Πώς, ποιοι και γιατί πωλούν αυτοκίνητα από… e-shops
kritionline.gr
100.000 ΙΧ πωλούνται κάθε χρόνο παράνομα στην Ελλάδα. Χιλιάδες έμποροι έχουν κλείσει τα καταστήματά τους και συνεχίζουν την επαγγελματική τους δραστηριότητα online ως… «Ιδιώτες». Στα 117,2 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι απώλειες των κρατικών εσόδων εξαιτίας της φοροδιαφυγής και εισφοροδιαφυγής ενώ έκκληση απευθύνει ο σύνδεσμος Εμπόρων ώστε να παταχθεί το φαινόμενο που δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό στις νόμιμες επιχειρήσεις.
Πάρτι φοροδιαφυγής και εισφοροδιαφυγής άνω των 117,2 εκατ. ευρώ καταγράφεται ετησίως στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου εξαιτίας των «πειρατών» που δραστηριοποιούνται σχεδόν σε όλο το φάσμα του κλάδου που περιλαμβάνει πωλήσεις, service, φανοποιεία μέχρι και ανταλλακτικά.
Το θέμα του παραεμπορίου προσπαθεί εδώ και χρόνια να αναδείξει ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) ωστόσο τον τελευταίο καιρό έχει λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις και υπολογίζεται πως κάθε χρόνο περίπου 100.000 αυτοκίνητα πωλούνται παράνομα από εμπόρους κυρίως μέσω Διαδικτύου.
Ο πρόεδρος του ΣΕΕΑΕ κ. Αποστόλης Πετιμεζάς μιλώντας στο «F-Press» αναφέρει μεταξύ άλλων πως: «Οσοι έχουμε παραμείνει ακόμη στο χώρο του αυτοκινήτου το λιγότερο που ζητάμε από την Πολιτεία είναι να ασχοληθεί σοβαρά με το ζήτημα του παραεμπορίου που μαστίζει κυριολεκτικά τον κλάδο, δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό οδηγώντας και τις επιχειρήσεις που έχουν απομείνει σε λουκέτο.
Επίσης συμβάλλει στην αύξηση της ανεργία, στερεί από το κράτος εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και αφήνει τους καταναλωτές στο έλεος του δήθεν «Ιδιώτη» που πωλεί αυτοκίνητα χωρίς έλεγχο, χωρίς εγγύηση, χωρίς σέρβις, χωρίς νόμιμα έγγραφα και με γυρισμένα χιλιόμετρα στο κοντέρ!
Ο Σύνδεσμος έχει προτάσεις βάσει των οποίων θα λυθεί το θέμα της πειρατίας στην αγορά αυτοκινήτου και θα τονώσει τα δημοσιονομικά έσοδα αλλά ακόμη δεν μας έχει καλέσει κανένας αρμόδιος…».
Απώλειες 150 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με έρευνα του ΣΕΕΑΕ τα διαφυγόντα έσοδα του κράτους ανά έτος ανέρχονται σε 117,2 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 50 εκατ. ευρώ αφορούν σε απώλειες των ασφαλιστικών Ταμείων.
Ειδικότερα στις 100.000 αυτοκίνητα το κέρδος για κάθε ΙΧ ανέρχεται σε 1.000 ευρώ και τα κέρδη που δεν φορολογούνται αγγίζουν τα 100 εκατ. ευρώ. Επιπλέον χάνεται και ο ΦΠΑ που υπολογίζεται σε 23 εκατ. ευρώ και περίπου 10 εκατ. ευρώ από το φόρο εισοδήματος.
Παράλληλα περίπου 400 ευρώ δεν φορολογούνται από το κάθε αυτοκίνητο που επισκευάζεται σε παράνομο συνεργείο και αν κανείς το πολλαπλασιάσει με τις 100.000 ΙΧ που επισκευάζονται σε πυλωτές τότε τα 40 εκατ. ευρώ που κινούνται στα παράνομα συνεργεία δεν φορολογούνται.
Αποτέλεσμα απώλειες 9,2 εκατ. ευρώ από τον ΦΠΑ, 4 εκατ. ευρώ από το φόρο εισοδήματος και περίπου 50 εκατ. ευρώ απώλειες για τα ασφαλιστικά ταμεία που αιμορραγούν.
Συνεργεία
Το τελευταίο διάστημα ανθεί το φαινόμενο να μετατρέπονται πυλωτές, υπόγεια γκαράζ σπιτιών μέχρι και πεζοδρόμια σε αυτοσχέδια συνεργεία. Το φαινόμενο εξελίσσεται σε μάστιγα για τους νόμιμους επιχειρηματίες του κλάδου που βλέπουν να υπάρχει ένας ανίκητος ανταγωνιστής που διαρκώς γιγαντώνεται και δημιουργεί μύρια προβλήματα όπως λουκέτα, απολύσεις, επικίνδυνα αυτοκίνητα για κυκλοφορία και χαμένα έσοδα για το κράτος που υπολογίζονται σε περίπου 100 εκατ. ευρώ από Φόρους και 50 εκατ. ευρώ από χαμένες ασφαλιστικές εισφορές.
Αλλωστε κανένα «οικιακό» συνεργείο δεν κόβει αποδείξεις, δεν έχει άλλα έξοδα σε αντίθεση με ένα νόμιμο επιχειρηματία του οποίου μόνο τα μηνιαία πάγια λειτουργικά έξοδα ανέρχονται σε τουλάχιστον 25.000 ευρώ!
Πέραν όμως των συνεργείων στα σπίτια και πυλωτές οι παράνομες εργασίες πλέον γίνονται και στην φανοποιεία που αποτελούσε σημαντική πηγή εσόδων για τις κάθετες και ανεξάρτητες νόμιμες επιχειρήσεις ενώ πρόσφατα έχουν παρουσιαστεί και κρούσματα με «μαϊμού» ανταλλακτικά.
Αθέμιτος ανταγωνισμός
Σε μια εποχή που η αγορά αυτοκινήτου έχει καταρρεύσει, έχουν μπει χιλιάδες λουκέτα στον κλάδο και δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι έχουν μείνει άνεργοι η τρόϊκα διαμηνύει προς πάσα κατεύθυνση πως πρέπει να καταπολεμηθεί η φοροδιαφυγή και η εισφοροδιαφυγή κάποιοι επιτήδειοι στήνουν παράνομα onlineκαταστήματα εμπορίας αυτοκίνητων χωρίς έξοδα δημιουργώντας αθέμιτο ανταγωνισμό στις νόμιμες επιχειρήσεις του κλάδου.
Οι προτάσεις του ΣΕΕΑΕ
Ο ΣΕΕΑΕ μετά από μελέτη ετοίμασε προτάσεις για την οριστική λύση του προβλήματος της πειρατείας στον κλάδο που θα σώσουν τις εναπομείναντες επιχειρήσεις και θα τονώσουν τα κρατικά έσοδα.
Ειδικότερα προτείνεται πως πρέπει να επιτραπεί η εισαγωγή μεταχειρισμένων ΙΧ που πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro4 (βενζίνη & diesel) ώστε να αποκτήσουν και πάλι τη δυνατότητα οι καταναλωτές να αποκτήσουν ένα φθηνό και αξιόπιστο αυτοκίνητο.
Αλλωστε τα Euro4 είναι λιγότερο ρυπογόνα και επικίνδυνα από όλα εκείνα τα σαράβαλα που χουν ξεθαφτεί και κυκλοφορούν και πάλι στους δρόμους.
- Με την επαναφορά του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης για τα ΙΧ με κινητήρες άνω των 2 λίτρων συντελείται μια μεγάλη αδικία για τους κατόχους των συγκεκριμένων αυτοκινήτων που τα έχουν εισάγει από το εξωτερικό και ενώ η πραγματική ηλικία τους είναι μεγαλύτερη των 10 ετών που προβλέπει ο νόμος και θα έπρεπε να εξαιρούνται δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο γιατί η εφορία αναγνωρίζει σαν ηλικία την 1η Αδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα!
- Ως γνωστόν οι εμπορίες αυτοκινήτων τις πινακίδες κυκλοφορίας τις καταθέτουν στις κατά τόπους αρμόδιες ΔΟΥ. Επίσης είναι γνωστό πως για να μεταβιβαστεί ένα όχημα στο οποίο έχουν κατατεθεί οι πινακίδες πρέπει πρώτα να γίνει άρση της ακινησίας και να πληρωθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας αν είναι απλήρωτα.
Ο ΣΕΕΑΕ ζητά κατά τη διάρκεια της μεταβίβασης μεταξύ εμπόρων να απαλλάσονται από την υποχρέωση καταβολής των Τελών γιατί το όχημα ουσιαστικά δεν τίθεται σε κυκλφοφορία καθώς παραμένει σε ακινησία από το ένα μαγαζί στο άλλο.
Αυτό το καθεστώς δημιουργεί ένα δυσβάσταχτο κόστος που θεωρείται άδικο και παράλογο.
- Το παραεμπόριο ανέκαθεν ταλαιπωρεί τον κλάδο δημιουργώντας τεράστια προβλήματα και στερεί από το Δημόσιο έσοδα που τα έχει ανάγκη αυτή τη στιγμή περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Ο ΣΕΕΑΕ προτείνει οι ιδιώτες που πωλούν το αυτοκίνητό τους να καταθέτουν υπεύθυνη δήλωση που να αναγράφει πως δεν εξασκούν εμπορία και αν αποδειχθεί ότι είναι ψευδής να επιβάλλονται πολύ υψηλά πρόστιμα και ποινές. Αλλωστε το κράτος διαθέτει όλους τους μηχανισμούς ώστε να γίνουν οι απαραίτητες διασταυρώσεις και έλεγχοι άμεσα και αποτελεσματικά…
Διαφυγόντα κέρδη για το κράτος από 100.000 αυτοκίνητα:
1.000 ευρώ το κέρδος ανά ΙΧ
23 εκατ. ευρώ κέρδη
23 εκατ. ευρώ ΦΠΑ
10 εκατ. ευρώ χαμένα έσοδα από Φόρο Εισοδήματος
40 εκατ. ο τζίρος στα παράνομα συνεργεία
9,2 εκατ. ευρώ απώλειες από ΦΠΑ
4 εκατ. ευρώ απώλειες από Φόρο Εισοδήματος
21,6 εκατ. ευρώ από φορολογία μισθών και απολύσεων
50 εκατ. ευρώ απώλειες στα ασφαλιστικά ταμεία
Σύνολο απωλειών 117,2 εκατ. ευρώ
Πηγή: http://www.kritionline.gr/
100.000 ΙΧ πωλούνται κάθε χρόνο παράνομα στην Ελλάδα. Χιλιάδες έμποροι έχουν κλείσει τα καταστήματά τους και συνεχίζουν την επαγγελματική τους δραστηριότητα online ως… «Ιδιώτες». Στα 117,2 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι απώλειες των κρατικών εσόδων εξαιτίας της φοροδιαφυγής και εισφοροδιαφυγής ενώ έκκληση απευθύνει ο σύνδεσμος Εμπόρων ώστε να παταχθεί το φαινόμενο που δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό στις νόμιμες επιχειρήσεις.
Πάρτι φοροδιαφυγής και εισφοροδιαφυγής άνω των 117,2 εκατ. ευρώ καταγράφεται ετησίως στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου εξαιτίας των «πειρατών» που δραστηριοποιούνται σχεδόν σε όλο το φάσμα του κλάδου που περιλαμβάνει πωλήσεις, service, φανοποιεία μέχρι και ανταλλακτικά.
Το θέμα του παραεμπορίου προσπαθεί εδώ και χρόνια να αναδείξει ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) ωστόσο τον τελευταίο καιρό έχει λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις και υπολογίζεται πως κάθε χρόνο περίπου 100.000 αυτοκίνητα πωλούνται παράνομα από εμπόρους κυρίως μέσω Διαδικτύου.
Ο πρόεδρος του ΣΕΕΑΕ κ. Αποστόλης Πετιμεζάς μιλώντας στο «F-Press» αναφέρει μεταξύ άλλων πως: «Οσοι έχουμε παραμείνει ακόμη στο χώρο του αυτοκινήτου το λιγότερο που ζητάμε από την Πολιτεία είναι να ασχοληθεί σοβαρά με το ζήτημα του παραεμπορίου που μαστίζει κυριολεκτικά τον κλάδο, δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό οδηγώντας και τις επιχειρήσεις που έχουν απομείνει σε λουκέτο.
Επίσης συμβάλλει στην αύξηση της ανεργία, στερεί από το κράτος εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και αφήνει τους καταναλωτές στο έλεος του δήθεν «Ιδιώτη» που πωλεί αυτοκίνητα χωρίς έλεγχο, χωρίς εγγύηση, χωρίς σέρβις, χωρίς νόμιμα έγγραφα και με γυρισμένα χιλιόμετρα στο κοντέρ!
Ο Σύνδεσμος έχει προτάσεις βάσει των οποίων θα λυθεί το θέμα της πειρατίας στην αγορά αυτοκινήτου και θα τονώσει τα δημοσιονομικά έσοδα αλλά ακόμη δεν μας έχει καλέσει κανένας αρμόδιος…».
Απώλειες 150 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με έρευνα του ΣΕΕΑΕ τα διαφυγόντα έσοδα του κράτους ανά έτος ανέρχονται σε 117,2 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 50 εκατ. ευρώ αφορούν σε απώλειες των ασφαλιστικών Ταμείων.
Ειδικότερα στις 100.000 αυτοκίνητα το κέρδος για κάθε ΙΧ ανέρχεται σε 1.000 ευρώ και τα κέρδη που δεν φορολογούνται αγγίζουν τα 100 εκατ. ευρώ. Επιπλέον χάνεται και ο ΦΠΑ που υπολογίζεται σε 23 εκατ. ευρώ και περίπου 10 εκατ. ευρώ από το φόρο εισοδήματος.
Παράλληλα περίπου 400 ευρώ δεν φορολογούνται από το κάθε αυτοκίνητο που επισκευάζεται σε παράνομο συνεργείο και αν κανείς το πολλαπλασιάσει με τις 100.000 ΙΧ που επισκευάζονται σε πυλωτές τότε τα 40 εκατ. ευρώ που κινούνται στα παράνομα συνεργεία δεν φορολογούνται.
Αποτέλεσμα απώλειες 9,2 εκατ. ευρώ από τον ΦΠΑ, 4 εκατ. ευρώ από το φόρο εισοδήματος και περίπου 50 εκατ. ευρώ απώλειες για τα ασφαλιστικά ταμεία που αιμορραγούν.
Συνεργεία
Το τελευταίο διάστημα ανθεί το φαινόμενο να μετατρέπονται πυλωτές, υπόγεια γκαράζ σπιτιών μέχρι και πεζοδρόμια σε αυτοσχέδια συνεργεία. Το φαινόμενο εξελίσσεται σε μάστιγα για τους νόμιμους επιχειρηματίες του κλάδου που βλέπουν να υπάρχει ένας ανίκητος ανταγωνιστής που διαρκώς γιγαντώνεται και δημιουργεί μύρια προβλήματα όπως λουκέτα, απολύσεις, επικίνδυνα αυτοκίνητα για κυκλοφορία και χαμένα έσοδα για το κράτος που υπολογίζονται σε περίπου 100 εκατ. ευρώ από Φόρους και 50 εκατ. ευρώ από χαμένες ασφαλιστικές εισφορές.
Αλλωστε κανένα «οικιακό» συνεργείο δεν κόβει αποδείξεις, δεν έχει άλλα έξοδα σε αντίθεση με ένα νόμιμο επιχειρηματία του οποίου μόνο τα μηνιαία πάγια λειτουργικά έξοδα ανέρχονται σε τουλάχιστον 25.000 ευρώ!
Πέραν όμως των συνεργείων στα σπίτια και πυλωτές οι παράνομες εργασίες πλέον γίνονται και στην φανοποιεία που αποτελούσε σημαντική πηγή εσόδων για τις κάθετες και ανεξάρτητες νόμιμες επιχειρήσεις ενώ πρόσφατα έχουν παρουσιαστεί και κρούσματα με «μαϊμού» ανταλλακτικά.
Αθέμιτος ανταγωνισμός
Σε μια εποχή που η αγορά αυτοκινήτου έχει καταρρεύσει, έχουν μπει χιλιάδες λουκέτα στον κλάδο και δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι έχουν μείνει άνεργοι η τρόϊκα διαμηνύει προς πάσα κατεύθυνση πως πρέπει να καταπολεμηθεί η φοροδιαφυγή και η εισφοροδιαφυγή κάποιοι επιτήδειοι στήνουν παράνομα onlineκαταστήματα εμπορίας αυτοκίνητων χωρίς έξοδα δημιουργώντας αθέμιτο ανταγωνισμό στις νόμιμες επιχειρήσεις του κλάδου.
Οι προτάσεις του ΣΕΕΑΕ
Ο ΣΕΕΑΕ μετά από μελέτη ετοίμασε προτάσεις για την οριστική λύση του προβλήματος της πειρατείας στον κλάδο που θα σώσουν τις εναπομείναντες επιχειρήσεις και θα τονώσουν τα κρατικά έσοδα.
Ειδικότερα προτείνεται πως πρέπει να επιτραπεί η εισαγωγή μεταχειρισμένων ΙΧ που πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro4 (βενζίνη & diesel) ώστε να αποκτήσουν και πάλι τη δυνατότητα οι καταναλωτές να αποκτήσουν ένα φθηνό και αξιόπιστο αυτοκίνητο.
Αλλωστε τα Euro4 είναι λιγότερο ρυπογόνα και επικίνδυνα από όλα εκείνα τα σαράβαλα που χουν ξεθαφτεί και κυκλοφορούν και πάλι στους δρόμους.
- Με την επαναφορά του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης για τα ΙΧ με κινητήρες άνω των 2 λίτρων συντελείται μια μεγάλη αδικία για τους κατόχους των συγκεκριμένων αυτοκινήτων που τα έχουν εισάγει από το εξωτερικό και ενώ η πραγματική ηλικία τους είναι μεγαλύτερη των 10 ετών που προβλέπει ο νόμος και θα έπρεπε να εξαιρούνται δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο γιατί η εφορία αναγνωρίζει σαν ηλικία την 1η Αδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα!
- Ως γνωστόν οι εμπορίες αυτοκινήτων τις πινακίδες κυκλοφορίας τις καταθέτουν στις κατά τόπους αρμόδιες ΔΟΥ. Επίσης είναι γνωστό πως για να μεταβιβαστεί ένα όχημα στο οποίο έχουν κατατεθεί οι πινακίδες πρέπει πρώτα να γίνει άρση της ακινησίας και να πληρωθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας αν είναι απλήρωτα.
Ο ΣΕΕΑΕ ζητά κατά τη διάρκεια της μεταβίβασης μεταξύ εμπόρων να απαλλάσονται από την υποχρέωση καταβολής των Τελών γιατί το όχημα ουσιαστικά δεν τίθεται σε κυκλφοφορία καθώς παραμένει σε ακινησία από το ένα μαγαζί στο άλλο.
Αυτό το καθεστώς δημιουργεί ένα δυσβάσταχτο κόστος που θεωρείται άδικο και παράλογο.
- Το παραεμπόριο ανέκαθεν ταλαιπωρεί τον κλάδο δημιουργώντας τεράστια προβλήματα και στερεί από το Δημόσιο έσοδα που τα έχει ανάγκη αυτή τη στιγμή περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Ο ΣΕΕΑΕ προτείνει οι ιδιώτες που πωλούν το αυτοκίνητό τους να καταθέτουν υπεύθυνη δήλωση που να αναγράφει πως δεν εξασκούν εμπορία και αν αποδειχθεί ότι είναι ψευδής να επιβάλλονται πολύ υψηλά πρόστιμα και ποινές. Αλλωστε το κράτος διαθέτει όλους τους μηχανισμούς ώστε να γίνουν οι απαραίτητες διασταυρώσεις και έλεγχοι άμεσα και αποτελεσματικά…
Διαφυγόντα κέρδη για το κράτος από 100.000 αυτοκίνητα:
1.000 ευρώ το κέρδος ανά ΙΧ
23 εκατ. ευρώ κέρδη
23 εκατ. ευρώ ΦΠΑ
10 εκατ. ευρώ χαμένα έσοδα από Φόρο Εισοδήματος
40 εκατ. ο τζίρος στα παράνομα συνεργεία
9,2 εκατ. ευρώ απώλειες από ΦΠΑ
4 εκατ. ευρώ απώλειες από Φόρο Εισοδήματος
21,6 εκατ. ευρώ από φορολογία μισθών και απολύσεων
50 εκατ. ευρώ απώλειες στα ασφαλιστικά ταμεία
Σύνολο απωλειών 117,2 εκατ. ευρώ
Πηγή: http://www.kritionline.gr/