Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς τον Υφυπουργό Οικονομικών κ. Α. Βεσυρόπουλο.

 



Προς:                                                                                                                                      Καλλιθέα  05-11-2019
Υπουργείο Οικονομικών                                                                                                       Aρ. πρωτ. : 2433
Υφυπουργό                                                                                                     
κο Α. Βεσυρόπουλο

 

Θέμα: Επιτροπή Ιστορικού Τ.Τ & Αλλαγή του τρόπου φορολόγησης και εκτελωνισμού των αυτ/των.
 

Αξιότιμε κύριε Υφυπουργέ,
μετά τις συναντήσεις που είχαμε με στελέχη του υπουργείου οικονομικών, όσον αφορά την αλλαγή του τρόπου φορολόγησης & εκτελωνισμού των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, προτείνουμε:

1) Επιτροπή Ιστορικού Τέλους Ταξινόμησης.

Κατάργηση της Επιτροπής και εκτελωνισμός αυτών των αυτοκίνητων απευθείας από τα τελωνεία, όπως γίνεται και με όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα.
Την κατάργηση της επιτροπής την ζητάμε για 3 βασικούς λόγους:

α) Πολύμηνη καθυστέρηση (έως και 8 μήνες) μέχρι τον εκτελωνισμό.
β) Παράβολο 300 ευρώ.
γ) Το σύνολο σχεδόν των ιδιοκτητών οχημάτων που προσφεύγουν στην Επιτροπή,
εν τέλει δικαιώνονται, συνεπώς δεν υπάρχει ουσιαστικός λόγος ύπαρξής της.

Να σημειωθεί ότι εφόσον τελικά η Επιτροπή καταργηθεί, τότε είναι ευνόητο ότι τα αυτοκίνητα για τα οποία έχουν ήδη κατατεθεί αιτήσεις, θα πρέπει να παραμείνουν στην Επιτροπή ως τον εκτελωνισμό τους.

Για όσο διάστημα η επιτροπή εξακολουθεί να λειτουργεί, προτείνουμε όλα τα υβριδικά αυτοκίνητα να εκτελωνίζονται στα αρμόδια τελωνεία και να μην περνούν από την Επιτροπή. Αυτό θα έχει σαν άμεσο αποτέλεσμα να μειωθεί ο αριθμός των αυτοκινήτων που είναι σε αναμονή, συντομεύοντας έτσι και τους χρόνους για τον εκτελωνισμό των υπόλοιπων αυτοκινήτων που είναι στην Επιτροπή.

Τα αυτοκίνητα που είναι στην Επιτροπή του ιστορικού τέλους ταξινόμησης και για τα οποία υπάρχει άδεια κυκλοφορίας που έχει εκδοθεί σε χώρες της Ε.Ε. πριν την 01/06/16, να εκτελωνίζονται κανονικά, χωρίς να απαιτείται η 1η άδεια κυκλοφορίας, σε όποιο κράτος του κόσμου και αν αυτή έχει εκδοθεί.

2) Αλλαγή του τρόπου φορολόγησης κατά τον εκτελωνισμό των αυτ/των.

Κύριε Υφυπουργέ, πάγια θέση του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος, είναι η πλήρης αποσύνδεση των οδηγιών EURO από τον εκτελωνισμό των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αφού ούτως ή άλλως η οδηγία δεν αποτελεί κριτήριο σε κανένα κράτος της Ε.Ε. Είναι άλλωστε παράλογο ένα εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο να πληρώνει μεγαλύτερο φόρο από τον υπολειπόμενο φόρο του αντίστοιχου εγχώριου μεταχειρισμένου αυτ/του.
Υπενθυμίζουμε μάλιστα, ότι για το ανωτέρω θέμα υπάρχει δεδικασμένο στο Δικαστήριο Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΔΕΚ απόφαση 07.04.2011, υπόθ. C-402/09, Ioan Tatu κατά Ρουμανίας).

Κύριε Υφυπουργέ, δεν είναι δυνατόν το Τέλος Ταξινόμησης να είναι μεγαλύτερο της φορολογητέας αξίας!!!  Και όμως σε πάρα πολλές περιπτώσεις, αυτό, σήμερα συμβαίνει!!!

Αντιλαμβανόμαστε βεβαίως ότι χρειάζονται αρκετά βήματα ακόμα μέχρι να αλλάξει ριζικά ο τρόπος φορολόγησης και εκτελωνισμού και να πλησιάσει σε αυτά που προτείνει ο Σύνδεσμος μας. Για αυτό το λόγο προτείνουμε, εναλλακτικά σε πρώτη φάση, συνοπτικά τα κάτωθι:

α) Ενοποίηση των οδηγιών EURO
β) Πλήρης απαλλαγή φόρων για τα υβριδικά οχήματα.
γ) Αύξηση 0% για τα EURO 6
δ) Αύξηση 50% για τα EURO 5
ε) Αύξηση 100% για τα EURO 4
στ) Αύξηση έως και 500% για τα EURO 3, 2,1 και συμβατικά

Από τις συναντήσεις που είχαμε με τον Γενικό Διευθυντή Ε.Φ.Κ. και Τελωνείων κ. Κωνσταντίνο Μουρτίδη, διαπιστώθηκε ότι οι προτάσεις που πρόκειται να σας καταθέσει, ταυτίζονται με τις προτάσεις του Συνδέσμου μας.
Θεωρούμε ότι αν εφαρμοστούν οι ανωτέρω αλλαγές στον τρόπο φορολόγησης και εκτελωνισμού, τότε η αγορά του εισαγόμενου μεταχειρισμένου και κατ’ επέκταση η αγορά του μεταχειρισμένου αυτ/του γενικότερα, θα ωφεληθεί από την εισαγωγή και άρα θα πουληθούν πολύ περισσότερα αυτοκίνητα νέας ή πολύ νέας ηλικίας (EURO 4,5,6) και θα μειωθούν σε πολύ μεγάλο ποσοστό οι εισαγωγές παλαιών, ρυπογόνων και κακής ποιότητας αυτοκινήτων, τα οποία δυστυχώς, τα ευνοούσε το μέχρι τώρα φορολογικό καθεστώς!!!
Παράλληλα, τα κρατικά έσοδα θα είναι πολύ περισσότερα σε σχέση με τα έσοδα που εισπράττει το κράτος με το παρόν καθεστώς και επιτέλους θα δοθεί η δυνατότητα στους καταναλωτές να αγοράζουν αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας μη ρυπογόνα και μεγαλύτερης ασφάλειας για τους επιβαίνοντες!!!

Κύριε Υφυπουργέ, σε περίπτωση που δεν υιοθετηθούν οι προτάσεις μας και εν τέλει εφαρμοστούν αυξημένοι συντελεστές, τότε να είστε σίγουρος ότι θα επέλθει μεγάλη αναστάτωση στην αγορά του αυτοκινήτου και σε πολλές περιπτώσεις η εισαγωγή θα καταστεί ουσιαστικά απαγορευτική για οχήματα νέας ηλικίας.
Αυτό αφενός έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον αντικειμενικό στόχο της ανανέωσης του γερασμένου στόλου αυτοκινήτων στην χώρα μας και αφετέρου θα δημιουργήσει μεγάλα οικονομικά προβλήματα σε χιλιάδες επιχειρήσεις που στηρίζονται στην εισαγωγή, με ό,τι συνέπειες αυτό θα έχει και στα κρατικά ταμεία.

 
 

 

Με εκτίμηση
Εκ μέρους του Δ.Σ.

 
                   Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                                        Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
        ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ                                                                                           ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΥΡΑΤΣΟΣ
 
 
 Για να δείτε το πρωτότυπο έγγραφο, παρακαλώ πατήστε εδώ.