Νόμος η ηλεκτροκίνηση! – Τα κίνητρα, τα χαράτσια και οι… εξαιρέσεις!
Του
Γιώργου Κ. Ανδρή
-
22/07/2020
Ακόμη υψηλότερο θα είναι τελικά το όφελος για τους ιδιώτες καταναλωτές που θα επιλέξουν να αγοράσουν κάποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο καθώς κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης αποφάσισε να αυξήσει το ποσό της επιδότησης!
Ειδικότερα το ποσοστό επιδότησης στο αρχικό νομοσχέδιο ανέρχονταν σε 15% και έως 5.500 ευρώ. Μετά την αλλαγή που έκανε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας το ποσοστό επιδότησης αυξάνει σε 20% ή έως 6.000 ευρώ για οχήματα με Αξίες Λιανικής προ Φόρων έως 30.000 ευρώ! Για ηλεκτρικά οχήματα με υψηλότερες Αξίες Λιανικής προ Φόρων το ποσοστό επιδότησης μειώνεται σε 15% και έως 6.000 ευρώ.
Με αυτή την κίνηση ο κ. Χατζηδάκης βοηθά ακόμη περισσότερο τους ιδιώτες καταναλωτές ώστε να επιλέξουν ευκολότερα κάποιο ηλεκτρικό μοντέλο καθώς αν υπάρχει και κάποιο παλαιό όχημα προς αντικατάσταση τότε η επιδότηση αγγίζει τις 7.000 ευρώ. Βέβαια αν ο ίδιος ιδιώτης καταναλωτής επιθυμεί να αποκτήσει και οικιακό φορτιστή τότε η επιδότηση κυμαίνεται σε 7.500 ευρώ.
Το νομοσχέδιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης ανοίγει ουσιαστικά τον δρόμο για την ανάπτυξη της νέας μορφής κινητικότητας η οποία θα μειώσει δραστικά τις μέσες εκπομπές CO2, θα βελτιώσει την ποιότητα του αέρα και της ζωής των πολιτών και σιγά-σιγά θα ανανεώσει και το γηρασμένο στόλο των οχημάτων.
Ο νέος νόμος δίνει σημαντικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ή plug-in υβριδικών οχημάτων, scooter και ποδηλάτων με τις επιδοτήσεις να είναι υψηλότερες για τους επαγγελματίες οδηγούς (ιδιοκτήτες Ταξί και εταιρικοί στόλοι οχημάτων) οι οποίοι κινούνται συνεχώς μέσα στις μεγαλουπόλεις και βέβαια ρυπαίνουν πολύ περισσότερο από τους ιδιώτες καταναλωτές.
Το όφελος για τους ιδιώτες καταναλωτές μπορεί να ανέλθει έως και 7.500 ευρώ, τους ιδιοκτήτες Ταξί έως 10.500 και τις εταιρείες στα 6.500 ευρώ.
Ο βασικός στόχος του σχεδίου του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2025 να έχουν ξεπεράσει τις 24.000 μονάδες και έως το 2030 ένα στα τρία οχήματα που πωλούνται να είναι ηλεκτρικό.
Το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά» ύψους 100 εκατ. ευρώ αρχικά επιδοτεί την αγορά και μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων για την περίοδο 2020-2021.
Το νομοσχέδιο υπερψηφίστηκε στις 21:34 την Τρίτη 21 Ιουλίου και πλέον αποτελεί νόμο του κράτους.
Το ύψος της επιδότησης για φυσικά πρόσωπα ανέρχεται σε 20% και έως 6.000 ευρώ για οχήματα με Αξίες Λιανικής προ Φόρων έως 30.000 ευρώ και σε 15% και έως 6.000 ευρώ για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος με Αξία Λιανικής προ Φόρων πάνω από 30.000 ευρώ, κατά 20% και έως 800 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικού δικύκλου και κατά 40% ή έως 800 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου. Παράλληλα προβλέπεται η επιδότηση με 500 ευρώ για την αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή και επιδότηση 1.000 ευρώ για την αντικατάσταση παλαιού οχήματος.
Για τους ιδιοκτήτες Ταξί οι επιδοτήσεις είναι πολύ υψηλότερες και ειδικότερα προβλέπεται έκπτωση 25% και έως 8.000 ευρώ για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος, κατά 15% και έως 5.500 ευρώ για την αγορά υβριδικού οχήματος εξωτερικής φόρτισης και εκπομπών έως 50grCO2/km και επιβράβευση με 2.500 ευρώ για την υποχρεωτική αντικατάσταση του παλαιού οχήματος.
Για τις εταιρείες και τους χρήστες εταιρικών οχημάτων προβλέπεται έκπτωση 15% ή έως 5.500 ευρώ για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος, κατά 15% ή και έως 4.000 ευρώ για την αγορά υβριδικού επαγγελματικού οχήματος εξωτερικής φόρτισης και εκπομπών έως 50grCO2/km. Παράλληλα επιδοτείται με ποσοστό 20% και έως 800 ευρώ η αγορά ηλεκτρικού δικύκλου ενώ επίσης επιβραβεύεται με 1.000 ευρώ η επιλογή αντικατάστασης παλαιού οχήματος.
Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προσδοκά έως το τέλος του 2021 να έχει καταγραφεί σημαντική μείωση των εκπομπών ρύπων, να έχουν κυκλοφορήσει πάνω από 1.700 ηλεκτρικά ΙΧ και 1.500 ηλεκτρικά Ταξί, 1.500 ηλεκτρικά ποδήλατα και 1.500 e-scootes, 6.000 ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά εταιρικά αυτοκίνητα και να έχουν πουληθεί 1.000 έξυπνοι οικιακοί φορτιστές.
Φορολογικά κίνητρα για ηλεκτρικά οχήματα
Πέραν των κινήτρων για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων εξίσου σημαντικά είναι και τα φορολογικά κίνητρα για όσους χρησιμοποιούν οχήματα μηδενικών ή εξαιρετικά χαμηλών ρύπων καθώς:
-Η δαπάνη αγοράς ή/και μίσθωσης ηλεκτρικού οχήματος έως 40.000€ είναι προσαυξημένη κατά 50% και μειώνει το φορολογητέο εισόδημα. Για τα υβριδικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης εκπομπών έως 50grCO2/km ο συντελεστής θα είναι 30% .
-Η δαπάνη αγοράς και εγκατάστασης φορτιστών στους χώρους των επιχειρήσεων είναι προσαυξημένη κατά 30% και μειώνει το φορολογητέο εισόδημα.
-Η δαπάνη αγοράς και εγκατάστασης δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης είναι προσαυξημένη κατά 50% και μειώνει το φορολογητέο εισόδημα. Ειδικά για τα νησιά ο συντελεστής διαμορφώνεται στο 70% .
-Αυξημένοι φορολογικοί συντελεστές απόσβεσης σε 50% για ηλεκτρικά οχήματα, σε 25% για υβριδικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης εκπομπών έως 50grCO2/km, σε 100% για τις υποδομές φόρτισης
Ποια ηλεκτρικά έχουν τεκμήριο και ποια όχι
Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας τελικά άλλαξε τη διάταξη που αφορούσε στο τεκμήριο διαβίωσης των ηλεκτρικών και πλέον όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα με Αξία Λιανικής Τιμής προ Φόρων έως 50.000 ευρώ εξαιρούνται των τεκμηρίων διαβίωσης δηλαδή έχουν μηδενική ετήσια αντικειμενική δαπάνη ενώ όσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν υψηλότερη Αξία Λιανικής Τιμής προ Φόρων τότε το ετήσιο τεκμήριο διαβίωσης ορίστηκε στις 4.000 ευρώ.
Δωρεάν στάθμευση για 2 χρόνια
Δωρεάν στάθμευση από την 1η Ιανουαρίου 2021 έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2022 θα έχουν οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών ή plug-in υβριδικών αυτοκινήτων με εκπομπές CO2 έως 50 γρ./χλμ. σε όλους τους Δήμους όπου υπάρχουν θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης σύμφωνα με το νέο νόμο που ψηφίστηκε στις 21 Ιουλίου από την ολομέλεια της Βουλής.
Σε περίπτωση που οι ελεγχόμενες θέσεις στάθμευσης τελούν υπό παραχώρηση τότε ο Δήμος είναι υποχρεωμένος να καταβάλλει το αντίστοιχο αντίτιμο στον παραχωρησιούχο όπως ακριβώς θα καταβαλλόταν από τον ιδιοκτήτη κάποιου συμβατικού οχήματος.
Περιβαλλοντικό Τέλος 3.000 ή 1.000 ευρώ στα ΙΧ
Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 3.000 ευρώ ή 1.000 ευρώ θα πρέπει να πληρώνουν από την έναρξη ισχύος του νέου νόμου όσοι εισάγουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4 ή Euro 5 αντίστοιχα ενώ παράλληλα απαγορεύεται η εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν παλαιότερες οδηγίες ρύπων (Euro3, Euro2, Euro1, Euro 0).
Ειδικότερα όπως αναφέρει το άρθρο 5 η επιβολή Περιβαλλοντικού Τέλους για τα επιβατικά αυτοκίνητα της παρ. 1 του άρθρου 121 του ν. 2960/2001 (Α΄ 265), ισχύουν τα εξής:
α) επιβάλλεται, επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, έκτακτο Περιβαλλοντικό Τέλος:
αα) ύψους τριών χιλιάδων ευρώ (3.000), εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4, όπως αυτές ορίζονται στην υπ’ αρ. 4179/346/21.01.2000 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 182) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτής,
αβ) ύψους χιλίων (1.000) ευρώ, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 5a, όπως αυτές ορίζονται στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 και στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 692/2008 της 18ης Ιουλίου 2008.
β) απαγορεύεται η εισαγωγή, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 3, 2 και 1, όπως αυτές ορίζονται στην υπ’ αρ. 28433/2448/2.7.1992 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 542) και στην υπ’ αρ. 6765/511/3.3.1995 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 194) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτών, ή εφόσον δεν υπάγονται σε προδιαγραφές ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) συμβατικής τεχνολογίας και για τα οποία δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Περιβαλλοντικό Τέλος 3.000 ή 1.000 ευρώ και στα φορτηγά
Το Περιβαλλοντικό Τέλος σύμφωνα με το νέο νόμο δεν επιβάλλεται μόνο στα παλαιά εισαγόμενα αυτοκίνητα αλλά και φορτηγά ενώ επίσης θεσπίζεται η απαγόρευση εισαγωγής φορτηγών που πληρούν τις παλαιότερες οδηγίες ρύπων (Euro3, Euro2, Euro1 και Euro 0)
Σύμφωνα με τη σχετική διάταξη επιβάλλεται, επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, έκτακτο Περιβαλλοντικό Τέλος:
αα) Ύψους τριών χιλιάδων ευρώ (3.000), εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4, όπως αυτές ορίζονται στην υπ’ αρ. 4179/346/21.1.2000 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’182) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτής.
αβ) Ύψους χιλίων (1.000) ευρώ, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 5a, όπως αυτές ορίζονται στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 715/2007 της 20ης Ιουνίου 2007 (L 171) και στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 692/2008 της 18ης Ιουλίου 2008 (L 199).
β) Απαγορεύεται η εισαγωγή, εφόσον υπάγονται εκ κατασκευής στις προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 3, 2 και 1, όπως αυτές ορίζονται στην υπ’ αρ. 28433/2448/2.7.1992 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 542) και στην υπ’ αρ. 6765/511/3.3.1995 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 194) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτών, ή εφόσον δεν υπάγονται σε προδιαγραφές ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) συμβατικής τεχνολογίας και για τα οποία δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
-Το Περιβαλλοντικό Τέλος καταβάλλεται άπαξ και υπό την προϋπόθεση ότι υφίσταται υποχρέωση καταβολής τέλους ταξινόμησης. Ως προς τον χρόνο γένεσης της υποχρέωσης καταβολής του περιβαλλοντικού τέλους, καθώς και τον χρόνο που αυτό καθίσταται απαιτητό για τα οχήματα των παρ. 1 και 2, ισχύουν αναλογικά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 128 του ν. 2960/2001 (Α’ 265) για το τέλος ταξινόμησης. Τα έσοδα από το περιβαλλοντικό τέλος αποτελούν δημόσιο έσοδο, το οποίο εισπράττεται από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων και στη συνέχεια πιστώνεται υπέρ του Λογαριασμού Ειδικού Σκοπού στην Τράπεζα της Ελλάδος για τη χρηματοδότηση έργων και δράσεων του άρθρου 1 της υπ’ αρ. ΥΠΕΝ/ΔΠΔΑ/33377/732/3.4.2020 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας (B’ 1451), σύμφωνα με τη διαδικασία της παρ. 2 του άρθρου 2 της ανωτέρω απόφασης.
–Τα έσοδα από την είσπραξη του Περιβαλλοντικού Τέλους διατίθενται για την υλοποίηση δράσεων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και των ηλεκτρικών οχημάτων ιδίως μέσω οικονομικών κινήτρων για την αγορά ή μίσθωση κάθε τύπου αμιγώς Η/Ο ή υβριδικών Η/Ο εξωτερικής φόρτισης με εκπομπές ρύπων έως 50 γρ. CO2/χλμ, καθώς και μέσω οικονομικών κινήτρων για την προμήθεια και εγκατάσταση σημείων επαναφόρτισης Η/Ο. Φορέας Διαχείρισης των εσόδων από την είσπραξη του περιβαλλοντικού τέλους ορίζεται το Αυτοτελές Τμήμα Ηλεκτροκίνησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Οι εξαιρέσεις!
Οι συλλέκτες μάλλον θα πρέπει να είναι ήσυχοι καθώς στο νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης κατατέθηκε σχετική τροπολογία σύμφωνα με την οποία εξαιρούνται από την απαγόρευση εισαγωγής οι αντίκες!
Ειδικότερα όπως επισημαίνεται στην τροπολογία χαρακτηριστικά: «Από το Περιβαλλοντικό Τέλος αλλά και από την απαγόρευση εισαγωγής παλαιών οχημάτων εξαιρούνται επιβατικά αυτοκίνητα με ηλικία άνω των 30 ετών τα οποία προορίζονται να κυκλοφορούν ως ιστορικού ενδιαφέροντος.»
Επίσης όσα αυτοκίνητα έχουν ήδη εισαχθεί ή εισαχθούν έως την ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου του υπουργείου Περιβάλλοντος για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης επίσης εξαιρούνται από το Περιβαλλοντικό Τέλος. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η τροπολογία: «Εξαιρούνται από την υποχρέωση καταβολής του Περιβαλλοντικού Τέλους τα αυτοκίνητα που έχουν ήδη εισέλθει στην Ελλάδα κατά την ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου.»
Αυτά είναι τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα που επιδοτούνται:
Κατηγορία οχήματος
Χαρακτηριστικά
Δίκυκλα ή τρίκυκλα οχήματα κατηγορίας L (L1e – L4e) AMIΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ
L1e, Ελαφρύ μηχανοκίνητο δίκυκλο όχημα
Κυβισμός κινητήρα ≤ 50 cm3 μέγιστη σχεδιαστική ταχύτητα οχήματος ≤ 45 km/h και μέγιστη συνεχής ονομαστική ή καθαρή ισχύς(1 ) ≤ 4 000 W
L1e-A
Ηλεκτρικό ποδήλατο
Κατηγορία L2e , Τρίκυκλο μοτοποδήλατο
Κυβισμός κινητήρα ≤ 50 cm3 , μέγιστη σχεδιαστική ταχύτητα οχήματος ≤ 45 km/h και μέγιστη συνεχής ονομαστική ή καθαρή ισχύς(1 ) ≤ 4 000 W
Κατηγορία L3e , Δίκυκλη μοτοσικλέτα
Όχημα που δεν μπορεί να ταξινομηθεί στην κατηγορία L1e
Κατηγορία L4e, Δίκυκλη μοτοσικλέτα με καλάθι
Το βασικό μηχανοκίνητο όχημα πληροί τα κριτήρια κατάταξης και τα κριτήρια υποκατάταξης για οχήματα L3e
Μηχανοκίνητα οχήματα κατηγορίας Μ1,Ν1 (αξίας έως 50.000€ ΛΤΠΦ)
Κατηγορία M1 – ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ (αξίας έως 50.000€ ΛΤΠΦ)
Μηχανοκίνητα οχήματα με όχι περισσότερες από οκτώ θέσεις καθημένων επιπλέον της θέσης του οδηγού και χωρίς χώρο για όρθιους επιβάτες
Κατηγορία N1 – ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ / Plug in ΟΧΗΜΑΤΑ (αξίας έως 50.000€ ΛΤΠΦ)
Μηχανοκίνητα οχήματα μέγιστης μάζας που δεν υπερβαίνει τους 3,5 τόνους
Επιβατηγά δημόσιας χρήσης (Ε.Δ.Χ.) – ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ/Plug in ΟΧΗΜΑΤΑ (αξίας έως 50.000€ ΛΤΠΦ)
Ε.Δ.Χ. πέντε (5) θέσεων με μετρητή (ΤΑΞΙ)
O
Χ
Η
Μ
Α
T
A
B
E
V
Α/Α
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
ΤΥΠΟΣ (ΜΟΝΤΕΛΟ)
ΕΚΔΟΣΗ
ΛΤΠΦ
ΤΕΛΙΚΗ ΤΙΜΗ
1
SKODA
CITYGO e IV
ELECTRIC 83PS
17.984,00
22.300,00
2
VOLKSWAGEN
e-Up
83 PS 5D
18.790,00
23.300,00
3
MERCEDES BENZ
Smart EQ
Fortwo Coupe EQ
19.145,00
23.740,00
4
MERCEDES BENZ
Smart EQ
Forfour EQ
19.718,00
24.450,00
5
MERCEDES BENZ
Smart EQ
Fortwo Coupe EQ facelift
20.153,00
24.990,00
6
MERCEDES BENZ
Smart EQ
Fourfour EQ facelift
20.706,00
25.675,00
7
MERCEDES BENZ
Smart EQ
Fourtwo Cabrio EQ
21.750,00
26.970,00
8
MERCEDES BENZ
Smart EQ
Fourtwo Cabrio EQ facelift
22.976,00
28.490,00
9
PEUGEOT
New 208 (p21)AMB0
e 208 Active
24.113,00
29.900,00
10
OPEL
Corsa-e
Corsa-e-Edition 136 HP
25.790,00
31.980,00
11
PEUGEOT
New 208 (p21)AMB0
e 208 Active Plus
26.371,00
32.700,00
12
OPEL
Corsa-e
26.597,00
32.980,00
13
NISSAN
Leaf
Acenta 40 kwh A-IVC
27.411,00
33.990,00
14
VOLKSWAGEN
e-Golf
e-Golf 136 PS E -Xperience 5D
27.581,00
34.200,00
15
PEUGEOT
New 208 (p21)AMB0
e-208 Allure
28.145,00
34.900,00
16
NISSAN
Leaf
N-Connecta 40 kWh A -IVC
29.024,00
35.990,00
17
PEUGEOT
New 208 (p21)AMB0
e-208 GT Line
30.565,00
37.900,00
18
NISSAN
Leaf
Techna 40 kwh A – IVC
30.637,00
37.990,00
19
NISSAN
e-Evalia
e NV-200 Evalia 40 kwh Energy
30.637,00
37.990,00
20
NISSAN
e-Evalia
e NV-200 Evalia 40 kwh Acenta
31.685,00
39.290,00
21
NISSAN
e-Evalia
e NV-200 Evalia 40 kwh Ludospace
32.976,00
40.890,00
22
PEUGEOT
New 208 (p21)AMB0
e – 208 GT
32.984,00
40.900,00
23
BMW
I01 -LCI -i3
i3 (120 Ah)
33.306,00
41.300,00
24
BMW
I01 -LCI -i3
i3s (120 Ah)
36.331,00
45.050,00
1
NISSAN
Leaf
Acenta 40 kwh A-IVC
27.411,00
2
VOLKSWAGEN
e-Golf
e-Golf 136 PS E -Xperience 5D
27.581,00
3
NISSAN
Leaf
N-Connecta 40 kWh A -IVC
29.024,00
4
NISSAN
Leaf
Techna 40 kwh A – IVC
30.637,00
5
BMW
F45 LCI – Σειρα 2 Active Tourer
225 xe
1.249
43
39 – 47
31.825,00
6
MITSUBISHI
Νέο OUTLANDER PHEV
OUTLANDER PHEV 5D 2.4 CVT 4WD
2.360
40
46
32.857,00
7
MERCEDES BENZ
A- Class Hatchback
A 250 e
1.332
32
33.147,00
8
BMW
F48 LCI – ΝΕΑ Χ1
Xdrive25e
1.499
43
33.261,00
9
MERCEDES BENZ
A-Class Sedan
A 250 e
1.332
31
33.599,00
10
VOLVO
XC40
XC40 T5 Twin Engine 262 ph FWD Auto 7-Speed Momentum (19w46)
1.447
40
37.000,00
11
BMW
G20 – Νεα Σειρα 3 Sedan
330 e
1.998
37
37.823,00
12
VOLVO
XC40
XC40 T5 Twin Engine 262 ph FWD Auto 7-Speed Momentum Plus (19w46)
1.447
40
38.300,00
13
VOLKSWAGEN
Νέο PASSAT
1.4 TSI 218 PS GTE DSG6 (Plug in Hybrid)
1.395
32
34
38.951,00
14
MITSUBISHI
Νέο OUTLANDER PHEV
OUTLANDER PHEV 5D 2.4 CVT 4WD INSTYLE NAVI+
2.360
40
46
39.286,00
15
MERCEDES BENZ
C-Class Sedan
C 300e Auto
1.991
39
39.332,00
16
VOLVO
XC40
XC40 T5 Twin Engine 262 ph FWD Auto 7-Speed Inscription (19w46)
1.447
40
40.600,00
17
VOLVO
XC40
XC40 T5 Twin Engine 262 ph FWD Auto 7-Speed R – Design (19w46)
1.477
40
40.900,00
18
MERCEDES BENZ
C-Class Sedan
C 300e 4Matic
1.991
44
41.882,00
19
VOLVO
V60
V60 II T8 AWD Auto 390 ph Momentum
1.969
42
43.100,00
20
MERCEDES BENZ
C-Class Estate
C 300e Auto
1.991
39
43.930,00
21
VOLVO
V60
V60 II T8 AWD Auto 390 ph Momentum Pro
1.969
42
44.650,00
22
BMW
G01-X3
xDrive 30e
1.998
49
44.791,00
23
MERCEDES BENZ
C-Class Estate
C 300de Auto
1.950
39
46.300,00
24
VOLVO
V60
V60 II T8 AWD Auto 390 ph Inscription
1.969
42
46.950,00
25
VOLVO
V60
V60 II T8 AWD Auto 390 ph R-Design
1.969
42
47.050,00
26
VOLVO
XC60
XC60 II T8 AWD PHEV Auto 390 ph Momentum
1.969
42
47.570,00
27
BMW
G 30-Νεα Σειρα5 Sedan
530e
1.998
36
48.420,00
28
VOLVO
XC60
XC60 II T8 AWD PHEV Auto 390 ph Momentum Pro
1.969
42
49.070,00
Πηγή: https://www.carpress.gr/nomos-i-ilektrokinisi-ta-kinitra-ta-charatsia-kai-oi-eksaireseis/