To νέο κόλπο για κυκλοφορία αυτοκινήτου με βουλγάρικες πινακίδες στην Ελλάδα

 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr

Το θέμα αποφυγής της φορολογίας στα αυτοκίνητα μέσω… Βουλγαρίας είναι γνωστό και το χρησιμοποιούν οι Έλληνες ιδιοκτήτες οχημάτων εδώ και χρόνια.
Ωστόσο οι εντατικοί έλεγχοι των ελεγκτικών μηχανισμών του υπουργείου Οικονομικών ανάγκασε τους Έλληνες να αναζητήσουν νέους τρόπους να κυκλοφορούν νομότυπα τα αυτοκίνητά τους και να ξεφεύγουν από τους ελέγχους.
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr, μέχρι πρότινος οι Έλληνες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων για να γλιτώσουν από τα υπέρογκα Τέλη Κυκλοφορίας, τα τεκμήρια αλλά και τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης «άνοιγαν» μια εταιρεία στη Βουλγαρία και κατόπιν άλλαζαν τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματός τους.
Ωστόσο οι εντατικοί έλεγχοι των Αρχών αλλά και τα πολλά δικαιολογητικά που έπρεπε να προσκομίσουν σε περίπτωση που το απαιτούσαν οι Αρχές ανάγκασαν πολλούς κατόχους αυτοκινήτων με βουλγάρικες πινακίδες να καταφύγουν στην λύση της ενοικίασης!
Η λύση της ενοικίασης αυτοκινήτου με βουλγάρικες πινακίδες σύμφωνα με στελέχη της αγοράς είναι νομότυπη και κανείς δεν μπορεί να σου απαγορέψει να ενοικιάσεις αυτοκίνητο με βουλγάρικες ή άλλου κράτους-μέλους πινακίδες και να κυκλοφορείς ανά την Ευρώπη.
Το νέο «κόλπο» περιλαμβάνει την μεταβίβαση του οχήματος σε εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων της Βουλγαρίας και με κάποιο ιδιωτικό συμφωνητικό ο Έλληνας ιδιοκτήτης του οχήματος διασφαλίζει την κατοχή της «κυριότητας» του αυτοκινήτου το οποίο όμως στα χαρτιά δεν του ανήκει πλέον καθώς αποτελεί περιουσιακό στοιχείο της βουλγάρικης εταιρείας ενοικιάσεων ΙΧ.
Με αυτό τον τρόπο οι Έλληνες ιδιοκτήτες γλιτώνουν από την καταβολή Τελών Κυκλοφορίας, τεκμηρίων αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης και βέβαια οι Αρχές ακόμη και σε ελέγχους δεν μπορούν να κάνουν κάτι καθώς το όχημα είναι νοικιασμένο από άλλο κράτος-μέλος και σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο καμία χώρα-μέλος δεν μπορεί να απαγορεύσει την διάθεση υπηρεσιών εντός της ΕΕ.
Το ετήσιο κόστος της διατήρησης του νοικιαζόμενου οχήματος με βουλγάρικες πινακίδες ανέρχεται σε 400 ευρώ το χρόνο στα οποία περιλαμβάνονται τα έξοδα των Τελών Κυκλοφορίας και της ασφάλειας.
Παράλληλα υπάρχει ακόμη μία εναλλακτική για όσους θέλουν να «νοικιάζουν» το αυτοκίνητό τους με βουλγάρικες πινακίδες σύμφωνα με το οποίο μαζεύονται αρκετοί Έλληνες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και ιδρύουν οι ίδιοι εταιρεία ενοικιάσεων αυτοκινήτων με αποτέλεσμα το ετήσιο κόστος να μειώνεται από 100 έως και 200 ευρώ. Δηλαδή το ετήσιο κόστος διατήρησης του οχήματος με βουλγάρικες πινακίδες ως «ενοικιαζόμενου» οχήματος ανέρχεται σε 200 έως 300 ευρώ…

Όσον αφορά στα τιμολόγια ή στα παραστατικά που πρέπει να προσκομίσει κάποιος χρήστης «ενοικιαζόμενου» οχήματος σε περίπτωση ελέγχου απλά θα αναγράφουν ως ημερομηνία έναρξης της χρήσης λίγες ημέρες πριν το συμβάν του ελέγχου...
 
Πηγή: http://www.enikonomia.gr/auto/118948,to-neo-kolpo-gia-kykloforia-aftokinitou-me-voulgarikes-pinakides-.html

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ CAR & MOTOR - Τι έχουν προκαλέσει τα Τελωνειακά Ελεγκτικά Κέντρα στην αγορά ΙΧ; ΣΕΕΑΕ Τοποθέτηση του Προέδρου ΣΕΕΑΕ, Κων/νου Κυράτσου, στο ACTION 24 σχετικά με τη σπείρα ηλεκτρονικών απατών με δήθεν πωλήσεις αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ Carpress - Από ποια χώρα και πότε θα εισάγονται φθηνά μεταχειρισμένα ΙΧ; ΣΕΕΑΕ 04/04/2025 - Ο Κωνσταντίνος Σμπαρούνης, μέλος Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος, μιλάει στο κανάλι της «Ν» ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι είπε για τους δασμούς Trump ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου του ΕΚ ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποια εταιρεία αυτοκινήτων και πως θα γλιτώσει τους επιπλέον δασμούς στις ΗΠΑ; ΣΕΕΑΕ Carpress - Τι έχει προκαλέσει στην αγορά ηλεκτρικών ΙΧ η πτώση της Tesla; ΣΕΕΑΕ Carpress - Επίσημο! Τέλος η ατιμωρησία στην ΕΕ – Τι αποφασίστηκε; ΣΕΕΑΕ Carpress - Ποιος είναι ο νέος Γενικός στη Διεύθυνση Μεταφορών Αττικής; ΣΕΕΑΕ Carpress - Αυτή είναι η νέα ταρίφα για το «γρηγορόσημο» από Διεύθυνση Μεταφορών! ΣΕΕΑΕ 28/03/2025 Δήλωση Προέδρου του ΣΕΕΑΕ, Κυράτσου Κων/νου, στο LiveNews στο MEGA ΣΕΕΑΕ 28/03/2025 Συνέντευξη Προέδρου του ΣΕΕΑΕ, Κων/νου Κυράτσου, στο ΠΡΩΤΟ ΠΡΩΙΝΟ by parapolitika901