Νομαρχία Θεσ/κης ΤΜ ΕΜΠ. - Για παζάρι έναντι Νοσοκομείου Παπαγεωργίου

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΜΠΟΡΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

Ελ. Βενιζέλου 248, ΚΑΛΛΙΘΕΑ ΤΚ 17675, τηλ.: 210 9413028, φαξ: 210 9431677, email: seeae@otenet.gr
Καλλιθέα, 17/05/2006
Αρ. πρ. εισερχομένων Νομαρχίας Θεσ.: 16/4189/17-5-2006



ΠΡΟΣ:
ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Υπόψη: Υπεύθυνου Αντινομάρχη για θέματα Ανάπτυξης-Εμπορίου,
Κου Τσαμασλή

Κοινοποίηση: Δ/ΝΣΗ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΤΗΣ ΝΟΜΑΡΧΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Κο Σκούρα, ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ



ΑΦΟΡΑ: "ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΔΙΑΚΟΠΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΠΑΖΑΡΙΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ, ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 3377/2005"



Αξιότιμε Κύριε Αντινομάρχη,
Επικοινωνούμε μαζί σας, προκειμένου να θέσουμε υπόψη σας ένα θέμα που ταλανίζει τον εμπορικό κόσμο του αυτοκινήτου στο Νομό Θεσ/κης και αφορά στη λειτουργία ενός παράνομου "ιδιωτικού παζαριού" αγοραπωλησιών αυτοκινήτων, το οποίο λειτουργεί απέναντι από το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου, με όρους επαχθείς για το νόμιμο εμπόριο αυτοκινήτων του Νομού και όχι μόνον. Η επιχείρηση που διενεργεί το συγκεκριμένο παζάρι, επιτρέπει σε όλα τα φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν αυτοκίνητα προς πώληση, έναντι ειδικού εισιτηρίου (...που εκδίδεται "νόμιμα", βάσει έναρξης επιτηδεύματος, ενώ καταβάλλεται και εισπραττόμενος ΦΠΑ!), να "παρκάρουν" το κάθε πωλούμενο αυτοκίνητό τους εντός οικοπέδου που ανήκει στην επιχείρηση, έτσι ώστε άλλα φυσικά πρόσωπα (ενδιαφερόμενοι αγοραστές) να τα επισκέπτονται, να τα περιεργάζονται και να τα διαλέγουν προς αγορά, όπως γίνεται και με τα άλλα προϊόντα λαϊκών αγορών. Η δραστηριότητα δηλαδή αυτή δεν διαφέρει σε τίποτα άλλο από ένα "παζάρι" ή μια άτυπη "εμποροπανήγυρη". Οι λόγοι που καθιστούν το εν λόγω "παζάρι" παράνομο παρατίθενται παρακάτω, λαμβάνοντας υπόψη την απόλυτη και πλήρη ισχύ του ρυθμιστικού Νόμου για το εμπόριο Ν.3377/2005:

1. Με βάση την παρ. 1, του άρθρου 11, του Ν.3377/2005 ("...κάθε είδους εμπορεύματα που διακινούνται στην αγορά με οποιονδήποτε τρόπο, χωρίς αυτός που τα διαθέτει να κατέχει την απαιτούμενη άδεια πωλητή...κλπ...κατάσχονται και καταστρέφονται ή διατίθενται ... κλπ") δεν έχει το δικαίωμα κανένα νομικό πρόσωπο να διακινεί δημόσια εμπορευματικά αγαθά προς πώληση χωρίς την προβλεπόμενη άδεια/επιτήδευμα, ενώ δεν διαχωρίζεται το είδος "αυτοκίνητο" από τον όρο "εμπορεύματα".



1. Η χρήση ιδιόκτητου χώρου για τη διακίνηση εμπορευμάτων (βλ. προηγούμενη παράγραφο) δεν εξαιρείται από την απαγόρευση του Ν.3377/2005, γεγονός που σημαίνει ότι όλα τα φυσικά πρόσωπα που δεν είναι επαγγελματίες πωλητές αυτοκινήτων (με έναρξη αντίστοιχου επιτηδεύματος στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.) και εισέρχονται στο χώρο αυτό, παρανομούν, αφού εκεί εισέρχεται επίσης και αγοραστικό κοινό, το οποίο γνωρίζει ότι πρόκειται να δει αυτοκίνητα προς πώληση μόνον.


1. Σε περίπτωση που τα φυσικά πρόσωπα - ιδιοκτήτες των πωλούμενων αυτοκινήτων κατέχουν την ιδιότητα του νόμιμου επιτηδευματία, τίθεται μια σειρά επιπλέον, πολύ σοβαρών θεμάτων, όπως:

Α. Υπάρχει νόμιμη ¶δεια Κυκλοφορίας για το πωλούμενο όχημα, αφού αυτό καταφθάνει οδικά;
Β. Έχουν εκτελωνιστεί νόμιμα (για περιπτώσεις εισαγόμενων) τα οχήματα που πωλούνται?
Γ. Έχουν εκδοθεί τα προβλεπόμενα παραστατικά ΚΒΣ, προκειμένου τα οχήματα αυτά να τα έχουν συμπεριλάβει οι έμποροι νόμιμα στο στοκ προς πώληση από πλευράς χονδρικής για να τα διαθέτουν στη λιανική, αφού στο οικόπεδο αυτό διενεργείται "έκθεση" & "πώληση"; Είναι ξεκάθαρο ότι δεν είναι δυνατόν να λειτουργούν παράλληλα δυο μέθοδοι αποκομιδής επιχειρηματικών κερδών, ο "κρυφός" και ο "φανερός". Κάθε πώληση που γίνεται υπό το μανδύα του "φυσικού προσώπου" του επιτηδευματία είναι αναμφισβήτητη φοροδιαφυγή και αθέμιτος ανταγωνισμός για τον υπόλοιπο κλάδο.
Δ. Με τι πινακίδες κυκλοφορίας αφίχθηκαν στο σημείο εκείνο τα απώλητα αυτ/τα από την έκθεση του εμπόρου;
Ε. Έχει καταγραφεί η διαμετακίνηση των αυτοκίνητων προς πώληση στα αντίστοιχα βιβλία εισερχομένων-εξερχομένων της εμπορίας που διατηρεί ο πωλητής;


Με βάση τα παραπάνω, θεωρούμε ότι είναι αναγκαίο να διακοπεί άμεσα η λειτουργία του εν λόγω παράνομου ιδιωτικού παζαριού και κάθε άλλου παρόμοιου (πχ: αναμενόμενο στην περιοχή Λαγκαδά). Η όποια επιχείρηση το διενεργεί, οφείλει, είτε να λειτουργήσει ως νόμιμη εμπορία αυτ/των (με αντίστοιχη μεταβολή του επιτηδεύματος που έχει δηλώσει κατά την "έναρξή" της...), είτε να σταματήσει τη δραστηριοποίησή της. Στην περίπτωση που έχουμε τη λεγόμενη "μεταβολή" επιτηδεύματος, είναι επίσης ανάγκη η Νομαρχία να επιτηρήσει για κάποιο ικανό χρονικό διάστημα τη λειτουργία της εν λόγω επιχείρησης με ειδικούς ελέγχους, αφού θεωρούμε πως είναι πιθανό να λειτουργεί "συγκεκαλυμμένα" το παλιό παζάρι, με τις ίδιες επιπτώσεις στον εμπορικό κόσμο του Νομού...


Αξιότιμε Κύριε Αντινομάρχη,
Πιστεύουμε ότι είναι απόλυτα κατανοητό πως η λειτουργία ενός τέτοιου "παζαριού" αυτοκινήτων, εκτός από τον κίνδυνο διακίνησης μιας πληθώρας κλεμμένων και ατελώνιστων, λειτουργεί ως ένα άνδρο φοροδιαφυγής Εισοδήματος & ΦΠΑ, προς ζημιά του Ελληνικού Δημοσίου. Τέλος, το φαινόμενο αυτό προκαλεί αποδεδειγμένα και οικονομική καταστροφή στο σύνολο των εμπόρων αυτοκινήτων του Νομού Θεσσαλονίκης, που δέχονται έναν αθέμιτο ανταγωνισμό από ανεπάγγελτους ή ακόμα και απατεώνες πωλητές. Μια ενδεχόμενη περαιτέρω ανοχή του φαινομένου αυτού είναι ζημιογόνα για όλους τους υγιείς φορείς της Οικονομίας και το Καταναλωτικό Κοινό του Νομού. Η παρέμβασή σας κρίνουμε, λοιπόν, ότι είναι άκρως ζωτικής σημασίας για την επιβίωση του κλάδου μας και για το λόγο αυτό παρακαλούμε για τις ενέργειές σας.

Το γραφείο του Συνδέσμου παραμένει στη διάθεσή σας και των συνεργατών σας για όποια πληροφορία ή διευκρίνιση κρίνετε απαραίτητη, ενώ αναμένουμε μια απάντηση της Νομαρχίας περί των προθέσεών της για αντιμετώπιση του θέματος.



Με τιμή

Σαραντίδης Ευάγγελος
Γεν. Δ/ντής ΣΕΕΑΕ
Τηλ.: 694 5290090