«Μαχαίρι» έως 50% στο όφελος της απόσυρσης ΙΧ πρότεινε το ΥΠΟΙΚ
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Την τελική πρόταση για την επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης ΙΧ παρουσίασε το οικονομικό επιτελείο στην τρόικα απ' όπου και αναμένει να λάβει το «πράσινο φως» ώστε να «ξεπαγώσει» η ελληνική αγορά αυτοκινήτου.
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia το όφελος της απόσυρσης που περιλαμβάνει η τελική πρόταση του υπουργείου Οικονομικών είναι μειωμένο έως και 50% και έχει καταληκτική ημερομηνία εφαρμογής το τέλος Μαΐου.
Σε περίπτωση που λάβει το «πράσινο φως» από την τρόικα θα χρειαστούν κάποιες ημέρες ώστε να περάσει από την Βουλή η συγκεκριμένη τροπολογία και κατόπιν να ξεκινήσουν οι εκτελωνισμοί καινούριων αυτοκινήτων με μειωμένο Τέλος Ταξινόμησης.
Το νέο όφελος της απόσυρσης αναμένεται να κυμαίνεται από 250 έως 1.470 ευρώ έναντι 300 έως 2.800 ευρώ που ίσχυε στην προηγούμενη απόσυρση.
Ειδικότερα το νέο όφελος της απόσυρσης θα κυμανθεί:
Έως 250 ευρώ από 300 ευρώ αν αγοράσει κανείς καινούριο αυτοκίνητο έως 900 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 6.000 ευρώ. Δηλαδή το ποσοστό μείωσης ανέρχεται σε 16,6%.
Έως 770 ευρώ από 960 ευρώ αν αποκτήσει κανείς καινούριο αυτοκίνητο από 901 μέχρι 1.400 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 8.000 ευρώ. Το ποσοστό μείωσης ανέρχεται σε 19,79%.
Έως 1.100 ευρώ από 1.430 ευρώ αν αγοράσει κανείς αυτοκίνητο από 1.401 μέχρι 1.600 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 11.000 ευρώ. Το ποσοστό μείωσης ανέρχεται σε 23%.
Έως 1.400 ευρώ από 2.800 ευρώ αν αποκτήσει κανείς αυτοκίνητο από 1.601 μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι 14.000 ευρώ. Το ποσοστό μείωσης ανέρχεται σε 50%
«Πάγωσε» και το... δώρο η απόσυρση!
Οι φήμες για ενεργοποίηση και πάλι του μέτρου της απόσυρσης «πάγωσε» εντελώς την αγορά αυτοκινήτου καθώς πολλές εισαγωγικές εδώ και καιρό δίνουν ως «δώρο» το όφελος της απόσυρσης στους πελάτες τους.
Μετά τις διαρροές για επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης οι εισαγωγικές που έκαναν «δώρο» το όφελος της απόσυρσης το σταματούν μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο.
Μάλιστα οι οδηγίες που έχουν δώσει στους πωλητές τους είναι σαφείς και κάνουν λόγο για «πάγωμα» των εκτελωνισμών τουλάχιστον για μία εβδομάδα.
Αν παρέλθει η εβδομάδα και δεν έχει περάσει η σχετική τροπολογία από τη Βουλή τότε θα επαναφέρουν κάποιες εισαγωγικές το δώρο για το όφελος της απόσυρσης.
Πάντως ακόμη και αν ενεργοποιηθεί και πάλι το μέτρο της απόσυρσης παραμένει άγνωστο αν θα έχει αναδρομική ισχύ που θα αφορά τα οχήματα που έχουν οδηγηθεί στα κέντρα ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ ή ακόμη και τα καινούρια αυτοκίνητα που έχουν εκτελωνιστεί καταβάλλοντας ολόκληρο το Τέλος Ταξινόμησης.
Στην περίπτωση που έχει αναδρομική ισχύ ωφελημένοι θα είναι εκείνοι που έχουν οδηγήσει τα οχήματά τους στα Κέντρα Ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ οι οποίοι θα αποκτήσουν όφελος απόσυρσης σε περίπτωση αγορά καινούριου ΙΧ.
Τώρα για εκείνους που έχουν ήδη αγοράσει καινούριο αυτοκίνητο χωρίς να κάνουν χρήση του όφελος απόσυρσης αν υπάρξει αναδρομική ισχύ είναι πολύ πιθανό να βγουν διπλά κερδισμένοι καθώς το όφελος της απόσυρσης τους το έχει κάνει δώρο η εισαγωγική και αν υπάρχει σχετική πρόβλεψη θα ωφεληθούν εκ νέου από τη χρήση του χαρτιού στην εφορία η οποία θα πρέπει να τους πιστώσει το ποσό που τους αναλογεί.
Όσον αφορά στις εισαγωγικές εταιρείες μάλλον θα είναι οι μεγάλες «χαμένες» καθώς έχουν ήδη καταβάλει το όφελος της απόσυρσης στους πελάτες τους και δεν προβλέπεται να το εισπράξουν πίσω από πουθενά καθώς τα αυτοκίνητα έχουν εκτελωνιστεί στα ονόματα των ιδιοκτητών τους...
Πηγή: http://www.enikonomia.gr/auto/52963,Maxairi-ews-50-sto-ofelos-ths-aposyrshs-IX-proteine-to-YPOIK.html
Την τελική πρόταση για την επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης ΙΧ παρουσίασε το οικονομικό επιτελείο στην τρόικα απ' όπου και αναμένει να λάβει το «πράσινο φως» ώστε να «ξεπαγώσει» η ελληνική αγορά αυτοκινήτου.
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia το όφελος της απόσυρσης που περιλαμβάνει η τελική πρόταση του υπουργείου Οικονομικών είναι μειωμένο έως και 50% και έχει καταληκτική ημερομηνία εφαρμογής το τέλος Μαΐου.
Σε περίπτωση που λάβει το «πράσινο φως» από την τρόικα θα χρειαστούν κάποιες ημέρες ώστε να περάσει από την Βουλή η συγκεκριμένη τροπολογία και κατόπιν να ξεκινήσουν οι εκτελωνισμοί καινούριων αυτοκινήτων με μειωμένο Τέλος Ταξινόμησης.
Το νέο όφελος της απόσυρσης αναμένεται να κυμαίνεται από 250 έως 1.470 ευρώ έναντι 300 έως 2.800 ευρώ που ίσχυε στην προηγούμενη απόσυρση.
Ειδικότερα το νέο όφελος της απόσυρσης θα κυμανθεί:
Έως 250 ευρώ από 300 ευρώ αν αγοράσει κανείς καινούριο αυτοκίνητο έως 900 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 6.000 ευρώ. Δηλαδή το ποσοστό μείωσης ανέρχεται σε 16,6%.
Έως 770 ευρώ από 960 ευρώ αν αποκτήσει κανείς καινούριο αυτοκίνητο από 901 μέχρι 1.400 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 8.000 ευρώ. Το ποσοστό μείωσης ανέρχεται σε 19,79%.
Έως 1.100 ευρώ από 1.430 ευρώ αν αγοράσει κανείς αυτοκίνητο από 1.401 μέχρι 1.600 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 11.000 ευρώ. Το ποσοστό μείωσης ανέρχεται σε 23%.
Έως 1.400 ευρώ από 2.800 ευρώ αν αποκτήσει κανείς αυτοκίνητο από 1.601 μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι 14.000 ευρώ. Το ποσοστό μείωσης ανέρχεται σε 50%
«Πάγωσε» και το... δώρο η απόσυρση!
Οι φήμες για ενεργοποίηση και πάλι του μέτρου της απόσυρσης «πάγωσε» εντελώς την αγορά αυτοκινήτου καθώς πολλές εισαγωγικές εδώ και καιρό δίνουν ως «δώρο» το όφελος της απόσυρσης στους πελάτες τους.
Μετά τις διαρροές για επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης οι εισαγωγικές που έκαναν «δώρο» το όφελος της απόσυρσης το σταματούν μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο.
Μάλιστα οι οδηγίες που έχουν δώσει στους πωλητές τους είναι σαφείς και κάνουν λόγο για «πάγωμα» των εκτελωνισμών τουλάχιστον για μία εβδομάδα.
Αν παρέλθει η εβδομάδα και δεν έχει περάσει η σχετική τροπολογία από τη Βουλή τότε θα επαναφέρουν κάποιες εισαγωγικές το δώρο για το όφελος της απόσυρσης.
Πάντως ακόμη και αν ενεργοποιηθεί και πάλι το μέτρο της απόσυρσης παραμένει άγνωστο αν θα έχει αναδρομική ισχύ που θα αφορά τα οχήματα που έχουν οδηγηθεί στα κέντρα ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ ή ακόμη και τα καινούρια αυτοκίνητα που έχουν εκτελωνιστεί καταβάλλοντας ολόκληρο το Τέλος Ταξινόμησης.
Στην περίπτωση που έχει αναδρομική ισχύ ωφελημένοι θα είναι εκείνοι που έχουν οδηγήσει τα οχήματά τους στα Κέντρα Ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ οι οποίοι θα αποκτήσουν όφελος απόσυρσης σε περίπτωση αγορά καινούριου ΙΧ.
Τώρα για εκείνους που έχουν ήδη αγοράσει καινούριο αυτοκίνητο χωρίς να κάνουν χρήση του όφελος απόσυρσης αν υπάρξει αναδρομική ισχύ είναι πολύ πιθανό να βγουν διπλά κερδισμένοι καθώς το όφελος της απόσυρσης τους το έχει κάνει δώρο η εισαγωγική και αν υπάρχει σχετική πρόβλεψη θα ωφεληθούν εκ νέου από τη χρήση του χαρτιού στην εφορία η οποία θα πρέπει να τους πιστώσει το ποσό που τους αναλογεί.
Όσον αφορά στις εισαγωγικές εταιρείες μάλλον θα είναι οι μεγάλες «χαμένες» καθώς έχουν ήδη καταβάλει το όφελος της απόσυρσης στους πελάτες τους και δεν προβλέπεται να το εισπράξουν πίσω από πουθενά καθώς τα αυτοκίνητα έχουν εκτελωνιστεί στα ονόματα των ιδιοκτητών τους...
Πηγή: http://www.enikonomia.gr/auto/52963,Maxairi-ews-50-sto-ofelos-ths-aposyrshs-IX-proteine-to-YPOIK.html