Αναμόρφωση της φορολογίας των αυτοκινήτων - Καταγγελία του ΣΕΕΑΕ στην Ε.Ε. το 2016 και συμπληρωματική το 2020...

Το θέμα αυτό ξεκίνησε τον  Μάϊο  του  2015  από τον τότε Υπουργό Οικονομικών κ. Βαρουφάκη. Ο  ΣΕΕΑΕ στις  4-6-15 συναντήθηκε  και συζήτησε με τον Υπουργό Οικονομικών κ. Βαρουφάκη τις προτάσεις του Υπουργού για την αναμόρφωση της φορολογίας του αυτοκινήτου.     Οι πολιτικές όμως εξελίξεις των αμέσως επόμενων ημερών, δημοψήφισμα, capital control,  ανασχηματισμός και εκλογές, δεν επέτρεψαν την συνέχιση και την ολοκλήρωση αυτού του θέματος.

Για να δείτε αυτό το θέμα από το 2016, τις εξελίξεις του και τις ενέργειες του συνδέσμου μέχρι και το 2019, παρακαλώ πατήστε  εδώ  & από την 1-1-2020 έως τις 31-12-2021 παρακαλώ πατήστε  εδώ.

02/01/2022  Η γραμματεία του Υπουργού, κ. Σκρέκα, έστειλε  email ότι λόγω έκτακτης υποχρέωσης του Υπουργού η συνάντηση θα πρέπει να αναβληθεί.

03/01/2022  Κανονίστηκε νέο ραντεβού με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τις 05/01/2022 στις 13:00. Στην συνάντηση θα παρευρεθούν:
Ο Πρόεδρος κ. Κυράτσος Κων/νος & ο Εντεταλμένος σύμβουλος της διοίκησης κ. Κωνσταντινίδης Ευριπίδης.

04/01/2022  Μετά το αίτημα συνάντησης που στάλθηκε στο ΥΜΕ στις 15/12/2021, κανονίστηκε η συνάντηση με τον Υφυπουργό, κ. Παπαδόπουλο, για τις 11/01/2022 στις 15:00.

05/01/2022  Σήμερα πραγματοποιήθηκε η συνάντηση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με τον Υπουργό, κ. Σκρέκα. Τον σύνδεσμο τον εκπροσώπησαν ο Πρόεδρος, κ. Κων/νος Κυράτσος και ο  εντεταλμένος σύμβουλος της διοίκησης, κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης.
Ο υπουργός δήλωσε ότι το ΥΠΕΝ δεν πρόκειται να αποσύρει ή να διορθώσει τον Νόμο για το περιβαλλοντικό τέλος και ότι σκέφτεται να επιβάλει επιπλέον φόρους στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Ο ΣΕΕΑΕ, από την μεριά του,  ενημέρωσε τον κ. Σκρέκα ότι θα συνεχίσει με την καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Ένωση και θα ζητήσει από τον επίτροπο να επισπεύσει την διαδικασία.

11/01/2022  Σήμερα, στις 15:30, πραγματοποιήθηκε η συνάντηση με τον Υφυπουργό Μεταφορών, κ. Παπαδόπουλο. Στην συνάντηση παρευρέθηκαν και η Διευθύντρια του Υφυπουργού, κ. Τσάγκα. Τον σύνδεσμο εκπροσώπησαν ο Πρόεδρος, κ. Κων/νος Κυράτσος και ο Γενικός Γραμματέας, κ. Κων/νος Σμπαρούνης.
Η συνάντηση διήρκησε σχεδόν δύο ώρες σε ιδιαίτερα φιλικό και ευχάριστο κλίμα. Ο πρόεδρος παρέδωσε στον Υφυπουργό το Υπόμνημα με τα αιτήματα του ΣΕΕΑΕ, τα οποία ο κ. Παπαδόπουλος τα θεώρησε λογικά και δίκαια. Άρα ο Σύνδεσμός πιστεύει ότι το σύνολο των αιτημάτων θα έχει θετική κατάληξη.

13/01/2022  Σήμερα ο ΣΕΕΑΕ ενημερώθηκε ότι την ερχόμενη εβδομάδα (17/01/2022 – 21/01/2022) η γενική διεύθυνση συγκοινωνιών θα είναι κλειστεί λόγω αναβάθμισης συστημάτων.

18/01/2022  Ο ΣΕΕΑΕ έστειλε Υπόμνημα στον Υφυπουργό Μεταφορών, κ. Παπαδόπουλο, με τα θέματα που συζητήθηκαν στην συνάντηση.

27/01/2022  Σήμερα εκδόθηκε εγκύκλιος της ΑΑΔΕ (Αρ. Πρωτ.: Ε.2009) με θέμα: «Παροχή οδηγιών και διευκρινίσεων επί θεμάτων σχετικών με τα τέλη κυκλοφορίας σε περίπτωση διαγραφής οχήματος, θέσης σε ακινησία και μεταβίβασης εντός του χρόνου παράτασης της προθεσμίας για την καταβολή των τελών κυκλοφορίας και τη θέση των οχημάτων σε ακινησία».

04/02/2022  Ο ΣΕΕΑΕ έστειλε αίτημα συνάντησης στον πρόεδρο Κινήματος Αλλαγής, κ. Νίκο Ανδρουλάκη, για να τον ενημερώσει για ένα σοβαρότατο θέμα που αφορά τον χώρο του αυτοκινήτου και πιο συγκεκριμένα τις εισαγωγές οχημάτων από χώρες του εξωτερικού.

07/02/2022  Σήμερα δημοσιεύτηκε ΠΡΟΣΘΗΚΗ -ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας «χαράτσι 1.000 ευρώ και στα Εuro 5b εισαγόμενα μτχ αυτ/τα» στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών: «Κύρωση της από 28.1.2022 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, Επείγουσες φορολογικές, τελωνειακές και συναφείς ρυθμίσεις, επείγουσες διατάξεις για τη διασφάλιση του δικαιώματος αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας» (ΠΝΠ ΦΕΚ 14 Α' 29-01-2022).
Άρθρο 2 - Επέκταση υποχρέωσης καταβολής περιβαλλοντικού τέλους σε παλαιά, ρυπογόνα οχήματα «Εuro 5b» - Τροποποίηση των Παρ. 1 και 2 άρθρου 5 του ν. 47 10/2020.
Άρθρο 3 - Μεταβατική διάταξη περιβαλλοντικού τέλους οχημάτων. ‘’Δεν καταλαμβάνονται από υποχρέωση καταβολής του περιβαλλοντικού τέλους, τα οχήματα «Εuro 5b» για τα οποία έχει υποβληθεί κατά τη δημοσίευση του παρόντος, Δήλωση Άφιξης Οχήματος (ΔΑ.Ο.) ή δηλωτικά εισαγωγής».

07/02/2022  Σήμερα ο Σύλλογος Εκτελωνιστών Τελωνειακών Αντιπροσώπων Θεσσαλονίκης (Σ.Ε.Τ.Α.Θ.) έστειλε επιστολή στο Υπουργείο Οικονομικών, στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και στην ΑΑΔΕ με θέμα: «Προσθήκη-Τροπολογία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας στο σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Οικονομικών αναφορικά με την επιβολή περιβαλλοντικού Τέλους στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα, που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων «Euro5b» και ζήτησε  την κατάργηση του άρθρου 5 του νόμου 4710/2020 και οπωσδήποτε  μη επέκταση των προβλέψεών του στα επιβατικά αυτοκίνητα και μικρά φορτηγά τεχνολογίας «euro5b».

08/02/2022  Με αφορμή την τροπολογία του Υπουργείου Περιβάλλοντος ο ΣΕΕΑΕ στέλνει Δελτίο Τύπου στα ΜΜΕ, στα Υπουργεία και στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη με θέμα: «Στον “καιάδα” οι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων!!!»

08/02/2022 Ο ΣΕΕΑΕ έστειλε Υπόμνημα στο ΥΠΕΝ για το «χαράτσι 1.000 ευρώ και στα euro 5b εισαγόμενα μτχ αυτ/τα», με αίτημα να μην ισχύσει η απόφαση από την δημοσίευση αλλά να δοθεί χρόνος ώστε να εισαχθούν τα αυτ/τα που έχουν αγοραστεί και ακόμα βρίσκονται στο εξωτερικό.

08/02/2022  Σήμερα εκδόθηκε εγκύκλιος της ΑΑΔΕ (Αρ. Πρωτ.: ΔΕΦΚΦ Δ 1009713 ΕΞ2022) με θέμα: «Πιστή τήρηση των νομοθετικών διατάξεων για τα μεταχειρισμένα επιβατικά και φορτηγά αυτοκίνητα», σύμφωνα με την οποία είναι απαραίτητη η προσκόμιση του πιστοποιητικού συμμόρφωσης για τον εκτελωνισμό των αυτοκινήτων.

09/02/2022  Σήμερα, ο πρόεδρος του ΣΕΕΑΕ, κ. Κυράτσος, έδωσε συνέντευξη στην εκπομπή του κ. Σιαφάκα, «το GPS της επικαιρότητας ΕΡΤ», στο WebRadio της ΕΡΤ και τοποθετήθηκε για το «χαράτσι 1.000 ευρώ και στα euro 5b εισαγόμενα μτχ αυτ/τα».

09/02/2022  Ο Γιώργος Ανδρής δημοσίευσε άρθρο στο www.carpress.gr για την διαμάχη που έγινε στην Βουλή με αφορμή την τροπολογία του ΥΠΕΝ στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Οικονομικών και την «Επίθεση του Τρύφωνα Αλεξιάδη» στον κ. Σκρέκα. Στην διαμάχη αυτή αναφέρετε το Δελτίο Τύπου του ΣΕΕΑΕ.

10/02/2022  Σήμερα, ο πρόεδρος του ΣΕΕΑΕ, κ. Κυράτσος, έδωσε συνέντευξη στην εκπομπή της κα. Ντούσκα, Κανάλι Ένα 90,4 fm, για την Τροπολογία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας στο σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Οικονομικών αναφορικά με την επιβολή περιβαλλοντικού Τέλους στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα, που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων «Euro5b».

10/02/2022  Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, Γιώργος Βασιλάκης, έδωσε συνέντευξη στο NEWSBOMB.gr. Δείτε εδώ τι σκέφτονται οι αντιπρόσωποι και τι περιμένει τον κλάδο μας αν δεν ενωθούμε ΤΩΡΑ!!!

10/02/2022  Σήμερα, ο πρόεδρος του ΣΕΕΑΕ, κ. Κυράτσος, έδωσε συνέντευξη στην εκπομπή "Σκάει είδηση" ΣΚΑΪ 100,3 στον Δημήτρη Οικονόμου και την Μαρία Αναστασοπούλου για την Τροπολογία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας στο σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Οικονομικών αναφορικά με την επιβολή περιβαλλοντικού Τέλους στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα, που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων «Euro5b».

10/02/2022  Δελτίο Τύπου εξέδωσε ο ΣΕΑΑ με θέμα: «Διευκρινίσεις για το περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα».

10/02/2022 Σήμερα, ο πρόεδρος του ΣΕΕΑΕ, κ. Κυράτσος, έδωσε συνέντευξη για την ηλεκτροκίνηση στο διαδικτυακό ενημερωτικό κανάλι Τpress, στην εκπομπή ELEC-News με τον Βασίλη Παπαδόπουλο.

11/02/2022  Σήμερα δημοσιεύτηκε ο Νόμος υπ’ αριθμ. 4890/ ΦΕΚ 23 Α’ 11/02/2022. Στο Μέρος Β' & στο άρθρο 13: Επέκταση υποχρέωσης καταβολής περιβαλλοντικού τέλους σε παλαιά, ρυπογόνα οχήματα - Τροποποίηση των παρ. 1 και 2 άρθρου 5 του ν. 4710/2020.  «Εuro 5b» καθώς επίσης & στο Άρθρο 14: Μεταβατική διάταξη περιβαλλοντικού τέλους οχημάτων. «Δεν καταλαμβάνονται από υποχρέωση καταβολής του περιβαλλοντικού τέλους, τα οχήματα «Εuro 5b» για τα οποία έχει υποβληθεί κατά τη δημοσίευση του παρόντος, Δήλωση Άφιξης Οχήματος (ΔΑ.Ο.) ή δηλωτικά εισαγωγής».

12/02/2022 Σήμερα, ο πρόεδρος του ΣΕΕΑΕ, κ. Κυράτσος, έδωσε συνέντευξη για την Τροπολογία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας στο σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Οικονομικών στο Alpha Radio 989, στην εκμπομπή του Βαγγέλη Γιακουμή.

14/02/2022 Σήμερα, στις 21:00, στην εκπομπή του Θάνου Τζήμερου, προέδρου του κόμματος «Δημιουργία, ξανά», είναι καλεσμένος ο πρόεδρος ΣΕΕΑΕ, Κων/νος Κυράτσος. Για να παρακολουθήσετε ζωντανά την εκπομπή παρακαλώ πατήστε το link: http://youtube.com/dimiourgiaxana
Για να δείτε την Εκπομπή πατήστε εδώ.

14/02/2022  Σήμερα ο Σύλλογος Εκτελωνιστών Τελωνειακών Αντιπροσώπων Θεσσαλονίκης (Σ.Ε.Τ.Α.Θ.) έστειλε νέα επιστολή στο Υπουργείο Οικονομικών και στην ΑΑΔΕ ως απάντηση στο έγγραφο της Δ/νσης Ε.Φ.Κ. & Φ.Π.Α. Τμήμα Δ΄ Φορολογίας Αυτοκινήτων Οχημάτων & Λοιπών Φορολογιών, με Θέμα: «Πιστή τήρηση των νομοθετικών διατάξεων για τα μεταχειρισμένα επιβατικά και φορτηγά αυτοκίνητα», Αριθ. Πρωτ.: ΔΕΦΚΦ Δ 1009713 ΕΞ 2022, το οποίο υπογράφει ο δ/ντης της δ/νσης κ. Χρήστος Λάμπρου.

14/02/2022  O κ. Αρβανίτης, Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, έστειλε ερώτηση στη Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με την επιβολή “περιβαλλοντικού τέλους ταξινόμησης” στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα από την Ελληνική Κυβέρνηση. Για να δείτε το έγγραφο, παρακαλώ πατήστε εδώ.

15/02/2022  Σήμερα ο Ευριπίδης Κωνσταντινίδης έδωσε συνέντευξη για την Τροπολογία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας στο σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Οικονομικών στην ΕΡΤ1, στην εκπομπή "Από τις έξι" με τον Δημήτρη Κοτταρίδη και Γιάννη Πιτταρά.

15/02/2022  Ο ΣΕΕΑΕ έστειλε Υπόμνημα στο στο Υπουργείο Οικονομικών, σχετικά με την πρόσφατη εντολή της ΑΑΔΕ με Αριθ. Πρωτ.: ΔΕΦΚΦ Δ 1009713 ΕΞ/ 8-2-2022 και θέμα «Πιστή τήρηση των νομοθετικών διατάξεων για τα μεταχειρισμένα επιβατικά και φορτηγά αυτοκίνητα» και επισημαίνει ότι  είναι απαραίτητη η προσκόμιση του πιστοποιητικού συμμόρφωσης για τον εκτελωνισμό των αυτ/των (Για να δείτε το έγγραφο της επίσημης αντιπροσωπείας αυτ/των Renault, παρακαλώ πατήστε εδώ).

15/02/2022  Σήμερα πραγματοποιήθηκε η συνάντηση  με τα στελέχη το ΣΥΡΙΖΑ. Τον σύνδεσμο εκπροσώπησαν ο πρόεδρος, Κων/νος Κυράτσος και ο εντεταλμένος σύμβουλος της διοίκησης κ. Κωνσταντινίδης Ευριπίδης. Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ παρευρέθηκαν:

· Τρύφων Αλεξιάδης, Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών
· Σωκράτης Φάμελλος, Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας, πρώην Αν. Υπ. ΥΠΕΝ
· Τάσος Πετρόπουλος, πρώην Υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής    Αλληλεγγύης
· Κώστας Αρβανίτης, Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε θετικό κλίμα και συζητήθηκαν όλα τα προβλήματα που απασχολούν τον κλάδο του αυτοκινήτου. Τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ υποσχέθηκαν να στηρίξουν τον Σύνδεσμο και να ανατρέψουν την άδικη φορολόγηση που ψηφίστηκε τον Ιούλιο  του 2020 (Νόμος υπ' αριθμ. 4710/ ΦΕΚ 142 Α' 23/07/2020, το Άρθρο 5 «Επιβολή περιβαλλοντικού τέλους στα euro 4, 5 και απαγόρευσης εισαγωγής σε παλαιά, ρυπογόνα μεταχειρισμένα οχήματα  (euro 1, 2, 3)»), αλλά και την τροπολογία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας «χαράτσι 1.000 ευρώ και στα Εuro 5b εισαγόμενα μτχ αυτ/τα» στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών: «Κύρωση της από 28.1.2022 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, Επείγουσες φορολογικές, τελωνειακές και συναφείς ρυθμίσεις, επείγουσες διατάξεις για τη διασφάλιση του δικαιώματος αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας» (Νόμος υπ’ αριθμ. 4890/ ΦΕΚ 23 Α’ 11/02/2022). Συγκεκριμένα, υποσχέθηκαν να κινηθούν και εντός της Ελλάδας, αλλά και στην Κομισιόν.  

Για να δείτε το Δελτίο Τύπου ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την συνάντηση, παρακαλώ πατήστε εδω.

Για να δείτε τις φωτογραφίες από την συνάντηση, παρακαλώ πατήστε εδώ.

15/02/2022  Απόφαση Α.1023 της ΑΑΔΕ: (Να αναγράφονται πλέον τα χλμ των εισαγόμενων αυτ/των στην ΔΑΟ)
Άρθρο 1
Η υπό στοιχεία Α.1051/6.2.2019 (Β’ 434) απόφαση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. τροποποιείται, ως ακολούθως:
1. Η παρ. 2 του άρθρου 5 αντικαθίσταται, ως εξής:
«2. Στη Δ.Α.Ο. συμπληρώνονται τα στοιχεία του υπόχρεου προσώπου για την υποβολή της Δήλωσης, τα στοιχεία του  οχήματος, τα στοιχεία του παραλήπτη, το τελωνείο προορισμού, η ημερομηνία άφιξης του οχήματος, και ειδικότερα για   τα μεταχειρισμένα οχήματα και τα διανυθέντα, κατά την είσοδο του οχήματος στη χώρα, χιλιόμετρα».
2. Η παρ. 3 του άρθρου 8 αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Κατά την ηλεκτρονική υποβολή της Δ.Α.Ο., εκτός από τη συμπλήρωση των στοιχείων του υπόχρεου προσώπου υποβολής της Δήλωσης και των στοιχείων του οχήματος, συμπληρώνονται, μεταξύ άλλων, αναλυτικά τα στοιχεία του παραλήπτη του οχήματος και το τελωνείο προορισμού, με βάση τον τόπο προορισμού που δηλώνεται, η ημερομηνία άφιξης του οχήματος και ειδικότερα για τα μεταχειρισμένα οχήματα και τα διανυθέντα, κατά την είσοδο του οχήματος στη χώρα, χιλιόμετρα.».
3. Στο έντυπο με τίτλο «Δήλωση Άφιξης Οχήματος από χώρα της Ε.Ε., όπως περιλαμβάνεται στο Παράρτημα της υπό στοιχεία Α.1051/6.2.2019 (Β’ 434) απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. , προστίθεται νέο πεδίο «Διανυθέντα χιλιόμετρα» για τα μεταχειρισμένα οχήματα και το Παράρτημα της ως άνω απόφασης αντικαθίσταται από το Παράρτημα της παρούσας απόφασης.

Άρθρο 2
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από 1 Μαρτίου 2022.»

Το ΦΕΚ σε μορφή pdf.

Για να δείτε την απόφαση, παρακαλώ πατήστε εδώ.

16/02/2022 Σήμερα ο Σύλλογος Εκτελωνιστών Τελωνειακών Αντιπροσώπων Θεσσαλονίκης (Σ.Ε.Τ.Α.Θ.) έστειλε επιστολή σχετικά με την απόφαση που τροποποιεί την παρ.3 του άρθρου 8 στην υπό στοιχεία Α.1051/19 Απόφαση Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. (Β’ 434). Πιο συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά στις Δηλώσεις Άφιξης Οχημάτων, προστίθεται νέο πεδίο «Διανυθέντα χιλιόμετρα» για τα μεταχειρισμένα οχήματα, όπου προβλέπεται ότι χρειάζεται να συμπληρωθούν «και τα διανυθέντα, κατά την είσοδο του οχήματος στη χώρα, χιλιόμετρα».

17/02/2022  Σήμερα, καλεσμένος στους «Αταίριαστους» του ΣΚΑΪ ο Τρ. Αλεξιάδης μίλησε για «την υπεροπλία που έχει η ΝΔ στο χώρο των ΜΜΕ, αλλά που δεν μπορεί να κρύψει πλέον τα προβλήματα» αναφέροντας χαρακτηριστικό θέμα της επικαιρότητας που απασχολεί τη μεσαία τάξη, αλλά αγνοείται από τα δελτία ειδήσεων των συστημικών καναλιών, «την επιβολή νέου φόρου - χαρατσιού της κυβέρνησης στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, για τον οποίο διαμαρτύρεται ο Σύνδεσμος των εμπόρων, αλλά και δεν τους βγάζει κανένα κανάλι και δεν “παίζει” πουθενά σαν είδηση». Στις αιτιάσεις των παρουσιαστών περί …κακής ρητορικής, ο Τρ. Αλεξιάδης συνέχισε με δεύτερο τρανταχτό παράδειγμα εξαφάνισης είδησης «Να σας πω τι μπορεί να κρυφτεί; Ότι υπάρχει Διυπουργική επιτροπή αυτή τη στιγμή, που προτείνει να περικοπούν, έως να κοπούν τελείως επιδόματα στους υγειονομικούς. Αυτό δεν υπάρχει πουθενά σαν είδηση». Ας σημειωθεί ότι τις έντονες διαμαρτυρίες του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος καθώς και του Συλλόγου Εργαζομένων Κρατικού Νίκαιας και Δυτικής Αττικής για τα παραπάνω ζητήματα με προσωπικές του παρεμβάσεις έχει φέρει στη Βουλή ο Τρ. Αλεξιάδης.

Δείτε το σχετικό Δελτίο Τύπου εδώ.

Δείτε το video εδώ.

18/02/2022  Ερώτηση που κατέθεσε η τομεάρχης ΥΠΕΝ του ΣΥΡΙΖΑ κα Πέρκα στην βουλή, για το πρόγραμμα "Κινούμαι Ηλεκτρικά" και τις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτ/των το 2021.
ΕΡΩΤΗΣΗ και Αίτημα Κατάθεσης Εγγράφων (ΑΚΕ) προς τους Υπουργούς:
– Περιβάλλοντος & Ενέργειας
– Υποδομών & Μεταφορών

ΘΕΜΑ: «Η κυβέρνηση οδηγεί σε αποτυχία και το δεύτερο κύκλο του ‘Κινούμαι Ηλεκτρικά’»

Ολοκληρώθηκε στις 31 Δεκεμβρίου 2021 ο πρώτος κύκλος του ‘Κινούμαι Ηλεκτρικά’, με το Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας να θεωρεί το εν λόγω Πρόγραμμα ιδιαίτερα επιτυχημένο. Αυτό φανερώνουν και οι σχετικές δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας για «περισσότερες από 18.000 αιτήσεις» και για «ρεκόρ στις ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα μας», για τις οποίες φαίνεται να αποδίδεται μέρος των ευσήμων στις επιδοτήσεις.

Αυτό που δεν είπε όμως ο Υπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας είναι πόσες από τις 18.000+ αιτήσεις τελικά εγκρίθηκαν, πόσα είναι τα αιτήματα πληρωμής ανά τύπο ηλεκτρικού οχήματος (ποδήλατο, δίκυκλο, Ι.Χ., ταξί κτλ), τι έχει πληρωθεί μέχρι σήμερα και φυσικά πόση είναι η συνολική απορρόφηση του Προγράμματος. Δεν ανέφερε επίσης πόσα από τα 6.976 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην Ελλάδα το 2021, σύμφωνα με το Υπουργείο, ήταν μέσω του ‘Κινούμαι Ηλεκτρικά’ και πόσα δε χρησιμοποίησαν την επιδότηση.

Τα παραπάνω ποσοτικά στοιχεία είναι κρίσιμα για την αποτίμηση του πρώτου κύκλου του Προγράμματος κι ενώ μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κάποια σχετική επίσημη ανακοίνωση από το Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας, φαίνεται ότι δεν είναι διόλου ενθαρρυντικά. Ειδικότερα, όπως πληροφορούμαστε, από τα 100 εκ. ευρώ που είχε εξαγγείλει ο Πρωθυπουργός για το 2021, απορροφήθηκε τελικά ποσοστό περίπου 30%, ενώ όσον αφορά στις αιτήσεις στις επιμέρους κατηγορίες οχημάτων, το ποδήλατο ανακηρύσσεται σε απόλυτο κυρίαρχο. Από κει και πέρα, εκδηλώθηκε ένα «χλιαρό» ενδιαφέρον για ηλεκτρικά δίκυκλα, ενώ μόλις το 10% του συνολικού προϋπολογισμού δόθηκε για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Κι όμως, ο εξηλεκτρισμός των μεταφορών επιτυγχάνεται ξεκινώντας από τα οχήματα που ήδη κυκλοφορούν στο δρόμο κι εκεί φαίνεται ότι το Πρόγραμμα δεν εξυπηρέτησε το σκοπό του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα Ι.Χ., όπου σχετικά με τις «πωλήσεις ρεκόρ» ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2021, ήταν πολύ λίγοι αυτοί που χρησιμοποίησαν το κίνητρο της επιδότησης. Οι περισσότεροι φαίνεται ότι δεν μπήκαν καν στη διαδικασία, αφού ανήκουν σε πολύ υψηλές εισοδηματικές κατηγορίες και δε χρειάζονται επιδότηση για να αγοράσουν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της αρεσκείας τους. Άρα τα 6.000 ευρώ της επιδότησης δεν ήταν σε καμιά περίπτωση αρκετά για να καταφέρουν περισσότεροι ιδιοκτήτες οχημάτων να αλλάξουν το συμβατικό τους όχημα με ηλεκτρικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμα και σε μεγάλες αγορές (Γαλλία, Γερμανία), η επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι υψηλότερη από εκείνη που δόθηκε στην Ελλάδα, κι ενώ ο μέσος όρος ζωής των αυτοκινήτων στη χώρα μας είναι τα 16 έτη, πολύ χαμηλότερος από τα 11 έτη του ευρωπαϊκού.

Η αποτυχία του πρώτου κύκλου είναι ακόμα πιο εμφανής στα ταξί, όπου μάλλον εκεί το Πρόγραμμα έμεινε «ακίνητο», αφού φαίνεται ότι πωλήθηκε μονοψήφιος αριθμός ηλεκτρικών ταξί μέσω του ‘Κινούμαι Ηλεκτρικά’. Απογοητευτική είναι επιπλέον και η παντελής απουσία από το Πρόγραμμα των δημόσιων μέσων μεταφοράς και των οχημάτων εφοδιαστικής αλυσίδας, τα οποία μαζί με τα ταξί θα έπρεπε να είναι η αφετηρία στην πορεία προς τον εξηλεκτρισμό των μεταφορών, αφού διανύουν πολλά χιλιόμετρα καθημερινά.

Με βάση τα παραπάνω, είναι εμφανής η έλλειψη σχεδιασμού του ‘Κινούμαι Ηλεκτρικά’. Κι όμως, η κυβέρνηση, αντί να προχωρήσει σε αποτίμηση του πρώτου κύκλου, αντιμετωπίζει και το θέμα της ηλεκτροκίνησης με καθαρά επικοινωνιακούς όρους, γι’ αυτό και έσπευσε να ανακοινώσει την έναρξη του δεύτερου κύκλου, αυξάνοντας απλά πρόχειρα τις επιδοτήσεις στις επιμέρους κατηγορίες, στην ουσία δηλαδή απλά «μοιράζει χρήμα».

Δεν μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι για το δεύτερο κύκλο του Προγράμματος, όταν και πάλι δεν υπάρχει καμιά αναφορά στα δημόσια μέσα μεταφοράς. Την ίδια ώρα, ο διαγωνισμός του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών για την ανανέωση του στόλου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη έλαβε την 4η στη σειρά παράταση στην καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών. Έτσι, όπως φαίνεται δε θα δούμε ηλεκτρικά λεωφορεία στο δρόμο ούτε το 2023, εκτός ίσως από τα 5 της ΟΣΥ, που εκτέλεσαν δοκιμαστικές διαδρομές. Φυσικά, το τοπίο στις μεταφορές θα ήταν τελείως διαφορετικό, αν η κυβέρνηση δεν είχε ακυρώσει το διαγωνισμό του ΣΥΡΙΖΑ.

Δεν μπορούμε επίσης να είμαστε αισιόδοξοι για το δεύτερο κύκλο του Προγράμματος, όταν και πάλι απουσιάζουν τα οχήματα εφοδιαστικής αλυσίδας, ενώ σ’ αυτά θα έπρεπε να δοθούν ισχυρά οικονομικά κίνητρα για τον εξηλεκτρισμό του στόλου. Ακόμα και το ξεχωριστό Πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης για τα ταξί, δε θα αφήσει σημαντικό ποσοτικό αποτύπωμα, αφού μιλάμε για αντικατάσταση 2.000 ταξί, δηλαδή μόλις 6% του στόλου.

Σε ό,τι αφορά στο ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα της απόσυρσης, ακόμα και στο δεύτερο κύκλο το Πρόγραμμα περιορίζεται σε 1.000 ευρώ μπόνους επιδότησης για την απόσυρση παλαιού οχήματος, γεγονός που σίγουρα δε θα αφήσει σαφές αποτύπωμα σε όρους μείωσης εκπομπών αερίου.

Παράλληλα, το πρόγραμμα των Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ) έχει καθυστερήσει κατά πολλοίς και ενώ θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί πριν ένα χρόνο, έχουμε χάσει πλέον τον αριθμό των παρατάσεων. Με αυτούς τους ρυθμούς αμφιβάλλουμε αν θα υλοποιηθεί η δέσμευση για 300 ΣΦΗΟ μέχρι το τέλος του 2022, τη στιγμή που η Ελλάδα βρίσκεται πανευρωπαϊκά στις 3 τελευταίες θέσεις φορτιστών ανά χιλιόμετρο.

Εκτός όμως από την αμφισβήτηση της επιτυχίας του ‘Κινούμαι Ηλεκτρικά’, τίθεται υπό αμφισβήτηση και ο συνολικός αριθμός ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά το 2021. Συγκεκριμένα, ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΣΕΕΑΕ) σε σχετική επιστολή του αναφέρει ότι οι πραγματικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων για το 2021 μόλις που ξεπερνούν τις 2.100 μονάδες, δηλαδή απέχουν παρασάγγας από το «ρεκόρ πωλήσεων» των 6.976 ηλεκτρικών οχημάτων που ανέφερε ο κ. Σκρέκας.

Σύμφωνα με τον ΣΕΕΑΕ,  ο αριθμός των 2.100 ηλεκτρικών αυτοκινήτων προέκυψε αθροίζοντας για το 2021 τα Ημερήσια Στοιχεία Νέων Ταξινομήσεων Οχημάτων που αναρτώνται καθημερινά στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και παραμένουν διαθέσιμα για ένα 24ωρο.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να γνωρίζουμε πόσα τελικά είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν το 2021 στην Ελλάδα, διότι ο εν λόγω αριθμός είναι κρίσιμος για τον ορθό σχεδιασμό του δεύτερου κύκλου του Προγράμματος, αλλά και για τη διαμόρφωση μιας γενικότερης στρατηγικής με στόχο τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας.

Με βάση τα ανωτέρω, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

Ποια ήταν η απορρόφηση του πρώτου κύκλου του ‘Κινούμαι Ηλεκτρικά’; Επίσης, πόσες αιτήσεις υποβλήθηκαν ανά κατηγορία επιδοτούμενων οχημάτων, πόσες ήταν πλήρεις, πόσες εγκρίθηκαν, πόσα αιτήματα πληρωμής έχουν κατατεθεί μέχρι σήμερα και πόσα χρήματα έχουν δοθεί στους δικαιούχους;

Από τα 6.976 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που σύμφωνα με το Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας πωλήθηκαν στην Ελλάδα το 2021, πόσα έκαναν χρήση της επιδότησης του ‘Κινούμαι Ηλεκτρικά’ και ποιο ήταν το μέσο κόστος αγοράς;

Είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης να συμπεριληφθούν στο Πρόγραμμα τα δημόσια μέσα μεταφοράς και τα οχήματα εφοδιαστικής αλυσίδας, τα οποία είναι ιδιαίτερα κρίσιμα για τον εξηλεκτρισμό των μεταφορών;

Ποιος είναι ο προγραμματισμός της κυβέρνησης για τον εξηλεκτρισμό των ταξί, δεδομένου ότι το Πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης αφορά ένα πολύ μικρό ποσοστό του στόλου;

Είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης ο σχεδιασμός ενός ολοκληρωμένου και εκτεταμένου προγράμματος απόσυρσης παλαιών οχημάτων;

Καλείται τέλος ο κ. Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών να καταθέσει εντός της προθεσμίας που ορίζει ο Κανονισμός της Βουλής τα Ημερήσια Στοιχεία Νέων Ταξινομήσεων Οχημάτων για το 2021 από το σχετικό μητρώο του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών.

Οι ερωτώντες Βουλευτές:
Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη), Φάμελλος Σωκράτης, Αβραμάκης Ελευθέριος, Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία), Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος, Βαρδάκης Σωκράτης, Βέττα Καλλιόπη, Γιαννούλης Χρήστος, Γκιόλας Ιωάννης, Δρίτσας Θεόδωρος, Θραψανιώτης Εμμανουήλ (Μανόλης), Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα), Καφαντάρη  Χαρούλα (Χαρά), Λάππας Σπυρίδων, Μάλαμα Κυριακή, Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης), Μάρκου Κωνσταντίνος, Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος, Μπαλάφας Ιωάννης, Μπάρκας Κωνσταντίνος, Μπουρνούς Ιωάννης, Μωραϊτης Αθανάσιος (Θάνος), Νοτοπούλου Αικατερίνη, Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης), Παπανάτσιου Αικατερίνη, Παππάς Νικόλαος, Πούλου Παναγιού (Γιώτα), Σαντορινιός Νεκτάριος, Σαρακιώτης Ιωάννης, Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος), Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος), Συρμαλένιος Νικόλαος, Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος, Φίλης Νικόλαος, Χαρίτσης Αλέξανδρος (Αλέξης), Χρηστίδου Ραλλία, Ψυχογιός Γεώργιος».

22/02/2022  Ο ΣΕΕΑΕ έστειλε Υπόμνημα στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων και ζήτησε συνάντηση με τον Διοικητή της ΑΑΔΕ, τον κ. Πιτσιλή, για να συζητηθούν τα προβλήματα του κλάδου.

22/02/2022  Ο ΣΕΕΑΕ έστειλε Υπόμνημα στον Υφυπουργό Οικονομικών, κ. Βεσυρόπουλο, με σκοπό να εξεταστούν ορισμένα αιτήματα για τα αυτοκινούμενα οχήματα.

23/02/2022   Δελτίο Τύπου εξέδωσε ο ΣΕΑΑ με θέμα: «Φοροδιαφυγή ΦΠΑ σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα».

23/02/2022  Ο ΣΕΕΑΕ έστειλε Υπόμνημα στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων με θέμα: «Φοροδιαφυγή ΦΠΑ σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα».

24/02/2022  Ο ΣΕΕΑΕ έστειλε Δελτίο Τύπου στα ΜΜΕ με Θέμα: «Απάντηση στο Δελτίο Τύπου με τίτλο «Φοροδιαφυγή ΦΠΑ σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα».

24/02/2022  Σήμερα εκδόθηκε εγκύκλιος της ΑΑΔΕ (Αρ. Πρωτ.: Ε.2020) με θέμα: «Κοινοποίηση των διατάξεων των άρθρων 13 και 14 του νόμου 4890/2022 (ΦΕΚ Α’ 23) «Κύρωση της από 28.1.2022 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου “Επείγουσες, φορολογικές, τελωνειακές και συναφείς ρυθμίσεις, επείγουσες διατάξεις για τη διασφάλιση του δικαιώματος αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας” (A’ 14) και λοιπές επείγουσες διατάξεις»- Τροποποίηση των Ε.2114/20.7.2020 και Ε.2125/31.7.2020 εγκυκλίων Διοικητή ΑΑΔΕ- Παροχή οδηγιών». Επέκταση του περιβαλλοντικού τέλους σε euro 5b.

02/03/2022  Σήμερα, στην Βουλή, πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τους τομεάρχες του ΚΙΝΑΛ.  Τον ΣΕΕΑΕ εκπροσώπησαν ο πρόεδρος, κ.Κων/νος Κυράτρος, ο  Α’ αντιπρόεδρος, κ. Μιχάλης Μπαξεβάνης και ο εντεταλμένος σύμβουλος της διοίκησης, κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης. Από την πλευρά του ΚΙΝΑΛ παρευρέθηκαν ο τομεάρχης Περιβάλλοντος και ενέργειας, ο κ. Γιώργος Αρβανιτίδης και ο τομεάρχης Ανάπτυξης και Εμπορίου, Απόστολος Πάνας. Στην συνάντηση συζητήθηκαν τα προβλήματα του κλάδου στην εισαγωγή των αυτοκινήτων.

Για να δείτε τις φωτογταφίες απο την συνάντηση, παρακαλώ πατήστε εδώ.

09/03/2022  Ο ΣΕΕΑΕ έστειλε Υπόμνημα στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, στον Γενικό Δ/ντη Φορολογίας, κο Γεώργιο Φάκο με θέμα: «Ερώτημα σχετικά με το καθεστώς πώλησης αυτοκινήτων που είχαν καταχωρηθεί ως πάγια».

14/03/2022  Σήμερα δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ 1144 Β' (Αριθμ. Δ30/Δ5α/73567) με θέμα: «Εφοδιασμός των οχημάτων με αντιολισθητικές αλυσίδες ή άλλα ανάλογα αντιολισθητικά μέσα».

15/03/2022  Με αφορμή την επικείμενη συνάντηση με τον Υπουργό Μεταφορών, κ. Καραμανλή, ο ΣΕΕΑΕ έστειλε Υπόμνημα με τα φλέγοντα θέματα που θα πρέπει να συζητηθούν.

16/03/2022  Σήμερα δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ 1183 Β' (Υ.Α. 50579 Μ.Ε.Μ.Ο.) με θέμα:«Καθορισμός των όρων και προϋποθέσεων για τη δημιουργία, ανάπτυξη, συντήρηση, λειτουργία και του τρόπου εισαγωγής των στοιχείων στο Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (Μ.Ε.Μ.Ο.) του άρθρου 51 «Σύσταση Μητρώου Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων», του ν. 4784/2021 (Α’ 40), καθώς και κάθε άλλη σχετική αναγκαία λεπτομέρεια».

21/03/2022 Σήμερα, στις 15:00, πραγματοποιήθηκε η συνάντηση με τον Υπουργό Μεταφορών, κ. Καραμανλή. Στην συνάντηση παρευρέθηκαν ο Υφυπουργός, κ Παπαδόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, κ. Ξυφαράς και η Διευθύντρια του Υφυπουργού, κ. Τσάγκα. Τον σύνδεσμο εκπροσώπησαν ο Πρόεδρος, κ. Κων/νος Κυράτσος, ο Γενικός Γραμματέας, κ. Κων/νος Σμπαρούνης και ο Εντεταλμένος σύμβουλος της διοίκησης, κ. Κωνσταντινίδης Ευριπίδης. Στόχος του συνδέσμου για την συνάντηση ήταν η αναβολή της λειτουργίας του Μ.Ε.Μ.Ο. την οποία και πέτυχε! Ο Υπουργός, μετά τα αδιάσειστα στοιχεία που παρουσίασε ο ΣΕΕΑΕ, έδωσε την εντολή να εκδοθεί νέα απόφαση για την δίμηνη αναβολή του Μ.Ε.Μ.Ο και την σύσταση επιτροπής, με την συμμετοχή του συνδέσμου μας, για τον καθορισμό των προϋποθέσεων και τον έλεγχο λειτουργίας του Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων.  

23/03/2022  Η ΑΑΔΕ έστειλε την απάντηση στο ερώτημα του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος σχετικά με το παραπλανητικό Δελτίο Τύπου του ΣΕΑΑ, «Φοροδιαφυγή ΦΠΑ σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα».

28/03/2022  Ο ΣΕΕΑΕ έστειλε Δελτίο Τύπου στα ΜΜΕ, στο οποίο επισυνάπτει την απάντηση στο ερώτημα του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος σχετικά με το παραπλανητικό Δελτίο Τύπου του ΣΕΑΑ, «Φοροδιαφυγή ΦΠΑ σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα».

30/03/2022   Σήμερα εκδόθηκε εγκύκλιος ΥΜΕ (Αρ. Πρωτ.: 96548) που αφορά την δίμηνη αναβολή λειτουργίας του Μ.Ε.Μ.Ο και  την σύσταση επιτροπής, με την συμμετοχή του συνδέσμου μας για τον καθορισμό των προϋποθέσεων και τον έλεγχο λειτουργίας του Μ.Ε.Μ.Ο.

05/05/2022  Σήμερα εκδόθηκε εγκύκλιος ΥΜΕ (Αρ. Πρωτ. : 136078) που αφορά την σύσταση Ομάδας Εργασίας σύμφωνα με την αρ.πρ.96548/30-03-2022 (ΑΔΑ:6ΡΙ5464ΧΘΞ-ΓΨΗ) εγκύκλιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την εφαρμογή της με αρ.50579/18-02-2022 Υπουργικής Απόφασης (Β΄1183) με θέμα : «Καθορισμός των όρων και προϋποθέσεων για τη δημιουργία, ανάπτυξη, συντήρηση, λειτουργία και του τρόπου εισαγωγής των στοιχείων στο Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (Μ.Ε.Μ.Ο.) του άρθρου 51 «Σύσταση Μητρώου Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων», του ν. 4784/2021 (Α' 40), καθώς και κάθε άλλη σχετική αναγκαία λεπτομέρεια.

15/05/2022  Την Τρίτη, 17/05/2022, θα πραγματοποιηθεί η 1η συνάντηση της επιτροπής με θέμα το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων, τελικά η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στις 18/05/2022 ημέρα Τετάρτη και ώρα 14:00 μμ.

01/06/2022  Την Τρίτη, 07/06/2022 και ώρα 14:00 μμ, θα πραγματοποιηθεί η 2η συνάντηση της επιτροπής με θέμα το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων. Τελικά η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στις 06/06/2022, ημέρα Δευτέρα και ώρα 14:00 μμ.

01/06/2022  Σήμερα εκδόθηκε εγκύκλιος της ΑΑΔΕ (Αρ. Πρωτ.: Δ. ΟΡΓ. Δ 1047637 ΕΞ) με θέμα: «Έκδοση του «Εγχειριδίου Ενημέρωσης Εισαγωγέων – Εξαγωγέων, με απαλλαγές από επιβαρύνσεις», Μαΐου 2022.

06/06/2022  Η 2η συνάντηση της επιτροπής με θέμα το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων ακυρώθηκε λόγω νόσησης με covid-19 του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κ. Ξιφαρά.

06/06/2022  Ο ΣΕΕΑΕ έστειλε αίτημα συνάντησης με τον Γεν. Γραμματέα του ΥΠΕΝ, κ. Βαρελίδη Πέτρο, με θέμα την εγγραφή των εμπόρων μεταχειρισμένων οχημάτων στο Εθνικό Μητρώο Παραγωγών (ΕΜΠΑ).

06/06/2022  Σήμερα εκδόθηκε εγκύκλιος ΥΜΕ (Αρ. Πρωτ.:176524) με θέμα: «Διευκρινίσεις σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 53 του ν. 4663/2020 (Α' 30) για την ταξινόμηση μεταχειρισμένων επιβατηγών οχημάτων προερχομένων από τα κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.)».

14/06/2022  Την Τετάρτη, 15/06/2022 και ώρα 13:00 μμ, θα πραγματοποιηθεί η αναβληθείσα λόγω covid-19, 2η συνάντηση της επιτροπής με θέμα το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων.

16/06/2022  Σήμερα εκδόθηκε εγκύκλιος ΥΜΕ (Αρ. Πρωτ.:οικ. 190696/2022) με θέμα: «Περιορισμοί ταξινόμησης 2021 και 2022: 3η επικαιροποίηση».

13/07/2022  Σήμερα δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ 3695 Β' με θέμα: «Χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας ανάριθμων ιδιωτικής χρήσης οχημάτων κατηγορίας Μ1, Ν1 που εισάγονται μεταχειρισμένα στην Ελλάδα».

20/07/2022  Με αφορμή την δημοσίευση του ΦΕΚ 3695 Β’ 13/07/2022, ο ΣΕΕΑΕ έστειλε υπόμνημα στον Υπουργό Μεταφορών, τον κ. Καραμανλή, και ζήτησε άμεση συνάντηση μαζί του.

22/09/2022  Ο ΣΕΕΑΕ έστειλε αίτημα συνάντησης στον Υπουργό Μεταφορών, τον κ. Καραμανλή,  διότι μετά την  έναρξη της ισχύος της Απόφασης Αριθμ: 212888 (Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης) τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στην αγορά του αυτοκινήτου είναι τεράστια.

06/10/2022  Ο ΣΕΕΑΕ έστειλε αίτημα συνάντησης με τον Γεν. Γραμματέα του ΥΠΕΝ, κ. Βαρελίδη Πέτρο, με θέμα την εγγραφή των εμπόρων μεταχειρισμένων οχημάτων στο Εθνικό Μητρώο Παραγωγών (ΕΜΠΑ).

07/10/2022  Σήμερα εκδόθηκε εγκύκλιος ΥΜΕ (Αρ. Πρωτ.: 311978/2022) με θέμα: «Διευκρινίσεις για την εφαρμογή της με αριθμ. πρωτ. 212888/2022 (Β' 3695) υ.α. για την χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας ανάριθμων ιδιωτικής χρήσης οχημάτων κατηγορίας Μ1, Ν1 που εισάγονται μεταχειρισμένα στην Ελλάδα» (επίσης αναφέρεται και στο πιστοποιητικό συμόρφωσης, CoC... 3) Το πρωτότυπο κατατίθεται και κρατείται στην Υπηρεσία αρχικής ταξινόμησης της αλλοδαπής...).

07/10/2022  Σήμερα δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ 5224 Β' με θέμα: «Μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας περιόδου 2022-2023».

11/10/2022  Σήμερα, στις 16:00, πραγματοποιήθηκε η συνάντηση με τον Γεν. Γραμματέα του ΥΠΕΝ, κ. Βαρελίδη. Τον σύνδεσμο εκπροσώπησαν ο Πρόεδρος, κ. Κων/νος Κυράτσος και ο Εντεταλμένος σύμβουλος της διοίκησης, κ. Κωνσταντινίδης Ευριπίδης. Το θέμα της συνάντησης ήταν εγγραφή των εμπόρων μεταχειρισμένων οχημάτων στο Εθνικό Μητρώο Παραγωγών (Ε.Μ.ΠΑ.). Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε καλό κλίμα με τους εκπροσώπους του συνδέσμου να τονίζουν με επιχειρήματα και βασιζόμενοι στην Ευρωπαϊκή Νομοθεσία ότι η εγγραφή στο Ε.Μ.ΠΑ. δεν αφορά τους εμπόρους. Ο κ. Βαρελίδης από την μεριά του είπε ότι έμποροι πρέπει να εγγράφονται στο Ε.Μ.ΠΑ. και είπε ότι θα γίνει ενημέρωση για την εξέλιξη του αιτήματος του ΣΕΕΑΕ, αφού πρώτα μιλήσει με τον Υπουργό.

26/10/2022  Σήμερα, στις 18:00, πραγματοποιήθηκε η συνάντηση με τον Γεν. Γραμματέα του ΥΜΕ, κ. Ξιφαρά. Τον σύνδεσμο εκπροσώπησαν ο Πρόεδρος, κ. Κων/νος Κυράτσος και ο Γεν. Γραμματέας, κ. Κων/νος Σμπαρούνης. Το θέμα της συνάντησης ήταν το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε καλό κλίμα και ο κ. Ξιφαράς προβληματίστηκε με τα επιχειρήματα των εκπροσώπων του ΣΕΕΑΕ. Σύντομα αναμένονται θετικές εξελίξεις.

02/11/2022  Σήμερα εκδόθηκε εγκύκλιος ΑΑΔΕ (Αρ. Πρωτ.: Α.1159) με θέμα: «Καθορισμός όρων, προϋποθέσεων και διατυπώσεων για την εφαρμογή της παρ. 5 του άρθρου 129 του ν.2960/01 (Α΄265) σχετικά με την Άδεια Διακίνησης Οχημάτων».

11/11/2022  Σήμερα δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ 5770 Β' (Αρ. Απόφασης: 1159) με θέμα: «Καθορισμός όρων, προϋποθέσεων και διατυπώσεων για την εφαρμογή της παρ. 5 του άρθρου 129 του ν. 2960/2001 (Α’ 265) σχετικά με την Άδεια Διακίνησης Οχημάτων».

23/11/2022  Ο ΣΕΕΑΕ έστειλε αίτημα συνάντησης στον Υφυπουργό Οικονομικών Α. Βεσυρόπουλο με αφορμή τα δημοσιεύματα στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο ότι η Πολιτεία προτίθεται να τροποποιήσει εκ νέου και για πολλοστή φορά τα τελευταία χρόνια τους συντελεστές και τον τρόπο υπολογισμού  του τέλους ταξινόμησης.

30/11/2022  Ο ΣΕΕΑΕ έστειλε Υπόμνημα στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, στην Δ/νση Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων & Εγκαταστάσεων,  τον Δ/ντη κο Σκυλλάκο Αριστομένη  με θέμα: «Διόρθωση διαδικασιών εισαγωγής».               

20/12/2022  Σήμερα εκδόθηκε εγκύκλιος ΥΜΕ (Αρ. Πρωτ.: 405353) με θέμα: «Παροχή διευκρινίσεων και οδηγιών σχετικά με την υποχρέωση κτήσης του Πιστοποιητικού Συμμόρφωσης (Certification of Conformity – CoC) έγκρισης τύπου εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων και της καταχώρισης αυτού στο Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (Μ.Ε.Μ.Ο.) του άρθρου 51 του ν. 4784/2021 (Α΄ 40), σύμφωνα με την παράγραφο 2 του εν λόγω άρθρου».

Πίνακας του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (Σ.Ε.Α.Α), με στοιχεία των εθνικών διανομέων οχημάτων και του ενδεικτικού χρόνου έκδοσης του Πιστοποιητικού  συμμόρφωσης έγκρισης τύπου ή Βεβαιώσεων ότι νομίμως δεν έχει εκδοθεί αυτό και των Βεβαιώσεων για τυχόν εκκρεμών ανακλήσεων ασφαλείας.

27/12/2022  Σήμερα εκδόθηκε έγγραφο ΥΜΕ (Αρ. Πρωτ.: 412962) με θέμα: «Επαλήθευση Πιστοποιητικών Συμμόρφωσης (CoC) που κατατέθηκαν από τις 7 έως τις 10 Νοεμβρίου 2022, κατά τη διαδικασία χορήγησης στοιχείων κυκλοφορίας ανάριθμων ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων οχημάτων κατηγορίας Μ1, Ν1 που εισήχθησαν ως μεταχειρισμένα στην Ελλάδα».

29/12/2022  Σήμερα εκδόθηκε εγκύκλιος ΥΜΕ (Αρ. Πρωτ.: 417044) με θέμα: «Θέση σε λειτουργία του Μητρώου Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (Μ.Ε.Μ.Ο.) του άρθρου 51 του ν. 4784/2021 (Α΄ 40), για την ηλεκτρονική καταχώριση στοιχείων εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων οχημάτων των Κατηγοριών Μ1, Μ2, Μ3, Ν1, Ν2, Ν3, Ο1, Ο2 και O3».