Σοκ τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 για πάνω από 1 εκατ. ιδιοκτήτες ΙΧ

 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Άλλαξε το αρχικό σχέδιο για τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 της Ειδικής Επιτροπής που έχει συσταθεί από το υπουργείο Οικονομικών και ασχολείται με την φορολογία στα αυτοκίνητα καθώς η επέκταση των Τελών Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2 σε οχήματα με 1η Άδεια από την 1η/1/2003 βρήκε αντίθετους τόσο τους εισαγωγείς και εμπόρους όσο και στελέχη του οικονομικού επιτελείου καθώς εκτιμούν πως θα έχει τα αντίθετα από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr, το οικονομικό επιτελείο έδωσε σαφείς εντολές στην Ειδική Επιτροπή για περιορισμό της επέκτασης των Τελών Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2 σε αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά από την 1η/1/2007 αντί της 1ης/1/2003 περιορίζοντας τον αριθμό των ιδιοκτητών αυτοκινήτων που θα επηρεαστούν σε πάνω από 1 εκατ. από 3 εκατ. που περιελάμβανε το αρχικό σχέδιο.

Μάλιστα στο στόχαστρο αρκετών μελών του οικονομικού επιτελείου έχει εισέλθει η Ειδική Επιτροπή που έχει συσταθεί από το υπουργείο Οικονομικών καθώς το απέτυχε παταγωδώς το πρώτο επίτευγμά της που αφορά στο νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης που είχε ως αποτέλεσμα το «πάγωμα» των εκτελωνισμών καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλά και των δημοσίων εσόδων!

Ωστόσο η επέκταση των Τελών Κυκλοφορίας σε αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1η/1/2007 εγκυμονεί κινδύνους καθώς τότε τα αυτοκίνητα που παράγονταν σε ήταν και τόσο «καθαρά» σε σχέση με τα τωρινά με αποτέλεσμα κάποιοι να δουν τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017 να ανέρχονται σε απίστευτα υψηλά επίπεδα ακόμη και αν πλήρωναν χαμηλά ποσά λόγω του κυβισμού του κινητήρα.

Ειδικότερα σε αυτοκίνητο με 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2007 και κυβισμό 1,3 λίτρου τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 ανέρχονταν σε μόλις 135 ευρώ ενώ με βάση τις εκπομπές ρύπων τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 ανέρχονται σε 426.3 ευρώ! Η αύξηση υπολογίζεται σε 215,7%!


«Αγκάθι» η κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας

Η επέκταση των Τελών Κυκλοφορίας που υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 αποτελεί μία κίνηση με πολύ υψηλό ρίσκο για το οικονομικό επιτελείο καθώς σύμφωνα με στελέχη της αγοράς οι καταθέσεις των πινακίδων κυκλοφορίας θα δημιουργήσει μεγάλο έλλειμμα στον προϋπολογισμό καθώς κανένας ιδιοκτήτης ΙΧ που πληρώνει Τέλη Κυκλοφορίας 135 ευρώ για ένα μοντέλο με κινητήρα 1.250 κ.εκ. να καταβάλει το 2017 Τέλη Κυκλοφορίας που ανέρχονται σε 426,3 ευρώ!
Παράλληλα η επέκταση των Τελών Κυκλοφορίας με βάση τους ρύπους θα αλλάξει ριζικά τα δεδομένα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου καθώς όλα τα εγχώρια μεταχειρισμένα ΙΧ θα χάσουν την αξία τους και οι εμπορίες αυτοκινήτων θα υποστούν τεράστιες ζημίες.
Να υπενθυμίσουμε πως αυτή τη στιγμή στις εφορίες βρίσκονται πάνω από 750.000 πινακίδες κυκλοφορίας κατατεθειμένες.
Δείτε τους αναλυτικούς πίνακες του Enikonomia.gr με τις αλλαγές στα Τέλη Κυκλοφορίας που προκύπτουν από τις εκπομπές ρύπων και όχι από τον κυβισμό του κινητήρα.
 






Μάρκα / Μοντέλο


Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.)


Ισχύοντα Τέλη Κυκλοφορίας


Νέα Τέλη Κυκλοφορίας




Daihatsu Sirion 1,0


118


120


115,6




Subaru Justy 1,0


118


120


115,6




Honda Jazz 1,2


125


135


150




Toyota Yaris 1,0


127


120


152,4




Hyundai Getz 1,1


130


135


156




Mitsubishi Colt 1,1


130


135


156




Chevrolet Aveo 1,2


132


135


158,4




Ford Fiesta 1,25


133


135


159,6




Opel Corsa 1,0


134


120


160,8




Fiat Grande Punto 1,2


139


135


166,8




Renault Clio 1,2


139


135


166,8




Renault Clio 1,2 TCE


139


135


166,8




Seat Ibiza 1,2


139


135


166,8




Skoda Fabia 1,2


140


135


168




Lancia Ypsilon 1,2 8V


142


135


262,7




Citroen C3 1,1


143


120


264,5




Nissan Micra 1,2


143


135


264,5




VW Polo 1,2


144


135


266,4




Opel Corsa 1,2


146


135


270,1

















Μάρκα / Μοντέλο


Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.)


Ισχύοντα Τέλη Κυκλοφορίας


Νέα Τέλη Κυκλοφορίας




Honda Jazz 1,4


128


135


153,6




Mini One 1,4


128


135


153,6




Mazda 2 1,3


129


135


154,8




Lancia Ypsilon 1,4 8V


130


255


156




Ford Fiesta 1,4


133


255


159,6




Daihatsu Sirion 1,3


137


135


164,4




Hyundai Getz 1,4


137


135


164,4




Mitsubishi Colt 1,3


138


135


165,6




Fiat Gr. Punto 1,4 77


139


255


166,8




Kia Rio 1,4 5d


139


255


166,8




Chevrolet Aveo 1,4


140


255


168




Suzuki Swift 1,3


140


135


168




Toyota Yaris 1,3


141


135


260,8




Fiat Gr. Punto 1,4 95


142


255


262,7




Citroen C3 1,4


145


255


268,2




Peugeot 207 1,4 95 PS


145


255


268,2




Citroen C3 1,4 16V


148


255


273,8




Daihatsu Sirion 1,3 4x4


148


135


273,8




Opel Corsa 1,4


149


255


275,6




Seat Ibiza 1,4


149


255


275,6




Peugeot 207 1,4 75 PS


150


255


277,5




Peugeot 207 1,4 90 PS


152


255


281,2




Alfa Romeo MiTo 1,4 155 PS


153


255


283




Peugeot 1007 1,4


153


255


283




Nissan Micra 1,4


154


255


284,9




Suzuki Swift 1,3 4x4


154


135


284,9




Fiat Grande Punto 1,4 T


155


255


286,7




Lancia Ypsilon 1,4 16V


155


255


286,7




Skoda Fabia 1,4


155


255


286,7




VW Polo 1,4


155


255


286,7




VW CrossPolo 1,4


159


255


294,1




Dacia Sandero 1,4


165


255


404,2




Subaru Justy 1,3 4WD


166


135


406,7









 
 

















Μάρκα / Μοντέλο


Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.)


Ισχύοντα Τέλη Κυκλοφορίας


Νέα Τέλη Κυκλοφορίας




BMW 116i


139


280


166,8




Hyundai i30 1,6


152


280


281,2




Kia Cee'd 1,6


152


280


281,2




Mitsubishi Lancer Sports Sedan 1,5


153


280


283




Opel Astra 1,6


155


280


286,7




Ford Focus 1,6 Ti-VCT


157


280


290,4




Mercedes A170 BlueEFFICIENCY


157


280


290,4




Opel Astra 1,6 Sedan


158


280


292,3




Citroen C4 1,6


159


280


294,1




Ford Focus 1,6


159


280


294,1




Peugeot 308 1,6


159


280


294,1




Mazda 3 1,6


162


280


396,9




Nissan Qashqai 1,6


162


280


396,9




Toyota Corolla 1,6


162


280


396,9




Citroen C4 1,6 T


164


280


401,8




Renault Megane 1,6


164


280


401,8




Lada Aquarius 1,6


165


280


404,2




Lada Venus 1,6


165


280


404,2




Nissan Tiida 1,6


165


280


404,2




Suzuki SX4 1,6


165


280


404,2




Toyota Auris 1,6


166


280


406,7




Peugeot 308 1,6 T 150 PS


167


280


409,1




Volvo C30 1,6


167


280


409,1




Audi A3 1,6


169


280


414




Subaru Impreza 1,5


176


280


431,2




Chevrolet Lacetti 1,6


178


280


436,1




Citroen C4 Sedan 1,6


179


280


438,5




Peugeot 308 GT


180


280


441




Seat Leon 1,6


180


280


441




Opel Astra 1,6 T


185


280


514,3




VW Beetle 1,6


185


280


514,3




Alfa Romeo 147 1,6


194


280


539,2









 

















Μάρκα / Μοντέλο


Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.)


Ισχύοντα Τέλη Κυκλοφορίας


Νέα Τλέλη Κυκλοφορίας




Toyota Prius 1,5


104


-


101,9




BMW 316i


142


280


262,7




Mercedes C 180 BlueEFFICIENCY


156


280


288,6




VW Passat 1,4 TSI


157


255


290,4




Skoda Octavia 5 1,6 FSI


158


280


292,3




Opel Vectra 1,6


163


280


399,3




Skoda Octavia 1,4


163


255


399,3




Skoda Octavia 5 1,4


167


255


409,1




Skoda Octavia 1,6


169


280


414




Chevrolet Lacetti 1,4 4d


171


255


418,9




Volvo S40 1,6


171


280


418,9




Toyota Avensis 1,6


172


280


421,4




Skoda Octavia 5 1,6 MPI


176


280


431,2




Ford Mondeo 1,6


177


280


433,6




Chevrolet Lacetti 1,6 4d


178


280


436,1




Opel Insignia 1,6


179


280


438,5




Renault Laguna 1,6


180


280


441




Seat Toledo 1,6


185


280


514,3




Opel Insignia 1,6 T


186


280


517









 

















Μάρκα / Μοντέλο


Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.)


Ισχύοντα Τέλη Κυκλοφορίας


Νέα Τέλη Κυκλοφορίας




Mazda 6 1,8


159


280


294,1




Audi A4 1,8 TFSI 120 PS


169


300


414




Audi A4 1,8 TFSI 160 PS


169


300


414




Toyota Avensis 1,8


171


300


418,9




Opel Vectra 1,8


173


300


423,8




Volvo S40 1,8


174


300


426,3




Skoda Octavia 5 1,8 TFSI


176


300


431,2




Dodge Caliber 1,8


177


300


433,6




Alfa Romeo 159 1,8


179


300


438,5




Mercedes C 200 K


180


300


441




VW Passat 1,8 TSI


180


300


441




Peugeot 407 1,8


183


300


508,7




Saab 9-3 Sport Sedan 1,8i


183


300


508,7




Opel Insignia 1,8


184


300


511,5




Citroen C5 1,8


188


300


522,6




Skoda Octavia 1,8 T


189


300


525,4









 

















Μάρκα / Μοντέλο


Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.)


Ισχύοντα Τέλη Κυκλοφορίας


Νέα Τέλη Κυκλοφορίας




Skoda Superb 1,4 TSI


157


255


290,4




BMW 520i


163


690


399,3




Skoda Superb 1,8 TSI


180


300


441




Kia Magentis 2,0


184


690


511,5




Dodge Avenger 2,0


185


690


514,3




Opel Signum 1,8


185


300


514,3




Audi A6 2,0


187


690


519,8




Skoda Superb 1,8 TSI 4x4


189


300


525,4




Subaru Legacy 2,0


202


690


616,1




Chevrolet Epica 2,0


205


690


625,2




Volvo S60 2,0 T


212


690


646,6




Saab 9-5 2,0 T


214


690


652,7



 
 
 
 


 
 
 
 








 

















Μάρκα / Μοντέλο


Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.


Ισχύοντα Τέλη Κυκλοφορίας


Νέα Τέλη Κυκλοφορίας




Kia Sportage 2,0


194


690


539,3




Honda CR-V 2,0


195


690


542,1




China Motors CEO-3 2,4


196


690


544,8




Hyundai Tucson 2,0


197


690


547,6




Subaru Forester 2,0


198


690


550,4




Suzuki Gr. Vitara 2,0 Wagon


199


690


553,2




VW Tiguan 1,4 TSI


199


255


553,2




Toyota RAV4 2,0


202


690


616,1




Nissan Qashqai 2,0 4x4


204


690


622,2




Jeep Compass 2,4


206


690


628,3




Jeep Patriot 2,4


206


690


628,3




Nissan X-Trail 2,0


208


690


634,4




Suzuki Gr. Vitara 2,4 Wagon


208


690


634,4




VW Tiguan 2,0 TSI 170 PS


213


690


649,6




VW Tiguan 2,0 TSI 200 PS


213


690


649,6




BMW X3 2,0


215


690


655,7




Chevrolet Captiva 2,4


222


690


677,1




Seat Altea Freetrack 2,0 TFSI


223


690


680,1




BMW X3 2,5 si


224


960


683,2




Citroen C-Crosser 2,4


225


690


686,2




Mitsubishi Outlander 2,4


225


690


686,2




Peugeot 4007 2,4


225


690


686,2




Opel Antara 2,4


229


690


698,4




Nissan X-Trail 2,5


230


690


701,5




Renault Koleos 2,5


237


690


722,8




Mazda CX-7 2,3


243


690


741,1




Hyundai Santa Fe 2,7


248


920


756,4




Subaru Forester 2,5


248


960


756,4




Kia Sorento 2,4


259


690


963,4




SsangYong Actyon 2,3


259


690


963,4




SsangYong Rexton 2,3


272


690


1.011,8














 
Πηγή: http://www.enikonomia.gr/auto/107631,sok-ta-teli-kykloforias-2017-gia-pano-apo-1-ekat-idioktites-ich.html

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Τελεσίγραφο Κομισιόν στην Ελλάδα για τα αυτοκίνητα -Τι θα αλλάξει; ΣΕΕΑΕ ΕΕ: Στο «σκαμνί» η Ελλάδα για τη φορολογία στα αυτοκίνητα! ΣΕΕΑΕ Αποκάλυψη: Νέα πρόστιμα έρχονται από την Κομισιόν! ΣΕΕΑΕ Νέα πρόστιμα-μαμούθ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Επιβεβαίωση Newsauto για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Γλιτώνουν το χαράτσι οι έμποροι εισαγόμενων ΙΧ και φορτηγών! ΣΕΕΑΕ Ξαναλλάζουν όλα στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Πανάκριβα τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα! ΣΕΕΑΕ Χάος στις εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ και φορτηγών! Τι άλλαξε; ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ | Στοχοποίηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ: Το κράτος θέλει μονοπώλιο μόνο με μεγάλες εισαγωγικές! ΣΕΕΑΕ Ανακοίνωση του ΣΕΕΑΕ σχετικά με τη λειτουργία του Μητρώου Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων