ΣΕΕΑΕ: «Πάρτε πίσω τα χαράτσια από τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα»


Τι αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος.

Για δικαίωση του αγώνα που έχει κάνει μέχρι σήμερα κάνει λόγο ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος σχετικά με την «προειδοποιητική επιστολή της Κομισιόν προς την ελληνική κυβέρνηση με την οποία ζητά να απαντήσει τεκμηριωμένα εντός διμήνου για την παράνομη απαγόρευση εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, την παράνομη επιβολή Περιβαλλοντικού Τέλους Ταξινόμησης αλλά και την παράνομη υπερφορολόγηση που επιβάλλει στους δασμούς των πολύ νέων σε ηλικία οχημάτων».
Μάλιστα, στην εν λόγω ανακοίνωση ο Σύνδεσμος καλέι «την ελληνική κυβέρνηση και την πολιτική ηγεσία των εμπλεκόμενων Υπουργείων να εναρμονιστούν με την κοινοτική νομοθεσία να καταργήσουν τα παράνομα «χαράτσια» που έχουν επιβληθεί στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα καθώς σε διαφορετική περίπτωση οι Έλληνες πολίτες θα πρέπει να επωμιστούν τα υπέρογκα πρόστιμα που θα επιβάλλει η Κομισιόν».
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Δικαιώθηκε ο αγώνας που έχει κάνει μέχρι σήμερα ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος ενάντια σε μια τεράστια αδικία της ελληνικής κυβέρνησης εναντίον των εμπόρων εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλά και κατ΄ επέκτασιν του Έλληνα καταναλωτή που στερήθηκε όλο αυτό το διάστημα το δικαίωμα επιλογής από μια ευρύτερη γκάμα μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τελευταίας τεχνολογίας σε σχέση με τα πενιχρά περιθώρια επιλογής που έχει σήμερα και φυσικά σε πολύ πιο προσιτές τιμές από τις τρέχουσες.
Αναφερόμαστε φυσικά στην προειδοποιητική επιστολή της Κομισιόν προς την ελληνική κυβέρνηση με την οποία ζητά να απαντήσει τεκμηριωμένα εντός διμήνου για την παράνομη απαγόρευση εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, την παράνομη επιβολή Περιβαλλοντικού Τέλους Ταξινόμησης αλλά και την παράνομη υπερφορολόγηση που επιβάλλει στους δασμούς των πολύ νέων σε ηλικία οχημάτων.
Η Κομισιόν έκανε δεκτή την καταγγελία μας και καλεί τη χώρα μας να συμμορφωθεί με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα επιβάλλει υψηλά πρόστιμα και μάλιστα απευθείας, χωρίς να φτάσει η υπόθεση στο δικαστήριο, καθώς υπάρχει ήδη δεδικασμένο.
Ο ΣΕΕΑΕ τονίζει ότι είχε ενημερώσει εγκαίρως και σε όλους τους τόνους, επισήμως στις συναντήσεις με τους αρμόδιους φορείς αλλά και με αλλεπάλληλες επιστολές και υπομνήματα που είχε αποστείλει στην τότε και στην νύν πολιτική ηγεσία των εμπλεκόμενων Υπουργείων. Με τα αδιάσειστα στοιχεία που είχαμε προσκομίσει τότε στους αρμόδιους Υπουργούς και στα επιτελεία τους ήταν τόσο εμφανές ότι η καταδίκη από την Κομισιόν ήταν απλώς θέμα χρόνου, που εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να μας προκαλεί απορία πως κάποιοι κατάφεραν να καθησυχάσουν τους αρμόδιους κρατικούς φορείς πως όλα τα «χαράτσια» είναι τάχα σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Όπως αποδείχθηκε εκ του αποτελέσματος τίποτα δεν είναι σύννομο με την ευρωπαϊκή νομοθεσία αλλά δυστυχώς σε περίπτωση επιβολής υψηλών προστίμων οι ίδιοι οι Υπουργοί οι οποίοι φέρουν ακέραιο το πολιτικό κόστος και την ευθύνη των αποφάσεων, δεν θα πληρώσουν τίποτα από την τσέπη τους σε αντίθεση με τον ελληνικό λαό που θα αναγκαστεί να πληρώσει τα σπασμένα ξανά.
Για τελευταία φορά καλούμε επιτέλους την ελληνική κυβέρνηση και την πολιτική ηγεσία των εμπλεκόμενων Υπουργείων να εναρμονιστούν με την κοινοτική νομοθεσία να καταργήσουν τα παράνομα «χαράτσια» που έχουν επιβληθεί στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα καθώς σε διαφορετική περίπτωση οι Έλληνες πολίτες θα πρέπει να επωμιστούν τα υπέρογκα πρόστιμα που θα επιβάλλει η Κομισιόν.
Παράλληλα, η αγορά του αυτοκινήτου που αυτή τη στιγμή στην κυριολεξία έχει "στραγγαλιστεί" από την έλλειψη μεταχειρισμένων, εξαιτίας και των επιπρόσθετων προβλημάτων που έχει φέρει η πανδημία στον κλάδο συνολικά, θα πάρει βαθιά ανάσα, καθώς η αγορά θα διοχετευτεί με μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από άλλα κράτη-μέλη που αυτή τη στιγμή δε μπορούν να εισαχθούν. Τέλος, οι Έλληνες καταναλωτές θα αποκτήσουν και πάλι το δικαίωμα της επιλογής καθώς θα μπορούν να αποκτήσουν ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο το οποίο θα μπορεί κάλλιστα να πληρεί όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας αλλά να είναι σε πιο προσιτή τιμή.
 
Πηγή:  https://www.businessnews.gr/oikonomia/item/219314-seeae-parte-piso-ta-xaratsia-apo-ta-eisagomena-metaxeirismena

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς τον Διοικητή της ΑΑΔΕ, κ. Πιτσιλή με θέμα: Ψηφιακό Πελατολόγιο Οχημάτων 16/04/2025 ΣΕΕΑΕ Εγκύκλιος ΑΑΔΕ: Καθορισμός των κατηγοριών φορολογουμένων, οι οποίοι υποχρεούνται να παρέχουν αυτομάτως πληροφορίες για την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, τον τρόπο, τον χρόνο και τη διαδικασία υποβολής των πληροφοριών αυτών, καθώς και κάθε άλλο αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου Οχημάτων. ΑΔΑ: 6ΝΑΘ46ΜΠ3Ζ-Μ7Ρ ΣΕΕΑΕ ΦΕΚ 1828 Β'-Απόφαση Α.1057 14/04/2025 ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Τι έχουν προκαλέσει τα Τελωνειακά Ελεγκτικά Κέντρα στην αγορά ΙΧ; ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Μάρτιος 2025 ΣΕΕΑΕ Τοποθέτηση του Προέδρου ΣΕΕΑΕ, Κων/νου Κυράτσου, στο ACTION 24 σχετικά με τη σπείρα ηλεκτρονικών απατών με δήθεν πωλήσεις αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ Carpress - Από ποια χώρα και πότε θα εισάγονται φθηνά μεταχειρισμένα ΙΧ; ΣΕΕΑΕ Αιτημα συναντησης με τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών, κ. Κωνσταντίνο Κυρανάκη 04/04/2025 ΣΕΕΑΕ Αίτημα συνάντησης με τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Κυριάκο Πιερρακάκη 04/04/2025 ΣΕΕΑΕ 04/04/2025 - Ο Κωνσταντίνος Σμπαρούνης, μέλος Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος, μιλάει στο κανάλι της «Ν» ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι είπε για τους δασμούς Trump ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου του ΕΚ ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποια εταιρεία αυτοκινήτων και πως θα γλιτώσει τους επιπλέον δασμούς στις ΗΠΑ;