Έμποροι αυτοκινήτων: Μονόδρομος το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο!



Του Γιώργου Κ. Ανδρή 09/07/2020



 



Στην αντεπίθεση ετοιμάζονται να περάσουν οι έμποροι εισαγόμενων και εγχώριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μετά τη δημοσιοποίηση και του νομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών που περιλαμβάνει και τις αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης.
Όπως επισημαίνει στο Carpress.gr ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) κ. Κωνσταντίνος Κυράτσος η κατάσταση έχει φτάσει πλέον στο απροχώρητο και όλο το διοικητικό συμβούλιο αλλά και τα μέλη του ΣΕΕΑΕ αποφάσισαν να καταγγείλουν για ακόμη μία φορά την Ελλάδα στην Κομισιόν ώστε η υπόθεση να παραπεμφθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για αθέμιτο ανταγωνισμό μεταξύ εισαγόμενων και εγχώριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και να της επιβληθεί ένα υπέρογκο πρόστιμο ενώ παράλληλα να αναγκαστεί να αλλάξει και πάλι το νόμο «έκτρωμα» που στην προκειμένη περίπτωση αφορά νομοθεσίες δύο Υπουργείων!
«Δεν πάει άλλο! Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών αλλά και του υπουργείου Περιβάλλοντος δυστυχώς αποδεικνύουν με τις κινήσεις τους πως θέλουν να οδηγήσουν την αγορά αυτοκινήτου σε μονοπωλιακές καταστάσεις και να οδηγήσουν σε αδιέξοδο χιλιάδες εμπόρους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Ο ΣΕΕΑΕ δεν πρόκειται να πέσει αμαχητί και ήδη έχουμε πραγματοποιήσει τις κινήσεις μας με τους νομικούς μας συμβούλους ώστε να ακυρώσουμε τόσο τις αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης όσο και το Περιβαλλοντικό Τέλος σε συνδυασμό με την απαγόρευση εισαγωγών οχημάτων που πληρούν τις οδηγίες ρύπων Euro3 ή και παλαιότερες έστω και μέσω του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Άλλωστε υπάρχει ήδη δεδικασμένο στο Ευρωδικαστήριο, υπόθεση Ρουμανίας, κατά την οποία στο άλλο κράτος-μέλος  επιβλήθηκε ένα πρόστιμο μαμούθ και βέβαια ακυρώθηκαν όλες οι σχετικές νομοθεσίες που οδηγούσαν επίσης σε μονοπωλιακές καταστάσεις» επισημαίνει το Carpress.gr ο κ. Κωνσταντίνος Κυράτσος.

Παράλληλα ο πρόεδρος του ΣΕΕΑΕ διαμηνύει προς πάσα κατεύθυνση ότι πλέον δεν διαπραγματεύεται τίποτα με τους Έλληνες πολιτικούς και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποτελεί μονόδρομο για τους εμπόρους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με όποιο και αν είναι το τίμημα τόσο για εκείνους όσο και για την ταλαιπωρημένη Ελληνική οικονομία.
«Η απαγόρευση της εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, η επιβολή Περιβαλλοντικού Τέλους μόνο στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αλλά και η επιβολή υπέρογκων φόρων (Τέλος Ταξινόμησης) επίσης μόνο στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αποτελεί μια παγκόσμια πρωτοτυπία της Ελλάδας και τα στελέχη της Κομισιόν απλά και μόνο στο άκουσμα της είδησης μας ξεκαθάρισαν ότι αυτά τα πράγματα μπορούν να συμβούν σε άλλα καθεστώτα αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εφαρμοστούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση» ξεκαθάρισε ο κ. Κυράτσος.
Στο πλευρό των εμπόρων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι όλοι οι εκτελωνιστές κυρίως μεταχειρισμένων αυτοκινήτων όπως επίσης και αρκετοί τελωνειακοί οι οποίοι βλέπουν την αδικία αλλά δεν μπορούν να αντιδράσουν.
Πάντως μόλις ψηφιστεί το νομοσχέδιο που περιλαμβάνει τις αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης αλλά και το αντίστοιχο νομοσχέδιο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης του υπουργείου Περιβάλλοντος ο ΣΕΕΑΕ αμέσως θα τα καταγγείλει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ώστε να μην χαθεί καθόλου χρόνος και να διορθωθούν άμεσα οι αδικίες και να μην προλάβουν να δημιουργηθούν μονοπώλια…
Οπότε ο Αύγουστος αλλά και Σεπτέμβριος αναμένεται να είναι ιδιαίτερα «καυτοί» μήνες για την Ελληνική αγορά αυτοκινήτου αλλά και για την κυβέρνηση καθώς θα βρεθούν αντιμέτωποι και οι δύο με τη σκληρή πραγματικότητα της Κομισιόν αλλά και του Ευρωδικαστηρίου.
 
Πηγή: https://www.carpress.gr/emporoi-aftokiniton-monodromos-to-evropaiko-dikastirio/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Νοεμβριος 2025 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα στην ΑΑΔΕ - Γενική Διεύθυνση Τελωνείων & Ε.Φ.Κ. - Διεύθυνση Ε.Φ.Κ. & ΦΠΑ με θέμα: «Αίτημα για προσωρινή κυκλοφορία εισαγόμενων οχημάτων μετά την υποβολή ΔΑΟ». 11/12/2025 ΣΕΕΑΕ ΦΕΚ 228 Β' - Nόμος Υπ’ Αριθμ. 5259 - Αρθρο 180 (Μητρώο υποκείμενων στον φόρο μεταπωλητών μεταφορικών μέσων που υπάγονται στο ειδικό καθεστώς φορολόγησης περιθωρίου κέρδους, καθώς και υποκείμενων και μη υποκείμενων προσώπων που αποκτούν τα μεταφορικά μέσα - Προσθήκη παρ. 12Α, 12Β, 12Γ, 12Δ και 13Α στο άρθρο 52 του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας) & 183 ( Καθορισμός χρόνου απαίτησης τέλους ταξινόμησης για μεταφερόμενα ή αποστελλόμενα οχήματα - Τροποποίηση περ. α) παρ. 2 άρθρου 144 Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα)12/12/2025 ΣΕΕΑΕ ΚΛΑΔΙΚΑ ΝΕΑ - Συγκρότηση νέου ΔΣ στον Σύνδεσμο Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) ΣΕΕΑΕ Carpress - Στα σκαριά νέα ηλεκτρονική διασταύρωση! Ποιοι θα πληρώσουν πρόστιμο; ΣΕΕΑΕ Carpress - Χωρίς δυναμική παραμένει η ελληνική αγορά αυτοκινήτου! Τι φταίει; ΣΕΕΑΕ Carpress - Στον «αέρα» η απαγόρευση πώλησης ΙΧ βενζίνης και diesel από το 2035! Τι άλλαξε; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τέλος οι κομπίνες στις θεωρητικές εξετάσεις οδήγησης! Τι αλλάζει; ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποιο «κενό» ανακαλύφθηκε στο Ψηφιακό Δίπλωμα; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων το 2026; – Αναλυτικά ο λογαριασμός! ΣΕΕΑΕ Carpress - Τέρμα οι κομπίνες με τον ΦΠΑ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ! – Τι αλλάζει; ΣΕΕΑΕ Hellenicmotornews - ΣΕΕΑΕ: Σύνθεση του νέου Δ.Σ