Ένα στα τρία νέα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικό ή με υδρογόνο έως το 2030!

 

 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
 
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν προειδοποιήσει ότι ο στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης να μειωθούν οι εκπομπές CO2 από τα αυτοκίνητα κατά 37,5% και από τα φορτηγά κατά 31% έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021 απειλεί την βιομηχανία και τις επιλογές των καταναλωτών.
Οι εκπρόσωποι των κυβερνήσεων της Ε.Ε και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου βρήκαν τελικά τη λύση για να λήξει η διαμάχη μεταξύ των χωρών-μελών που διαθέτουν αυτοκινητοβιομηχανία και των νομοθετών.
Ο συμβιβασμός ήταν πιο σκληρός από την αρχική εκτελεστική πρόταση της Ε.Ε για μείωση των εκπομπών κατά 30% σε σύγκριση με το 2021, ενώ θα υπάρχει και μία επιπλέον μείωση 15% έως το 2025.
Η Γερμανία, της οποίας ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει αξία περίπου 423 δισεκατομμυρίων ευρώ, είχε προειδοποιήσει στο παρελθόν ότι τα νέα μέτρα και η προσπάθεια για προώθηση των ηλεκτροκίνητων μοντέλων θα μπορούσαν να βλάψουν τη βιομηχανία.
Η γερμανική ένωση VDA, μέσω του επικεφαλής της ανακοίνωσε ότι η διαπραγματευόμενη συμφωνία «απαιτεί πάρα πολλά».
Επίσης, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εξέφρασε σοβαρές ανησυχίες σχετικά με το στόχο του 2030, διότι η μείωση του CO2 κατά 37,5% μπορεί να ακούγεται εύλογη αλλά είναι εξ ολοκλήρου μη ρεαλιστική, με βάση τα σημερινά δεδομένα. Τα σημερινά όρια της Ε.Ε για τις εκπομπές CO2 είναι 130 g/km, ενώ από το 2021 θα μειωθούν στα 95 g/km.
Ο συμβιβασμός ήταν αυστηρότερος από την αρχική εκτελεστική πρόταση της ΕΕ για μείωση των εκπομπών κατά 30% σε σύγκριση με το 2021. Η Γερμανία είχε υποστηρίξει ότι, αλλά η ώθηση από πολλές χώρες της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των Κάτω Χωρών και της Γαλλίας, αύξησε το στόχο στο 35%. Το Κοινοβούλιο της ΕΕ ήθελε 40%, έτσι ώστε τελικά, να χωρίσει τη διαφορά.
Τα σημερινά μέσα όρια της ΕΕ για το CO2 από τα αυτοκίνητα είναι 130 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο που καθορίζονται για το 2015 και 95 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο για το 2021.
«Ο νέος νόμος σημαίνει ότι το 2030 περίπου το ένα τρίτο των καινούργιων αυτοκινήτων θα είναι ηλεκτρικά ή με υδρογόνο», δήλωσε ο διευθυντής του για καθαρά οχήματα Greg Archer. «Αυτή είναι η πρόοδος, αλλά δεν είναι αρκετά γρήγορη για να πετύχουμε τους κλιματικούς μας στόχους».
Η συμφωνία εξακολουθεί να χρειάζεται την έγκριση των κυβερνήσεων των κρατών μελών και του πλήρους κοινοβουλίου της ΕΕ.
«Αυτό είναι ένα σημαντικό μήνυμα στον αγώνα μας για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής», δήλωσε η υπουργός Περιβάλλοντος της Αυστρίας.
Περίπου 15 εκατομμύρια αυτοκίνητα πωλούνται κάθε χρόνο στην ΕΕ, τα οποία ρυπαίνουν. Τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη έχουν μερίδιο αγοράς μόλις 1,5%.
 
Πηγή: https://www.movenews.gr/ena-sta-tria-nea-aytokinhta-tha-einai-hlektriko-h-me-ydrogono-eos-to-2030/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα στο Υπουργείο Μεταφορών (Δ/ΝΣΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ & ΕΛΕΓΧΟΥ (Δ36)) 16/11/2023 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα στη Υφυπουργό Μεταφορών, κα Χριστίνα Αλεξοπούλου 23/10/2023 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα στον Υπουργό Μεταφορών, κ. Σταϊκουρα 02/08/2023 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα στον Υπουργό Μεταφορών, κ. Σταϊκουρα 18/09/2023 ΣΕΕΑΕ Αναμόρφωση της φορολογίας των αυτοκινήτων - Καταγγελία του ΣΕΕΑΕ στην Ε.Ε. το 2016 και συμπληρωματική το 2020... ΣΕΕΑΕ Δημοσίευση της με αρ. 153104-2024 (4413'Β) ΥΑ - ΜΕΜΟ Αρ. πρωτ. 182251 12/09/2024 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Αύγουστος 2024 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Ιούλιος 2024 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Ιούνιος 2024 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Μάιος 2024 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Απρίλιος 2024 ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Μάρτιος 2024