Κυβέρνηση: Ξεχάστε diesel και βενζίνη! Θα κινήστε με… Batmobile!



 
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
 

Όσο πλησιάζει ο καιρός των εκλογών τόσες περισσότερες ανακρίβειες θα ξεστομίζουν οι πολιτικοί μας με απώτερο σκοπό την ενίσχυση του εκλογικού τους προφίλ και την επανεκλογή τους.
Έτσι με μεγάλη μας έκπληξη διαβάσαμε στο κυριακάτικο Έθνος τις δηλώσεις του υπουργού Περιβάλλοντος κ. Γ. Σταθάκη που αναφέρει χαρακτηριστικά: «Το diesel είναι κάτι από το οποίο απομακρυνόμαστε, όπως είναι το πετρέλαιο και η βενζίνη. Εμείς, ως Πολιτεία, θα δώσουμε έμφαση στα θέματα των αυτοκινήτων και των μεταφορών, µε στόχο να φύγουμε σταδιακά από τη λογική των diesel οχημάτων».
Μάλιστα σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, η κυβέρνηση σκοπεύει μέσα στις προσεχείς ημέρες να καταθέσει ένα Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα με 10ετή ορίζοντα που στοχεύει στη σταδιακή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση μέσω της μείωσης της χρήσης των βενζινοκίνητων οχημάτων και του «εξοστρακισμού» των diesel οχημάτων από τις μεγάλες πόλεις.
Ωστόσο τόσο ο κ. Σταθάκης όσο και οι υπόλοιποι εμπλεκόμενοι υπουργοί δεν ξεκαθάρισαν που θα βρεθούν οι πόροι επιδότησης των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων τη στιγμή που στα Ταξί δίνουν συνεχείς παρατάσεις ζωής, στα οχήματα εταιρειών ενοικιάσεων επίσης δίνουν παρατάσεις ζωής, τα αστικά λεωφορεία μετά βίας κινούνται λόγω ηλικίας και βέβαια το πείραμα της κίνησης των οχημάτων με φυσικό αέριο δείχνει να έχει αποτύχει παταγωδώς καθώς τα πρατήρια φυσικού αερίου είναι ελάχιστα και δυσεύρετα.
Αλλά παρόλα αυτά τα κυβερνητικά στελέχη εκτιμούν πως τα «εξορίσουν» όχι μόνο τα πετρελαιοκίνητα αλλά και τα βενζινοκίνητα οχήματα χωρίς να εξηγούν σε κανένα σημείο πως θα αποκτήσουν οι πάνω από 1 εκατ. άνεργοι Έλληνες ή οι πάνω από 1 εκατ. Έλληνες που εργάζονται με καθεστώς ημιαπασχόλησης ή οι συνταξιούχοι που αναγκάζονται να «βοηθούν» τα παιδιά τους ώστε να μπορέσουν να ζήσουν με ελάχιστη αξιοπρέπεια.
Αλλά μάλλον ο κ. Σταθάκης αλλά και κάποια άλλα κυβερνητικά στελέχη φαίνεται να έχουν μπερδευτεί κάπως καθώς εκείνοι δεν χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αλλά ούτε τους ενδιαφέρει αν το όχημα που τους μεταφέρει με τον οδηγό τους είναι βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο καθώς δεν βάζουν το χέρι στην τσέπη για να πληρώσουν ούτε καύσιμα, ούτε σέρβις, ούτε ανταλλακτικά, ούτε Τέλη Κυκλοφορίας, ούτε Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, ούτε έχουν θέμα Τεκμηρίων διαβίωσης!
Αντ’ αυτού εμπαίζουν με τον κόσμο ανακοινώνοντας σχέδια που δεν πρόκειται ποτέ να υλοποιηθούν καθώς και οι ίδιοι γνωρίζουν πως οι Έλληνες καταναλωτές δεν είναι σε θέση ούτε το παλιό τους αυτοκίνητο να επισκευάσουν και θα μπορούν να αποκτήσουν κάποιο ηλεκτροκίνητο που το πιο φθηνό κοστίζει πάνω από 40.000 ευρώ!
Αλλά όπως πάει το πράγμα σε λίγο θα «υποσχεθούν» μετακινήσεις με… διαστημόπλοια για να κερδίσουν ψήφους αλλά δε νομίζω αυτή την φορά οι Έλληνες πολίτες να πέσουν στην παγίδα των προεκλογικών δηλώσεων…
Άλλωστε είναι εύκολο να φανταστεί τι θα προκαλέσει στις τοπικές κοινωνίες η απαγόρευση των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων. Απλά θα κλείσουν σχεδόν όλα τα συνεργεία και τα πρατήρια υγρών καυσίμων ενώ από την άλλη μεριά θα καταρρεύσουν τα έσοδα του κράτους εξαιτίας της πτώσης των εσόδων από το Τέλος Ταξινόμησης, τα Τέλη Κυκλοφορίας, τον ΦΠΑ από τα καύσιμα αλλά και από τις μηδενικές σε κόστος μετακινήσεις.
Ας σοβαρευτούμε λοιπόν και ας συμμαζέψουν πρώτα τα ασυμμάζευτα στα οικονομικά και μετά ας προαναγγείλουν και μετακινήσεις με… Batmobile ή διαστημόπλοια!
Το σχέδιο…
Η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος, σύμφωνα με το δημοσίευμα, αναµένεται τις προσεχείς ηµέρες να ανακοινώσει «πακέτο» κινήτρων για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης. Ανάλογα µμέτρα θα περιληφθούν και στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίµα, το οποίο καταρτίζεται αυτήν την περίοδο. Στα μέτρα αυτά εντάσσονται:
Η 10ετής προσαρμογή της αγοράς στην ηλεκτροκίνηση.
Η επιδότηση της τοποθέτησης ρευματοδοτών (φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων).
Η συνεργασία µε τις εταιρείες ηλεκτρισµού για την τοποθέτηση ρευματοδοτών κατά µήκος των αυτοκινητοδρόμων. Οι «καθαρές» και ασφαλείς µμετακινήσεις αποτελούν, άλλωστε, προτεραιότητα για την ΕΕ, µε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις να έχουν ήδη προγραμματίσει απαγόρευση κυκλοφορίας των οχημάτων µε κινητήρες ντίζελ. Βασικός λόγος είναι ότι οι µμεταφορές εξακολουθούν να αποτελούν την πρωταρχική πηγή εκπομπής ρύπων.
Αυτό προέκυψε από την έκθεση του Εθνικού Κέντρου Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης για την κατάσταση του περιβάλλοντος στη χώρα µας, σύµφωνα µε την οποία, αν και η γενική εικόνα των ρύπων έχει βελτιωθεί σηµαντικά τα τελευταία χρόνια, δεν συμβαίνει το ίδιο µε τα αιωρούµενα σωματίδια, τα οποία υπολογίζεται ότι καταγράφουν υπερβάσεις σε περιοχές όπου ζει το 21% του αστικού πληθυσμού.
Κίνητρα και αντικίνητρα
Στο πρόσφατο πρώτο άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Υποδοµών και Περιβάλλοντος, οι Έλληνες εκπρόσωποι Χρήστος Σπίρτζης και Σωκράτης Φάµελλος χαρακτήρισαν σηµαντική την παροχή φορολογικών κινήτρων από την ΕΕ για την αγορά ηλεκτροκίνητων τουλάχιστον στις επαγγελµατικές κατηγορίες οχημάτων, όπως τα ταξί και τα λεωφορεία: «Προτάθηκε η µείωση φόρων ειδικά για τοµείς όπου αυτό είναι σχετικά εύκολο, όπως τα ταξί και τα λεωφορεία, και µε αντικίνητρα που θα αποθαρρύνουν τη χρήση ρυπογόνων οχηµάτων».
Οι δύο υπουργοί πρότειναν οικονοµικά κίνητρα για τη γρήγορη ανάπτυξη υποδοµών για δηµόσιες µμεταφορές, αλλά και υποδοµών ρευματοδότης για ηλεκτροκίνηση. Γεγονός είναι, πάντως, ότι η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα παραµένει σε εµβρυϊκό στάδιο, όπως διαπιστωνόταν στο Εθνικό Πλαίσιο Πολιτικής για την Ανάπτυξη της Αγοράς Υποδοµών Εναλλακτικών Καυσίµων στον τοµέα των Μεταφορών, το οποίο ολοκληρώθηκε πέρυσι από το καθ’ ύλην υπουργείο, σε συνεργασία µε τα συναρμόδια υπουργεία.
Βάσει των στοιχείων, το 2016 στην Ελλάδα κυκλοφορούσαν µόνο 397 ηλεκτροκίνητα οχήματα, ενώ ειδική αναφορά γινόταν στην παλαιότητα των οχημάτων, καθώς τα τέσσερα στα δέκα είναι ηλικίας άνω των 17 ετών, ποσοστό το οποίο στα αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης διαμορφώνεται στο 30%.
Στην παλαιότητα των οχημάτων αποδίδεται η µμεγάλη εξάρτησή τους από τα συμβατικά καύσιµα. Έτσι, υπολογίζεται ότι το 86% του στόλου κινείται µε κάποιου είδους βενζίνη (αμόλυβδη), ενώ µε πετρέλαιο κινείται το 13,3%.
Ειδικά στα λεωφορεία, το πετρέλαιο αποτελεί το βασικό καύσιµο (95%), ενώ µε εναλλακτικά καύσιµα, δηλαδή υγραέριο και φυσικό αέριο, κινείται µόλις το 1,8% του συνόλου. Φυσικό αέριο καταναλώνουν σήµερα µόνο 310 λεωφορεία στην Αθήνα.
Το σχέδιο έδινε προτεραιότητα στις υποδοµές ηλεκτρικής φόρτισης, αλλά και στην τόνωση της αγοράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων, κάνοντας συγκεκριμένη αναφορά σε µμέτρα όπως η υποχρεωτική πρόβλεψη χρήσης φορτιστών στα νεοαναγειρόμενα και ριζικά ανακαινιζόμενα κτίρια, και προτείνοντας την εξέταση µμέτρων υποστήριξης της ηλεκτροκίνησης, µμεταξύ των οποίων η παροχή άµεσων ή έµµεσων οικονομικών κινήτρων (για παράδειγμα, οι φορολογικές απαλλαγές στα ηλεκτρικά οχήματα και άλλα «καθαρά» οχήματα), η εφαρμογή ευνοϊκών ρυθμίσεων για τη στάθμευση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων ή την κίνηση στις λεωφορειολωρίδες, η χρηματοδότηση υποδοµών φόρτισης, η δημιουργία θεσµικού πλαισίου χρηματοδότησης ερευνητικών έργων και προγραµµάτων…
 
Πηγή:  https://www.movenews.gr/kybernhsh-ksexaste-diesel-kai-benzinh-tha-kinhste-me-batmobile/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Τελεσίγραφο Κομισιόν στην Ελλάδα για τα αυτοκίνητα -Τι θα αλλάξει; ΣΕΕΑΕ ΕΕ: Στο «σκαμνί» η Ελλάδα για τη φορολογία στα αυτοκίνητα! ΣΕΕΑΕ Αποκάλυψη: Νέα πρόστιμα έρχονται από την Κομισιόν! ΣΕΕΑΕ Νέα πρόστιμα-μαμούθ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Επιβεβαίωση Newsauto για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Γλιτώνουν το χαράτσι οι έμποροι εισαγόμενων ΙΧ και φορτηγών! ΣΕΕΑΕ Ξαναλλάζουν όλα στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Πανάκριβα τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα! ΣΕΕΑΕ Χάος στις εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ και φορτηγών! Τι άλλαξε; ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ | Στοχοποίηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ: Το κράτος θέλει μονοπώλιο μόνο με μεγάλες εισαγωγικές! ΣΕΕΑΕ Ανακοίνωση του ΣΕΕΑΕ σχετικά με τη λειτουργία του Μητρώου Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων