Σε ποια ΜΜΕ πήγαν εκατομμύρια ευρώ από διαφημίσεις αυτοκινήτων – Κερδισμένοι και χαμένοι

 

 


Του Γιώργου Κ. Ανδρή                                                                                                                        andris@movenews.gr
 


Σαν τα… μανιτάρια ξεφυτρώνουν τα περιοδικά αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά των μόλις 70-80.000 μονάδων και κάποιοι αναρωτιούνται πως είναι δυνατόν να επιβιώνουν όλα καθώς διατίθενται σχεδόν τα περισσότερα δωρεάν με κάποια κυριακάτικη εφημερίδα και στη συνέχεια πωλούνται μόνα τους στα περίπτερα με όχι και τόσο ικανοποιητικές πωλήσεις.
Το movenews.gr έψαξε και βρήκε τα στοιχεία της διαφημιστικής δαπάνης των εισαγωγικών εταιρειών αυτοκινήτων στην Ελλάδα και παρά το γεγονός πως ο τζίρος των διαφημίσεων έχει καταγράψει πτώση σε ποσοστό 80% εξακολουθεί να αποτελεί ένα σημαντικό ποσό καθώς αφορά σε πολλά εκατομμύρια ευρώ.


Ειδικότερα το 2010 η διαφημίσεις των εισαγωγικών εταιρειών αυτοκινήτων ανήλθαν:
Το 2010 σε 87 εκατ. ευρώ
Το 2011 σε 68 εκατ. ευρώ
Το 2012 σε 49 εκατ. ευρώ
Το 2013 σε 35 εκατ. ευρώ
Το 2014 σε 40 εκατ. ευρώ
Το 2015 σε 29 εκατ. ευρώ
Το 2016 σε 17 εκατ. ευρώ. 

Το αξιοσημείωτο είναι πως μέχρι και τον Μάιο του 2015 την μερίδα του λέοντος κατείχε η τηλεόραση και μάλιστα σε ποσοστά άνω του 69% και ακολουθούσαν τα περιοδικά με ποσοστό 18%, οι εφημερίδες με ποσοστό 7% και τέλος το ραδιόφωνο με ποσοστό 4% και τέλος το Διαδίκτυο με μόλις 2%.
Όπως φαίνεται όμως από τα στοιχεία που έχει το movenews.gr στην διάθεσή του από τον Ιούνιο του 2015 άλλαξαν ριζικά τα δεδομένα και πλέον τα περιοδικά κατείχαν την μερίδα του λέοντος από την διαφημιστικά πίτα των εισαγωγικών εταιρειών αυτοκινήτων.
Ειδικότερα στους υπόλοιπους 6 μήνες του 2015 οι διαφημίσεις κατανέμονται σε ποσοστό πάνω από 60% για τα περιοδικά, οι εφημερίδες αντλούν έως και το 29% των διαφημίσεων, το ραδιόφωνο έως και το 10% και η τηλεόραση ένα εξαιρετικά χαμηλό ποσοστό.
Οι αλλαγές στην κατανομή των διαφημίσεων διατηρήθηκαν και το 2016 αλλά και το 2017 με τα περιοδικά να αντλούν σχεδόν το 70% των διαφημίσεων από τις εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων και η τηλεόραση να καταφέρνει μόνο τον Ιούνιο να κερδίζει περισσότερα διαφημιστικά έσοδα από τα περιοδικά!
Αλλά όταν μιλάμε για περίπου 1 με 2 εκατ. κάθε μήνα δεν είναι καθόλου άσχημα για την Ελλάδα της οικονομικής κρίσης.
Άλλωστε τα 17 εκατ. ευρώ που ανήλθε η διαφημιστική δαπάνη το 2016 και τα 29 εκατ. ευρώ που κυμάνθηκαν τα διαφημιστικά έσοδα το 2015 αποτελούν «μήλον της Έριδος» για τους εκδότες περιοδικών.
Πάντως για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους ελάχιστα περιοδικά έχουν μείνει εκτός σακκούλας εφημερίδων και αυτά είναι οι 4Τροχοί αλλά και το AutoΤρίτη.
Όλα τα υπόλοιπα διατίθενται δωρεάν με τις… ακριβές εκδόσεις των εφημερίδων και στην συνέχεια «δοκιμάζουν» την τύχη τους στις πωλήσεις μόνα τους στους πάγκους των σημείων διανομής.
Επίσης στελέχη της αγοράς επισημαίνουν πως τα προβλήματα που προέκυψαν στην ιδιωτική τηλεόραση, με την δημοπρασία των αδειών λειτουργίας, το κλείσιμο του Mega, αλλά και άλλα προβλήματα που προκαλούν αβεβαιότητα έστρεψαν τις διαφημίσεις των αυτοκινήτων στα περιοδικά.
Από την άλλη μεριά όμως η ιδιωτική τηλεόραση ανακάμπτει και σύμφωνα με στελέχη της διαφημιστικής αγοράς θα διεκδικήσει και πάλι την μερίδα του λέοντος από τον κλάδο των αυτοκινήτων.
Τα περιοδικά αυτοκινήτων έχουν επιλέξει το δρόμο της σακούλας των εφημερίδων ως έσχατη λύση καθώς τα περισσότερα δεν άντεχαν να κυκλοφορούν μόνα τους στο περίπτερο και σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν τις διαφημίσεις εκατομμυρίων κυρίως στις θυγατρικές των εργοστασίων τη στιγμή που οι κυκλοφορίες τους δεν επιτρέπουν καν την ύπαρξη διαφημίσεων σε κάποια περιοδικά.
Αν αλλάξουν τα δεδομένα και το μεγαλύτερο ποσοστό των διαφημίσεων περάσει και πάλι στην ιδιωτική τηλεόραση τότε κάποια περιοδικά δεν θα αντέξουν να κυκλοφορούν ούτε σε σακούλα με κυριακάτικη εφημερίδα.
 
Πηγή: https://www.movenews.gr/se-poia-mme-phgan-ekatommyria-euro-apo-diafhmiseis-autokinhton-kerdismenoi-kai-xamenoi/

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Τι έχουν προκαλέσει τα Τελωνειακά Ελεγκτικά Κέντρα στην αγορά ΙΧ; ΣΕΕΑΕ Τοποθέτηση του Προέδρου ΣΕΕΑΕ, Κων/νου Κυράτσου, στο ACTION 24 σχετικά με τη σπείρα ηλεκτρονικών απατών με δήθεν πωλήσεις αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ Carpress - Από ποια χώρα και πότε θα εισάγονται φθηνά μεταχειρισμένα ΙΧ; ΣΕΕΑΕ 04/04/2025 - Ο Κωνσταντίνος Σμπαρούνης, μέλος Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος, μιλάει στο κανάλι της «Ν» ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι είπε για τους δασμούς Trump ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου του ΕΚ ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποια εταιρεία αυτοκινήτων και πως θα γλιτώσει τους επιπλέον δασμούς στις ΗΠΑ; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι έχει προκαλέσει στην αγορά ηλεκτρικών ΙΧ η πτώση της Tesla; ΣΕΕΑΕ Carpress - Επίσημο! Τέλος η ατιμωρησία στην ΕΕ – Τι αποφασίστηκε; ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποιος είναι ο νέος Γενικός στη Διεύθυνση Μεταφορών Αττικής; ΣΕΕΑΕ Carpress - Αυτή είναι η νέα ταρίφα για το «γρηγορόσημο» από Διεύθυνση Μεταφορών! ΣΕΕΑΕ 28/03/2025 Δήλωση Προέδρου του ΣΕΕΑΕ, Κυράτσου Κων/νου, στο LiveNews στο MEGA ΣΕΕΑΕ 28/03/2025 Συνέντευξη Προέδρου του ΣΕΕΑΕ, Κων/νου Κυράτσου, στο ΠΡΩΤΟ ΠΡΩΙΝΟ by parapolitika901