Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας έως 122 γρ./CO2 – Νέοι δασμοί από το 2021!





Του
 Γιώργου Κ. Ανδρή
 -

24/11/2020



 



Μηδενικά θα είναι τα Τέλη Κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα που εκπέμπουν έως 122 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο τα οποία θα ταξινομηθούν μετά την 1η Ιανουαρίου 2021 σύμφωνα με όσα ορίζει σχετικό άρθρο που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Οικονομικών με τίτλο: «Περιστολή του λαθρεμπορίου-Κύρωση του Πρωτοκόλλου για την εξάλειψη του παράνομου εμπορίου καπνού, διατάξεις περί κοινωφελών περιουσιών και σχολαζουσών κληρονομιών, διατάξεις για τα τέλη κυκλοφορίας και τα τέλη ταξινόμησης, κίνητρα για την προσέλκυση φορολογικών κατοίκων» επiβεβαιώνοντας πλήρως το ρεπορτάζ του Newsauto.gr
Ειδικότερα στο άρθρο 38 του νομοσχεδίου περιλαμβάνεται ο νέος τρόπος υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα που οι εκπομπές CO2 θα μετρώνται με το νέο τρόπο που δεν είναι άλλος από το πρότυπο WLTP που ουσιαστικά αυξάνει τις μέσες εκπομπές ρύπων.
Όπως είχε ανακοινώσει και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας το οικονομικό επιτελείο αποφάσισε να μην αυξηθούν σε καμία περίπτωση τα Τέλη Κυκλοφορίας στα καινούρια αυτοκίνητα εξαιτίας της ανόδου των εκπομπών CO2 που προκαλεί το νέο πρότυπο μέτρησης μειώνοντας τις τιμές χρέωσης και αντίστοιχα αυξάνοντας όρια των εκπομπών που αλλάζουν οι συντελεστές χρέωσης.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο άρθρο 38 του νομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή με τίτλο «Υπολογισμός Τελών Κυκλοφορίας με βάση την ευρωπαϊκή και την παγκόσμια μέθοδο εκπομπών ρύπων CO2 – Τροποίηση του άρθρου 20 του νόμου 2948/2001.
Στην παράγραφο 1 του άρθρο 20 του νόμου 2948/2001 (Α’ 242) επέρχονται οι εξής τροποποιήσεις:
Πριν από τον πίνακα της υποπερίπτωσης β. της περ. Α’ της παρ. 1 προστίθεται τίτλος «Πίνακας Ι».
Μετά την υποπερ. Β. της περ. Α’ της παρ. 1 προστίθενται β1 και β2 ως εξής: Από την έναρξη της ισχυος της παρούσης για επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της ΕΕ/ΕΟΧ από 1/11/2010 έως 31/12/2020 με βάση τις εκπομπές CO2 ανά χιλιόμετρο σύμφωνα με το νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (NEDC) όπως αναγράφονται στην Άδεια του οχήματος και μόνον εφόσoν οι τιμές αυτές συμφωνούν με αυτές που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή άλλο δικαιολογητικό που προσκομίζεται στο τελωνείο για τις ανάγκες υπολογισμού Τελών Ταξινόμησης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρο 212 του εθνικού τελωνειακού κώδικα (ν. 2960/2001). Σε περίπτωση που οι τιμές δεν συμφωνούν λαμβάνονται υπόψη οι τιμές ρύπων που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή το έτερο δικαιολογητικό που προσκομίστηκε στο τελωνείο κατά τα ανωτέρω. Ο υπολογισμός γίνεται σύμφωνα με το πίνακα Ι της υποπερ. Β.
Για τα επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της ΕΕ/ΕΟΧ από την 1η Ιανουαρίου 2021 και εφεξής με βάση τις τιμές εκπομπών CO2 ανά χιλιόμετρο σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (WLTP) όπως αναγράφονται στη άδεια του οχήματος και μόνον εφόσον οι τιμές αυτές συμφωνούν με αυτές που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή άλλο δικαιολογητικό που προσκομίζεται στο Τελωνείο για τις ανάγκες υπολογισμού Τελών Ταξινόμησης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρου 121 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα. Σε περίπτωση που οι τιμές δεν συμφωνούν λαμβάνονται υπόψη οι τιμές ρύπων που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή το έτερο δικαιολογητικό που προσκομίστηκε στο τελωνείο κατά τα ανωτέρω. Ο υπολογισμός γίνεται σύμφωνα με το πίνακα ΙΙ.
Πίνακας ΙΙ
Εκπομπές CO2          Tιμή (ευρώ)
0-122                                 0
123-139                           0,64
140-166                           0,70
167-208                           0,85
209-224                          1,87
225-240                          2,20
241-260                          2,50
261-280                          2,70
Πάνω από 281                2,82
Από την έναρξη ισχύος της παρούσας για επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της ΕΕ/ΕΟΧ από την 1/11/2010 μέχρι την 31/12/2020 με βάση τις εκπομπές CO2 σύμφωνα με το νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (NEDC) όπως αναγράφονται στην Άδεια Κυκλοφορίας και μόνο εφόσον οι τιμές αυτές συμφωνούν με αυτές που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή άλλο δικαιολογητικό που προσκομίζεται στο τελωνείο για τις ανάγκες υπολογισμού Τελών Ταξινόμησης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρο 212 του εθνικού τελωνειακού κώδικα (ν. 2960/2001). Σε περίπτωση που οι τιμές δεν συμφωνούν λαμβάνονται υπόψη οι τιμές ρύπων που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή το έτερο δικαιολογητικό που προσκομίστηκε στο τελωνείο κατά τα ανωτέρω. Ο υπολογισμός γίνεται σύμφωνα με το πίνακα ΙΙΙ της υποπερ. Β
Για τα επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της ΕΕ/ΕΟΧ από την 1η Ιανουαρίου 2021 και εφεξής με βάση τις τιμές εκπομπών CO2 ανά χιλιόμετρο σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (WLTP) όπως αναγράφονται στη άδεια του οχήματος και μόνον εφόσον οι τιμές αυτές συμφωνούν με αυτές που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή άλλο δικαιολογητικό που προσκομίζεται στο Τελωνείο για τις ανάγκες υπολογισμού Τελών Ταξινόμησης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρου 121 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα. Σε περίπτωση που οι τιμές δεν συμφωνούν λαμβάνονται υπόψη οι τιμές ρύπων που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή το έτερο δικαιολογητικό που προσκομίστηκε στο τελωνείο κατά τα ανωτέρω. Ο υπολογισμός γίνεται σύμφωνα με το πίνακα IV.
Πίνακας IV
Εύρος εκπομπών CO2        Τιμή (ευρώ)
0-114                                          0
115-186                                     1,7
Πάνω από 187                            2

Οι αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης
Στο άρθρο 39 του νομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών για το λαθρεμπόριο περιλαμβάνονται οι αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης των οχημάτων που θα ταξινομηθούν μετά την 1η Ιανουαρίου 2021 εξαιτίας της εφαρμογής του νέου πρότυπου μέτρησης εκπομπών ρύπων WLTP.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο άρθρο 39 του νομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή με τίτλο «Υπολογισμός Τέλους Ταξινόμησης με βάση την ευρωπαϊκή και την παγκόσμια μέθοδο εκπομπών ρύπων CO2 – Τροποποίηση του άρθρου 121 του νόμου 2960/2001.
Στο άρθρο 121 του νόμου 2960/2001 (Α’ 265) αντικαθίστανται οι παρ.3 και 8, προστίθεται νέα παρ. 3Α και το άαρθρο 121 διαμορφώνεται ως εξής:
Άρθρο 121
Τέλος Ταξινόμησης επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης
Επιβατικά αυτοκίνητα της δασμολογικής κλάσης 87.03 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας (Κανονισμός ΕΟΚ 2658/1987 του Συμβουλίου της 23ης Ιουλίου 1987 ΕΕ Ι της 7-9-1987), υποβάλλονται σε Τέλος Ταξινόμησης επί της φορολογητέας αξίας όπως αυτή διαμορφώνεται σύμφωνα με το άρθρο 126 του ν. 2960 και το άρθρο 4 του ν. 1573/1985 (Α’ 201).
Οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης της παρ. 1 ορίζονται σύμφωνα με την ακόλουθη κλίμακα προοδευτικής φορολόγησης:
Φορολογητέα Αξία (ευρώ)         Συντελεστής
0-14.000                                             4%
14.001-17.000                                   26%
17.001 – 20.000                                53%
20.001 – 25.000                                62%
25.001 – 30.000                                71%
Πάνω από 30.001                             30%
Για την επιλογή των άνω συντελεστών για μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα λαμβάνεται υπόψη η φορολογητέα αξία του άρθρου 126 πριν από τις μειώσεις που προβλέπονται στο άρθρο αυτό.
Για αυτοκίνητα οχήματα τρίκυκλα ή τετράκυκλα που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Κανονισμού 168/2013 ΕΕ και της Οδηγίας 2002/24/ΕΚ του Συμβουλίου της 18ης Μαρτίου 2002 και πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του Κανονισμού 168/2013 ή της Οδηγίας 2002/51/ΕΚ ή μεταγενέστερης οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης ορίζονται ως ακολούθως:
Κυβισμός             Ποσοστό Τέλους Ταξινόμησης
Κάτω από 50εκ.εκ.          0%
50-500 κ.εκ.                     4%
501-900 κ.εκ.                   7%
Πάνω από 901 κ.εκ.        11%.
Για τα επιβατικά αυτοκίνητα της παρ. 1 τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της ΕΕ έως την 31η Δεκεμβρίου 2020 των οποίων η εκπεμπόμενη μάζα CO2 σύμφωνα με το πρότυπο NEDC είναι:
Μικρότερη ή ίση των 100 γρ. CO2 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης μειώνονται κατά 5%.
Μεγαλύτερη από 120 γρ αλλά μικρότερη από 140 γρ. CO2 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 10%.
Μεγαλύτερη από 140 γρ αλλά μικρότερη από 160 γρ. CO2 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 20%.
Μεγαλύτερη από 160 γρ αλλά μικρότερη από 180 γρ. CO2 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 30%.
Μεγαλύτερη από 180 γρ αλλά μικρότερη από 200 γρ. CO2 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 40%.
Μεγαλύτερη από 200 γρ αλλά μικρότερη από 250 γρ. CO2 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 60%.
Μεγαλύτερη από 250 γρ CO2 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 100%.
Για τα επιβατικά αυτοκίνητα της παρ. 1 τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της ΕΕ μετά την 1η Ιανουαρίου 2021 των οποίων η εκπεμπόμενη μάζα CO2 σύμφωνα με το πρότυπο WLTP είναι:
Μικρότερη ή ίση των 130 γρ. CO2 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης μειώνονται κατά 5%.
Μεγαλύτερη από 156 γρ αλλά μικρότερη από 182 γρ. CO2 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 10%.
Μεγαλύτερη από 182 γρ αλλά μικρότερη από 208 γρ. CO2 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 20%.
Μεγαλύτερη από 208 γρ αλλά μικρότερη από 234 γρ. CO2 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 30%.
Μεγαλύτερη από 234 γρ αλλά μικρότερη από 260 γρ. CO2 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 40%.
Μεγαλύτερη από 260 γρ αλλά μικρότερη από 325 γρ. CO2 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 60%.
Μεγαλύτερη από 325 γρ CO2 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 100%.
 
 Πηγή:  https://www.carpress.gr/midenika-teli-kykloforias-eos-122-gr-co2-neoi-dasmoi-apo-to-2021/


Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι αποκάλυψε ο υφυπουργός Μεταφορών για τα ΚΤΕΟ; ΣΕΕΑΕ Carpress - Χαράτσι στα αυτοκίνητα που βρίσκονται σε φορολογική ακινησία! ΣΕΕΑΕ Carpress - ΑμεΑ: Τέλος στη ταλαιπωρία για απαλλαγή από το Τέλος Ταξινόμησης ΙΧ! Τι άλλαξε; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι είπε ο κ. Τζιτζικώστας για τα ΚΤΕΟ – Τι θα αλλάξει; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων το 2025; ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με... πιστοποιημένα γυρισμένα χιλιόμετρα! ΣΕΕΑΕ Carpress - Αυτές είναι οι αλλαγές και τα νέα πρόστιμα στον αναθεωρημένο ΚΟΚ! ΣΕΕΑΕ Carpress - Πως σώζεται η ελληνική αγορά αυτοκινήτου παρά τους χαμηλούς μισθούς; ΣΕΕΑΕ Carpress - Αποκάλυψη για KTEO: Οι παραβάτες δεν φοβούνται την online διασταύρωση! ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Αποκάλυψη: Έρχονται «μεγαθήρια» στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Αποκάλυψη: Πρόταση-σοκ από τον πρόεδρο των Εμπόρων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Αποκάλυψη: Επιστροφή χρημάτων από το Τελωνείο για επιπλέον δασμούς!