Έτσι «χάνεται» ο ΦΠΑ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα!


 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
 
Πολλά έχουν ακουστεί και γραφτεί για εικονικά τιμολόγια, τριγωνικές πωλήσεις και μη απόδοση ΦΠΑ κατά τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ωστόσο κανείς μέχρι σήμερα δεν έχει καταφέρει να σταματήσει την «αιμορραγία» στα κρατικά έσοδα.
Οι επιτήδειοι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εδώ και πολλά χρόνια έχουν ανακαλύψει πολλούς τρόπους ώστε να κερδίζουν περισσότερα χρήματα από τη μη απόδοση του ΦΠΑ αλλά και να δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό στους συναδέλφους τους οι οποίοι αποδίδουν κανονικά τους φόρους στο κράτος.
Οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από άλλα κράτη-μέλη χωρίς σε δύο κατηγορίες.
Η πρώτη αφορά στα οχήματα που αποκτώνται από εμπόρους άλλων κρατών-μελών και πρέπει να καταβάλλεται ο ΦΠΑ στη χώρα προορισμού.
Η δεύτερη κατηγορία αφορά τα οχήματα που αποκτώνται από ιδιώτες άλλων κρατών – μελών στα οποία δεν επιβάλλεται ο ΦΠΑ και πάλι στην χώρα προορισμού.
Το πρώτο πρόβλημα που εντοπίζουν οι Αρχές αφορά στην πρώτη κατηγορία εισαγόμενων οχημάτων καθώς ο ΦΠΑ είναι διαφορετικός μεταξύ των κρατών – μελών. Δηλαδή στην Ελλάδα είναι 24%, στη Γερμανία 19%, στο Λουξεμβούργο 17%, κ.ά.
Με δεδομένο λοιπόν πως η Ελλάδα διαθέτει τον υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ σε όλη την ΕΕ είναι εύλογο πως κάποιοι θα σπεύσουν να εισάγουν μέσω κάποιου άλλου κράτους – μέλους τα οχήματά τους ώστε να γλιτώσουν από τον χαμηλότερο ΦΠΑ.
Δηλαδή αντί να εισάγουν απευθείας τα οχήματα από την Γερμανία στην Ελλάδα, περνούν από το Λουξεμβούργο όπου ο συντελεστής ΦΠΑ είναι 7% χαμηλότερος από τον αντίστοιχο της Ελλάδας οπότε έχουν ήδη κερδίσει το συγκεκριμένο ποσοστό.
Με αυτόν τον τρόπο οι επιτήδειοι έμποροι μειώνουν το κόστος του εισαγόμενου οχήματος και αυξάνει το περιθώριο κέρδους τους.
Το άλλο κόλπο που ακολουθούν οι επιτήδειοι αφορά σε μια «στάση» σε Βουλγάρικες κατά κύριο λόγο εταιρείες αμφιβόλου αξιοπιστίας και στις οποίες γίνεται έκδοση νέου τιμολογίου μετατρέποντας το αυτοκίνητο από κανονικό καθεστώς ΦΠΑ σε περιθωρίου κέρδους με νοθευμένο τιμολόγιο και κατόπιν εισάγεται στη χώρα μας. Με αυτόν τον τρόπο το ΦΠΑ χάνεται εξ ολοκλήρου και ο επιτήδειος έμπορος αισχροκερδεί τόσο εις βάρος του κράτους όσο και εις βάρος των υγιών επαγγελματιών του χώρου δημιουργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.
 
Πηγή:  https://www.movenews.gr/etsi-xanetai-o-fpa-sta-eisagomena-metaxeirismena/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς τον Διοικητή της ΑΑΔΕ, κ. Πιτσιλή με θέμα: Ψηφιακό Πελατολόγιο Οχημάτων 16/04/2025 ΣΕΕΑΕ Εγκύκλιος ΑΑΔΕ: Καθορισμός των κατηγοριών φορολογουμένων, οι οποίοι υποχρεούνται να παρέχουν αυτομάτως πληροφορίες για την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, τον τρόπο, τον χρόνο και τη διαδικασία υποβολής των πληροφοριών αυτών, καθώς και κάθε άλλο αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου Οχημάτων. ΑΔΑ: 6ΝΑΘ46ΜΠ3Ζ-Μ7Ρ ΣΕΕΑΕ ΦΕΚ 1828 Β'-Απόφαση Α.1057 14/04/2025 ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Τι έχουν προκαλέσει τα Τελωνειακά Ελεγκτικά Κέντρα στην αγορά ΙΧ; ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Μάρτιος 2025 ΣΕΕΑΕ Τοποθέτηση του Προέδρου ΣΕΕΑΕ, Κων/νου Κυράτσου, στο ACTION 24 σχετικά με τη σπείρα ηλεκτρονικών απατών με δήθεν πωλήσεις αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ Carpress - Από ποια χώρα και πότε θα εισάγονται φθηνά μεταχειρισμένα ΙΧ; ΣΕΕΑΕ Αιτημα συναντησης με τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών, κ. Κωνσταντίνο Κυρανάκη 04/04/2025 ΣΕΕΑΕ Αίτημα συνάντησης με τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Κυριάκο Πιερρακάκη 04/04/2025 ΣΕΕΑΕ 04/04/2025 - Ο Κωνσταντίνος Σμπαρούνης, μέλος Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος, μιλάει στο κανάλι της «Ν» ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι είπε για τους δασμούς Trump ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου του ΕΚ ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποια εταιρεία αυτοκινήτων και πως θα γλιτώσει τους επιπλέον δασμούς στις ΗΠΑ;