Πρόστιμα 14 δισ. ευρώ στις εταιρείες αυτοκινήτων για ρύπους

 

 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
 
Αντιμέτωπες με πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι πολύ πιθανό να βρεθούν κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες αν δεν μειώσουν δραστικά τις εκπομπές ρύπων των μοντέλων τους που θα ισχύσουν το 2020 και 2021.
Μάλιστα οι αυτοκινητοβιομηχανίες από τη Renault έως τη Mercedes-Benz αναμένεται να βρεθούν αντιμέτωπες με συνολικά πρόστιμα άνω των 14 δισ. ευρώ αν δεν συμμορφωθούν με στους αυστηρότερους κανονισμούς που θα ισχύσουν από το 2020 σύμφωνα με ανάλυση της IHS Markit.
Μόνο μια «σεισμική μετατόπιση» στη ζήτηση για ηλεκτροκίνητα οχήματα θα εξαλείψει εντελώς τις προβλεπόμενες υπερβολικές εκπομπές, ανέφερε ο αναλυτής της έκθεσης.
Νωρίτερα, οι αναλυτές της Exane BNP Paribas ξεχώρισαν τις γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες PSA Group και Renault, οι οποίες εκτίθενται περισσότερο σε πρόστιμα τα οποία θα αποτελέσουν καίριο πλήγμα στα κέρδη των εταιρειών εξαιτίας της αποτυχίας προσαρμογής στις νέες εκπομπές ρύπων.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων γνωρίζουν εδώ και χρόνια την επόμενη αλλαγή στην πολιτική της ΕΕ, αλλά πολλοί αγωνίζονται να μειώσουν τις μέσες εκπομπές του στόλου από το διοξείδιο του άνθρακα που αλλάζει το κλίμα. 

Το 2017, οι εκπομπές του στόλου CO2 αυξήθηκαν για πρώτη φορά μετά από χρόνια αφού οι αγοραστές στράφηκαν και πάλι στα βενζινοκίνητα μοντέλα λόγω του γνωστού dieselgate. Οι καταναλωτές αγόρασαν επίσης περισσότερα SUV για το φυσικό αέριο.


Ο IHS ανέφερε ότι η πρόβλεψή του δείχνει ότι το μέσο επίπεδο εκπομπών του στόλου της ΕΕ είναι 122,9 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, δηλαδή 8 γραμμάρια υψηλότερο από τον προσαρμοσμένο στόχο.
Τα σχέδια των κατασκευαστών αυτοκινήτων για την προσφορά ολοκαίνουργιων ηλεκτρικών οχημάτων, όπως το crossover της Mercedes EQ C, καθώς και η τελειοποίηση της υπάρχουσας τεχνολογίας κινητήρων, θέτουν πολλούς κατασκευαστές αυτοκινήτων σε πορεία για να ανταποκριθούν στους σκληρούς στόχους, ανέφεραν.
“Καθώς συνεχίζουμε να ακολουθούμε τις εξελίξεις στην τεχνολογία των αυτοκινητοβιομηχανιών και τυχόν κανονιστικές προσαρμογές, οι προβλέψεις μας μπορούν να προσαρμοστούν αναλόγως”, ανέφερε ο IHS.
 





Technology Based Contribution: NEDC Protocol, EU28




Year: 2020

 
 
 
 


 
 
 
 
 



Powertrain System Design Based Prognosis




Powertrain System Design

 

Sales Weighted Average CO 2 (g/Km)

 

Share of Sales Volume




Electric Plug-in

 

0.9

 

2.6%




Hybrid-Full

 

91.0

 

3.0%




Hybrid-Full Plug-in

 

34.4

 

2.9%




Hybrid-Mild

 

114.8

 

8.8%




ICE

 

138.6

 

2.6%




ICE: Stop/Start

 

117.5

 

80.1%



 
 
 
 
 



Source: IHS Markit, August 2018





 




Technology Based Contribution: WLTP Protocol, EU28




Year: 2021

 
 
 
 


 
 
 
 
 



Powertrain System Design Based Prognosis




Powertrain System Design

 

Sales Weighted Average CO 2 (g/Km)

 

Share of Sales Volume




Electric Plug-in

 

1.6

 

4.0%




Hybrid-Full

 

96.4

 

3.1%




Hybrid-Full Plug-in

 

43.2

 

4.0%




Hybrid-Mild

 

137.6

 

11.9%




ICE

 

157.8

 

1.4%




ICE: Stop/Start

 

138.7

 

75.6%



 
 
 
 
 



Source: IHS Markit, August 2018




 
Πηγή: www.movenews.gr/prostima-14-dis-euro-stis-etaireies-aytokinhton-gia-rypoys/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Τελεσίγραφο Κομισιόν στην Ελλάδα για τα αυτοκίνητα -Τι θα αλλάξει; ΣΕΕΑΕ ΕΕ: Στο «σκαμνί» η Ελλάδα για τη φορολογία στα αυτοκίνητα! ΣΕΕΑΕ Αποκάλυψη: Νέα πρόστιμα έρχονται από την Κομισιόν! ΣΕΕΑΕ Νέα πρόστιμα-μαμούθ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Επιβεβαίωση Newsauto για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Γλιτώνουν το χαράτσι οι έμποροι εισαγόμενων ΙΧ και φορτηγών! ΣΕΕΑΕ Ξαναλλάζουν όλα στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Πανάκριβα τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα! ΣΕΕΑΕ Χάος στις εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ και φορτηγών! Τι άλλαξε; ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ | Στοχοποίηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ: Το κράτος θέλει μονοπώλιο μόνο με μεγάλες εισαγωγικές! ΣΕΕΑΕ Ανακοίνωση του ΣΕΕΑΕ σχετικά με τη λειτουργία του Μητρώου Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων