Υπόμνημα προς τον κο Α. Μπέζα, Υφυπουργό Οικονομίας και Οικονομικών

 
Καλλιθέα,   15/07/2009
                                                             Αρ. πρωτ. 1906
 





Προς


:


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ




Υπ’ όψιν


:


Υφυπουργού Οικονομίας & Οικονομικών
κου Α. Μπέζα




 


 


 





  
 Αξιότιμε Κύριε Υφυπουργέ,
 
Ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (Σ.Ε.Ε.Α.Ε.) εκπροσωπεί έναν από τους σημαντικότερους κλάδους της εθνικής οικονομίας ο οποίος με τον ρυθμό ανάπτυξης που έχει τα τελευταία χρόνια, έχει προσφέρει τα μέγιστα στην χώρα μας, τόσο σε δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας όσο και στα δημόσια έσοδα.
        Θέλοντας να προστατεύσουμε την βιωσιμότητα των επιχειρήσεών μας, και να εξασφαλίσουμε τις θέσεις εργασίας στον χώρο μας, ζητάμε την συνδρομή της πολιτείας.
 
Κύριε Υφυπουργέ,
Για μία ακόμα φορά σας τονίζουμε τις πάγιες θέσεις του Συνδέσμου μας οι οποίες αφορούν την οριστική κατάργηση του τέλους ταξινόμησης, την καθιέρωση κινήτρων αντικατάστασης των παλαιών αυτοκινήτων και αντικινήτρων κυκλοφορίας τους, την προστασία των επιχειρήσεων και των θέσεων εργασίας με τον έλεγχο της παραοικονομίας, την εφαρμογή των νόμων για τον περιορισμό των αυτοσχέδιων αγορών, τον εξορθολογισμό των εποπτικών ελεγκτικών και φορολογικών μηχανισμών.
Στις σημερινές συνθήκες αγοράς οι επιχειρήσεις εμπορίας αυτοκινήτων (καινούργιων και μεταχειρισμένων) που στη πλειοψηφία τους είναι μικρομεσαίες, ζητούν / απαιτούν την υποστήριξη της πολιτείας στην προσπάθειά τους να επιβιώσουν με γενναίες και διαχρονικές αποφάσεις που θα δημιουργήσουν σταθερό περιβάλλον αγοράς και θα επιτρέψουν τους μακροχρόνιους επιχειρηματικούς σχεδιασμούς.
Στην κατεύθυνση αυτή θα θέλαμε να εξετάσετε την κατάργηση των ελεγκτικών μηχανισμών και την αντικατάστασή τους, καθιερώνοντας την διαδικασία οριστικής περαίωσης κατά έτος (εφόσον το επιθυμεί η επιχείρηση) μέσω της οποίας θα προσδιορίζεται και ο φόρος εισοδήματος με συντελεστή 0,5% για τα καινούργια και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως κύκλου εργασιών.
Επιπροσθέτως, σχετικά με την περαίωση του νόμου 3697/08, να θεωρείται ο έλεγχος οριστικός και να μην επανέρχεται με νέα στοιχεία.
        Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί και όπως αυτοί λειτουργούν σε μία ιδιαίτερη δραστηριότητα όπως αυτή της εμπορίας αυτοκινήτων, λόγω του υψηλού τζίρου που δεν προσδιορίζεται και από την ανάλογη κερδοφορία, είναι δαμόκλειος σπάθη, αφού οδηγεί στον προσδιορισμό των ακαθάριστων εσόδων και καθαρών κερδών με εξωλογιστικό τρόπο κατά την κρίση του οικονομικού εφόρου.
        Η εμπορία αυτοκινήτων είναι μια δραστηριότητα που δεν υποκρύπτει αποτελέσματα πολλαπλάσια των δηλωμένων και δεν υφίσταται κανένας λόγος επιβάρυνσής τους με επώδυνο γραφειοκρατικό και οικονομικό βάρος που αυξάνει αναίτια το κόστος των προϊόντων και κατά συνέπεια την τιμή πώλησής τους.
Επίσης σας ζητούμε τη μείωση του φορολογικού συντελεστή καθαρού κέρδους για τις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων από 4% σε 1%, και στα μεταχειρισμένα, από 12% σε 5%, αφού σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνεται στα πραγματικά μας έσοδα.
Το μοναδικό επάγγελμα που δεν έχει ποσοστό κέρδους είναι του εμπόρου αυτοκινήτων. Τα έσοδα από τις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων προσδιορίζονται κατά βούληση από τους εθνικούς εισαγωγείς και στις περισσότερες περιπτώσεις ο συντελεστής φορολογίας μας είναι μεγαλύτερος από το ποσοστό κέρδους μας ενισχύοντας ένα παράδοξο εμπορικό περιβάλλον στο οποίο το κέρδος της χονδρικής είναι μεγαλύτερο του κέρδους της λιανικής.
Η συνδρομή της πολιτείας αλλά και η υιοθέτηση από μέρους της των προαναφερθέντων θεμάτων, θα βοηθήσει καθοριστικά τις επιχειρήσεις οι οποίες έχουν ανάγκη άμεσης ενίσχυσης, αφού αντιμετωπίζουν πλέον καθαρό πρόβλημα επιβίωσης.
Σας ζητούμε να οριστεί συνάντηση προκειμένου να σας εκθέσουμε από κοντά τα θέματα του κλάδου μας.