Υπόμνημα προς τον κο Κ. Χατζηδάκη, Υπουργό Μεταφορών & Επικοινωνιών

Καλλιθέα,   14/12/2007
                                                             Αρ. πρωτ. 1830
 





Προς


:


ΥΠΟΥΡΓΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Κο Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ




Κοιν/ση


:


ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ Κον Δ. ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΠΟΥΛΟ




 


:


ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ Κα Ε. ΤΣΑΓΚΑ




 


 


 




Θέμα


:


Δοκιμαστικές Πινακίδες (ΔΟΚ)





 
Η υπ’ αριθμόν 18200/1979 διάταξη του Υπουργείου Συγκοινωνιών η οποία δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα της κυβερνήσεως (ΦΕΚ 548/β), για πρώτη φορά διαμόρφωσε εκείνο το νομικό πλαίσιο και έθεσε τους κανόνες για την έκδοση Δοκιμαστικής Πινακίδας (ΔΟΚ), δηλαδή ποιες επιχειρήσεις θα μπορούσαν να αποκτήσουν την ανωτέρω πινακίδα και με ποιες προϋποθέσεις.
 
Σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα ακολούθησε η πρώτη τροποποιητική με την υπ’ αριθμόν 688/1980 (ΦΕΚ 140/Β) για να καλύψει τα κενά που παρουσιάστηκαν από την 18200/79, αλλά και οι επόμενες (τροποποιητικές αποφάσεις) που ακολούθησαν κι αυτές κάλυψαν διάφορα κενά, δηλαδή η Σ.93824/1418/1986 (ΦΕΚ 169/Β) η Σ.94249/1600/87 (ΦΕΚ 103/Ε) η Β-14073-309-1992 (ΦΕΚ 286/Β) οι οποίες πάντα προσαρμοζόντουσαν στις ανάγκες της κάθε περιόδου προκειμένου να υπάρξει πρακτική εφαρμογή αλλά διασφάλιζαν και τα έσοδα του κράτους.
 
Το διάστημα που μεσολάβησε (δηλαδή μετά από 20 χρόνια), στο χώρο της εμπορίας – διακίνησης – εισαγωγής των αυτοκινήτων έγιναν πολλές αλλαγές. Για παράδειγμα, στο Νόμο 2275/94 (ΦΕΚ 238/1 29.12.1994), προστέθηκαν τα άρθρα 36α και 36β προσδιορίζοντας περιθώρια κέρδους. Αυτά τα άρθρα άλλαξαν άρδην τα δεδομένα στην διακίνηση και στο εμπόριο του αυτοκινήτου, μπήκαν καινούργιοι κανόνες.
 
Το 1999 ψηφίστηκε ο Νόμος 2682/8-2-99 που για πρώτη φορά διαμόρφωνε το πλαίσιο και τους κανόνες για αντιρρυπαντικές τεχνολογίες των εισαγόμενων καινούργιων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Ο τρόπος φορολόγησης των, άλλαξε. Όλοι οι φόροι καταβάλλονται στα τελωνεία κατά τον εκτελωνισμό, το αυτοκίνητο ουσιαστικά δεν οφείλει φόρους στο Ελληνικό δημόσιο παρά μόνον το παράβολο της ταξινόμησης και τα τέλη κυκλοφορίας. Ως εκ τούτου σήμερα οι ανωτέρω ισχύουσες διατάξεις δεν εξυπηρετούν το σκοπό για τον οποίον εξεδόθησαν
 
Για την εύρυθμη λειτουργία της δοκιμαστικής πινακίδας και για την αποφυγή αντεκλύσεων με τις αρμόδιες υπηρεσίες ο σύνδεσμός μας προτείνει, στις ήδη υπάρχουσες διατάξεις, την προσθήκη ακόμη των εξής:
 

Η πρώτη (ΔΟΚ) να εκδίδεται με ένα αριθμό 10 αυτοκινήτων ανεξάρτητα αν προέρχονται από εισαγωγή καινούργιων ή μεταχειρισμένων ή αν ανήκουν στο καθεστώς περιθωρίου κέρδους. Θα πρέπει όλες οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην διακίνηση – εμπορία – εισαγωγή του αυτοκινήτου να είναι εφοδιασμένες με ΔΟΚ προκειμένου να έχουν την δυνατότητα τα αυτοκίνητα που μετακινούν για οποιονδήποτε λόγο, να είναι ασφαλισμένα για τυχόν αστικές αλλά και ποινικές ευθύνες.
Να επιτρέπεται η χρήση της ΔΟΚ σε όλα τα ενάριθμα αυτοκίνητα που είναι προς πώληση είτε ανήκουν στο καθεστώς περιθωρίου κέρδους είτε είναι απλώς γραμμένα στο βιβλίο εισερχομένων της επιχείρησης.
Να επιτρέπεται η χρήση της ΔΟΚ και στ ατελώνιστα αυτοκίνητα.

 
Αιτιολόγηση
Όταν μια επιχείρηση έχει στον χώρο της (stock) δέκα ή και περισσότερα ενάριθμα αυτοκίνητα δεν είναι δυνατόν να τα έχει ασφαλισμένα διότι αυξάνεται το κόστος. Με την ΔΟΚ η οποία είναι ασφαλισμένη ξεπερνιέται αυτό το πρόβλημα. Επίσης δεν πρέπει να στερείτε το δικαίωμα σε μια καινούργια επιχείρηση να έχει πινακίδα ΔΟΚ διότι ελλοχεύει ο κίνδυνος ατυχήματος και σωματικής βλάβης, με όλες τις δυσμενείς συνέπειες που αυτό συνεπάγεται.
 
Παραδείγματα
α) Ατελώνιστο που πρέπει να μετακινηθεί στο τελωνείο για έλεγχο.
β) Κάνει ΔΑΟ στην Πάτρα και πρέπει να μετακινηθεί ιδίοις μεσοίς στην Αθήνα που είναι η έδρα της επιχείρησης.
γ) Ενάριθμο που πρέπει να μετακινηθεί για έλεγχο στο ΚΤΕΟ
δ) Ενάριθμο που πρέπει να πάει στο συνεργείο για επισκευή, έλεγχο ή service
ε) Ενάριθμο που θέλει ο πελάτης να κάνει TestDrive
κ.λ.π.
 
Σημείωση
Προτείνουμε, για να είναι δυνατό ο έμπορος αυτοκινήτων να εκδώσει ΔΟΚ, να είναι μέλος του Συνδέσμου Εμπόρων και Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος, καθώς επίσης να είναι έμπιστος κι επιλεγμένος έμπορος, και με αυτόν τον τρόπο θέλουμε να πιστεύουμε ότι κατοχυρώνουμε και το επάγγελμά μας προς όφελος όλων μας.
 





Με τιμή
Εκ μέρους του Δ.Σ.
 




Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ


 


Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ




 
 


 
 


 
 




ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΕΤΙΜΕΖΑΣ


 


ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΕΡΑΤΣΑΣ





 
 
Για να δείτε το πρωτότυπο έγγραφο, παρακαλώ πατήστε εδώ.

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ ΥΜΕ - Επείγον αίτημα συνάντησης, απόφαση Ε.Ε. 01/07/2024 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα στον Γενικό Γραμματέα ΥΜΕ, κ. Γιάννη Ξιφαρά 10/04/2024 ΣΕΕΑΕ Επείγον αίτημα συνάντησης, απόφαση Ε.Ε. 27/05/2024 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κο Κ. Καραμανλή. ΣΕΕΑΕ Αίτημα εξαίρεσης προς το Υπουργείο Μεταφορών. ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα στην Διεύθυνση Εποπτείας και Ελέγχου (Δ36), κ. Αργύρη Κουζή Διευκρινήσεις για το ΜΕΜΟ ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα προς ΥΜΕ, Δ/νση Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων & Εγκαταστάσεων, Δ/ντη κο Σκυλλάκο Αριστομένη ΣΕΕΑΕ Αίτημα συνάντησης με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κο Κ. Καραμανλή. ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κο Κ. Καραμανλή. ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κο Κ. Καραμανλή ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς τον Υφυπουργό Μεταφορών κο Μιχάλη Παπαδόπουλο ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς τον Υφυπουργό Μεταφορών κο Μιχάλη Παπαδόπουλο