Χάος στη Βουλή για το Περιβαλλοντικό Τέλος – Καθαρά ΙΧ και «βρώμικα» deals.
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Η επέκταση του Περιβαλλοντικού Τέλους στα Euro 5b από την κυβέρνηση, ο νέος Φόρος Άνθρακα που ετοιμάζει να επιβάλλει η Κομισιόν στα παλαιά αυτοκίνητα, τα deal που βλέπει η Αντιπολίτευση μεταξύ Κυβέρνησης και κάποιων Εισαγωγέων όπως επίσης και τις συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού που δημιουργούνται είναι μερικά από τα στοιχεία που αποκαλύφθηκαν κατά την διάρκεια των ομιλών Υπουργών και Βουλευτών λίγο πριν την ψήφιση του νόμου που περιελάβανε και την επίμαχη τροπολογία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Πάντως οφείλουμε να επισημάνουμε πως ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγεών Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και ο Σύλλογος Εκτελωνιστών και Τελωνειακών Αντιπροσώπων Θεσσαλονίκης ήταν οι μοναδικοί φορείς που πίεσαν τα κυβερνητικά στελέχη ώστε να καταργηθεί η επιβολή του Περιβαλλοντικού Τέλους και παράλληλα να γίνει άρση της απαγόρευσης εισαγωγής παλαιότερων οχημάτων.
Βέβαια κάτι τέτοιο δεν κατέστη εφικτό αλλά το μόνο που κατάφεραν μέχρι στιγμής είναι η επιβολή του Περιβαλλοντικού Τέλους στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5b να εφαρμοστεί από την 1η Μαρτίου 2022.
Όσα οχήματα έρθουν και δηλωθούν στα τελωνεία έως τα τέλη Φεβρουαρίου και πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5b εξαιρούνται από την καταβολή του Τέλους. Όσα οχήματα Euro 5b εισαχθούν μετά την 1η Μαρτίου δυστυχώς θα επιβαρυνθούν με το Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 1.000 ευρώ.
Τι ανέφερε ο Κώστας Σκρέκας
«Τώρα, με τα άρθρα 2 και 3 επεκτείνουμε την υποχρέωση καταβολής περιβαλλοντικού τέλους χιλίων ευρώ σε νεοεισαγόμενα, αλλά μεταχειρισμένα παλιά ρυπογόνα οχήματα. Προστίθεται, λοιπόν, μια νέα κατηγορία υπόχρεων προς την καταβολή του περιβαλλοντικού τέλους οχημάτων, το οποίο μόλις κυκλοφορήσει για πρώτη φορά, δηλαδή για νεοεισαγόμενο μεταχειρισμένο παλιό αυτοκίνητο, θα πρέπει να καταβάλει χίλια ευρώ ως περιβαλλοντικό τέλος εφόσον εμπίπτει στις προδιαγραφές σχεδιασμού των ευρωπαϊκών προτύπων που ισχύουν για τις εκπομπές ρύπων Euro5b. Τα Euro 5b είναι οχήματα τα οποία είναι ηλικίας οκτώ έως δέκα ετών, με τεχνολογίες βέβαια που επανηλλειμένα πρέπει να πούμε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει διαπιστώσει ότι δεν ανταποκρίνονταν πολλές φορές στις ονομαστικές επιδόσεις ρύπων.
Ο στόχος, είναι να μην αιφνιδιάσουμε τους συμμετέχοντες στην αγορά και στην εμπορία τέτοιων αυτοκινήτων –εισαγωγή και εμπορία- και για αυτόν τον λόγο έχουμε μια μεταβατική διάταξη που αφορά τα αυτοκίνητα που βρίσκονται σε τελωνειακό χώρο. Έχουν δηλωθεί κατά το προηγούμενο διάστημα, αλλά δεν έχουν πληρωθεί τα τέλη. Δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία εκ του οργανισμού. Αυτοί δεν είναι υπόχρεοι. Δεν υποχρεώνονται να πληρώσουν αυτά τα χίλια ευρώ. Και βέβαια, ορίζουμε ως έναρξη εφαρμογής του μέτρου την 15ηΦεβρουαρίου, ώστε αυτοί οι οποίοι έχουν ήδη δώσει προκαταβολές ή ήδη έχουν αυτοκίνητα που βρίσκονται στο δρόμο για την εισαγωγή, να μη βρεθούν και αυτοί προ εκπλήξεως.»
Η επίθεση του Τρύφωνα Αλεξιάδη
«Σε ό,τι αφορά το άρθρο 2, κύριε Πρόεδρε, κύριε Υπουργέ, κύριοι Βουλευτές, ελληνικέ λαέ κλπ., εξηγήστε μου σας παρακαλώ, γιατί μέχρι τώρα είχα ενοχές και πάρα πολύ άγχος στις τοποθετήσεις στο Κοινοβούλιο, διότι άκουγα «επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για τους είκοσι εννέα άδικους φόρους…», άκουγα προεκλογικά εσάς που λέγατε ότι εμείς δεν θα βάλουμε φόρους αλλά θα μειώσουμε, άκουγα μετά όλα αυτά που λέγατε για τη φορολογία και τον φόρο που ψήφισε η Νέα Δημοκρατία -αλλά μας κατηγορούσε εμάς για το τέλος στην πλαστική σακούλα- και τον αυξήσατε και τον ψηφίσαμε –καλά κάνατε σε αυτό- αλλά να καταλάβω στο άρθρο 2 της τροπολογίας με αυτό που φέρνετε, μειώνεται η επιβάρυνση ή αυξάνεται η επιβάρυνση; Διότι εάν πιστέψουμε όχι το Τμήμα Οικονομικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ ή κάποια οργάνωση του ΣΥΡΙΖΑ, εάν πιστέψουμε τον Σύνδεσμο Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος ο οποίος με δελτίο τύπου αναφέρει «Στον Καιάδα οι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων» και θα το καταθέσω και για τα Πρακτικά.
Αναφέρει για το θέμα της τροπολογίας –και παρακαλώ ενημερώστε μας για να ξέρουμε και εμείς, διότι τι δεν σας καταλογίζει ο Σύνδεσμος;- η Κυβέρνηση δια των μέτρων αυτών και της πολιτικής της διασφαλίζει καθεστώς σχεδόν μονοπωλιακής αγοράς στους εισαγωγείς καινούργιων αυτοκινήτων, δηλαδή στους γνωστούς κύκλους συμφερόντων.
Το κατήγγειλε και ο εισηγητής μας στην ομιλία του, διότι έχουν ξεσηκωθεί σε sites κλπ. Υπάρχουν καταγγελίες ότι η συγκεκριμένη τροπολογία εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα και εκτός από αυτό κύριε Πρόεδρε, αλλάζει καθοριστικά όλη την αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, δημιουργώντας στρεβλώσεις και αθέμιτο ανταγωνισμό, πάντα σε βάρος των καταναλωτών κατά παράβαση της ενωσιακής νομοθεσίας με υποκριτικό και ψευδές δήθεν «πράσινο» περιτύλιγμα.
Τελειώνοντας, θα ήθελα να παρακαλέσω να έχουμε απάντηση σε αυτά, αν και είναι πάρα πολλά, γι’ αυτό και θέλαμε χρόνο στην Επιτροπή για να τα συζητήσουμε. Η χώρα μας έχει ήδη δεχθεί προειδοποιητική επιστολή τον Σεπτέμβριο του 2021 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το ζήτημα της επιβολής του περιβαλλοντικού τέλους. Η Ρουμανία έχει καταδικαστεί για το ίδιο θέμα το 2011. Η Κυβέρνηση δεν έχει καταφέρει και δεν φαίνεται να προγραμματίζει ένα συντεταγμένο και εκτεταμένο πρόγραμμα απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων. Επίσης, το έκτακτο τέλος που επιβάλλεται –δηλαδή, ακόμα ένα χαράτσι σε αυτά που έχει φέρει η Νέα Δημοκρατία μετά τις εκλογές- δεν βελτιώνει την ποιότητα της ατμόσφαιρας στις μεγάλες πόλεις. »
Ακολούθησε ένα μικρό χάος
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας απάντησε στον κ. Αλεξιάδη: «Κύριε συνάδελφε του ΣΥΡΙΖΑ, να σας ρωτήσω κάτι. Αυτά που είπατε τα λέτε εσείς ή τα αναφέρουν οι εκπρόσωποι των εμπόρων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και εισαγωγέων; Ερώτηση σας κάνω, για να το ξεκαθαρίσετε. Δηλαδή, το θέμα deal και όλα αυτά τα λέτε εσείς; Εσείς ασπάζεστε αυτό που έχει βγάλει ως ανακοίνωση ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων; Ο ΣΥΡΙΖΑ, δηλαδή, το ασπάζεται αυτό; Σας ρωτώ και θα σας απαντήσω και εγώ μετά.
Τρύφων Αλεξιάδης: «Θα σας πω. Το τι αναφέρει ο Σύνδεσμος το κατέθεσα ήδη στα Πρακτικά και το ανέφερα. Ο Σύνδεσμος λέει συγκεκριμένα πράγματα.»
Κώστας Σκρέκας: «Εσείς δεν το ασπάζεστε αυτό βέβαια;»
Τρύφων Αλεξιάδης: «Εμείς θέσαμε συγκεκριμένα επιχειρήματα, βάλαμε απαντήσεις, θέλουμε διάλογο και πειστικά επιχειρήματα.»
Κώστας Σκρέκας: «Θα σας απαντήσω. Εγώ καταλαβαίνω ότι εσείς ως ΣΥΡΙΖΑ δεν θέλετε να επιβληθεί τέλος 1.000 ευρώ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα παλιά αυτοκίνητα οκταετίας και δεκαετίας στη χώρα μας. Εσείς θέλετε να μην εφαρμοστεί ένα τέτοιο τέλος που θα περιορίσει την εισαγωγή αυτής της συγκεκριμένης κατηγορίας, που έχουν κινητήρα EURO 5B, που γνωρίζετε ότι είναι ρυπογόνος, ότι έχει αυξημένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και άλλων αερίων του θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα. Να το ξεκαθαρίσουμε αυτό και να ενημερώσετε και τον αρμόδιο τομεάρχη σας για το περιβάλλον, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να συνεχίσουν τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, τα ρυπογόνα και τα παλιά, να εισάγονται στη χώρα μας.
Θα σας πω, λοιπόν, τα εξής: Πρώτον, εμείς εξυπηρετούμε το δημόσιο συμφέρον, το συμφέρον των πολλών και των πολιτών και μάλιστα στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτών των οποίων είναι χαμηλότερου οικονομικού εισοδήματος, γιατί μπορούν να πάνε και να αγοράσουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Γνωρίζετε πολύ καλά ή θα πρέπει να γνωρίζετε ότι σε τέσσερα και σε πέντε χρόνια, όταν θα έρθει να εφαρμοστεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εάν εφαρμοστεί, ο κανονισμός ο οποίος θα επιβαρύνει τα αυτοκίνητα και τις μεταφορές για τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, αυτοί που θα κατέχουν τέτοια αυτοκίνητα κινδυνεύουν να έχουν μεγαλύτερη επιβάρυνση απ’ αυτούς που θα έχουν αυτοκίνητα μικρότερης επιβάρυνσης στο περιβάλλον. Θα αφήσουμε, δηλαδή, τους Έλληνες πολίτες να πάνε να αγοράσουν σήμερα αυτοκίνητα μεταχειρισμένα, ενώ γνωρίζουμε ότι η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε τέσσερα-πέντε χρόνια είναι να φέρει έναν ευρωπαϊκό κανονισμό, όπου αυτά τα αυτοκίνητα συνολικά, τα οποία επιβαρύνουν περισσότερο το περιβάλλον, θα έχουν να πληρώνουν ίσως κάποιο παραπάνω περιβαλλοντικό τέλος σε μόνιμη βάση.
Σωκράτης Φάμελλος: «Γιατί το βάζετε στην εσωτερική αγορά;»
Κωνσταντίνος Σκρέκας: «Φυσικά και όλοι μπορούν να φέρουν και να εισάγουν όποιο αυτοκίνητο θέλουν, παλιό ή καινούργιο, από οποιαδήποτε χώρα της Ευρώπης και από τρίτη χώρα σύμφωνα με τους νόμους του κράτους μας. Από εκεί και πέρα, όμως, εισάγουμε ένα περιβαλλοντικό τέλος για εκείνα τα αυτοκίνητα, τα παλιά, της παλιάς τεχνολογίας, τα οποία έχουν κινητήρες που ρυπαίνουν πολύ το περιβάλλον. Είναι κρίμα και άδικο να αφήσουμε τους ανθρώπους να μην γνωρίζουν ότι, αγοράζοντας ένα τέτοιο αυτοκίνητο, φυσικά κάνουν περισσότερο κακό στο περιβάλλον απ’ ό,τι αγοράζοντας ένα πιο καινούργιο, με έναν πιο καινούργιο κινητήρα, πάλι ίσως ελαφρά μεταχειρισμένο, αλλά χαμηλότερης αξίας από ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο, για να κάνουν τη δουλειά τους. Όμως, αυτό, το να αγοράσουν ένα πιο καινούργιο αυτοκίνητο, με έναν καλύτερο κινητήρα, τους προστατεύει και αργότερα στη ζωή του αυτοκινήτου, στη λειτουργία του και ίσως και από κάποιο περιβαλλοντικό τέλος που μπορεί να έρθει από την Ευρώπη.
Άρα, αυτό κάνουμε. Εμείς ενημερώσαμε και εγώ προσωπικά ένα και ενάμιση μήνα πριν τους εκπροσώπους και εισαγωγείς των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων –τους ενημέρωσα, δεν ήρθε ξαφνικά αυτό- ότι εμείς πρόκειται να επεκτείνουμε το τέλος των 1.000 ευρώ και στα αυτοκίνητα με κινητήρα κατηγορίας EURO 5B.»
Τρύφων Αλεξιάδης: «Αυτό στο οποίο θέλουμε απάντηση είναι είτε να το αποσύρετε και να έρθει σε μια άνετη συζήτηση στην Επιτροπή για να μπορούμε να τοποθετηθούμε και να απαντηθούν όλα αυτά είτε να μας εξηγήσετε, εάν η ρύθμιση αυτή αποτελεί ή όχι ένα από τα πιο προκλητικά και εμφανή deal που έχει κάνει η Κυβέρνηση; Δεν είναι κριτική σε εσάς προσωπικά, είναι προς την Κυβέρνηση και την πολιτική που ασκεί η Κυβέρνηση. Παράκληση, λοιπόν, να μας απαντήσετε, διότι, κατά τη δική μας κρίση και ανάγνωση στο λίγο χρόνο που είχαμε, δημιουργούνται αδιέξοδα στους πολίτες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, οι οποίοι είναι και αυτοί που κατέχουν τα παλαιά και ρυπογόνα οχήματα. Σε αυτό θα επανέλθουμε, βεβαίως, διότι έχουμε πολλά επεισόδια και θυμίζω στους επαΐοντες ότι δεν είναι ο πρώτος φόρος που αυξάνεται ή επιβάλλεται, διότι αυξήσατε και τον φόρο στην πλαστική σακούλα και καλά κάνατε. Το λέω και το ξαναλέω για να θυμόμαστε.
Όμως, επειδή ο Υπουργός είπε κάτι και αποχώρησε μετά σε σχέση με το τι θέλει ο ΣΥΡΙΖΑ, εμείς, λοιπόν, του λέμε -και το λέμε με σαφήνεια- και το διαβάζω, για να μην πω κάτι που ίσως πιθανά το μετανιώσω και πρέπει να το διορθώσω μετά: «Εφ’ όσον η Κυβέρνηση ήθελε να επιβάλει περιβαλλοντικό τέλος με τρόπο συμβατό με το ευρωπαϊκό δίκαιο, θα έπρεπε ή να επιβάλλει περιβαλλοντικό τέλος σε όλες τις πωλήσεις μεταχειρισμένων οχημάτων, ανεξαρτήτως αν είναι εισαγόμενα ή όχι, ή να επιβάλει απαγόρευση κυκλοφορίας για παλαιά οχήματα και απόσυρση συνολικά στη χώρα. Άρα, ας σταματήσουν τα φτηνά επιχειρήματα, τα δήθεν ερωτήματα στην Αντιπολίτευση ή όλα αυτά που ακούστηκαν. Το λέμε με σαφήνεια και μετά λόγου γνώσεως. Αυτή η ρύθμιση αποτελεί ένα από τα πιο προκλητικά και εμφανή deal που έχει κάνει η Κυβέρνηση Μητσοτάκη με τους μεγαλοεισαγωγείς καινούργιων αυτοκινήτων. Και αν μπείτε στις ειδικές σελίδες για το θέμα του αυτοκινήτου, θα δείτε ότι υπάρχουν και ονόματα και επιχειρήσεις και αντιπροσωπείες και τα λοιπά. Κάνετε ένα deal, για να βοηθήσετε συγκεκριμένες επιχειρήσεις.
Και από ό,τι φαίνεται, αυτά τα οποία έλεγε ο κ. Σκυλακάκης δεν ήταν τελικά λόγια στον αέρα ή ασκήσεις πολιτικής, ώστε να εισαχθεί και αυτός και να κατέβει στην πολιτική και να πάρει ψήφους και να εκφράσει έναν συγκεκριμένο πολιτικό χώρο και τα λοιπά. Για εμένα είναι από τους αγαπημένους πολιτικούς, διότι, αν ψάξεις, από αυτά που έλεγε παλαιά μέχρι σήμερα, έχει πει ένα σωρό λουλούδια τα οποία μπορούμε να τα χρησιμοποιούμε συνέχεια, αλλά φαίνεται ότι δεν ήταν τυχαία αυτά που έλεγε. Διότι με αυτό που κάνετε δημιουργούνται αδιέξοδα στους πολίτες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος οι οποίοι είναι αυτοί που κατέχουν τα παλαιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα.
Εμείς, λοιπόν, το λέμε για να είναι ξεκάθαρο: Ναι σε ένα πρόγραμμα απόσυρσης και αντικατάστασης, όχι σε ρυθμίσεις που ευνοούν συγκεκριμένες επιχειρήσεις!
Θέλω, όμως, να έρθω στο δάσος, διότι μεγάλο μέρος από αυτά που ήθελα να πω με πλήρη πολιτική επάρκεια και με ικανότητα τα έχει καλύψει πλήρως η Έφη Αχτσιόγλου.
Το είπα και στην Επιτροπή Οικονομικών όπου συνεδριάσαμε, θα το πω και εδώ: Έχουν αρχίσει και πληθαίνουν τα σύννεφα. Εμείς εκεί στον Πειραιά, όταν έρχονται τα σύννεφα από τη μεριά της Κούλουρης, καταλαβαίνουμε τι μπόρα έρχεται. Έχουν αρχίσει και πληθαίνουν τα σύννεφα.»
Σωκράτης Φάμελλος: «Κύριε Πρόεδρε, θέλω να κλείσω με την απίστευτη παρέμβαση την οποία κάνετε στην αγορά των αυτοκινήτων. Να το ξεκαθαρίσουμε. Η Κυβέρνηση επιβάλλει ακόμη ένα χαράτσι μόνο στα εισαγόμενα αυτοκίνητα πενταετίας έως οκταετίας. Όχι στην ελληνική αγορά. Διότι βγήκε ο κύριος Υπουργός εδώ και μας είπε ότι το κάνει προς όφελος του περιβάλλοντος. Αν το κάνει προς όφελος του περιβάλλοντος, γιατί δεν το εφαρμόζει και στην ελληνική αγορά; Στα εσωτερικά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Μόνο στα εισαγόμενα το κάνει. Για ποιον λόγο; Για να ανεβούν οι τιμές στην εσωτερική αγορά και να ενισχυθούν οι εισαγωγείς καινούργιων και μεγάλων αυτοκινήτων. Αυτό όμως δίνει στη μικρή και μεσαία οικογένεια την απειλή του κόστους και την υποχρεώνει να κρατάει το παλαιό ρυπογόνο. Δεν αποσύρονται αυτοκίνητα, θα μείνουν όλα αυτά. Πέντε εκατομμύρια περίπου υπολογίζονται τα παλαιά ρυπογόνα αυτοκίνητα. Θα μείνουν στην κυκλοφορία, θα μείνουν στις πόλεις, γιατί δεν εφαρμόζεται κανένα εργαλείο απόσυρσης, ούτε ενίσχυσης της αγοράς ή της ανανέωσης με ένα λιγότερο ρυπογόνο αυτοκίνητο για τη λαϊκή οικογένεια. Έτσι πρακτικά θα γίνει μάλλον πράξη αυτό που θέλει ο κ. Σκυλακάκης, δηλαδή να μην έχουν οι φτωχοί αυτοκίνητο. Θα το πετύχετε μάλλον, βάζοντας χαράτσια, αλλά κάνοντας κάτι που το επαναλαμβάνω, γιατί μας ρώτησε ο κ. Σκρέκας εάν το πιστεύουμε. Ναι, κάνετε ένα μεγάλο deal με εισαγωγείς αυτοκινήτων και οδηγείτε τους καταναλωτές προς ακριβά αυτοκίνητα και επιβάλλετε χαράτσι στη μεσαία και μικρή οικογένεια και σε αυτές τις κοινωνικές τάξεις, διότι θέλετε να επιβαρύνετε όλο το κοινωνικό σύνολο και να μαζέψετε λεφτά, τα οποία θα πάνε μετά πιθανώς για τη χρηματοδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, την οποία θα μπορούν να πάρουν όμως μόνο όσοι έχουν μεγάλο εισόδημα.
Γιατί; Διότι δεν έχετε προχωρήσει το πρόγραμμα της ηλεκτροκίνησης παρά μόνο σε ποδήλατα, δεν μας λέτε νούμερα για αυτοκίνητα, ελάχιστα ταξί. Δεν βλέπουμε ακόμα τα λεωφορεία της ηλεκτροκίνησης, ούτε τα μέσα σταθερής τροχιάς. Άρα, έχετε δυναμιτίσει και το πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης. Νομίζω ότι είχατε πάει τον κ. Μητσοτάκη να κάνει την εξαγγελία της ημέρας περιβάλλοντος για την ηλεκτροκίνηση πριν από ενάμιση χρόνο. Βλέπουμε τα αποτελέσματα σήμερα. Πού μας οδηγείτε; Αυτό, κύριε Βεσυρόπουλε, αφορά και εσάς. Σε ένα θέμα για το οποίο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μας έχει στείλει ήδη την πρώτη προειδοποιητική. Σε ένα θέμα για το οποίο η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει καταδικάσει τη Ρουμανία -10 ή 11 αν δεν κάνω λάθος. Ποιο, δηλαδή; Το να υπάρχουν διαφορετικά κριτήρια και κίνητρα για τα εισαγόμενα και για τα εγχώρια.»
Απόστολος Αβδελάς: «Συντομεύετε παρακαλώ.»
Σωκράτης Φάμελλος: «Άρα, λοιπόν, όπως βλέπουμε, με ψευδεπίγραφες πράσινες επικλήσεις με ψέματα κυριολεκτικά στις συνεντεύξεις Τύπου για το περιβάλλον, έρχεστε να αλλοιώσετε τον ανταγωνισμό και να στηρίξετε ένα πολύ μικρό μέρος της αγοράς εις βάρος όχι μόνο των υπόλοιπων επαγγελματιών που διαμαρτύρονται, αλλά και εις βάρος των πολιτών. Και δεν είναι μόνο οι εισαγωγείς και έμποροι αυτοκινήτων που διαμαρτύρονται. Το κατέθεσε ο κοινοβουλευτικός μας εκπρόσωπος. Καταθέτω, λοιπόν, ένα έγγραφο του συλλόγου εκτελωνιστών τελωνειακών αντιπροσώπων Θεσσαλονίκης και καλώ τον επόμενο ομιλητή να μας πει αν συμφωνεί ή όχι με το έγγραφο αυτό των εκτελωνιστών και των τελωνειακών αντιπροσώπων στη Θεσσαλονίκη που λένε ότι η προς ψήφιση διάταξη θα επιφέρει αναστάτωση στην αγορά «αδικαιολόγητη και υπέρμετρη οικονομική επιβάρυνση σε ασθενείς οικονομικά κοινωνικές ομάδες (αγρότες, μικροπωλητές, αυτοαπασχολούμενους)» που δεν θα βρίσκουν να πάρουν ένα μεταχειρισμένο λίγο πιο καινούργιο και λιγότερο ρυπογόνο. Θα οδηγήσει τελικά μετά βεβαιότητας στην επιβολή κυρώσεων στο ελληνικό κράτος από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Εμείς, λοιπόν, το καταθέτουμε κι αυτό, κύριε Πρόεδρε, γιατί θέλουμε να προφυλάξουμε την πατρίδα μας και από τις κυρώσεις αλλά και γιατί δεν μπορούμε να κατανοήσουμε γιατί με μια τροπολογία χωρίς συζήτηση στις επιτροπές πάτε να εξυπηρετήσετε ακόμα ένα μεγάλο deal εις βάρος και της ελληνικής αγοράς, αλλά πιο πολύ εις βάρος των οικογενειών και των καταναλωτών.
Για όλα αυτά, λοιπόν, είναι προφανές ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί να υποστηρίξει μια τέτοια τροπολογία που χαρίζει στον όποιο πλειοδότη της ΛΑΡΚΟ φιλέτα ακόμα και στον αιγιαλό χωρίς να λύσει το πρόβλημα εργασίας και παραγωγής ή που κάνει ένα χατίρι σε μεγαλοεισαγωγείς αυτοκινήτων αλλά στερεί τη δυνατότητα εκσυγχρονισμού του στόλου και δεν φέρνει απόσυρση.
Εμείς θα προτείναμε απόσυρση σε συνδυασμό με την ηλεκτροκίνηση και κίνητρα για τα χαμηλότερα ιδιαίτερα κοινωνικά στρώματα. Βέβαια είναι προφανές ότι αυτό δεν πρόκειται να το ακούσει ποτέ η Κυβέρνηση Μητσοτάκη. Γιατί πολύ απλά δεν ακούει την κοινωνία. Μας λέει νούμερα του ΟΟΣΑ αλλά δεν μπορεί να βγει έξω να δει τι γίνεται στους πάγκους, τι γίνεται στην αγορά, τι γίνεται στους χώρους παραγωγής. Εκεί υποφέρει η χώρα.
Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.»
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Απόστολος Αβδελάς): Κι εγώ.
Σωκράτης Φάμελλος: «Έχω πέντε μηνύματα από εκτελωνιστές. Περιμένουν πως και πως. Στη Θεσσαλονίκη, φίλοι μου.»
Η νέα ημερομηνία εφαρμογής του Τέλους Περιβάλλοντος στα Euro 5b
Ο υφυπουργός Οικονομικών Απόστολος Βεσυρόπουλος πήρε το λόγο και ανακοίνωσε ότι: «Κύριε Πρόεδρε, θα ήθελα να καταθέσω μια νομοτεχνική βελτίωση στη μεταβατική διάταξη του άρθρου 3 της τροπολογίας με γενικό αριθμό 1208 και ειδικό αριθμό 176 του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς αποφυγή αιφνιδιασμού της αγοράς, προκειμένου να παραταθεί η προθεσμία υποβολής των δηλώσεων άφιξης οχημάτων και των δηλωτικών εισαγωγής για την εξαίρεση από το περιβαλλοντικό τέλος που επιβάλλεται στην κατηγορία οχημάτων Euro 5B, με το άρθρο 2 της εν λόγω τροπολογίας, έως και την 1η Μαρτίου 2022.»
Πηγή: https://www.carpress.gr/chaos-sti-vouli-gia-to-perivallontiko-telos-kathara-ich-kai-vromika-deals/