Τελωνεία: Ποια αυτοκίνητα έχουν φόρο 54 ευρώ και ποια 200.000 ευρώ!



 
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
 

Ριζικά πρέπει να αναμορφωθεί το κόστος εκτελωνισμού των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς από την μία μεριά το ελληνικό κράτος χάνει εκατομμύρια ευρώ και από την άλλη μεριά εισάγονται «σαπάκια» τα οποία αποτελούν βόμβες για την ατμόσφαιρα αλλά και για την οδική ασφάλεια.
Το Newsauto.gr αποκαλύπτει πόσο κοστίζουν στους εμπόρους εισαγόμενων μεταχειρισμένων τα παλιά αυτοκίνητα 15ετίας και πόσο κοστίζουν δύο σχεδόν καινούρια super cars.


Το πρώτο super car αφορά σε μια Porsche 911 GT3 RS η οποία όπως μπορείτε να διακρίνεται έχει διανύσει μόλις 2.480 χιλιόμετρα και το κράτος για τον εκτελωνισμό του εισέπραξε 200.037 ευρώ!
Ναι σωστά διαβάσατε το Τέλος Ταξινόμησης με επιπλέον τον ΦΠΑ στοίχισαν πάνω από 200.000 ευρώ!


Επίσης σε μια Mercedes-Benz G63 AMG το κράτος από το Τέλος Ταξινόμησης και τον ΦΠΑ εισέπραξε 151.549 ευρώ!
Δηλαδή από μόλις δύο αυτοκίνητα το κράτος εισέπραξε πάνω από 350.000 ευρώ.


Από την άλλη μεριά για ένα Nissan Micra με 1η άδεια κυκλοφορίας το 2003 σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος το κόστος εκτελωνισμού ανήλθε σε μόλις 54 ευρώ!
Σύμφωνα μάλιστα με τα έγγραφα του Τελωνείου το συγκεκριμένο αυτοκίνητο φαίνεται ότι έχει διανύσει μόλις 158.909 χιλιόμετρα τα οποία είναι πολύ πιθανό να μην είναι τα σωστά καθώς ακόμη δεν εφαρμόζεται το νέο πλαίσιο εκτελωνισμού σύμφωνα με το οποίο απαιτούνται όλα τα προηγούμενα ΚΤΕΟ αλλά και οι βεβαιώσεις από τους εθνικούς εισαγωγείς για να προχωρήσει το εκτελωνισμός του.


Το επόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο αφορά σε ένα Peugeot 107 με 1η άδεια κυκλοφορίας το 2008 το οποίο φαίνεται ότι έχει διανύσει 154.394 ευρώ και το κόστος εκτελωνισμού του ανήλθε σε μόλις 67,20 ευρώ.
 
Το τρίτο αυτοκίνητο αφορά σε ένα Renault Modus με 1η άδεια κυκλοφορίας το 2003 έχοντας και αυτό διανύσει 153.000 χιλιόμετρα και το κόστος εκτελωνισμού του ανήλθε σε μόλις 89,10 ευρώ!


Το τελευταίο εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο αφορά σε ένα Ford Fiesta με 1η άδεια κυκλοφορίας το 2003 το οποίο φαίνεται ότι έχει διανύσει μόλις 98.000 χλμ. και το κόστος εκτελωνισμού του ανήλθε σε 92,16 ευρώ!
Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς τα «σαπάκια» με ηλικίες άνω των 15 ετών δεν κοστίζουν σχεδόν τίποτα στους εμπόρους που τα προτιμούν για να τα εισάγουν ενώ τα καινούρια και καθαρότερα μοντέλα κοστίζουν πολύ ακριβά με αποτέλεσμα η εισαγωγή τους να είναι ασύμφορη.
Πάντως το κόστος εκτελωνισμού των δύο super cars που ξεπερνά τις 350.000 ευρώ είναι το ίδιο με τα χρήματα που θα αντλήσει το Ελληνικό Δημόσιο αν εισαχθούν πάνω από 4.300 σαπάκια!
 
Πηγή:  https://www.movenews.gr/teloneia-poia-aytokinhta-exoyn-foro-54-euro-kai-poia-200-000-euro/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα στο Υπουργείο Μεταφορών (Δ/ΝΣΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ & ΕΛΕΓΧΟΥ (Δ36)) 16/11/2023 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα στη Υφυπουργό Μεταφορών, κα Χριστίνα Αλεξοπούλου 23/10/2023 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα στον Υπουργό Μεταφορών, κ. Σταϊκουρα 02/08/2023 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα στον Υπουργό Μεταφορών, κ. Σταϊκουρα 18/09/2023 ΣΕΕΑΕ Αναμόρφωση της φορολογίας των αυτοκινήτων - Καταγγελία του ΣΕΕΑΕ στην Ε.Ε. το 2016 και συμπληρωματική το 2020... ΣΕΕΑΕ Δημοσίευση της με αρ. 153104-2024 (4413'Β) ΥΑ - ΜΕΜΟ Αρ. πρωτ. 182251 12/09/2024 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Αύγουστος 2024 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Ιούλιος 2024 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Ιούνιος 2024 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Μάιος 2024 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Απρίλιος 2024 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Μάρτιος 2024