ΗΠΑ: Πρόστιμο στην BMW για «παραφουσκωμένες» πωλήσεις!
Του
Γιώργου Κ. Ανδρή
Η BMW αλλά και οι δύο θυγατρικές εταιρείες του γερμανικού ομίλου στις ΗΠΑ συμφώνησαν να πληρώσουν πρόστιμο 18 εκατομμυρίων δολαρίων για να τακτοποιήσουν μια υπόθεση σχετικά με το ότι δημοσίευσαν παραπλανητικές πληροφορίες για τον όγκο λιανικών πωλήσεων της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στις ΗΠΑ, ενώ την ίδια στιγμή συγκέντρωσαν περίπου 18 δισεκατομμύρια δολάρια από επενδυτές σε προσφορές εταιρικών ομολόγων.
Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ δήλωσε ότι από το 2015 έως το 2019, η BMW αύξησε τις αναφερόμενες λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ, οι οποίες βοήθησαν την γερμανική εταιρεία να κλείσει το χάσμα μεταξύ του πραγματικού όγκου λιανικών πωλήσεων και των εσωτερικών στόχων και «να διατηρήσει δημόσια μια ηγετική θέση λιανικών πωλήσεων σε σχέση με άλλες premium εταιρείες αυτοκινήτων.»
Η Επιτροπή πρόσθεσε ότι η BMW στις ΗΠΑ διατήρησε το απόθεμα των μη αναφερομένων πωλήσεων λιανικής ώστε να επιτυγχάνει των εσωτερικούς μηνιαίους στόχους των πωλήσεων ανεξάρτητα από το πότε πραγματοποιήθηκαν οι υποκείμενες πωλήσεις.
Ο Έλεγχος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ ξεκίνησε στα τέλη του 2019 σύμφωνα με ανακοίνωση της BMW.
«Δεν υπάρχει κανένας ισχυρισμός ή διαπίστωση ότι η BMW διαπράττει εκ προθέσεως παράπτωμα» ανακοίνωσε η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία προσθέτοντας ότι «αποδίδει μεγάλη σημασία στην ορθότητα των αριθμών πωλήσεών της και θα συνεχίσει να επικεντρώνεται σε διεξοδική και συνεπή αναφορά πωλήσεων.» Επίσης η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία τόνισε ότι το μεγαλύτερο μέρος των παράτυπων πωλήσεων συνέβη πριν από τρία χρόνια, από αμέλεια, λέγοντας πως ήρθε σε συμβιβασμό με την SEC, ο οποίος θα της στοιχίσει 18 εκατ. δολάρια.
Σύμφωνα με την SEC, αντιπρόσωποι της BMW ταξινομούσαν παρατύπως καινούργια αυτοκίνητα, αυξάνοντας έτσι με δόλιο τρόπο τις συνολικές πωλήσεις της γερμανικής εταιρίας. Οι αντιπρόσωποι της BMW, στο παρελθόν, έχουν ασκήσει κριτική στην εταιρία πως τους πιέζει να αγοράζουν αυτοκίνητα για να αυξάνουν τον στόλο οχημάτων που δανείζουν στους πελάτες όταν αφήνουν το δικό τους για service, ή για να τα χρησιμοποιούν ως test drives.
Τελικά τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα πωλούνταν ως μεταχειρισμένα με ελάχιστα χιλιόμετρα, με την BMW να καταβάλει bonus και ειδικές παροχές στους αντιπροσώπους της που έκαναν τέτοιες πωλήσεις, από το 2015 έως και το 2019, συμβάλλοντας έτσι στην αύξηση των συνολικών πωλήσεων της, προκειμένου να σημειώσει περισσότερες μηνιαίες και ετήσιες πωλήσεις από τους ανταγωνιστές της επισήμανε η Stephanie Avakian, διευθύντρια της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς.
Πηγή: https://www.carpress.gr/ipa-prostimo-stin-bmw-gia-parafouskomenes-poliseis/