ΕΕ: Στο στόχαστρο BMW, Mercedes και VW

 

 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
 
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε διεξοδική έρευνα για να αξιολογήσει εάν οι αυτοκινητοβιομηχανίες BMW, Daimler και VW (Volkswagen, Audi, Porsche) έχουν συννενοηθεί, κατά παράβαση των κανόνων αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας της ΕΕ, για να αποφύγουν τον ανταγωνισμό στην ανάπτυξη και την ανάπτυξη τεχνολογίας για τον καθαρισμό των εκπομπών των επιβατικών αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ.
Η Επίτροπος Margrethe Vestager, υπεύθυνη για την πολιτική ανταγωνισμού, δήλωσε: «Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διερευνά το κατά πόσον οι BMW, Daimler και VW Group συμφώνησαν να μην ανταγωνίζονται μεταξύ τους για την ανάπτυξη σημαντικών συστημάτων για τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών από τους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ. Αυτές οι τεχνολογίες έχουν ως στόχο να καταστήσουν τα επιβατικά αυτοκίνητα λιγότερο επιβλαβή για το περιβάλλον. Εάν αποδειχθεί, αυτή η συμπαιγνία μπορεί να έχει εμποδίσει τους καταναλωτές από το να αγοράσουν λιγότερο ρυπογόνα αυτοκίνητα, παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία ήταν ήδη διαθέσιμη στους κατασκευαστές».
Τον Οκτώβριο του 2017, η Κομισιόν έκανε επιθεωρήσεις στις εγκαταστάσεις των BMW, Daimler, της Volkswagen και Audi στη Γερμανία, στο πλαίσιο των αρχικών της ερευνών, σχετικά με την ύπαρξη πιθανού καρτέλ μεταξύ των κατασκευαστών αυτοκινήτων, όσον αφορά την τεχνολογική εξέλιξη των επιβατικών αυτοκινήτων.
Η εμπεριστατωμένη έρευνα της Επιτροπής επικεντρώνεται στις πληροφορίες που δείχνουν ότι οι BMW, η Daimler, η Volkswagen, η Audi και η Porsche, που ονομάζονται επίσης «ο κύκλος των πέντε», συμμετείχαν σε συναντήσεις όπου συζήτησαν, μεταξύ άλλων, την ανάπτυξη τεχνολογιών για τον περιορισμό των επιβλαβών εκπομπών καυσαερίων αυτοκινήτων.
Ειδικότερα, η Επιτροπή αξιολογεί κατά πόσον οι εταιρείες συμφώνησαν να περιορίσουν την ανάπτυξη και την ανάπτυξη ορισμένων συστημάτων ελέγχου των εκπομπών για αυτοκίνητα που πωλούνται στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο, και συγκεκριμένα:

(SCR) για τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών οξειδίων του αζώτου από επιβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες ντίζελ και

Φίλτρα σωματιδίων «Otto» («OPF») για τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών σωματιδίων από επιβατικά αυτοκίνητα με βενζινοκινητήρες.

Η διεξοδική έρευνα θα έχει ως στόχο να διαπιστώσει εάν η συμπεριφορά της BMW, της Daimler και της VW μπορεί να παραβίαζε τους αντιμονοπωλιακούς κανόνες της ΕΕ που απαγορεύουν τις συμπράξεις και τις περιοριστικές επιχειρηματικές πρακτικές, συμπεριλαμβανομένων των συμφωνιών περιορισμού ή ελέγχου της τεχνικής ανάπτυξης.
Σε αυτό το στάδιο, η Επιτροπή δεν έχει ενδείξεις ότι τα μέρη συνεργάζονται μεταξύ τους σε σχέση με τη χρήση παράνομων λογισμικών ή συσκευών που εξαπατούν τις επίσημες δοκιμές ρύπων.
Η Επιτροπή θα προβεί σε εμπεριστατωμένη έρευνα κατά προτεραιότητα. Η έναρξη μιας επίσημης έρευνας δεν προδικάζει το αποτέλεσμά της.
Άλλα θέματα που συζητήθηκαν
Πέραν των θεμάτων που αφορά στους ομίλους BMW, Daimler και VW τα μέλη της ΕΕ συζήτησαν πολυάριθμα άλλα τεχνικά θέματα, συμπεριλαμβανομένων κοινών ποιοτικών απαιτήσεων για εξαρτήματα αυτοκινήτων, κοινών διαδικασιών δοκιμών ποιότητας ή ανταλλαγών σχετικά με τα δικά τους μοντέλα αυτοκινήτων που κυκλοφορούσαν ήδη στην αγορά.
Επίσης συζητήθηκε η μέγιστη ταχύτητα με την οποία μπορούν να ανοίγουν ή να κλείνουν οι οροφές των cabrio αυτοκινήτων και στην οποία θα λειτουργεί το cruise control.
Η συνεργασία επεκτάθηκε επίσης στον τομέα των δοκιμών σύγκρουσης όπου οι εταιρείες αυτοκινήτων συγκέντρωσαν την τεχνική εμπειρογνωμοσύνη και τις προσπάθειες ανάπτυξης για να βελτιώσουν τις διαδικασίες δοκιμών για την ασφάλεια των αυτοκινήτων.
 
Πηγή: https://www.movenews.gr/ee-sto-stoxastro-bmw-mercedes-kai-vw/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς τον Διοικητή της ΑΑΔΕ, κ. Πιτσιλή με θέμα: Ψηφιακό Πελατολόγιο Οχημάτων 16/04/2025 ΣΕΕΑΕ Εγκύκλιος ΑΑΔΕ: Καθορισμός των κατηγοριών φορολογουμένων, οι οποίοι υποχρεούνται να παρέχουν αυτομάτως πληροφορίες για την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, τον τρόπο, τον χρόνο και τη διαδικασία υποβολής των πληροφοριών αυτών, καθώς και κάθε άλλο αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου Οχημάτων. ΑΔΑ: 6ΝΑΘ46ΜΠ3Ζ-Μ7Ρ ΣΕΕΑΕ ΦΕΚ 1828 Β'-Απόφαση Α.1057 14/04/2025 ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Τι έχουν προκαλέσει τα Τελωνειακά Ελεγκτικά Κέντρα στην αγορά ΙΧ; ΣΕΕΑΕ Ταξινομήσεις & Μεταβιβάσεις όλων των οχημάτων, Μάρτιος 2025 ΣΕΕΑΕ Τοποθέτηση του Προέδρου ΣΕΕΑΕ, Κων/νου Κυράτσου, στο ACTION 24 σχετικά με τη σπείρα ηλεκτρονικών απατών με δήθεν πωλήσεις αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ Carpress - Από ποια χώρα και πότε θα εισάγονται φθηνά μεταχειρισμένα ΙΧ; ΣΕΕΑΕ Αιτημα συναντησης με τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών, κ. Κωνσταντίνο Κυρανάκη 04/04/2025 ΣΕΕΑΕ Αίτημα συνάντησης με τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Κυριάκο Πιερρακάκη 04/04/2025 ΣΕΕΑΕ 04/04/2025 - Ο Κωνσταντίνος Σμπαρούνης, μέλος Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος, μιλάει στο κανάλι της «Ν» ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι είπε για τους δασμούς Trump ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου του ΕΚ ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποια εταιρεία αυτοκινήτων και πως θα γλιτώσει τους επιπλέον δασμούς στις ΗΠΑ;