Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ στο Υπουργείο Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης Αναπληρωτή Γεν. Γραμματέα Τζανέτο Φιλιππάκο



 
Προς                                                                                                                                  Καλλιθέα, 15/11/2015
Υπουργείο Εσωτερικών &                                                                                                Αρ. Πρωτ:    2236
Διοικητικής Ανασυγκρότησης
Αναπληρωτή Γεν. Γραμματέα
Κο  Τζανέτο Φιλιππάκο
 
Κύριε Γεν. Γραμματέα,
Τα τελευταία σχεδόν δυο χρόνια έχουμε κρούσματα συναδέλφων μας στην Βόρεια Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα στην Θεσσαλονίκη, που κυκλοφορούσαν αυτοκίνητα με πινακίδες ΔΟΚ, τις οποίες ΔΟΚ η πολιτεία μας παρέχει για κάθε ένα έτος, μετά την υποβολή συγκεκριμένων δικαιολογητικών, την πληρωμή τελών κυκλοφορίας και ασφάλειας για ένα έτος, μας δίνει νόμιμα το δικαίωμα να τις  χρησιμοποιήσουμε, τελευταίο ΦΕΚ 2046 τεύχος Β’ 22-8-2013.
Συγκεκριμένα το πρόβλημα ξεκίνησε όταν αστυνομικοί της Άμεσης Δράσης Θεσσαλονίκης σταμάτησαν συνάδελφο μας για έλεγχο και παρότι διαπιστώθηκε ότι όλα τα έγγραφα που τους έδειξε ήταν νόμιμα, του έδωσαν κλήσεις γιατί το αυτοκίνητο βρισκόταν σε καθεστώς φορολογικής ακινησίας, επικαλούμενοι τον νόμο 2367 του 1953 !!!
Οι κλήσεις που πήρε είναι: α) για αυτοκίνητο που δεν έφερε κρατικές πινακίδες κυκλοφορίας, β) γιατί δεν είχε την άδεια κυκλοφορίας, μα πώς να τα έχει  αφού ήταν κατατεθειμένα στην αρμόδια ΔΟΥ και γ) άλλες δυο κλήσεις για ανασφάλιστο όχημα.
Στην συνέχεια ενημερώνουν και την ΔΟΥ, γίνεται άρση ακινησίας και του χρεώνουν, για όσο διάστημα το αυτοκίνητο βρισκόταν σε ακινησία, διπλά τα τέλη κυκλοφορίας, σύνολο των κλήσεων λοιπόν, κάποιες χιλιάδες ευρώ.
Παρότι με το έγγραφο του Υπουργείου Οικονομικών, με Αρ. Πρωτ.  Δ.ΤΕΦ Β’ 1162479 ΕΞ 2014 της Γ.Γ.Δ.Ε. δηλώνεται ξεκάθαρα, ότι αυτοκίνητα που βρίσκονται σε καθεστώς φορολογικής ακινησίας, νόμιμα κυκλοφορούν με πινακίδες ΔΟΚ, τα όργανα της Άμεσης Δράσης Θεσσαλονίκης το αγνοούν και συνεχίζουν το έργο τους μέχρι και σήμερα !!!
Το πρόβλημα όμως και συνεχίζεται και επεκτείνεται.
Στις 19-10-2015 όργανα της Άμεσης Δράσης Θεσσαλονίκης σε έλεγχο αυτοκινήτου εμπόρου, εκτελωνισμένο, με πιστοποιητικά ταξινόμησης, χωρίς να έχει ταξινομηθεί (ανάριθμο), με πινακίδες ΔΟΚ σε ισχύ και ασφαλισμένες, του έδωσαν κλήσεις για:
α) αυτοκίνητο που δεν έφερε τις κρατικές πινακίδες κυκλοφορίας 8.000 ευρώ !!!
β) γιατί δεν είχε άδεια κυκλοφορίας 5.000 ευρώ !!! και γ) δυο κλήσεις για ανασφάλιστο όχημα 500+500=1.000 ευρώ, σύνολο 14.000 ευρώ !!!
Ποτέ μια επιχείρηση εμπορίας αυτοκινήτων δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει, με το καθεστώς της προσωρινής άδειας κυκλοφορίας (Μ), για να κυκλοφορήσει ένα από  τα αυτοκίνητά της το οποίο βρίσκεται σε καθεστώς φορολογικής ακινησίας, ούτε στο παρελθόν, πολύ δε περισσότερο σήμερα, μετά την ψήφιση του ν. 4254/14. Το καθεστώς της προσωρινής άδειας κυκλοφορίας (Μ), τουλάχιστον για τον επαγγελματία έμπορο αυτοκινήτων δεν έχει καμιά απολύτως σχέση, γι’ αυτό και προβλέφτηκε η χορήγηση και η χρήση των πινακίδων ΔΟΚ, μόνο για τις εμπορίες - αντιπροσωπείες αυτοκινήτων.
Με την τελευταία απόφαση, ΦΕΚ 2046 Β’/22-8-2013 του Υπουργού Μεταφορών, δηλώνεται ξεκάθαρα ο ρόλος της χρήσης των πινακίδων ΔΟΚ. Όποιο αυτοκίνητο υπάρχει καταχωρημένο στο βιβλίο εισερχομένων αυτοκινήτων της επιχείρησης, είτε είναι εισαγωγής, είτε εγχώριο, είτε ενάριθμο, είτε ανάριθμο, είτε τρίτου προσώπου-παρακαταθήκη κ.ο.κ. μπορεί να κάνει χρήση των πινακίδων ΔΟΚ. Αν το βιβλίο εισερχομένων καταργήθηκε, όπως μας απάντησαν-ανέφεραν από την Άμεση Δράση Θεσσαλονίκης, τους απαντήσαμε και τους απαντούμε, ότι ο Ν. 4093/2012 «Κώδικας Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών» ο οποίος καταργεί το βιβλίο, ο ίδιος νόμος προβλέπει και το πώς μια επιχείρηση εμπορίας αυτοκινήτων αποδεικνύει ανά πάσα στιγμή και ώρα, το υπάρχον στοκ των αυτοκινήτων της. Αυτό όμως κε Γενικέ, ενδιαφέρει την Αστυνομία ή την φορολογική Δ/νση του Υπουργείου Οικονομικών ?
Επιτέλους κ. Γεν. Γραμματέα,
Ο κλάδος του αυτοκινήτου από το 2008 βρίσκεται στο επίκεντρο της κρίσης και χιλιάδες επιχειρήσεις προσπαθούν με νύχια και με δόντια να κρατηθούν στην αγορά, μην επιτρέψετε με τέτοιες πρακτικές να τους δοθεί η χαριστική βολή.
Η πολιτεία πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της και να μην αφήνει τον πολίτη να προσπαθεί να αποδείξει δικαστικά ότι δεν είναι ελέφαντας και πολύ περισσότερο τώρα, σ’ αυτούς τους πολύ δύσκολους καιρούς που περνάμε.
Όπου υπάρχει παρανομία να παταχτεί και να καταλογιστούν τα ανάλογα πρόστιμα.
Όπου ο νόμος είναι ξεκάθαρος, να επιβληθούν κυρώσεις σε όποιον τον παρερμηνεύει.
Όπου υπάρχει κατάχρηση εξουσίας να υπάρχει και παραδειγματική τιμωρία.
Όπου υπάρχει κενό νόμου να διορθωθεί και να έχει και αναδρομική ισχύ, γιατί ο τελευταίος που σίγουρα δεν φταίει, είναι ο πολίτης.
Οι πινακίδες δοκιμής που χορηγούνται από την πολιτεία είναι εργαλείο δουλειάς για τον επαγγελματία έμπορο αυτοκινήτων και πρέπει με αυτές να μπορεί να μετακινεί το εμπόρευμα του, τα αυτοκίνητα του, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα, είτε για test drive, είτε προς επισκευή σε κάποιο συνεργείο, είτε για έλεγχο από το ΚΤΕΟ, είτε προς επίδειξη, κ.ο.κ. όπως γίνεται παντού στον κόσμο.
Στις εκθέσεις αυτοκινήτων βρίσκονται προς πώληση χιλιάδες αυτοκίνητα, είτε αυτά είναι εκτελωνισμένα ανάριθμα εισαγωγής αυτοκίνητα, είτε είναι ενάριθμα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, είτε είναι αγορασμένα και στο όνομα της επιχείρησης, είτε είναι τρίτων (παρακαταθήκη) τραπεζών, εμπορικών άλλων εταιριών, ιδιωτών προς πώληση αυτοκίνητα, όπως γίνεται παντού στον κόσμο.
Φαντασθείτε για όλα τα αυτοκίνητα που είναι αγορασμένα και στο όνομα της επιχείρησης, άλλες επιχειρήσεις κινούν εκατοντάδες και άλλες χιλιάδες αυτοκίνητα τον χρόνο, να έπρεπε για το καθένα αυτοκίνητο ξεχωριστά να πληρώνει ασφάλεια και τέλη κυκλοφορίας, δεν θα υπήρχε σήμερα ούτε μισός έμπορος αυτοκινήτων.
Φαντασθείτε για όλα τα αυτοκίνητα που εισάγει μια επιχείρηση, είτε καινούρια, είτε μεταχειρισμένα, να έπρεπε να βγάλει πινακίδες και άδεια κυκλοφορίας, να πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας και την ασφάλεια του κάθε αυτοκινήτου ξεχωριστά, για να μπορεί να κάνει όλα τα παραπάνω, test drive, επίδειξη, κ.ο.κ, δεν θα υπήρχε σήμερα αυτό το επάγγελμα.
Γι’ αυτούς όλους τους λόγους η πολιτεία χορηγεί τις πινακίδες ΔΟΚ στον έμπορο αυτοκινήτων, όπως γίνεται παντού στον κόσμο.
Κύριε Γεν. Γραμματέα,
Ο Έλληνας επαγγελματίας έμπορος αυτοκινήτων,  από το 2008 και κάτω από τις πολύ δύσκολες και αντίξοες συνθήκες της αγοράς, δίνει την μάχη της επαγγελματικής του επιβίωσης, προσπαθεί να κρατηθεί με νύχια και με δόντια στην αγορά, να επιβιώσει και να μην απολύσει εργαζόμενους, δίνει την μάχη της ίδιας του της ζωής !!!
Ο έμπορος αυτοκινήτων ούτε ληστής ούτε λαθρέμπορος ούτε τρομοκράτης είναι για να του επιβάλλονται τέτοια πρόστιμα.
Τι έκαναν οι συγκεκριμένοι έμποροι αυτοκινήτων κε Γενικέ ?
Κυκλοφόρησαν ένα κλεμμένο αυτοκίνητο ?              Όχι !      
Κυκλοφόρησαν ένα παραποιημένο αυτοκίνητο ?        Όχι !
Κυκλοφόρησαν ένα αυτοκίνητο χωρίς πινακίδες ?      Όχι !
Κυκλοφόρησαν ένα αυτοκίνητο με παραποιημένες ή πλαστές πινακίδες ?    Όχι !
Κυκλοφόρησαν ένα νόμιμο αυτοκίνητο, με τις νόμιμες κρατικές πινακίδες ΔΟΚ που τους χορήγησε νόμιμα το ίδιο τους το κράτος !!!
Γιατί τέτοια τεράστια εμπάθεια των οργάνων της υπηρεσίας σας προς τον επαγγελματία έμπορο αυτοκινήτων ?
Αν για την υπηρεσία σας υπάρχουν λάθη, κενά και παραλήψεις, να ενημερωθούμε και να τα διορθώσουμε, όχι όμως με αυτόν τον τρόπο !!!
Δεν φταίει ο επαγγελματίας, αν η μια κρατική υπηρεσία του λέει ότι μπορείς και η άλλη δεν μπορείς !
Ζητάμε, άμεσα να ανακληθούν αυτές οι κλήσεις, γιατί είναι κλήσεις εξόντωσης, κλήσεις θανάτου. Οδηγούν σε κλείσιμο επιχειρήσεων, σε εμφράγματα, εγκεφαλικά και αυτοκτονίες.
Να σταματήσουν τα όργανα της υπηρεσίας σας, να κόβουν κλήσεις σε αυτοκίνητα που κυκλοφορούν νόμιμα με πινακίδες ΔΟΚ.
Να συνεργαστούμε ο ΣΕΕΑΕ, το Υπουργείο σας, το Υπουργείο Μεταφορών, το Υπουργείο Οικονομικών και όποιος άλλος εμπλέκεται, για να κλείσουμε αυτό το θέμα.
Κε Γενικέ Γραμματέα μην επιτρέψετε, ούτε στην σκέψη του ο πολίτης να αγανακτεί και να τα βάζει με την Αστυνομία, δεν μας έχουν μείνει και πολλά για να πιστέψουμε και να κρατηθούμε, ούτε σαν επαγγελματίες και κυρίως ούτε σαν Έλληνες.
 
Μετά τιμής
Εκ μέρους του Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος                                                                                                                          Ο Γενικός Γραμματέας
Απόστολος Πετιμεζάς                                                                                                                  Κων/νος Κυράτσος
 
Για να δείτε το πρωτότυπο έγγραφο, παρακαλώ πατήστε  εδώ.

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ ΥΜΕ - Επείγον αίτημα συνάντησης, απόφαση Ε.Ε. 01/07/2024 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα στον Γενικό Γραμματέα ΥΜΕ, κ. Γιάννη Ξιφαρά 10/04/2024 ΣΕΕΑΕ Επείγον αίτημα συνάντησης, απόφαση Ε.Ε. 27/05/2024 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κο Κ. Καραμανλή. ΣΕΕΑΕ Αίτημα εξαίρεσης προς το Υπουργείο Μεταφορών. ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα στην Διεύθυνση Εποπτείας και Ελέγχου (Δ36), κ. Αργύρη Κουζή Διευκρινήσεις για το ΜΕΜΟ ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα προς ΥΜΕ, Δ/νση Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων & Εγκαταστάσεων, Δ/ντη κο Σκυλλάκο Αριστομένη ΣΕΕΑΕ Αίτημα συνάντησης με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κο Κ. Καραμανλή. ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κο Κ. Καραμανλή. ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κο Κ. Καραμανλή ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς τον Υφυπουργό Μεταφορών κο Μιχάλη Παπαδόπουλο ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς τον Υφυπουργό Μεταφορών κο Μιχάλη Παπαδόπουλο