένη δραστηριότητα αφορά δράση στα πλαίσια Δημοτικής Επιχείρησης, που σημαίνει οφθαλμοφανέστατα ότι συγκεκριμένα πρόσωπα υπαγόμενα σε αυτήν ευθύνονται για παραβίαση του Νόμου, είτε η συγκεκριμένη δραστηριότητα αποτελεί ευκαιριακή πρωτοβουλία του εν λόγω Δήμου, αιτούμαστε από την πολιτική ηγεσία του Υπ. Εσωτερικών να ζητήσει από τον Δήμαρχο Περάματος τις παρακάτω εξηγήσεις, προκειμένου να μας διαβιβαστούν στη συνέχεια, κατά δική μας παράκληση, οι απαντήσεις στα παρακάτω:

1. Λήφθηκε, όπως προβλέπει ο Νόμος, σχετική Απόφαση από αρμόδιο Νομαρχιακό Συμβούλιο, βάσει γνωμοδότησης του επίσης αρμόδιου Εμπορικού Συλλόγου, του αρμόδιου Επιμελητηρίου και της αρμόδιας Ομοσπονδίας του Νομού για την διενέργεια Κυριακάτικης Αγοράς στο συγκεκριμένο χώρο και πότε;

2. Η εκμίσθωση χώρου για διενέργεια συναφών με τις πωλήσεις δραστηριοτήτων, βάσει του ίδιου άρθρου, του Ν.3377/05, είναι επίσης μη επιτρεπτή. Έναντι ποιας ανταπόδοσης, λοιπόν, εισπράττεται το σχετικό αντίτιμο από τους ιδιώτες-αγοραστές των εισιτηρίων εισόδου;

3. Γνωρίζουμε ότι δεν θεωρείται αποδεκτή η συμμετοχή επιχειρήσεων εμπορίας αυτ/των σε διαδικασία Κυριακάτικου "παζαριού" βάσει του Νόμου, εφόσον δεν έχουν τηρηθεί οι σχετικές προϋποθέσεις. Έχει κάνει αποδεκτές σχετικές συμμετοχές ο Δήμος μέσω των εισιτηρίων που παρέχει;

4. Σε περίπτωση όπου έχουν εξασφαλιστεί τα όσα αναφέρουμε στην παράγραφο "1" του παρόντος, τηρείται η πληθυσμιακή προϋπόθεση για τη διενέργεια Κυριακάτικης Αγοράς;

5. Ανάλογες πρωτοβουλίες παζαριού, όταν διενεργούνται από επιτηδευματίες χωρίς την τήρηση των παραπάνω προϋποθέσεων, με το σύστημα της έκδοσης/πώλησης εισιτηρίου έναντι της διάθεσης στους αγοραστές-ιδιώτες χώρου πάρκινγκ εντός ιδιόκτητης έκτασης του επιτηδευματία, χάριν της "έκθεσης" ιδιόκτητων επιβατικών αυτ/των των κατόχων αυτών των "εισιτηρίων" προς διευκόλυνση της πώλησής τους σε άλλους ιδιώτες, εμπίπτει στα όρια της αναφερόμενης στο παρόν παραβίασης του Ν.3377/2005; (βλ.: σχετική δραστηριότητα έναντι του Νοσοκομείου Παπαγεωργίου στην πόλη της Θεσ/κης)

Πιστεύουμε, Κύριε Υπουργέ, ότι τόσο η έγκαιρη τοποθέτησή σας στα παραπάνω, όσο και αυτή των σχετιζόμενων Κρατικών Φορέων, συνοδευόμενη από την ανάλήψη διορθωτικής πρωτοβουλίας, εφόσον διαπιστωθεί όντως παραβατική δραστηριότητα, θα εξασφαλίσουν την εξυγίανση στην εμπορική δραστηριότητα προς όφελος των νόμιμων επιχειρήσεων αλλά και των Δημοσίων Εσόδων.

Παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε συνεργασία & πληροφόρηση.

Με τιμή

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ: ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ ΦΕΛΛΑΣ

 Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ:  ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΥΡΑΤΣΟΣ




_________________________________________________________________

Συνημμένο: Έγγραφο της ΕΣΕΕ με αρ. πρ.: Ομ/ΓΑ 4703,
της 20 Ιανουαρίου 2006, προς τον ΣΕΕΑΕ

ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ

Αθήνα, 20 Ιανουαρίου 2006
Αρ. Πρωτ.: Ομ/ΓΑ 4703
Προς
Ομοσπονδίες - Μέλη ΕΣΕΕ
Έδρες τους

ΘΕΜΑ: ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Ν. 3377/2005 ΠΕΡΙ ΠΑΖΑΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΟΠΑΝΗΓΥΡΕΩΝ
Κύριοι,
Όπως γνωρίζετε και ήδη έχει συζητηθεί διεξοδικά, δυνάμει της παραγράφου 3 άρθρου 29 ν.3377/2005, τα κάθε μορφής παζάρια και εμποροπανηγύρεις που έχουν ιδρυθεί από δήμους ή κοινότητες ή καθιερωθεί εθιμικά ή με διατάγματα καταργήθηκαν από την δημοσίευση του νόμου αυτού και πρέπει να ξανασχεδιαστούν και ιδρυθούν εξ' υπαρχής και μετά από τον αναγκαίο κοινωνικό σχεδιασμό και διάλογο στην περιοχή που αφορούν.
Ωστόσο, όπως γίνεται αντιληπτό από τα δεκάδες τηλεφωνήματα, που δεχόμαστε από Εμπορικούς Συλλόγους της περιφέρειας, πολλοί Δήμοι και Κοινοτικά Διαμερίσματα αρνούνται να συμμορφωθούν με τις διατάξεις του νόμου, αγνοώντας την ρητή κατάργηση και διατηρώντας τα παραδοσιακά κυριακάτικα παζάρια τους και τις εθιμικές εμποροπανηγύρεις.
Την περασμένη εβδομάδα για πρώτη φορά διατυπώθηκε η ερμηνεία που δίνεται από τα δημόσια όργανα για την σχετική ρύθμιση, με την δημοσίευση της υπ' αριθμ. 27/2006 απόφασης της Περιφερειακής Επιτροπής Ανατ. Αττικής - Πειραιά του άρθρου 7 N2839/2000. Η απόφαση εκδόθηκε επί προσφυγής του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά κατά απόφασης του Δήμου Πειραιά που αφορά στο παραδοσιακό Κυριακάτικο Παζάρι («γιουσουρούμ»), το οποίο εξακολουθεί να πραγματοποιείται σαν να μην συμβαίνει τίποτα.
Το σκεπτικό της απόφασης είναι λιτό, λακωνικό και σαφές: Κατά τις διατάξεις του νόμου, κάθε μορφής παζάρια και εμποροπανηγύρεις καταργούνται από την δημοσίευση του νόμου, άρα δεν υφίστανται.
Η απόφαση αυτή είναι η καλύτερη απάντηση στον παραλογισμό και στην αδικαιολόγητη άρνηση των Δήμων να καταργήσουν τα παραδοσιακά παζάρια και τις εμποροπανηγύρεις τους, κάνοντας ότι δεν γνωρίζουν τίποτε για το νέο πλαίσιο ή ισχυριζόμενοι ότι δήθεν δεν ισχύει για τις εθιμικές υπαίθριες δραστηριότητες.
Παρακαλώ να αποστείλετε την επιστολή αυτή μαζί με την συνημμένη απόφαση στους Εμπορικούς Συλλόγους μέλη σας. Επίκληση της απόφασης μπορεί να γίνει είτε σε ανάλογες διαδικασίες σε περιφερειακό επίπεδο, είτε στα αρμόδια δικαστήρια, είτε κατά τις επαφές τους για ανάλογα θέματα με τους τοπικούς Ο.Τ.Α.
Είμαι στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφόρηση.

Με εντολή Προέδρου,
Αντώνης Χ. Μέγγουλης
Νομικός Σύμβουλος