Η ελληνική αγορά έσπασε στο φράγμα των 100.000 μονάδων το 2021!
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Συνεχίστηκε και το Δεκέμβριο η πτωτική πορεία των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά καθώς η έλλειψη των τσιπ στα εργοστάσια παραγωγής έχει προκαλέσει μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις οχημάτων ενώ σημαντικά προβλήματα φαίνεται ότι προκάλεσε και η τελευταία μετάλλαξη Όμικρον του κορωνοϊού.
Παρόλα αυτά η ελληνική αγορά κατάφερε να σπάσει το φράγμα των 100.000 μονάδων και τα θέσει τα θεμέλια για μια καλύτερη πορεία εντός του 2022 η οποία σύμφωνα με τους αναλυτές αναμένεται να ξεπεράσει τις 150.000 μονάδες αν τελικά εξομαλυνθεί η κατάσταση στα εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων.
Πάντως το 2021 στην Ελλάδα οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων το Δεκέμβριο σημείωσαν πτώση 11,8% ωστόσο το συγκεκριμένο ποσοστό πτώσης είναι περιορισμένο σε σχέση με τα ποσοστά πτώσης που σημειώνονται σε άλλα κράτη – μέλη της ΕΕ και κυμαίνονται άνω του 20%…
Ειδικότερα τον δωδέκατο μήνα του 2021 πουλήθηκαν 5.717 καινούρια αυτοκίνητα έναντι 6.483 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα του 2020 με αποτέλεσμα η αγορά να καταγράφει πτώση 11,8%.
Σε σύνολο 5.717 αυτοκινήτων ποσοστό σχεδόν 50% αφορούσε σε πωλήσεις λιανικής και το υπόλοιπο 50% σε εταιρικά οχήματα. Δηλαδή το Δεκέμβριο οι πωλήσεις ιδιωτών καταναλωτών και εταιρειών ανέρχονταν στα ίδια ποσοστά.
Σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων ανήλθαν το 2021 σε 100.973 μονάδες έναντι 82.026 ΙΧ το 2020 με αποτέλεσμα η αγορά να καταγράφει άνοδο 23%.
Η υπέρβαση των 100.000 μονάδων για το 2021 θεωρείται ένα καλό σημάδι για την περαιτέρω πορεία της αγοράς που τα τελευταία χρόνια περνά δια πυρός και σιδήρου ωστόσο οι εισαγωγικές εταιρείες κρατούν τις επιφυλάξεις τους για το 2022 αν και τα σημάδια είναι θετικά…
Πρωτιά για την Toyota
Στην πρώτη θέση του πίνακα των πωλήσεων το Δεκέμβριο βρέθηκε η Toyota με 815 μονάδες σημειώνοντας άνοδο 29,1% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020. Παράλληλα η Toyota αποτέλεσε τη μοναδική μάρκα η οποία έσπασε το φράγμα των 800 μονάδων το Δεκέμβριο.
Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η VW με 425 μονάδες σημειώνοντας πτώση 14,31% και την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Huyndai με 404 μονάδες καταγράφοντας το εντυπωσιακό ποσοστό ανόδου 334%.
Στη συνέχεια ακολουθούν η Peugeot με 362 αυτοκίνητα και ποσοστό πτώσης 38,74%, η Nissan με 360 (-44,1%), η Mercedes-Benz με 332 (7,79%), η Dacia με 314 (726%), η Citroen με 265 (19,9%), η Audi με 245 (58%) και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Suzuki με 207 αυτοκίνητα και ποσοστό ανόδου 29,3%.
Οι επιδόσεις των εταιρειών στο 12μηνο
Η Toyota πέραν της πρώτης θέσης τον Δεκέμβριο κατέλαβε και την πρώτη θέση του πίνακα των πωλήσεων στο 2021.
Ειδικότερα ο ιαπωνικός κολοσσός το 2020 κατάφερε να πουλήσει 13.712 αυτοκίνητα καταγράφοντας άνοδο 28,35% σε σχέση με το 2020 και καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στις πωλήσεις του 2021.
Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Peugeot με 10.584 μονάδες σημειώνοντας άνοδο 33,55% και την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Hyundai με 8.815 αυτοκίνητα σημειώνοντας άνοδο 68%.
Στη συνέχεια ακολουθούν η VW με 7.768 μονάδες (8,3%), η Opel με 5.813 ΙΧ (15,1%), η Citroen με 5.255 αυτοκίνητα (37,6%), η Suzuki με 4.853 (31,2%), η Kia με 4.602 μονάδες (90,9%), η Mercedes-Benz με 4.300 αυτοκίνητα (19,2%) και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η BMW με 4.187 μονάδες (32,5%).
Πηγή: https://www.carpress.gr/i-elliniki-agora-espase-sto-fragma-ton-100-000-monadon-to-2021/