Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς τον αναπληρωτή Υπουργό Οκονομικών κ. Αλεξιάδη
Προς: Καλλιθέα 30-05-2016
Υπουργείο Οικονομικών Aρ. πρωτ. : 2281
Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών
κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη
Κοινοποίηση:
κ. Παναγιώτη Μαντούβαλο
Θέμα : Διάφορα σοβαρά προβλήματα του κλάδου της εμπορίας, καινούριων & μεταχειρισμένων αυτοκίνητων.
1) Να μην ισχύσει από 1-6-2016, το νέο καθεστώς εκτελωνισμού των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτ/των.
α) Να δοθεί παράταση για τον εκτελωνισμό του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου έως και τις 31-12-2016, με το ίδιο καθεστώς που ίσχυε έως και τις 31-3-2016, ούτος ώστε να συνεχίσει η ομαλή λειτουργία της αγοράς του αυτοκινήτου.
β) Να συσταθεί επιτροπή στην οποία θα συμμετέχουν, εκτός του ΣΕΕΑΕ, στελέχη της υπηρεσίας αξιών, δ/ντες τελωνείων, στελέχη των συναρμόδιων Υπουργείων και όποιον άλλον κρίνει απαραίτητο ο Υπουργός, ώστε να δημιουργηθεί ένας δίκαιος φορολογικός νόμος για το εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, ο οποίος να μην αντιβαίνει στους νόμους της Ε.Ε. ούτε και στις αποφάσεις του ΔΕΚ, να δίνει ανάσα και προοπτική στην αγορά και στα έσοδα του κράτους. Παράταση του τρόπου εκτελωνισμού των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτ/των που ίσχυε έως 31-3-16.
2) Άρση ακινησίας αυτ/του για 2η φορά.
Σε ειδικές περιπτώσεις όπως π.χ εάν ένα αυτοκίνητο πωληθεί μέσα στο έτος στο οποίο έχει κάνει ήδη άρση ακινησίας, να επιτρέπεται να κάνει άρση ακινησίας και 2η φορά.
3) Υποχρεωτική ασφάλεια αυτοκινήτων, ενώ είναι εμπόρευμα.
Να εξαιρεθούν οι εμπορίες αυτοκινήτων από την υποχρεωτική ασφάλιση για τα αυτοκίνητα που αποδεδειγμένα είναι εμπόρευμα, διότι οι έμποροι αυτοκινήτων εφοδιάζονται από την πολιτεία με πινακίδες ΔΟΚ για τις οποίες πληρώνουν Τ. Κυκλοφορίας και ασφάλεια και έχουνε την δυνατότητα να μετακινούν οποιοδήποτε αυτοκίνητο και για οποιοδήποτε επαγγελματικό λόγο στην Ελληνική επικράτεια.
4) Τέλη κυκλοφορίας και ασφάλεια : όταν ο έμπορος αυτοκινήτων αγοράζει ένα αυτοκίνητο που βρίσκεται σε καθεστώς φορολογικής ακινησίας.
Να εξαιρεθούν οι έμποροι αυτοκινήτων από την υποχρέωση να πληρώνουν Τ. Κυκλοφορίας και ασφάλεια όταν πρόκειται να αγοράσουν αυτοκίνητο που είναι ήδη σε καθεστώς φορολογικής ακινησίας και θα εξακολουθήσει να παραμένει σε καθεστώς φορολογικής ακινησίας και μετά την αγορά από τον έμπορο.
5) Πινακίδες Δοκιμής.
Ο έμπορος αυτ/των να μπορεί να χρησιμοποιεί τις πινακίδες ΔΟΚ είτε για αυτ/τα που είναι εμπόρευμα της επιχείρησής του είτε για αυτ/τα τρίτων, ενάριθμα και ανάριθμα.
6) Αναδρομικές χρεώσεις Τελωνείου.
Να δοθεί πολιτική λύση στο ζήτημα για όσες περιπτώσεις είναι ακόμη σε εκκρεμότητα, γιατί αδίκως επιβλήθηκαν διπλοί φόροι μετά από παρέλευση κάποιων ετών από την ημερομηνία εισαγωγής των αυτοκινήτων, αλλά και όλες οι υποθέσεις που τελεσιδίκησαν στα δικαστήρια δικαίωσαν τους συναδέλφους που προσέφυγαν στην Ελληνική δικαιοσύνη.
7) Παρεμπόριο.
Ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα το οποίο από κοινού μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε.
Με εκτίμηση
Εκ μέρους του Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΕΤΙΜΕΖΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΥΡΑΤΣΟΣ
Το υπόμνημα σε μορφή pdf.