Σοκ! «Τέλος εποχής» για τους κινητήρες βενζίνης και diesel στην ΕΕ



Του Γιώργου Κ. Ανδρή




Σοκ για τους λάτρεις της αυτοκίνησης αλλά και για τις αυτοκινητοβιομηχανίες αποτελεί το νέο ρυθμιστικό σχέδιο της Κομισιόν το οποίο προβλέπει μείωση των εκπομπών ρύπων των επιβατικών αυτοκινήτων και των φορτηγών κατά 65% μέχρι το 2030 και μηδενισμό των εκπομπών CO2 μετά το 2035.
Αν τελικά υιοθετηθεί το παραπάνω σχέδιο τότε οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν 14 έτη ζωής και θα πρέπει έως τότε οι αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και τα κράτη-μέλη να είναι έτοιμα για την μετάβαση στη νέα μορφή αυτοκίνησης που θα αφορά στην ηλεκτρική ενέργεια ή το υδρογόνο.
Εάν το νέο σχέδιο κανονισμού για τα αυτοκίνητα εγκριθεί από όλες τις χώρες της ΕΕ, τότε από το 2035 θα σταματήσουν να πωλούνται βενζινοκίνητα ή diesel αυτοκίνητα ωστόσο τα κράτη-μέλη θα πρέπει να έχουν σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάθε 60 χλμ. και σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου κάθε 150 χλμ.
Άλλωστε η Πρόεδρος της Κομισιόν κατά την ομιλία της για την «Κατάσταση της Ένωσης» έκανε λόγο για ενίσχυση της χρηματοδότησης στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής επισημαίνοντας ότι: «Η Ευρώπη είναι έτοιμη να κάνει περισσότερα. Θα προτείνουμε τώρα ένα επιπλέον ποσό 4 δισ. ευρώ για τη χρηματοδότηση της καταπολέμησης της κλιματικής αλλαγής έως το 2027. Αναμένουμε όμως από τις ΗΠΑ και τους εταίρους μας να ενισχύσουν και αυτοί τις προσπάθειές τους».
Η Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν ξεκαθάρισε επίσης ότι: «Εάν οι ΗΠΑ και η ΕΕ γεφυρώσουν από κοινού το χάσμα όσον αφορά τη χρηματοδότηση της καταπολέμησης της κλιματικής αλλαγής, αυτό θα αποτελέσει ισχυρό μήνυμα ότι αναλαμβάνουν παγκόσμιο ηγετικό ρόλο στον τομέα του κλίματος. Είναι ώρα να υλοποιήσουμε τις δεσμεύσεις μας».

Άνοδος για βενζινοκίνητα και ηλεκτρικά ΙΧ
Η τελευταία έκθεση που δημοσιεύτηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ACEA, δείχνει ότι το δεύτερο τρίμηνο του 2021 το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στις συνολικές πωλήσεις ανήλθε μόνο στο 20%. Οι καλύτερες πωλήσεις σημειώθηκαν στα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης (42%). Ακολουθούν τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά οχήματα σε ποσοστό περίπου 32%, ενώ ανοδικές είναι οι πωλήσεις αυτοκινήτων διπλού καυσίμου (φυσικό αέριο και υγραέριο).

Πηγή:  https://www.carpress.gr/sok-telos-epochis-gia-tous-kinitires-venzinis-kai-diesel-stin-ee/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Τελεσίγραφο Κομισιόν στην Ελλάδα για τα αυτοκίνητα -Τι θα αλλάξει; ΣΕΕΑΕ ΕΕ: Στο «σκαμνί» η Ελλάδα για τη φορολογία στα αυτοκίνητα! ΣΕΕΑΕ Αποκάλυψη: Νέα πρόστιμα έρχονται από την Κομισιόν! ΣΕΕΑΕ Νέα πρόστιμα-μαμούθ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Επιβεβαίωση Newsauto για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Γλιτώνουν το χαράτσι οι έμποροι εισαγόμενων ΙΧ και φορτηγών! ΣΕΕΑΕ Ξαναλλάζουν όλα στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Πανάκριβα τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα! ΣΕΕΑΕ Χάος στις εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ και φορτηγών! Τι άλλαξε; ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ | Στοχοποίηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ: Το κράτος θέλει μονοπώλιο μόνο με μεγάλες εισαγωγικές! ΣΕΕΑΕ Ανακοίνωση του ΣΕΕΑΕ σχετικά με τη λειτουργία του Μητρώου Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων