Νομαρχία Θεσ/κης ΤΜ ΕΜΠ - Για δημοπρασίες στο Λαγκαδά
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΜΠΟΡΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
Ελ. Βενιζέλου 248, ΚΑΛΛΙΘΕΑ ΤΚ 17675, τηλ.: 210 9413028, φαξ: 210 9431677, email: seeae@otenet.gr
Καλλιθέα, 19/05/2006
(Αρ. πρ. εισερχομένων Νομαρχίας Θεσ.: 16/4280/19-5-2006)
ΠΡΟΣ:
ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Υπόψη: Υπεύθυνου Αντινομάρχη για θέματα Ανάπτυξης-Εμπορίου,
Κου Τσαμασλή
Κοινοποίηση: 1. Δ/ΝΣΗ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΤΗΣ ΝΟΜΑΡΧΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
. . Κο Σκούρα, ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ
2. ΓΕΝΙΚΗ ΑΣΤΥΝ. Δ/ΝΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
. .ΤΜΗΜΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗΣ
. .ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
. .Υπόψη: κου Προϊσταμένου
ΑΦΟΡΑ:
"ΑΙΤΗΜΑ ΠΡΟΣ ΤΗ ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΙΑ ΠΑΡΕΜΠΟΔΙΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ
ΠΑΖΑΡΙΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΡΓΙΑ ΑΠΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΩΝ ΣΤΟ ΔΕΡΒΕΝΙ,
10ο ΧΛΜ Θεσ/κης - Λαγκαδά, εγκαταστάσεις "ΑΛΕΞΥΛ" (παραβίαση του
Ν.3377/2005)"
Αξιότιμε Κύριε Αντινομάρχη,
Επικοινωνούμε
μαζί σας σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα από την προηγούμενη αναφορά
μας, προκειμένου να θέσουμε υπόψη σας λεπτομέρειες από διαφημιστικό
φυλλάδιο, που προπαγανδίζει με θράσος την παραβίαση της ισχύουσας
εμπορικής Νομοθεσίας, τόσο στα περί παζαριών, όσο και στο σοβαρό θέμα
της λειτουργίας καταστήματος πωλήσεων κατά την αργία της Κυριακής (
Περίπτωση "Λαγκαδά" της πρ. επιστολής μας ).
Όπως αναφέραμε και
τεκμηριώσαμε στην προηγούμενη αναφορά μας με αρ. πρ. εισερχομένων της
Νομαρχίας: 16/4189/17-5-2006, η διενέργεια "παζαριού" είναι παράνομη και
καταδικαστέα με βάση τον ισχύοντα Ν.3377/2005, είτε λαμβάνει χώρα σε
δημόσιο, είτε σε ιδιωτικό χώρο, στον οποίο είναι επιτρεπόμενη η ελεύθερη
πρόσβαση του αγοραστικού κοινού σε αυτόν, άρα καθίσταται επί της ουσίας
δημόσιος ( βλ. κείμενο του Νόμου 3377/2005 στο www.seeae.gr , θεματική
κατηγορία: "Έκτακτη Ενημέρωση", τίτλος θεματικής υπο-ενότητας:
"Παραεμπόριο - Γενικά Εμπορικά θέματα" ). Η επιχείρηση που
δραστηριοποιείται στις δημοπρασίες παραβιάζει την ισχύουσα Νομοθεσία
περί Εμπορίου, καθώς παρέχει ποικίλες διευκολύνσεις σε ιδιώτες (μη
αδειοδοτημένους ή επιτηδευματίες) για αποκομιδή κέρδους από συναλλαγές
πωλήσεων (πλήρης έννοια του όρου "παζάρι") και λειτουργεί κατά την
Κυριακή, εκθέτοντας αυτ/τα προς πώληση σε δημόσια θέα.
Αναλυτικότερα,
οι λόγοι που καθιστούν το εν λόγω "παζάρι" παράνομο παρατίθενται
παρακάτω, λαμβάνοντας υπόψη την απόλυτη και πλήρη ισχύ του ρυθμιστικού
Νόμου για το εμπόριο Ν.3377/2005:
1. Με βάση την παρ. 1, του
άρθρου 11, του Ν.3377/2005 ("...κάθε είδους εμπορεύματα που διακινούνται
στην αγορά με οποιονδήποτε τρόπο, χωρίς αυτός που τα διαθέτει να
κατέχει την απαιτούμενη άδεια πωλητή...κλπ...κατάσχονται και
καταστρέφονται ή διατίθενται ... κλπ") δεν έχει το δικαίωμα κανένα
νομικό πρόσωπο να διακινεί δημόσια εμπορευματικά αγαθά προς πώληση χωρίς
την προβλεπόμενη άδεια/επιτήδευμα, ενώ δεν διαχωρίζεται το είδος
"αυτοκίνητο" από τον όρο "εμπορεύματα".
1. Η χρήση
ιδιόκτητου χώρου για τη διακίνηση εμπορευμάτων (βλ. προηγούμενη
παράγραφο) δεν εξαιρείται από την απαγόρευση του Ν.3377/2005, γεγονός
που σημαίνει ότι όλα τα φυσικά πρόσωπα που δεν είναι επαγγελματίες
πωλητές αυτοκινήτων (με έναρξη αντίστοιχου επιτηδεύματος στην αρμόδια
Δ.Ο.Υ.) και εισέρχονται στο χώρο αυτό, παρανομούν, αφού εκεί εισέρχεται
επίσης και αγοραστικό κοινό, το οποίο γνωρίζει ότι πρόκειται να δει
αυτοκίνητα προς πώληση μόνον.
1. Σε περίπτωση που τα φυσικά
πρόσωπα - ιδιοκτήτες των πωλούμενων αυτοκινήτων κατέχουν την ιδιότητα
του νόμιμου επιτηδευματία, τίθεται μια σειρά επιπλέον, πολύ σοβαρών
θεμάτων, όπως:
Α. Υπάρχει νόμιμη Άδεια Κυκλοφορίας για το κάθε πωλούμενο όχημα, αφού αυτό καταφθάνει στο χώρο της δημοπρασίας οδικά;
Β. Έχουν εκτελωνιστεί νόμιμα (για περιπτώσεις εισαγόμενων) τα οχήματα που πωλούνται?
Γ.
Έχουν εκδοθεί τα προβλεπόμενα παραστατικά ΚΒΣ, προκειμένου τα οχήματα
αυτά να τα έχουν συμπεριλάβει οι έμποροι νόμιμα στο στοκ προς πώληση από
πλευράς χονδρικής για να τα διαθέτουν στη λιανική, αφού στο οικόπεδο
αυτό διενεργείται "έκθεση" & "πώληση"; Είναι ξεκάθαρο ότι δεν είναι
δυνατόν να λειτουργούν παράλληλα για λογαριασμό ενός επιτηδευματία δυο
μέθοδοι αποκομιδής επιχειρηματικών κερδών, ο "κρυφός" και ο "φανερός".
Κάθε πώληση που γίνεται υπό το μανδύα του "φυσικού προσώπου" του
επιτηδευματία είναι αναμφισβήτητη φοροδιαφυγή και αθέμιτος ανταγωνισμός
για τον υπόλοιπο κλάδο.
Δ. Με τι πινακίδες κυκλοφορίας αφίχθηκαν στο σημείο εκείνο τα απώλητα αυτ/τα από την έκθεση του εμπόρου;
Ε.
Έχει καταγραφεί η διαμετακίνηση των αυτοκίνητων προς πώληση στα
αντίστοιχα βιβλία εισερχομένων-εξερχομένων της εμπορίας που διατηρεί ο
έμπορος-πωλητής;
Με βάση τα παραπάνω, θεωρούμε ότι είναι
αναγκαίο να διακοπεί άμεσα η λειτουργία του εν λόγω παράνομου ιδιωτικού
παζαριού, που προσπαθεί να παραπλανήσει Δημόσιες Υπηρεσίες & Φορείς
μέσω χρήσης του τεχνικού όρου "Δημοπρασία" (=συνώνυμο!). Η όποια
επιχείρηση διενεργεί παράνομα τέτοιες "δημοπρασίες", οφείλει, είτε να
λειτουργήσει ως νόμιμη εμπορία αυτ/των (με αντίστοιχη μεταβολή του
επιτηδεύματος που έχει δηλώσει κατά την "έναρξή" της...), είτε να
σταματήσει τη δραστηριοποίησή της. Στην περίπτωση που έχουμε "μεταβολή"
επιτηδεύματος, θεωρούμε επίσης αναγκαίο, Νομαρχία & ΕΛ.ΑΣ. να
επιτηρήσουν για ικανό διάστημα τη λειτουργία της εν λόγω επιχείρησης με
ειδικούς ελέγχους, αφού θεωρούμε πως είναι πιθανό να λειτουργεί
"συγκεκαλυμμένα" το πατροπαράδοτο παζάρι, με τις ίδιες επιπτώσεις στο
εμπόριο του Νομού...
Αξιότιμε Κύριε Αντινομάρχη,
Πιστεύουμε
ότι είναι απόλυτα κατανοητό πως η λειτουργία ενός τέτοιου "παζαριού"
αυτοκινήτων, εκτός από τον κίνδυνο διακίνησης μιας πληθώρας κλεμμένων
και ατελώνιστων, λειτουργεί ως ένα άνδρο φοροδιαφυγής Εισοδήματος &
ΦΠΑ, προς ζημιά του Ελληνικού Δημοσίου. Τέλος, το φαινόμενο αυτό
προκαλεί αποδεδειγμένα και οικονομική καταστροφή στο σύνολο των εμπόρων
αυτοκινήτων του Νομού Θεσσαλονίκης, που δέχονται έναν αθέμιτο
ανταγωνισμό από ανεπάγγελτους ή ακόμα και απατεώνες πωλητές. Μια
ενδεχόμενη ανοχή του φαινομένου αυτού θα είναι ζημιογόνα για όλους τους
υγιείς φορείς της Οικονομίας και το Καταναλωτικό Κοινό του Νομού. Η
παρέμβασή σας κρίνουμε, λοιπόν, ότι είναι άκρως ζωτικής σημασίας για την
επιβίωση του κλάδου μας και για το λόγο αυτό παρακαλούμε για τις
ενέργειές σας, ενώ παράλληλα θεωρούμε επείγουσα την κατασταλτική
επέμβαση της ΕΛ.ΑΣ., προς διασφάλιση της τήρησης της υπάρχουσας
Νομοθεσίας.
Το γραφείο του Συνδέσμου αλλά και ο Γ. Γρ. του ΔΣ,
κος Κων/νος Κυράτσος (τηλ.: 2310 402402), που δραστηριοποιείται στην
πόλη της Θεσ/κης, παραμένουν στη διάθεσή σας και των συνεργατών σας για
όποια πληροφορία ή διευκρίνιση κρίνετε απαραίτητη, ενώ αναμένουμε μια
απάντηση της Νομαρχίας περί των προθέσεών της για αντιμετώπιση του
θέματος.
Με τιμή
Σαραντίδης Ευάγγελος
Γεν. Δ/ντής ΣΕΕΑΕ
Τηλ.: 694 5290090
( Συνημμένο: Διαφημιστικό έντυπο, που καλεί το κοινό σε "παζάρι", ημέρα Κυριακή... )