Η ηλεκτροκίνηση καταργεί εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας!


 
Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Πάνω από 110.000 θέσεις θα κοστίσει μόνο στη Γερμανία η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση σύμφωνα με έκθεση του Ινστιτούτου Εργασίας!
Είναι εύκολο να αντιληφθεί λοιπόν τι έχει να γίνει στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αν μόνο στη Γερμανία η ηλεκτροκίνηση θα ωθήσει στην ανεργία εκατοντάδες χιλιάδες υπαλλήλους.
«Μέχρι το 2035 θα χαθούν σχεδόν 114.000 θέσεις εργασίας λόγω της μετάβασης της παραγωγής από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στην ηλεκτροκίνηση», αναφέρεται στην έκθεση που δημοσιοποιήθηκε χθες στο Βερολίνο. Οι ειδικοί του δημόσιου ερευνητικού κέντρου, που υπάγεται στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Απασχόλησης (ΒΑ), υπολογίζουν τις απώλειες για τη γερμανική οικονομία στα 20 δις ευρώ, που αντιστοιχούν σε ποσοστό 0,6% επί του γερμανικού ΑΕΠ. Ας σημειωθεί ότι σήμερα απασχολούνται στην γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και τους προμηθευτές της περισσότεροι από 800.000 εργαζόμενοι.
Οι απώλειες θέσεων εργασίας στις μονάδες παραγωγής οχημάτων τα επόμενα 17 χρόνια υπολογίζονται σε 83.000. Οι ερευνητές ωστόσο αναμένουν ότι «θα χαθούν επιπλέον 30.000 θέσεις εργασίας και σε άλλους τομείς της γερμανικής οικονομίας». Την ίδια στιγμή όμως εκτιμάται ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα έχει παροδικά θετική επίδραση λόγω των επενδύσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας, χάρη στις οποίες θα δημιουργηθούν 16.000 νέες θέσεις εργασίας, στην κατασκευή νέων κτηρίων, την ηλεκτροδότηση των γραμμών παραγωγής ή την παροχή υπηρεσιών. Μακροπρόθεσμα ωστόσο το δημόσιο ερευνητικό κέντρο αναμένει ότι «η ηλεκτροδότηση των γραμμών παραγωγής θα έχει αρνητική επίδραση στην απασχόληση, μιας και θα απαιτείται πλέον λιγότερο ειδικά καταρτισμένο προσωπικό». Στα θετικά της μετάβασης συγκαταλέγεται πάντως ότι θα μειωθούν οι εισαγωγές πετρελαίου, ενώ παράλληλα θα αυξηθεί η ζήτηση για εγχώριο ρεύμα.
Λιγότερο προσωπικό απαιτεί η κατασκευή ηλεκτροκίνητων
Ο κύριος λόγος για τη σημαντική μείωση των θέσεων εργασίας είναι ότι η παραγωγή ηλεκτροκινητήρων είναι λιγότερο πολύπλοκη με σαφώς λιγότερα εξαρτήματα από ότι οι κινητήρες ντίζελ ή βενζίνης. Κατά συνέπεια η παραγωγή τους απαιτεί λιγότερο προσωπικό. Η πρόγνωση των συντακτών της έκθεσης στηρίζεται στην υπόθεση εργασίας ότι μέχρι το 2035 το ποσοστό των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στους γερμανικούς δρόμους θα βρίσκεται στο 23% επί του συνόλου. Σε περίπτωση που τα ηλεκτροκίνητα είναι εν τέλει περισσότερα, τότε οι αρνητικές επιπτώσεις στη γερμανική αγορά εργασίας θα είναι αντίστοιχα μεγαλύτερες.
Για να αποτρέψει την περικοπή δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας μέσα στα επόμενα χρόνια η γερμανική κυβέρνηση καταβάλλει προσπάθειες για να ξεκινήσει δυναμικά η εγχώρια παραγωγή μπαταριών για ηλεκτροκίνητα οχήματα. Το Βερολίνο ανησυχεί μήπως χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας σε περίπτωση που οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες προτιμήσουν να εισάγουν μπαταρίες από ασιατικές χώρες αντί να τις παράγουν οι ίδιες. Για το λόγο αυτό το υπουργείο Οικονομίας διαθέτει οικονομική βοήθεια 1 δις ευρώ σε όσους γερμανούς κατασκευαστές σχεδιάζουν την παραγωγή μπαταριών. Ο αρμόδιος υπουργός Πέτερ Αλτμάιερ τοποθετεί πάντως την έναρξη παραγωγής στο 2021. Προς το παρόν γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες συζητούν ακόμα τη δημιουργία κοινοπραξιών.
 
Πηγή: https://www.movenews.gr/h-hlektrokinhsh-katargei-ekatntades-xiliades-theseis-ergasias/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Τι έχουν προκαλέσει τα Τελωνειακά Ελεγκτικά Κέντρα στην αγορά ΙΧ; ΣΕΕΑΕ Τοποθέτηση του Προέδρου ΣΕΕΑΕ, Κων/νου Κυράτσου, στο ACTION 24 σχετικά με τη σπείρα ηλεκτρονικών απατών με δήθεν πωλήσεις αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ Carpress - Από ποια χώρα και πότε θα εισάγονται φθηνά μεταχειρισμένα ΙΧ; ΣΕΕΑΕ 04/04/2025 - Ο Κωνσταντίνος Σμπαρούνης, μέλος Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος, μιλάει στο κανάλι της «Ν» ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι είπε για τους δασμούς Trump ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου του ΕΚ ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποια εταιρεία αυτοκινήτων και πως θα γλιτώσει τους επιπλέον δασμούς στις ΗΠΑ; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι έχει προκαλέσει στην αγορά ηλεκτρικών ΙΧ η πτώση της Tesla; ΣΕΕΑΕ Carpress - Επίσημο! Τέλος η ατιμωρησία στην ΕΕ – Τι αποφασίστηκε; ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποιος είναι ο νέος Γενικός στη Διεύθυνση Μεταφορών Αττικής; ΣΕΕΑΕ Carpress - Αυτή είναι η νέα ταρίφα για το «γρηγορόσημο» από Διεύθυνση Μεταφορών! ΣΕΕΑΕ 28/03/2025 Δήλωση Προέδρου του ΣΕΕΑΕ, Κυράτσου Κων/νου, στο LiveNews στο MEGA ΣΕΕΑΕ 28/03/2025 Συνέντευξη Προέδρου του ΣΕΕΑΕ, Κων/νου Κυράτσου, στο ΠΡΩΤΟ ΠΡΩΙΝΟ by parapolitika901