«Συρρικνώνεται» το συγκοινωνιακό έργο των αστικών λεωφορείων

 

 

Της Μαρίας Μόσχου
mariam@movenews.gr
 

Σε συρρίκνωση του στόλου των λεωφορείων οδηγεί η απόφαση για το κλείσιμο του αμαξοστασίου του Ελληνικού με την διοίκηση των  Οδικών Συγκοινωνιών να αναζητά ακόμα και «ακραίες» λύσεις προκειμένου να πραγματοποιηθεί όλο το project μέχρι τέλος Ιουνίου.
Εκατοντάδες λεωφορεία που ήταν παροπλισμένα στα αμαξοστάσια και λειτουργούσαν ως πηγή ανταλλακτικών για τα λεωφορεία που εκτελούν συγκοινωνιακό έργο, θα μεταφερθούν στο Θριάσιο Πεδίο με στόχο το σύνολο των λεωφορείων που θα παραμείνουν στα έξι αμαξοστάσια να είναι λιγότερα από 1660 από τα 2023 που είναι σήμερα. Αξιοσημείωτο είναι πάντως ότι το έργο εκτελείται καθημερινά  με περίπου 850 -900 λεωφορεία λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και προσωπικού.
Ανάμεσα στα λεωφορεία που πάνε προς πώληση για σκραπ στο Θριάσιο Πεδίο περιλαμβάνονται τόσο οχήματα που εκτελούν έργο από το 1996 όσο και 30 λεωφορεία φυσικού αερίου η οριστική παραλαβή των οποίων έγινε το Δεκέμβριο του 2017 καθώς δεν υπάρχουν ανταλλακτικά για την επισκευή και συντήρησή τους. Πρόκειται για τον «νεότερο» στόλο που ουσιαστικά μπήκαν στην κυκλοφορία από την ΟΣΥ από το 2005. 


Παράλληλα σε ακινησία θα τεθούν και 20 λεωφορεία αρθρωτά 18μετρα τύπου Solaris που τέθηκαν στην κυκλοφορία το 2010 και ακόμα δεν έχει γίνει η οριστική παραλαβής τους! Τα οχήματα αυτά θα μεταφερθούν σε χώρο του δήμου Ταύρου – Μοσχάτου πίσω από το αμαξοστάσιο του Ρουφ όπου φιλοξενούνται τρόλεϊ. Σον ίδιο χώρο θα μεταφερθούν και άλλα 20 λεωφορεία τα οποία θα παράγουν συγκοινωνιακό έργο.
Ακόμα 35 λεωφορεία φυσικού αερίου που θα συνεχίσουν να εκτελούν δρομολόγια θα μεταφερθούν στο αμαξοστάσιο των τρόλεϊ στην Πλατεία Αττικής.
Παρά τις παραπάνω μετακινήσεις και πάλι τα πέντε αμαξοστάσιο δεν μπορούν να διαχειριστούν τα λεωφορεία που σήμερα βρίσκονται στο Ελληνικό (το μεγαλύτερο αμαξοστάσιο στην Αττική).
Άλλο ένα πρόβλημα που έχει προκύψει με την μετεγκατάσταση του αμαξοστασίου του Ελληνικού είναι με ποιο τρόπο θα φιλοξενηθούν τα λεωφορεία που παίρνουν έξωση ώστε η εταιρεία να έχει το χαμηλότερο κόστος και το συγκοινωνιακό έργο να βγαίνει χωρίς επιπλέον προβλήματα.
Η απόφαση για φιλοξενία στα άλλα αμαξοστάσια όχι μόνο αυξάνει σημαντικά το κόστος των «κενών οχηματοχιλιομέτρων» αλλά ταυτόχρονα αλλάζει την «μορφολογία» πολλών αμαξοστασίων και έρχεται σε πλήρη διαφοροποίηση με την μελέτη που είχε συνταχθεί για την μετεγκατάσταση το 2015.
Και αυτό γιατί στην συγκεκριμένη μελέτη που είχε γίνει τονιζόταν ξεκάθαρα ότι δεν μπορεί να συνυπάρχουν λεωφορεία φυσικού αερίου και πετρελαίου στο ίδιο αμαξοστάσιο (δυο δεξαμενές για τον ανεφοδιασμό). Ωστόσο με το νέο σχέδιο του ΟΑΣΑ πλέον το αμαξοστάσιο της Ανθούσας θα φιλοξενεί τόσο λεωφορεία φυσικού αερίου όσο και πετρελαίου!
Την ίδια στιγμή η μεταφορά των λεωφορείων στα άλλα αμαξοστάσια θα εκτοξεύσει το κόστος της εταιρείας. Σήμερα τα «κενά οχηματοχιλιόμετρα» ανά ημέρα στην ΟΣΥ κοστίζουν 6.600 ευρώ ποσό το οποίο αναμένεται να τετραπλασιαστεί  με το κλείσιμο του αμαξοστασίου στο Ελληνικό.


Οι δράσεις
Οι δράσεις των εργαζομένων προκειμένου να αποφευχθεί η μετεγκατάσταση του Ελληνικού έχουν ήδη ξεκινήσει ενώ χθες οι συνδικαλιστές είχαν συνάντηση με την διοίκηση του ΟΑΣΑ.
Όπως είπε μετά τη συνάντηση  μιλώντας στο movenews.gr o  Πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ Κώστας Σιορίκης «με την μετεγκατάσταση του αμαξοστασίου του Ελληνικού το σίγουρο είναι ότι θα μειωθεί το συγκοινωνιακό έργο και η Νοτιοανατολική Αττική δεν θα έχει τη συχνότητα δρομολογίων λεωφορείων που έχει σήμερα».
Ο γενικός γραμματέας Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ Λεωνίδας Σκούλος τόνισε ότι η διοίκηση του Οργανισμού συμφώνησε με τους εργαζόμενους ότι το κλείσιμο του αμαξοστασίου του Ελληνικού θα οδηγήσει σε συρρίκνωση του συγκοινωνιακού έργου αλλά και πως βασίζουμε προς την ιδιωτικοποίηση.
«Όχι στο κλείσιμο του Ελληνικού, όχι στην συρρίκνωση ου συγκοινωνιακού έργου και όχι στην ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών» δήλωσε στο movenews.gr και ο πρόεδρος των τεχνικών και  εργαζομένων ΟΑΣΑ – ΟΣΥ Αποστόλης  Ραυτόπουλος.
EKA
Την πλήρη αντίθεσή του με το κλείσιμο του Αμαξοστασίου του Ελληνικού διατυπώνει και το Διοικητικό Συμβούλιο του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Αθήνας.
Σε ψήφισμά του αναφέρει χαρακτηριστικά: «Το Εργατικό Κέντρο Αθήνας καταγγέλλει Κυβέρνηση και Τρόικα που επιχειρούν το άμεσο και άνευ όρων ξεπούλημα του πρώην Αεροδρομίου Ελληνικού και του Αγίου Κοσμά. Μετά τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, το σιδηρόδρομο, σειρά έχουν τώρα οι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες. Η δήθεν «ανάπτυξη» περιλαμβάνει το κλείσιμο του Αμαξοστασίου Ελληνικού και τη συρρίκνωση του συγκοινωνιακού έργου. Το κλείσιμο του μεγαλύτερου αμαξοστασίου της ΟΣΥ με περισσότερους από 800 εργαζόμενους και  με τη μεγαλύτερη χωρητικότητα λεωφορείων, θα προκαλέσει τεράστια προβλήματα σε όλο το συγκοινωνιακό έργο του Λεκανοπεδίου της Αθήνας, θα δυσκολέψει την καθημερινότητα του επιβατικού κοινού καθώς και των εργαζομένων, τα δρομολόγια θα συρρικνωθούν, οι αναμονές στις στάσεις θα αυξηθούν και περισσότερες γειτονιές θα μείνουν χωρίς συγκοινωνία.
Ζητάμε την ακύρωση της Υπουργικής Απόφασης για το κλείσιμο του αμαξοστασίου του Ελληνικού, με παράλληλη διασφάλιση και αναδιοργάνωση των εγκαταστάσεων για τη στήριξη του αναγκαίου συγκοινωνιακού έργου στο Λεκανοπέδιο της Αττικής.
Απαιτούμε:

Ενιαίο κρατικό φορέα αστικών συγκοινωνιών.
100% σταθερή κρατική χρηματοδότηση.
Ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών σε όλη την Αττική.
Μείωση της τιμής των εισιτηρίων κατά 50%.
Προσλήψεις προσωπικού.

Καταγγέλλουμε την κυβέρνηση καθώς επιχειρεί να συρρικνώσει και να τεμαχίσει τις αστικές συγκοινωνίες προκειμένου να διευκολύνει την ιδιωτικοποίησή τους. Δηλώνουμε ότι στηρίζουμε με όλες τις δυνάμεις μας τους συναδέλφους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες και καλούμε τα Σωματεία Μέλη μας και όλους τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους, τους ανέργους, τους νέους και τις νέες της Αθήνας να στηρίξουμε από κοινού τους δίκαιους αγώνες των εργαζομένων στην ΟΣΥ».
 
Πηγή: https://www.movenews.gr/syriknvnetai-to-sygkoinviako-ergo-tvn-astikvn-levforeivn/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Τελεσίγραφο Κομισιόν στην Ελλάδα για τα αυτοκίνητα -Τι θα αλλάξει; ΣΕΕΑΕ ΕΕ: Στο «σκαμνί» η Ελλάδα για τη φορολογία στα αυτοκίνητα! ΣΕΕΑΕ Αποκάλυψη: Νέα πρόστιμα έρχονται από την Κομισιόν! ΣΕΕΑΕ Νέα πρόστιμα-μαμούθ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Επιβεβαίωση Newsauto για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Γλιτώνουν το χαράτσι οι έμποροι εισαγόμενων ΙΧ και φορτηγών! ΣΕΕΑΕ Ξαναλλάζουν όλα στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Πανάκριβα τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα! ΣΕΕΑΕ Χάος στις εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ και φορτηγών! Τι άλλαξε; ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ | Στοχοποίηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ: Το κράτος θέλει μονοπώλιο μόνο με μεγάλες εισαγωγικές! ΣΕΕΑΕ Ανακοίνωση του ΣΕΕΑΕ σχετικά με τη λειτουργία του Μητρώου Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων