Τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα;
Της Αριάδνης Γερασιμίδου
Με το νομοσχέδιο που ανακοίνωσε στα ΜΜΕ στις 31-10-2017 ο Υπουργός Μεταφορών κος Σπίρτζης, ότι θα εισάγει στην Βουλή προς συζήτηση και ψήφιση, καθιστά την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από χώρα της ΕΕ, ουσιαστικά και εκ των πραγμάτων απαγορευτική.
Εν ολίγοις οι διαδικασίες και τα έγγραφα που πρέπει να συγκεντρωθούν από τον εισαγωγέα Έλληνα έμπορο για τον εκτελωνισμό και την ταξινόμηση ενός τέτοιου αυτοκινήτου είναι τόσο πολλά, πολύπλοκα, χρονοβόρα και κοστοβόρα, που επί της ουσίας παρεμποδίζεται και εγκαταλείπεται εκ των προτέρων ως εντελώς ασύμφορη κάθε τέτοια συναλλαγή.
Εκτός του ότι η προτεινόμενη ρύθμιση δια των πολλαπλών αυτών νομοθετικών και διοικητικών εμποδίων που θέτει παραβιάζει ουσιώδεις διατάξεις του Ευρωπαϊκού Δικαίου και τον πυρήνα της ελευθερίας κυκλοφορίας των προϊόντων και αγαθών μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, εάν ψηφιστεί αυτό το πρωτοφανές σχέδιο νόμου, θα έχει ως άμεσο αποτέλεσμα να μπούν λουκέτα σε χιλιάδες εμπορικές επιχειρήσεις του κλάδου και να στερηθούν οι εργαζόμενοι σε αυτές την εργασία τους, ως επίσης και την τεράστια απώλεια εσόδων για την πολιτεία αφού θα σταματήσουν αμέσως όλες οι εισαγωγές των εν λόγω αυτοκινήτων.
Παράλληλα θα στερηθεί ο Έλληνας καταναλωτής ένα προϊόν που λειτουργεί ανταγωνιστικά υπέρ του και εάν δεν μπορεί να αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο θα στραφεί στην αγορά παλαιότερου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου που κυκλοφορεί στην Ελλάδα συμβάλλοντας στην ανακύκλωση του παλαιού υφισταμένου εγχώριου στόλου αυτοκινήτων.
Πηγή: www.sdna.gr/auto-moto/nea-agoras/article/393981/telos-sta-eisagomena-metaxeirismena-aytokinita