Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς το Υπουργείο Μεταφορών



 

Προς :                                                                                                                                         Καλλιθέα, 15/06/2020
Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών                                                                                             Aρ. πρωτ. : 0024
Υπουργό κ. Κων/νο Καραμανλή                                                                                         
Κοιν: Υφυπουργό Μεταφορών
κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη
 


Αξιότιμε κ. Υφυπουργέ,
Οι πληροφορίες αλλά και τα μηνύματα αγανάκτησης από εμπόρους και απλούς πολίτες που φτάνουν καθημερινά στο γραφείο του Συνδέσμου μας σχετικά με την από την 26/09/2019 (ΥΑ 70959/767/2019) εφαρμοσθείσα νομοθεσία σχετικά με το νέο τρόπο διενέργειας ελέγχου ΚΤΕΟ, και πιο συγκεκριμένα τη διαδικασία ελέγχου διανυθέντων χιλιομέτρων, μας αναγκάζει να επανέλθουμε επί του θέματος και να επισημάνουμε ορισμένα ζητήματα που έχουν προκύψει από τη στιγμή της εφαρμογής του μέτρου. Παρά το γεγονός ότι η τροποποιητική απόφαση (ΥΑ 74368/861/2019), έχει εξομαλύνει κάπως το αρχικό χάος που δημιουργήθηκε στην αγορά, τα προβλήματα που εξακολουθούν να δημιουργούνται από την εφαρμογή του μέτρου είναι πολύ περισσότερα από αυτά που υποτίθεται θα έλυνε.
Το πιο εμφανές πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί είναι το μεγάλο πλήθος αγωγών και μηνύσεων που λαμβάνουν χώρα καθημερινά σε περιπτώσεις οχημάτων που έχει διαπιστωθεί παραποίηση των χιλιομέτρων δημιουργώντας ένα νοσηρό περιβάλλον στην αγορά συνολικά. Ακόμα χειρότερα είναι τα πράγματα όταν διαπιστώνεται παραποίηση του χιλιομετρητή πολλά χρόνια πριν (μέχρι και ...12 έτη πριν!!!), αφού στην περίπτωση αυτή είναι σχεδόν αδύνατον να εξακριβωθεί ποιος έχει επέμβει στον χιλιομετρητή. Αποτέλεσμα αυτού είναι να είναι να εμπλέκονται σε μια διαμάχη τόσο ο αγοραστής όσο και ο πωλητής, για κάτι που κατά πάσα πιθανότητα ουδείς εκ των δύο έχει την ευθύνη, αφού ενδιάμεσα το όχημα μπορεί να έχει μεταβιβαστεί δυο και τρεις φορές.
Άμεσο αποτέλεσμα του ανωτέρω είναι ότι και τα ίδια τα οχήματα χάνουν πολύ μεγάλο κομμάτι της εμπορικής αξίας τους αφού σχεδόν κανείς δεν τα αγοράζει, κάτι που με τη σειρά του προκαλεί αφενός ζημιά σε μια ήδη προβληματική αγορά αφού ένα σημαντικό μερίδιο του συνολικού στόλου μεταχειρισμένων βγαίνει ουσιαστικά εκτός αγοράς, αφετέρου δημιουργεί και ένα αίσθημα αδικίας σε χιλιάδες εμπόρους ή ιδιώτες που βρέθηκαν με ένα τέτοιο όχημα στην κατοχή τους ξαφνικά χωρίς να έχουν την παραμικρή ευθύνη αφού μέχρι τώρα δεν είχαν τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση στο ιστορικό του αυτοκινήτου τους, πόσο μάλλον σε βάθος... δεκαετίας.
Η αναδρομικότητα πολλά χρόνια πίσω πέραν του ότι δημιουργεί τα ανωτέρω προβλήματα, επί της ουσίας δεν έχει λόγο εφαρμογής αφού δεν προσφέρει κάτι στον νυν κάτοχο του οχήματος. Ένα αυτοκίνητο που κυκλοφορεί επί τόσα έτη, έχει ελεγχθεί και περάσει σέρβις αρκετές φορές ώστε να είναι ασφαλές για κυκλοφορία, ανεξαρτήτως των πραγματικών διανυθέντων χιλιομέτρων. Επιπρόσθετα, σε πολλές περιπτώσεις, ειδικά σε αυτές που είναι πολύ πίσω στο χρόνο, πολλές από τις βάσεις δεδομένων που χρησιμοποιούνται σήμερα για την διασταύρωση των χιλιομέτρων, είναι πλημμελώς συντηρημένες, έχουν λάθη όπως έχει διαπιστωθεί επανειλημμένως και επιφέρουν παραπλανητικά αποτελέσματα, ενώ η διαπίστωση του λάθους και η διόρθωση του όταν μιλάμε για τόσο πίσω στο χρόνο είναι από δύσκολη έως και αδύνατη.
Σε κάθε περίπτωση, θεωρούμε ότι η αγορά του αυτοκινήτου που έχει πλέον έρθει σε δεινή θέση λόγω και της έκτακτης ύφεσης από την πανδημία, επιβάλλει την επιλογή μετρημένων λύσεων και όχι “δρακόντειων μέτρων”. Άλλωστε, η χωρίς όρια αναδρομικότητα αλλοιώνει πλήρως την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2014/45/ΕΕ που προβλέπει αποτελεσματικές και αναλογικές κυρώσεις που δεν εισάγουν διακρίσεις και αφορά συγκριτικό έλεγχο με τον αμέσως προηγούμενο τεχνικό έλεγχο και όχι όλο το ιστορικό ελέγχων. Η ακριβής και κατά γράμμα εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Οδηγίας με αναδρομικότητα δύο ετών θα έλυνε οριστικά και με ομαλό τρόπο το πρόβλημα της παραποίησης των χιλιομέτρων από εδώ και στο εξής χωρίς να προκαλεί περαιτέρω παρενέργειες, για αυτό θεωρούμε ότι αυτή είναι η απολύτως λογική επιλογή σε αυτή τη νέα οικονομική συγκυρία.

                          
                          Με εκτίμηση

                                                                         Εκ μέρους του Δ.Σ.
 
          Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                                            Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


    ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΥΡΑΤΣΟΣ                                                                                                       ΚΩΝ/ΝΟΣ ΣΜΠΑΡΟΥΝΗΣ
                                                                                                    
 
Για να δείτε το πρωτότυπο έγγραφο, παρακαλώ πατήστε εδώ.

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ ΥΜΕ - Επείγον αίτημα συνάντησης, απόφαση Ε.Ε. 01/07/2024 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα στον Γενικό Γραμματέα ΥΜΕ, κ. Γιάννη Ξιφαρά 10/04/2024 ΣΕΕΑΕ Επείγον αίτημα συνάντησης, απόφαση Ε.Ε. 27/05/2024 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κο Κ. Καραμανλή. ΣΕΕΑΕ Αίτημα εξαίρεσης προς το Υπουργείο Μεταφορών. ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα στην Διεύθυνση Εποπτείας και Ελέγχου (Δ36), κ. Αργύρη Κουζή Διευκρινήσεις για το ΜΕΜΟ ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα προς ΥΜΕ, Δ/νση Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων & Εγκαταστάσεων, Δ/ντη κο Σκυλλάκο Αριστομένη ΣΕΕΑΕ Αίτημα συνάντησης με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κο Κ. Καραμανλή. ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κο Κ. Καραμανλή. ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κο Κ. Καραμανλή ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς τον Υφυπουργό Μεταφορών κο Μιχάλη Παπαδόπουλο ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς τον Υφυπουργό Μεταφορών κο Μιχάλη Παπαδόπουλο