Υπόμνημα προς τον Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Οικονομικών, κο Η. Πλασκοβίτη
Αθήνα 08 Νοεμβρίου 2010
Αρ. Πρωτ. 1987
Προς
κον Ηλία Πλασκοβίτη
Γενικό Γραμματέα Υπ. Οικονομικών
Κύριε Γενικέ,
Ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) εκπροσωπούσε περί τις έξη χιλιάδες καταστήματα εμπορίας αυτοκινήτων. Δυστυχώς τον τελευταίο χρόνο οδηγήθηκαν σε αδιέξοδο -και κατά συνέπεια σε κλείσιμο- δύο και πλέον χιλιάδες επιχειρήσεις του κλάδου.
Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις, προτεραιότητα του Συνδέσμου είναι η συνεργασία με την πολιτεία προκειμένου να αναχαιτιστή η περαιτέρω καταστροφή ενός από τους πιο υγιείς κλάδους της οικονομίας και να αποφευχθούν δεκάδες χιλιάδες απολύσεις.
Στο αδιέξοδο που έχει περιέλθει ο χώρος της εμπορίας αυτοκίνητων έχει συντελέσει και η πολιτική του τελευταίου έτους, η οποία καταργώντας τα κίνητρα για αγορά και αυξάνοντας την φορολογία προσδοκούσε σε έσοδα τα οποία δεν επετεύχθησαν.
Αντιθέτως αυξήθηκαν τα λουκέτα, αυξήθηκε η ανεργία, αυξήθηκε ο μέσος όρος ηλικίας των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων, επιβαρύνθηκαν οι περιβαλλοντικές συνθήκες, οι συνθήκες της οδικής ασφάλειας, και μειώθηκαν τα δημόσια έσοδα.
Μπροστά σε αυτή την καταστροφή δεν υπάρχουν περιθώρια για μεσομακροπρόθεσμες πολιτικές αλλά ανάγκη για γρήγορες αποφάσεις που θα περιορίσουν την κρίση σε διαχειρίσημα επίπεδα.
Αποφάσεις όμως που θα στοχεύουν στην ενεργοποίηση των καταναλωτών και θα στηρίζουν τις επιχειρήσεις του χώρου είτε αυτές ασχολούνται με την εμπορία καινούριων είτε μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Για τους πιο πάνω λόγους θεωρούμε ότι πρέπει να γίνει δεκτό το αίτημα μας, να δοθούν κίνητρα για την αγορά καινούριου η ελαφρώς μεταχειρισμένου αυτοκινήτου που θα συνδυάζονται με την αντικατάσταση παλαιών αυτοκινήτων.
Σας βεβαιώνουμε -από την καθημερινή μας επαφή με τους καταναλωτές- ότι από μόνο της μια έκπτωση του τέλους ταξινόμησης, δεν θα είναι αρκετή για να φέρει αποτελέσματα.
Άλωστε στην πλειοψηφία τους οι πωλήσεις είναι μικρά και μικρομεσαία αυτοκίνητα στα οποία η όποια έκπτωση δεν αποτελεί κίνητρο.
Εφόσον όμως η έκπτωση που θα έχει ο καταναλωτής δοθεί ως κίνητρο αντικατάστασης που θα προϋποθέτει την αγορά αυτοκινήτου, τότε θα ενεργοποιηθεί ένας πολύ μεγάλος αριθμός καταναλωτών οι οποίοι είναι ιδιοκτήτες-χρήστες παλαιών αυτοκίνητων που προσδοκούν στο κίνητρο προκειμένου να προχωρήσουν άμεσα στην αντικατάσταση.
Τονίζουμε ότι πολύ σημαντικό είναι η έκπτωση να αφορά και τα ελαφρώς μεταχειρισμένα νέας τεχνολογίας (εγχώρια ή εισαγόμενα) αυτοκίνητα, ώστε να μην αποκλειστούν χιλιάδες καταστήματα που ασχολούνται με αυτό το τομέα του χώρου μας.
Αν, αναλογιστείτε ότι αυτή τη στιγμή στα καταστήματα των εμπόρων αυτοκινήτων –και όχι μόνο- βρίσκονται τουλάχιστον τριακόσιες χιλιάδες μεταχειρισμένα αυτοκίνητα προς πώληση, που αν απαξιωθούν περαιτέρω θα οδηγήσουν σε κατάρρευση χιλιάδες επιχειρήσεις δημιουργώντας συνθήκες ντόμινο που θα παρασύρει και τα τραπεζικά ιδρύματα λόγω του ιδιαίτερου δανεισμού στον οποίο είναι εκτεθειμένες οι επιχειρήσεις εμπορίας αυτοκινήτων.
Περιττό να σας τονίσουμε ότι αυτές ειδικά οι επιχειρήσεις έχουν πληγεί πολύ τα τελευταία δύο χρόνια αφού παρακολουθούν μέρα με τη μέρα τα εμπορεύματα τους να απαξιώνονται χωρίς να μπορούν να αντιδράσουν.
Συμπληρωματικά θα μπορούσε να προσδιοριστεί και η ηλικία των αυτοκινήτων για τα οποία θα ίσχυαν τα κίνητρα αντικατάστασης κατ’ ‘έτος, που σε συνδυασμό με την δυνατότητα αγοράς και μεταχειρισμένου θα αποφεύγαμε την βίαιη επιβάρυνση του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών.
Μεγαλύτερη επιβάρυνση προκύπτει από την εισαγωγή χιλιάδων τόνων μεταχειρισμένων ανταλλακτικών, προκειμένου να συντηρούνται τα μεγάλης ηλικίας αυτοκίνητα, τα οποία κατά κανόνα εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα προκαλώντας περαιτέρω επιβάρυνση όχι μόνο στο ισοζύγιο αλλά και στην κοινωνία.
Πρόσθετα σας τονίζουμε την αποτυχία του φόρου πολυτελείας ο οποίος δεν έφερε τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα αλλά προκάλεσε την οργή των εμπόρων και των καταναλωτών.
Ειδικότερα η ανισότητα με την οποία λειτουργεί, αφού θεωρεί ότι ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο αντίστοιχο ενός καινούριου είναι περισσότερο πολυτελές και το φορολογεί παραπάνω.
Εάν η πολιτεία επιμείνει στη εφαρμογή αυτού του αποτυχημένου μέτρου, θα πρέπει κατ’ ελάχιστο να διορθώσει την αδικία εις βάρος χιλιάδων εμπόρων που ασχολούνται με την συγκεκριμένη αγορά, να αποκαταστήσει την ισότιμη διαχείριση των προϊόντων και να αποφύγει την κατηγορία για προνομιακή μεταχείριση συγκεκριμένων επιχειρηματικών συμφερόντων.
Κύριε Γενικέ,
Συνοψίζοντας το υπόμνημα μας σας τονίζουμε την ανάγκη άμεσης λήψης και εφαρμογής αποφάσεων για την αγορά αυτοκινήτων.
Αποφάσεις που θα διακρίνονται για την άμεση αποτελεσματικότητα τους για να αποφευχθούν τα χειρότερα.
Δώστε γενναία κίνητρα αντικατάστασης των παλαιών αυτοκινήτων μέσω έκπτωσης του τέλους ταξινόμησης.
Εάν θεωρείτε αναγκαίο καθορίστε κατ έτος όριο ηλικίας αυτοκινήτων που θα πριμοδοτούνται από το κίνητρο.
Καταργείστε το φόρο πολυτελείας η τουλάχιστον εξισώστε τα όρια μεταξύ καινούριου και μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.
Βοηθείστε ώστε τα τραπεζικά ιδρύματα να στηρίξουν την αγορά, βελτιώνοντας την εγκρισιμότητα στην καταναλωτική πίστη, γιατί χωρίς την στήριξη του τραπεζικού συστήματος τα όποια μέτρα θα πέσουν στο κενό.
Ο Σύνδεσμος Εμπόρων Αυτοκινήτων Ελλάδος παραμένει στη διάθεση σας με επιπλέον πληροφορίες και στοιχεία, που αποδεικνύουν ότι η υιοθέτηση των προτάσεων μας μπορούν να έχουν ευεργετικά αποτελέσματα για τα δημόσια έσοδα, για την επιχειρηματικότητα, για την απασχόληση, για το περιβάλλον, για την οδική ασφάλεια
Με εκτίμηση
Για τον ΣΕΕΑΕ
Απόστολος Πετιμεζάς
Πρόεδρος ΔΣ
Για να δείτε το πρωτότυπο έγγραφο, παρακαλώ πατήστε εδώ.
Αρ. Πρωτ. 1987
Προς
κον Ηλία Πλασκοβίτη
Γενικό Γραμματέα Υπ. Οικονομικών
Κύριε Γενικέ,
Ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) εκπροσωπούσε περί τις έξη χιλιάδες καταστήματα εμπορίας αυτοκινήτων. Δυστυχώς τον τελευταίο χρόνο οδηγήθηκαν σε αδιέξοδο -και κατά συνέπεια σε κλείσιμο- δύο και πλέον χιλιάδες επιχειρήσεις του κλάδου.
Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις, προτεραιότητα του Συνδέσμου είναι η συνεργασία με την πολιτεία προκειμένου να αναχαιτιστή η περαιτέρω καταστροφή ενός από τους πιο υγιείς κλάδους της οικονομίας και να αποφευχθούν δεκάδες χιλιάδες απολύσεις.
Στο αδιέξοδο που έχει περιέλθει ο χώρος της εμπορίας αυτοκίνητων έχει συντελέσει και η πολιτική του τελευταίου έτους, η οποία καταργώντας τα κίνητρα για αγορά και αυξάνοντας την φορολογία προσδοκούσε σε έσοδα τα οποία δεν επετεύχθησαν.
Αντιθέτως αυξήθηκαν τα λουκέτα, αυξήθηκε η ανεργία, αυξήθηκε ο μέσος όρος ηλικίας των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων, επιβαρύνθηκαν οι περιβαλλοντικές συνθήκες, οι συνθήκες της οδικής ασφάλειας, και μειώθηκαν τα δημόσια έσοδα.
Μπροστά σε αυτή την καταστροφή δεν υπάρχουν περιθώρια για μεσομακροπρόθεσμες πολιτικές αλλά ανάγκη για γρήγορες αποφάσεις που θα περιορίσουν την κρίση σε διαχειρίσημα επίπεδα.
Αποφάσεις όμως που θα στοχεύουν στην ενεργοποίηση των καταναλωτών και θα στηρίζουν τις επιχειρήσεις του χώρου είτε αυτές ασχολούνται με την εμπορία καινούριων είτε μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Για τους πιο πάνω λόγους θεωρούμε ότι πρέπει να γίνει δεκτό το αίτημα μας, να δοθούν κίνητρα για την αγορά καινούριου η ελαφρώς μεταχειρισμένου αυτοκινήτου που θα συνδυάζονται με την αντικατάσταση παλαιών αυτοκινήτων.
Σας βεβαιώνουμε -από την καθημερινή μας επαφή με τους καταναλωτές- ότι από μόνο της μια έκπτωση του τέλους ταξινόμησης, δεν θα είναι αρκετή για να φέρει αποτελέσματα.
Άλωστε στην πλειοψηφία τους οι πωλήσεις είναι μικρά και μικρομεσαία αυτοκίνητα στα οποία η όποια έκπτωση δεν αποτελεί κίνητρο.
Εφόσον όμως η έκπτωση που θα έχει ο καταναλωτής δοθεί ως κίνητρο αντικατάστασης που θα προϋποθέτει την αγορά αυτοκινήτου, τότε θα ενεργοποιηθεί ένας πολύ μεγάλος αριθμός καταναλωτών οι οποίοι είναι ιδιοκτήτες-χρήστες παλαιών αυτοκίνητων που προσδοκούν στο κίνητρο προκειμένου να προχωρήσουν άμεσα στην αντικατάσταση.
Τονίζουμε ότι πολύ σημαντικό είναι η έκπτωση να αφορά και τα ελαφρώς μεταχειρισμένα νέας τεχνολογίας (εγχώρια ή εισαγόμενα) αυτοκίνητα, ώστε να μην αποκλειστούν χιλιάδες καταστήματα που ασχολούνται με αυτό το τομέα του χώρου μας.
Αν, αναλογιστείτε ότι αυτή τη στιγμή στα καταστήματα των εμπόρων αυτοκινήτων –και όχι μόνο- βρίσκονται τουλάχιστον τριακόσιες χιλιάδες μεταχειρισμένα αυτοκίνητα προς πώληση, που αν απαξιωθούν περαιτέρω θα οδηγήσουν σε κατάρρευση χιλιάδες επιχειρήσεις δημιουργώντας συνθήκες ντόμινο που θα παρασύρει και τα τραπεζικά ιδρύματα λόγω του ιδιαίτερου δανεισμού στον οποίο είναι εκτεθειμένες οι επιχειρήσεις εμπορίας αυτοκινήτων.
Περιττό να σας τονίσουμε ότι αυτές ειδικά οι επιχειρήσεις έχουν πληγεί πολύ τα τελευταία δύο χρόνια αφού παρακολουθούν μέρα με τη μέρα τα εμπορεύματα τους να απαξιώνονται χωρίς να μπορούν να αντιδράσουν.
Συμπληρωματικά θα μπορούσε να προσδιοριστεί και η ηλικία των αυτοκινήτων για τα οποία θα ίσχυαν τα κίνητρα αντικατάστασης κατ’ ‘έτος, που σε συνδυασμό με την δυνατότητα αγοράς και μεταχειρισμένου θα αποφεύγαμε την βίαιη επιβάρυνση του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών.
Μεγαλύτερη επιβάρυνση προκύπτει από την εισαγωγή χιλιάδων τόνων μεταχειρισμένων ανταλλακτικών, προκειμένου να συντηρούνται τα μεγάλης ηλικίας αυτοκίνητα, τα οποία κατά κανόνα εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα προκαλώντας περαιτέρω επιβάρυνση όχι μόνο στο ισοζύγιο αλλά και στην κοινωνία.
Πρόσθετα σας τονίζουμε την αποτυχία του φόρου πολυτελείας ο οποίος δεν έφερε τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα αλλά προκάλεσε την οργή των εμπόρων και των καταναλωτών.
Ειδικότερα η ανισότητα με την οποία λειτουργεί, αφού θεωρεί ότι ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο αντίστοιχο ενός καινούριου είναι περισσότερο πολυτελές και το φορολογεί παραπάνω.
Εάν η πολιτεία επιμείνει στη εφαρμογή αυτού του αποτυχημένου μέτρου, θα πρέπει κατ’ ελάχιστο να διορθώσει την αδικία εις βάρος χιλιάδων εμπόρων που ασχολούνται με την συγκεκριμένη αγορά, να αποκαταστήσει την ισότιμη διαχείριση των προϊόντων και να αποφύγει την κατηγορία για προνομιακή μεταχείριση συγκεκριμένων επιχειρηματικών συμφερόντων.
Κύριε Γενικέ,
Συνοψίζοντας το υπόμνημα μας σας τονίζουμε την ανάγκη άμεσης λήψης και εφαρμογής αποφάσεων για την αγορά αυτοκινήτων.
Αποφάσεις που θα διακρίνονται για την άμεση αποτελεσματικότητα τους για να αποφευχθούν τα χειρότερα.
Δώστε γενναία κίνητρα αντικατάστασης των παλαιών αυτοκινήτων μέσω έκπτωσης του τέλους ταξινόμησης.
Εάν θεωρείτε αναγκαίο καθορίστε κατ έτος όριο ηλικίας αυτοκινήτων που θα πριμοδοτούνται από το κίνητρο.
Καταργείστε το φόρο πολυτελείας η τουλάχιστον εξισώστε τα όρια μεταξύ καινούριου και μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.
Βοηθείστε ώστε τα τραπεζικά ιδρύματα να στηρίξουν την αγορά, βελτιώνοντας την εγκρισιμότητα στην καταναλωτική πίστη, γιατί χωρίς την στήριξη του τραπεζικού συστήματος τα όποια μέτρα θα πέσουν στο κενό.
Ο Σύνδεσμος Εμπόρων Αυτοκινήτων Ελλάδος παραμένει στη διάθεση σας με επιπλέον πληροφορίες και στοιχεία, που αποδεικνύουν ότι η υιοθέτηση των προτάσεων μας μπορούν να έχουν ευεργετικά αποτελέσματα για τα δημόσια έσοδα, για την επιχειρηματικότητα, για την απασχόληση, για το περιβάλλον, για την οδική ασφάλεια
Με εκτίμηση
Για τον ΣΕΕΑΕ
Απόστολος Πετιμεζάς
Πρόεδρος ΔΣ
Για να δείτε το πρωτότυπο έγγραφο, παρακαλώ πατήστε εδώ.