Αριθμ. Πρωτ. Πρωτ.: οικ.25022/2202/7-4-16




ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                                                                              Παπάγου, 7/4/2016
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ                                 Αριθμ. Πρωτ.: οικ.25022/2202
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ

Ταχ.Δ/νση: Αναστάσεως 2 & Τσιγάντε
Τ.Κ.: 101 91, Παπάγου
Πληροφορίες: Ε. Κατσαγούνος
Τηλ.: 213 130 8613
Email: e.katsagounos@yme.gov.gr

Θέμα: Εφαρμογή της υπ’ αριθμ. 20188/1129/16 (Β’ 853/30-3-2016) Υ.Α. στα ΚΤΕΟ της Χώρας αναφορικά με την εγκατάσταση συστήματος αντιεμπλοκής κατά την πέδηση (ΣΑΠ) 
 
Σχετ: α) Η υπ’ αριθμ. πρωτ. 20188/1129/16 (Β’ 853/30-3-2016) Υ.Α. με την οποία τροποποιήθηκε η υπ’ αριθμ. πρωτ. 28366/2098/06 Υ.Α.(Β’ 441/11-4-2006) «Ταξινόμηση ορισμένων κατηγοριών μεταχειρισμένων οχημάτων με συστήματα αντιεμπλοκής κατά την πέδηση»
β) Η υπ’ αριθμ. πρωτ. Οικ. 22006/1991/3-4-2015 εγκύκλιος της Γενικής Δ/νσης Οδικής Ασφάλειας

Με αφορμή ερωτήματα από ΚΤΕΟ της Χώρας για παροχή διευκρινήσεων σχετικά με την εφαρμογή της (α) σχετ. Υ.Α από την 1η Απριλίου 2016, διευκρινίζονται τα εξής:
1) Οχήματα των κατηγοριών Μ2, Μ3, Ν2, Ν3, Ο3, Ο4 που έχουν ταξινομηθεί ως καινούργια στην Ελλάδα ή σε οποιαδήποτε άλλη χώρα, πριν από την 1/1/1999: 
Από την 1η Απριλίου 2016 και μετά και εφόσον, κατά τον τρέχοντα ετήσιο περιοδικό τεχνικό έλεγχο οχήματος της ανωτέρω κατηγορίας δεν διαπιστωθούν σοβαρές ή επικίνδυνες ελλείψεις, διαπιστωθεί όμως ότι αυτό δεν είναι εφοδιασμένο με σύστημα αντιεμπλοκής κατά την πέδηση, τότε χορηγείται ετήσια καταλληλότητα και στο χώρο των παρατηρήσεων του ΔΤΕ θα αναγράφεται η παρατήρηση «Το όχημα δεν φέρει σύστημα αντιεμπλοκής κατά την πέδηση (ABS) και οφείλει να εφοδιαστεί με αυτό μέχρι 31.10.2016, άλλως απαγορεύεται η κυκλοφορία του.»
Για όχημα της ανωτέρω κατηγορίας που προσέρχεται σε ΚΤΕΟ από την 1η Νοεμβρίου 2016 και μετά για την διενέργεια περιοδικού τεχνικού ελέγχου και δεν είναι εφοδιασμένο με σύστημα αντιεμπλοκής κατά την πέδηση, εφαρμόζεται αναλογικά η διαδικασία της παρ. 1 της (β) σχετ. εγκυκλίου για σημείωση Επικίνδυνης Έλλειψης (ΕΕ) στον κωδικό 1404 που ισχύει για τα οχήματα που έχουν ταξινομηθεί ως καινούργια στην Ελλάδα ή σε οποιαδήποτε άλλη χώρα μετά από την 1/1/1999. 
2) Οχήματα των κατηγοριών Μ2, Μ3, Ν2, Ν3, Ο3, Ο4 που διαθέτουν αερόφρενα ή αμιγώς υδραυλικά φρένα ή μικτό σύστημα πέδησης, ανεξαρτήτως ημερομηνίας ταξινομήσεως-εξαιρουμένων όσων ταξινομήθηκαν ως καινούργια στην Ελλάδα μετά την 1/1/2004-και φέρουν σύστημα αντιεμπλοκής κατά την πέδηση (ΣΑΠ) είτε προεγκατεστημένο είτε εκ’ των υστέρων τοποθετημένο: 
Από λήψεως της παρούσης και μετά και εφόσον κατά τον τρέχοντα ετήσιο περιοδικό τεχνικό έλεγχο διαπιστώνεται η ύπαρξη ΣΑΠ χωρίς αυτό να έχει αναγραφεί στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος όπως ορίζεται στις παρ. Β.6 και Γ.4.1 της υπ’ αριθμ. πρωτ. 9527/535/25-9-2009 εγκυκλίου εφαρμόζονται τα εξής:
α. Διενεργείται πρώτα ο περιοδικός τεχνικός έλεγχος και στο εκδιδόμενο ΔΤΕ ισχύος 30 ημερών μέσα στις οποίες το όχημα θα πρέπει να επαναπροσκομισθεί για επανέλεγχο, σημειώνεται Σοβαρή Έλλειψη (ΣΕ) στον κωδικό 1404 του πίνακα “Σημείων προς έλεγχο και διαβάθμισης των ελλείψεων” της αριθμ. 44800/123/85 Y.A. (Β’ 781/24-12-1985) όπως ισχύει, με αιτιολογία “Φέρει σύστημα αντιεμπλοκής κατά την πέδηση (ABS) και δεν αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας”.
Στη συνέχεια ο κάτοχος του οχήματος υποχρεούται εντός της προθεσμίας του επανελέγχου να ολοκληρώσει την διαδικασία διαπίστωσης ύπαρξης προεγκατεστημένου ή εκ’ των υστέρων τοποθέτησης ΣΑΠ σύμφωνα με την διαδικασία που ορίζεται ανά περίπτωση στις παραγράφους Γ.2 και Β.5 της υπ’ αριθμ. πρωτ. 9527/535/25-9-2009 εγκυκλίου και να εφοδιαστεί με νέα άδεια κυκλοφορίας. 
β. Μετά την έκδοση της νέας άδειας κυκλοφορίας, διενεργείται επανέλεγχος και εκδίδεται ΔΤΕ, στο οποίο σημειώνεται ημερομηνία επόμενου περιοδικού ελέγχου και επικολλάται Ενδεικτικό Σήμα Τεχνικού Ελέγχου (ΕΣΤΕ).
 
                    Ακριβές αντίγραφο                                                                                       Ο Γενικός Δ/ντής
                         Ε. Ζούγκου                                                                                                 Ι. Λαζαρίδης
 
Για να δείτε το έγγραφο σε μορφή pdf, παρακαλώ πατήστε   εδώ.

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Δημοσίευση της με αρ. 153104-2024 (4413'Β) ΥΑ - ΜΕΜΟ Αρ. πρωτ. 182251 12/09/2024 ΣΕΕΑΕ Παροχή πρόσθετων συμπληρωματικών διευκρινίσεων σχετικά με την καταχώριση στο ΜΕΜΟ Αρ. πρωτ. 149458 10/05/2023 ΣΕΕΑΕ ΦΕΚ 4413'Β Απόφαση 153104 - Τροποποίηση της υπ' αριθμ. 50579-2022 ΥΑ - ΜΕΜΟ 29/07/2024 ΣΕΕΑΕ ΦΕΚ 2475'Β Απόφαση 100398 - Τεχνικές προδιαγραφές CNG-LNG 26/04/2024 ΣΕΕΑΕ ΦΕΚ 311'Β Απόφαση 12922 - Τροποποίηση υπ' αριθμ. 50579-18.02.2022 ΥΑ - ΜΕΜΟ 17/01/2024 ΣΕΕΑΕ ΦΕΚ 78'Β ΚΥΑ 463 - "My Auto" 08/01/2024 ΣΕΕΑΕ ΦΕΚ 7513'Β Απόφαση 393479 - Ψηφιοποίηση Υπηρεσιών ΥΜΕ 31/12/2023 ΣΕΕΑΕ ΦΕΚ 7274'Β Απόφαση 378266 - Τεχνικές προδιαγραφές CNG-LNG 22/12/2023 ΣΕΕΑΕ Χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος Αρ. πρωτ. 34860 17/11/2023 ΣΕΕΑΕ Ενημέρωση σχετικά με την αναμόρφωση του λογισμικού ΜΕΜΟ Αρ. πρωτ. 339624 10/11/2023 ΣΕΕΑΕ Εφαρμογή της υπ' αριθμ. Α.1071-2023 ΚΥΑ - Ψηφιοποίηση Πιστοποιητικού Ταξινόμησης 05/09/2023 ΣΕΕΑΕ Προϋποθέσεις ταξινόμησης υγραεριοκίνητων και φυσικού αερίου ταξί Αρ.πρωτ. 200440 22/06/2023