Υπόμνημα προς τον κο Α. Μπέζα, Υφυπουργό Οικονομίας και Οικονομικών

 
Καλλιθέα,   15/07/2009
                                                             Αρ. πρωτ. 1907
 
 
 





Προς


:


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ




Υπ’ όψιν


:


Υφυπουργού Οικονομίας & Οικονομικών
κου Α. Μπέζα




 


 


 





 
Κύριε Υφυπουργέ,
 
Μπροστά στις εξελίξεις της αγοράς που μόνο ευοίωνες δεν προβλέπονται ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος σας ζητά να δώσετε λύση στα παρακάτω θέματα ώστε να στηρίξετε ένα δυναμικό κλάδο της οικονομίας που αποτελείται από μικρομεσαίες κατ εξοχή επιχειρήσεις και οι οποίες προσπαθούν να επιβιώσουν απέναντι σε αναχρονιστικές και μη ανταγωνιστικές διαδικασίες διαχείρισης των εμπορευμάτων τους αλλά και απέναντι σε κυκλώματα παραοικονομίας είτε αυτή εμφανίζεται με τη μορφή των αυτοσχέδιων αγορών (παζάρια) είτε με τη μορφή πάρα πολλών ιδιωτών που εμπορεύονται αυτοκίνητα στερώντας κύκλο εργασιών από τα καταστήματα.
Για τους λογούς αυτούς σας ζητούμε :
 
1.    Κατά την εισαγωγή ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, να εξαιρείται από την φορολογητέα αξία, βάσει της οποίας προσδιορίζεται το τέλος ταξινόμησης, ο ήδη καταβληθείς Φ.Π.Α. (Φόρος Προστιθέμενης Αξίας) στην χώρα κυκλοφορίας του από την οποία εισάγεται.
 
2.    Κατά τον εκτελωνισμό ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, η υπηρεσία αξιών να δέχεται ως προς τον προσδιορισμό του τέλους ταξινόμησης, την τιμή της αξίας βάσης, σύμφωνα με την χρονολογία πρώτης κυκλοφορίας, και εάν το τιμολόγιο του αυτοκινήτου είναι μεγαλύτερης αξίας, να αποδίδεται μόνο η διαφορά του Φ.Π.Α. που προκύπτει.
 
3.    Να επιτραπεί η αγορά Ε.Ι.Χ. άνω των 2.000cc από πολυτέκνους και τρίτεκνους. Ο περιορισμός του κυβισμού για τις ειδικές κατηγορίες δεν ωφελεί σε τίποτα καθότι πολλά αυτοκίνητα τύπου ελεύθερου χρόνου ή πολυμορφικών, τα οποία εξυπηρετούν τις ανάγκες τους και προτιμούν οι πολύτεκνες οικογένειες, είναι άνω των 2.000cc. Με τον συγκεκριμένο περιορισμό, οι πολύτεκνες οικογένειες δεν τα αγοράζουν.
 
4.    Την εξάλειψη της παραοικονομίας και κατά συνέπεια της φοροδιαφυγής που παρατηρείται στον κλάδο εμπορίας αυτοκινήτων, αφού διάφοροι ευκαιριακοί και επιτήδειοι αγοράζουν και πωλούν χιλιάδες αυτοκίνητα κατά έτος, αποδυναμώνοντας τα καταστήματα και στερώντας έσοδα από το κράτος. Προτείνουμε να ελέγχονται εκείνες οι περιπτώσεις που παρουσιάζονται ιδιώτες να έχουν μεταβιβάσει στο όνομα τους εντός του έτους περισσότερα των δύο (2) αυτοκινήτων.
 
5.    Την εφαρμογή νόμων για το οριστικό κλείσιμο των αυτοσχέδιων αγορών (παζάρια) όπου μέσα από αδιαφανείς διαδικασίες, πραγματοποιούνται συναλλαγές εις βάρος των ιδιωτών υποψηφίων αγοραστών, εις βάρος των καταστημάτων εμπορίας αυτοκινήτων αλλά και εις βάρος των εσόδων του Κράτους, δημιουργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.
 
6.    Την επέκταση της χρήσης των δοκιμαστικών πινακίδων κυκλοφορίας (ΔΟΚ) για τα ατελώνιστα αυτοκίνητα, αφού είναι δεδομένες οι ανάγκες μεταφοράς τους πριν τον εκτελωνισμό διότι με τον τρόπο που μέχρι σήμερα γίνεται μόνο κινδύνους εγκυμονεί για τους εμπόρους και την πολιτεία.
 
 
Έχουμε και στο παρελθόν αναφερθεί και ζητήσει λύση στα πιο πάνω θέματα χωρίς να υπάρξει ανταπόκριση.
 
Σήμερα όμως περισσότερο από ποτέ άλλοτε κρίνεται επιβεβλημένη η οριστική τακτοποίηση των παραπάνω θεμάτων καθώς η κρίση πιέζει την αγορά και πρέπει να υποστηριχτεί και να περιφρουρηθεί ο κύκλος εργασιών των καταστημάτων
Άλλωστε μόνο με την υποστήριξη της πολιτείας θα μπορούν οι έμποροι να είναι συνεπείς απέναντι στις υποχρεώσεις των επιχειρήσεών τους στο κράτος.
Σας ζητούμε να οριστεί συνάντηση προκειμένου να σας εκθέσουμε από κοντά τα θέματα του κλάδου μας.