«Πάγωσαν» οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων!

 

 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
 
«Χειρόφρενο» τράβηξαν οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τον Ιούνιο στην Ελλάδα καθώς τα διψήφια ποσοστά ανόδου περιορίστηκαν πάρα πολύ.
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τον Ιούνιο σε 5.793 οχήματα σημειώνοντας άνοδο 4,3% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2018. Ωστόσο να υπενθυμίσουμε πως τον Μάιο οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σημείωσαν άνοδο 29,2%.
Ωστόσο και τον Ιούνιο τα εισαγόμενα αυτοκίνητα που διατέθηκαν στην αγορά είχαν ηλικίες μεγαλύτερες των 12 ετών εξαιτίας του πολύ χαμηλού κόστους εκτελωνισμού!
Τον ίδιο μήνα οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων σημείωσαν άνοδο 4,64% και ανήλθαν σε 13.093 μονάδες έναντι 12.512 αυτοκινήτων τον αντίστοιχο μήνα του 2018.
Επίσης εξαιτίας της εφαρμογής του νόμου Σπίρτζη οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αναμένεται να «παγώσουν» από τα τέλη Σεπτεμβρίου ενώ επίσης αλλάζει και η οδηγία ρύπων τον ερχόμενο Σεπτέμβριο με αποτέλεσμα οι εισαγωγές να γίνουν περαιτέρω ασύμφορες εξαιτίας του υπερβολικού κόστους εκτελωνισμού των οχημάτων.
Σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σημειώνουν άνοδο 16,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018 καθώς έχουν διατεθεί 36.685 αυτοκίνητα έναντι 31.373 οχημάτων.
Την ίδια στιγμή οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στο πεντάμηνο σημειώνουν αύξηση 5,5% με 65.307 μονάδες έναντι 61.904 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2018.
Μειώθηκε η διαφορά
Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων σε αντίθεση με τις πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων έχουν το μειονέκτημα πως διαχωρίζονται σε δύο κατηγορίες που περιλαμβάνουν την λιανική και τις εταιρικές πωλήσεις.
Η σύγκριση επομένως μεταξύ καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων γίνεται στις πωλήσεις λιανικής και όχι στις εταιρικές.
Τον Ιούνιο λοιπόν οι πωλήσεις λιανικής στα καινούρια ανήλθαν σε 4.745 αυτοκίνητα έναντι 5.793 εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων με αποτέλεσμα η διαφορά τους να έχει περιοριστεί σε περίπου 1.000 μονάδες ενώ τους προηγούμενους μήνες ήταν σαφώς πολύ υψηλότερη η διαφορά.
Σε επίπεδο πενταμήνου οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ανήλθαν σε 36.685 οχήματα έναντι 25.569 καινούριων αυτοκινήτων στην λιανική. Δηλαδή στο 6μηνο πουλήθηκαν 11.116 περισσότερα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα απ’ ότι καινούρια!
Λιγότερες μεταβιβάσεις
Πέραν της αύξησης που καταγράφουν οι πωλήσεις καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων φαίνεται πως οι μεταβιβάσεις οχημάτων σημείωσαν πτώση.
Ειδικότερα τον Ιούνιο μεταβιβάστηκαν 28.965 αυτοκίνητα έναντι 30.728 οχημάτων με αποτέλεσμα οι μεταβιβάσεις να καταγράψουν πτώση 4,8%.
Σε επίπεδο 6μήνου οι μεταβιβάσεις φέτος ανήλθαν σε 179.879 έναντι 175.547 πράξεων το αντίστοιχο διάστημα του 2018 με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη αγορά να καταγράφει άνοδο 2,5%.
 
Πηγή:  https://www.movenews.gr/pagosan-oi-polhseis-eisagomenon-metaxeirismenon-aytokinhton/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Τελεσίγραφο Κομισιόν στην Ελλάδα για τα αυτοκίνητα -Τι θα αλλάξει; ΣΕΕΑΕ ΕΕ: Στο «σκαμνί» η Ελλάδα για τη φορολογία στα αυτοκίνητα! ΣΕΕΑΕ Αποκάλυψη: Νέα πρόστιμα έρχονται από την Κομισιόν! ΣΕΕΑΕ Νέα πρόστιμα-μαμούθ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Επιβεβαίωση Newsauto για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Γλιτώνουν το χαράτσι οι έμποροι εισαγόμενων ΙΧ και φορτηγών! ΣΕΕΑΕ Ξαναλλάζουν όλα στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Πανάκριβα τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα! ΣΕΕΑΕ Χάος στις εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ και φορτηγών! Τι άλλαξε; ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ | Στοχοποίηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ: Το κράτος θέλει μονοπώλιο μόνο με μεγάλες εισαγωγικές! ΣΕΕΑΕ Ανακοίνωση του ΣΕΕΑΕ σχετικά με τη λειτουργία του Μητρώου Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων