«Χρυσή» η τεχνολογία στα μικροατυχήματα


 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
 
H τεχνολογία που έχει εισαχθεί στα αυτοκίνητα μπορεί να σώζει ζωές ωστόσο σε μικροατυχήματα μπορεί να κοστίσει πολλά χρήματα εξαιτίας των αισθητήρων που διαθέτουν πλέον τα περισσότερα μοντέλα των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Μάλιστα σύμφωνα με έρευνα της ΑΑΑ τα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού όπως η αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, οι αισθητήρες στους πλαϊνούς καθρέπτες για άλλα οχήματα στα τυφλά σημεία, το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας είναι μερικά από τα συστήματα που θα κοστίσουν πολλά χρήματα στους ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα εμπλακούν σε μικροατυχήματα και μπορούν να επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό της επισκευής έως και 3.000 δολάρια ή 2.650 ευρώ!
Τη στιγμή μάλιστα που σχεδόν ένας στους τρεις αμερικανούς αλλά και ευρωπαίους δεν μπορούν να αντέξουν ένα απρόσμενο κόστος επισκευής μόλις 500 δολαρίων (437 ευρώ) η εταιρεία που πραγματοποίησε την έρευνα παροτρύνει τους καταναλωτές να αυξήσουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαιά τους ώστε να καλύπτονται οι επισκευές των προηγμένων συστημάτων.
Παράγοντες όπως ο τύπος και η θέση του αισθητήρα, καθώς και η αυτοκινητοβιομηχανία μπορούν να επηρεάσουν τις τιμές κόστους επισκευής.
Μια μικρή εμπρός ή οπίσθια σύγκρουση που περιλαμβάνει ένα όχημα εξοπλισμένο με συστήματα ασφαλείας μπορεί να φθάσει τα 5.300 δολάρια (4.642 ευρώ), σύμφωνα με μελέτη, που υπερβαίνει το διπλάσιο του κόστους για ένα αυτοκίνητο χωρίς προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού.
Η μελέτη διαπίστωσε ότι τα τυπικά κόστη επισκευής των αισθητήρων πίσω ραντάρ που χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό με τα συστήματα παρακολούθησης τυφλών σημείων και συστήματα συναγερμού πίσω οδικής κυκλοφορίας μπορούν να κυμανθούν οπουδήποτε μεταξύ 850 (744 ευρώ) και 2.050 δολάρια (1.795 ευρώ), ενώ το κόστος για μπροστινούς αισθητήρες ραντάρ μπορεί να κυμανθεί μεταξύ 900 (788 ευρώ) έως 1.300 δολαρίων (1.138 ευρώ).
Εν τω μεταξύ, τα έξοδα επισκευής για μικρές ζημιές σε μπροστινούς ή οπίσθιους αισθητήρες υπερήχων που χρησιμοποιούνται με συστήματα υποβοήθησης στάθμευσης μπορούν να κυμανθούν από 500 (437 ευρώ) έως 1.300 δολάρια (1.138 ευρώ), σύμφωνα με τη μελέτη.
Τα έξοδα για την αντικατάσταση των παρμπρίζ με αισθητήρες αναγνώρισης και ελέγχου πίσω από το γυαλί μπορούν να φτάσουν έως και τρεις φορές περισσότερα από ό, τι ένα όχημα που δεν είναι εξοπλισμένο με παρόμοια κάμερα, ή 1.500 δολάρια 1.313 ευρώ), λέει η μελέτη. Αυτό οφείλεται εν μέρει στις απαιτήσεις βαθμονόμησης για την κάμερα και στην ανάγκη για εργοστασιακά γυαλιά να πληρούν τα πρότυπα ασφαλείας για “οπτική διαύγεια”, ανέφερε η μελέτη.
Τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας είναι πολύ πιο κοινά σήμερα, με πολλά από αυτά να περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό, ακόμη και σε φθηνά μοντέλα. Οπότε καλό θα ήταν οι οδηγοί να κατανοήσουν ποια τεχνολογία χρειάζονται και πόσο θα μπορούσε να κοστίσει για να αποκατασταθεί σε περίπτωση μικροατυχήματος ώστε να μην βρεθούν προ δυσάρεστων εκπλήξεων…
 
Πηγή: www.movenews.gr/xrysh-h-texnologia-sta-mikroatyxhmata/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Τελεσίγραφο Κομισιόν στην Ελλάδα για τα αυτοκίνητα -Τι θα αλλάξει; ΣΕΕΑΕ ΕΕ: Στο «σκαμνί» η Ελλάδα για τη φορολογία στα αυτοκίνητα! ΣΕΕΑΕ Αποκάλυψη: Νέα πρόστιμα έρχονται από την Κομισιόν! ΣΕΕΑΕ Νέα πρόστιμα-μαμούθ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Επιβεβαίωση Newsauto για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Γλιτώνουν το χαράτσι οι έμποροι εισαγόμενων ΙΧ και φορτηγών! ΣΕΕΑΕ Ξαναλλάζουν όλα στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Πανάκριβα τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα! ΣΕΕΑΕ Χάος στις εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ και φορτηγών! Τι άλλαξε; ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ | Στοχοποίηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ: Το κράτος θέλει μονοπώλιο μόνο με μεγάλες εισαγωγικές! ΣΕΕΑΕ Ανακοίνωση του ΣΕΕΑΕ σχετικά με τη λειτουργία του Μητρώου Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων