Αναδρομικά πρόστιμα-σοκ σε χιλιάδες εμπόρους και ιδιοκτήτες Mercedes – BMW

 

  
Του Γιώργου Κ. Ανδρή                                                                                                                                     andris@movenews.gr
 

Μετά την… μερική καταβολή των προστίμων ύψους 133 εκατ. ευρώ σε Mercedes-Benz Hellas και BMW Hellas για φοροδιαφυγή μέσω Υποτιμολογήσεων σειρά φαίνεται πως έχουν και τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που είχαν εισαχθεί την επίμαχη περίοδο.
Μάλιστα το σοκ των προστίμων τα οποία θα ξεκινούν από τουλάχιστον 2.000 ευρώ, αναμένεται να είναι πολύ μεγάλο σε πάνω από 20.000 ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Mercedes-Benz και BMW στην Ελλάδα τα οποία είχαν εκτελωνιστεί λαμβάνοντας υπόψη τις πλασματικές αξίες που είχαν καταθέσει στην Υπηρεσία Αξιών οι θυγατρικές των γερμανικών εργοστασίων.
Σύμφωνα με πληροφορίες του movenews.gr οι πάνω από 20.000 ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Mercedes-Benz και BMW αναμένεται να λάβουν ειδοποιητήρια με τις σχετικές αναδρομικές χρεώσεις οι οποίες θα επιβαρύνουν είτε τον έμπορο που είχε εισάγει το όχημα είτε τον ιδιώτη καταναλωτή που το έχει στην κατοχή του.
Σε περίπτωση που η εμπορία αυτοκινήτων που είχε εισάγει και εκτελωνίσει τα οχήματα με χαμηλές Εργοστασιακές Αξίες έχει κλείσει τότε κατά πάσα πιθανότητα τα πρόστιμα θα καλείται να καταβάλει ο τελευταίο ιδιοκτήτης του οχήματος.
Οι επίμαχες χρονιές που αφορούν στις Υποτιμολογήσεις ξεκινούν από το 2009 και φτάνουν έως το 2012 όπου και έχουν διατεθεί πάνω από 14.000 μεταχειρισμένα Mercedes-Benz και πάνω από 6.000 BMW.
«Η επιβολή αναδρομικών προστίμων είναι γνώριμη πρακτική από τις Αρχές στην Ελλάδα και το μόνο που καταφέρνουν είναι οι έμποροι και οι ιδιώτες καταναλωτές να βρίσκονται σε μια «αιώνια» δικαστική διαμάχη», αναφέρει ο Πρόεδρος του ΣΕΕΑΕ κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης.
Ωστόσο σε όσους έρθει το αναδρομικό πρόστιμο καλό θα ήταν να σπεύσει να δει τι μπορεί να κάνει καθώς οι Αρχές μπορούν να δεσμεύσουν το όχημα με αποτέλεσμα ο τελευταίος ιδιοκτήτης του να μην μπορεί να το πουλήσει!
Παράλληλα αν κάποιος έμπορος έχει καταφέρει να εκτελωνίσει το όχημα απευθείας με το όνομα του ιδιώτη τότε υπεύθυνος θεωρείται ο ιδιώτη καταναλωτής καθώς ο έμπορος δεν φαίνεται πουθενά…
Παλιό το θέμα των αναδρομικών προστίμων
Το θέμα των αναδρομικών προστίμων είναι γνωστό κυρίως στους εμπόρους εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εξαιτίας της ασυνεννοησίας αλλά και της γραφειοκρατίας που επικρατεί μεταξύ των Διευθύνσεων Μεταφορών και των Τμημάτων Τελωνειακών Διαδικασιών του υπουργείου Οικονομικών.
Όπως τονίζουν στελέχη της αγοράς στο movenews.gr: «Δεν είναι δυνατόν οι Διευθύνσεις Μεταφορών να αλλάζουν κατά το δοκούν τις Οδηγίες Ρύπων (Euro) που έχουν τα εισαγόμενα ΙΧ από άλλα κράτη-μέλη και βέβαια να μην δέχονται ούτε τις βεβαιώσεις που αποστέλλει το εργοστάσιο! Επίσης δεν μπορεί ένα αυτοκίνητο που έχει εκτελωνιστεί και πουληθεί πριν από χρόνια να πρέπει εμείς ή κάποιοι ιδιώτες καταναλωτές να καταβάλλουμε τα πρόστιμα καθώς αν το γνωρίζαμε πως τα αυτοκίνητα είχαν τόσο αυξημένο τελωνείο δεν θα τα είχαμε εισάγει ή στην χειρότερη περίπτωση θα τα πουλάγαμε σε άλλες τιμές…».
Ειδικότερα έμπορος ΙΧ ο οποίος είχε εισάγει από άλλο κράτος-μέλος ένα Suzuki Vitara το εκτελώνισε όπως όριζε η Κοινοτική Οδηγία που διέπει τα Euro4 αυτοκίνητα καταβάλλοντας το ανάλογο τίμημα στο τελωνείο. Μάλιστα κατά τη διαδικασία εκτελωνισμού η Διεύθυνση Μεταφορών είχε Πιστοποιήσει ότι το αυτοκίνητο πληρεί την Οδηγία Euro4. Μετά από 4 χρόνια απεστάλη από το Τελωνείο το πρόστιμο το οποίο κυμαίνονταν σε 3.500 ευρώ καθώς όπως αναφέρονταν στην κλήση το αυτοκίνητο εκ παραδρομής εκτελωνίστηκε ως Euro4 ενώ στην πραγματικότητα ήταν Euro3! Κατά τη ακροαματική διαδικασία στο «δικαστήριο» των Τελωνείων δεν αποδέχθηκαν τη Βεβαίωση του Κατασκευαστή που όριζε ότι το αυτοκίνητο ήταν Euro4 με αποτέλεσμα να επιβληθεί τελικά το πρόστιμο επειδή τα στελέχη της Διεύθυνσης Μεταφορών θεώρησαν πως το συγκεκριμένο ΙΧ είναι Euro3.
Σε άλλη περίπτωση σε BMW 318i ο χαρακτηρισμός της από τη Διεύθυνση Μεταφορών έχει αλλάξει ήδη 2 φορές. Ειδικότερα η πρώτη εκτίμηση ήταν ότι το αυτοκίνητο πληρεί την οδηγία ρύπων Euro4, κατόπιν άλλαξαν γνώμη και το έκαναν Euro3 και τελικά «αποφάσισαν» ότι το αυτοκίνητο πληρεί την οδηγία ρύπων Euro4! 
Στην αναφορά για το BMW από το Τελωνείο το πρόστιμο ξεπερνά τις 5.900 ευρώ ενώ ακόμη και στην κατασκευάστρια εταιρεία η Διεύθυνση Μεταφορών έχει βεβαιώσει ότι το συγκεκριμένο ΙΧ ανήκει στην κατηγορία Euro4.
 
Πηγή: https://www.movenews.gr/anadromika-prostima-sok-se-xiliades-emporoys-kai-idiokthtes-mercedes-bmw/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Τελεσίγραφο Κομισιόν στην Ελλάδα για τα αυτοκίνητα -Τι θα αλλάξει; ΣΕΕΑΕ ΕΕ: Στο «σκαμνί» η Ελλάδα για τη φορολογία στα αυτοκίνητα! ΣΕΕΑΕ Αποκάλυψη: Νέα πρόστιμα έρχονται από την Κομισιόν! ΣΕΕΑΕ Νέα πρόστιμα-μαμούθ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Επιβεβαίωση Newsauto για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Γλιτώνουν το χαράτσι οι έμποροι εισαγόμενων ΙΧ και φορτηγών! ΣΕΕΑΕ Ξαναλλάζουν όλα στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Πανάκριβα τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα! ΣΕΕΑΕ Χάος στις εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ και φορτηγών! Τι άλλαξε; ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ | Στοχοποίηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ: Το κράτος θέλει μονοπώλιο μόνο με μεγάλες εισαγωγικές! ΣΕΕΑΕ Ανακοίνωση του ΣΕΕΑΕ σχετικά με τη λειτουργία του Μητρώου Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων