Η Toyota πρωταθλήτρια 2019! Ποιες εταιρείες κέρδισαν και ποιες έχασαν το 2018

 

 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
 
Η Toyota αναδείχθηκε και το 2018 «Πρωταθλήτρια» στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου και μάλιστα με αρκετά μεγάλη διαφορά από τον δεύτερο.
Παράλληλα οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων το 2018 σημείωσαν αύξηση 17,5% καθώς διατέθηκαν πάνω από 103.000 καινούρια ΙΧ έναντι 88.000 οχημάτων το 2017.
Όσον αφορά στην κατανομή των πωλήσεων, δηλαδή πωλήσεις εταιρικών ΙΧ και πωλήσεις λιανικής, θα λέγαμε ότι και το 2018 τα εταιρικά αυτοκίνητα αποτέλεσαν για ακόμη μία φορά την «ατμομηχανή» για την αγορά καθώς διατέθηκαν πάνω από 55.000 οχήματα ενώ αντίθετα τα αυτοκίνητα που διατέθηκαν σε ιδιώτες καταναλωτές ήταν λίγο πάνω από τις 43.000 αυτοκίνητα. Δηλαδή το ποσοστό κατανομής μεταξύ εταιρικών και ιδιωτικών αυτοκινήτων ήταν 53% και 47% αντίστοιχα.
Σε σχέση με πέρυσι πάντως η διαφορά μεταξύ εταιρικών και λιανικών πωλήσεων μειώθηκε γεγονός που σημαίνει ότι οι εισαγωγικές εταιρείες κέρδισαν περισσότερα χρήματα καθώς είναι γνωστό πως οι πωλήσεις λιανικής αποφέρουν κέρδη…
Η Toyota και πέρυσι βρέθηκε στο υψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου των πωλήσεων νέων ΙΧ στην Ελλάδα σημειώνοντας περισσότερες από 11.700 πωλήσεις το 2018 καταγράφοντας αύξηση 17,3% και αποτέλεσε τη μοναδική εισαγωγική εταιρεία στην Ελλάδα που οι πωλήσεις της είχαν πέντε ψηφία.
Στην δεύτερη θέση των πωλήσεων βρέθηκε η VW με πάνω από 9.000 πωλήσεις καταγράφοντας αύξηση 32,1% στις πωλήσεις της.
Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Peugeot με πάνω από πάνω από 8.300 ταξινομήσεις ενώ θα λέγαμε πως η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία κέρδισε την 3η θέση μετά από σκληρές μάχες που έδωσε με την τέταρτη Nissan η οποία βρέθηκε στην 4η θέση με περίπου 7.100 πωλήσεις σημειώνοντας αύξηση 9,7%.
Στην 5η θέση βρέθηκε η Opel με 6.934 πωλήσεις καταγράφοντας αύξηση 4,4%.


Οι νικητές των ποσοστών – Οι… χαμένοι
Πέραν των εισαγωγικών εταιρειών που σημείωσαν τις υψηλότερες πωλήσεις υπάρχουν και εκείνες που κατέγραψαν τα υψηλότερα ποσοστά ανόδου.
Σύμφωνα με πληροφορίες του movenews.gr, η εταιρεία που σημείωσε το υψηλότερο ποσοστό ανόδου το 2017 ήταν η Jaguar με 229,7%.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Kia με ποσοστό ανόδου 125,1%.
Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Lexus η οποία σημείωσε αύξηση 66,7% ενώ στην 5η θέση βρέθηκε η Dacia η οποία σημείωσε αύξηση 65,1%.
Το παράδοξο πάντως στην Ελλάδα είναι με τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Mercedes-Benz και BMW οι οποίες παρά το γεγονός πως σημείωσαν πτώση στις πωλήσεις τους σε ποσοστά -3,4% και -9,7% αντίστοιχα κατάφεραν να πουλήσουν περισσότερα αυτοκίνητα από άλλες πολύ φθηνότερες και πιο… λαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών πως οι Έλληνες θέλουν θα έχουν επάνω στο τραπέζι της καφετέριας το κλειδί από τις δύο διάσημες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Επίσης τα αποτελέσματα της Ford φαίνεται πως θα προβληματίσουν τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας καθώς η θυγατρική τους μάρκα βρέθηκε πολύ «χαμηλά» στον πίνακα των πωλήσεων (11η θέση) ακριβώς πάνω από τη Mercedes και με μόλις 387 επιπλέον αυτοκίνητα παρά το γεγονός πως έχει πολύ φθηνότερα αυτοκίνητα και αποτελεί μια… «λαϊκή» αυτοκινητοβιομηχανία.
Με αρνητικό πρόσημο έκλεισαν το 2019 και οι εταιρείες Alfa Romeo (-14,5%), Audi (-13,7%), Abarth (-18,4%) και SangYong (-4,4%).
Σε επίπεδο διαχωρισμού των πωλήσεων μεταξύ εταιρικών και λιανικής θα λέγαμε πως οι εταιρείες που έχουν εστιάσει στους καταναλωτές και στην υψηλή κερδοφορία είναι λιγότερες από εκείνες που επιδιώκουν να καταγράφουν υψηλά νούμερα πωλήσεων έστω και χωρίς κέρδη.
Ειδικότερα η Mitsubishi φαίνεται ξεκάθαρα πως θέλει ιδιώτες καταναλωτές και όχι εταιρείες καθώς από τα 293 οχήματα που πούλησε το 2018 το 78,1% αποκτήθηκε από ιδιώτες καταναλωτές.
Η Honda επίσης φαίνεται ξεκάθαρα πως επιδιώκει να πουλά σε ιδιώτες καταναλωτές καθώς το ποσοστό τους ανήλθε σε 78% σε σύνολο 687 ταξινομήσεων.
Ο όμιλος Σαρακάκη λοιπόν εστιάζει το ενδιαφέρον του στους ιδιώτες καταναλωτές παρά στις εταιρείες ενοικιάσεων και χρονομίσθωσης.
Η Ford επίσης φαίνεται πως έχει στραφεί στις πωλήσεις λιανικής καθώς το 73% του συνόλου των 4.174 οχημάτων που διέθεσε το 2018 αποκτήθηκαν από ιδιώτες καταναλωτές. Ωστόσο για μια λαϊκή εταιρεία αυτοκινήτων τα νούμερα θεωρούνται χαμηλά…
Την Dacia φαίνεται πως έχουν επιλέξει αρκετοί καταναλωτές με το ποσοστό τους στο σύνολο των 1.321 μονάδων να ανέρχεται σε 72,5%.
Οι εταιρείες Toyota, Suzuki, Opel, Hyundai, Kia και Seat κατάφεραν οι πωλήσεις λιανικής τους να είναι υψηλότερες από εκείνες των εταιρικών σε ποσοστό πάνω από το 50% του συνόλου.
Αντίθετα για τις εταιρείες Fiat αλλά και η Alfa Romeo φαίνεται πως η διοίκηση της ιταλικής θυγατρικής έχει επιλέξει να συμμετέχει σε όλους τους πλειστηριασμούς του Δημοσίου αλλά και να εισέλθει δυναμικά στις εταιρείες ενοικίασης και χρονομίσθωσης. Το ποσοστό των πωλήσεων λιανικής για τη Fiat ανήλθε σε μόλις 25,4% (σε σύνολο 7.092 μονάδων) και μόλις 21,9% (σε σύνολο 507 μονάδων) για την Alfa Romeo.
Υψηλά ποσοστά σε εταιρικές πωλήσεις είχαν επίσης οι εταιρείες BMW (73,9%), Mini (63,9%), Land Rover (71,6%), Jaguar (69,7%), Porsche (58,3%), Peugeot (63%), Nissan (52,6%), Citroen (63%), Renault (65,1%), Mercedes (61,9%), Skoda (55,7%), Audi (67,5%), Volvo (59,8%), Jeep (50,4%), Smart (57,5%) και Lexus (61,7%).
Οι πωλήσεις Δεκεμβρίου
Τον τελευταίο μήνα του 2018 η αγορά δεν κατάφερε να διατηρήσει το θετικό πρόσημο και έκλεισε καταγράφοντας οριακή μείωση 0,4% καθώς διατέθηκαν πάνω από 5.372 καινούρια αυτοκίνητα έναντι 5.396 αυτοκινήτων τον αντίστοιχο μήνα του 2017.
Την πρώτη θέση στον πίνακα με τις εισαγωγικές εταιρείες που σημείωσαν τις υψηλότερες πωλήσεις τον Δεκέμβριο βρέθηκε η Toyota με λίγο πάνω από τις 600 μονάδες.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Peugeot με 466 οχήματα.
Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Citroen με 379 πωλήσεις αυτοκινήτων.
Στην πέμπτη θέση βρέθηκε η BMW με 354 μονάδες ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η VW με 346 πωλήσεις…





Συγκριτικές πωλήσεις νέων ΙΧ 2018-2017

 



Εταιρεία


12μηνο 2018


12μηνο 2017


Διαφ.%

 



Toyota


11762


10026


17,31

 



VW


9025


6832


32,10

 



Peugeot


8375


6503


28,79

 



Nissan


7895


7194


9,74

 



Fiat


7092


6366


11,40

 



Opel


6934


6644


4,36

 



Suzuki


5908


5364


10,14

 



Hyundai


5724


4038


41,75

 



Citroen


5388


4107


31,20

 



Renault


4189


3528


18,74

 



Ford


4174


3903


6,94

 



Mercedes


3787


3919


-3,37

 



Skoda


3607


3086


16,88

 



BMW


2865


3174


-9,74

 



Kia


2830


1257


125,10

 



Seat


2669


1874


42,20

 



Audi


2662


3085


-13,71

 



Volvo


1695


1306


29,79

 



Mini


1614


1573


2,60

 



Dacia


1321


800


65,13

 



Jeep


1160


967


20,00

 



Smart


736


617


19,29

 



Honda


687


636


8,02

 



Alfa Romeo


507


593


-14,50

 



Mitsubishi


293


201


45,77

 



Land Rover


183


131


39,70

 



Jaguar


122


37


229,70

 



Porsche


72


67


7,50

 



Lexus


60


36


66,70

 



Subaru


48


34


41,20

 



Abarth


31


38


-18,40

 



SsangYong


28


50


-44,00

 



Λοιπά


23


96


-76,00

 



ΣΥΝΟΛΟ


103466


88083


17,50


 





 
Πηγή: https://www.movenews.gr/h-toyota-protathlhtria-2019-poies-etaireies-kerdisan-kai-poies-exasan-to-2018/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Τελεσίγραφο Κομισιόν στην Ελλάδα για τα αυτοκίνητα -Τι θα αλλάξει; ΣΕΕΑΕ ΕΕ: Στο «σκαμνί» η Ελλάδα για τη φορολογία στα αυτοκίνητα! ΣΕΕΑΕ Αποκάλυψη: Νέα πρόστιμα έρχονται από την Κομισιόν! ΣΕΕΑΕ Νέα πρόστιμα-μαμούθ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Επιβεβαίωση Newsauto για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Γλιτώνουν το χαράτσι οι έμποροι εισαγόμενων ΙΧ και φορτηγών! ΣΕΕΑΕ Ξαναλλάζουν όλα στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Πανάκριβα τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα! ΣΕΕΑΕ Χάος στις εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ και φορτηγών! Τι άλλαξε; ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ | Στοχοποίηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ: Το κράτος θέλει μονοπώλιο μόνο με μεγάλες εισαγωγικές! ΣΕΕΑΕ Ανακοίνωση του ΣΕΕΑΕ σχετικά με τη λειτουργία του Μητρώου Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων