Υψηλότερος ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης από τις τιμές πώλησης των ΙΧ!
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Αρχές Οκτωβρίου ξεκινά η αποστολή των ειδοποιητηρίων στους περίπου 70.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες από 2.500 κ.εκ. και άνω για να καταβάλουν τον αυξημένο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης για τα οχήματά τους.
Μάλιστα ο συγκεκριμένος φόρος επιβάλεται για το οικονομικό έτος 2015 που αφορά στη χρήση του 2014.
Οπότε αν κάποιος έχει καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας του τον Δεκμέβριο του 2014 θα καταβάλει κανονικά ολόκληρο το ποσό του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης που του αναλογεί ασχέτως αν έχει κατατεθημένες τις πινακίδες κυκλοφορίας εδώ και 10 μήνες!
Στόχος του υπουργείου Οικονομικών είναι να εισπραχθούν επιπλέον έσοδα 20 εκατ. ευρώ τα οποία βέβαια θα εισπραχθούν το 2016 καθώς θα αφορούν τη χρήση του 2015.
Να υπενθυμίσουμε πως ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης επιβάλλεται σε ποσοστό 5% του τεκμηρίου διαβίωσης σε αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. έως 2.500 κ.εκ., ενώ στα αυτοκίνητα με πάνω κινητήρες από 2.501 κ.εκ. και άνω επιβάλλεται φόρος με συντελεστή δέκα (10%) τοις εκατό ο οποίος σύμφωνα με τη νέα πρόταση θα ανέλθει στο 13%.
Στα αυτοκίνητα 10ετίας και άνω δεν επιβάλλεται Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης.
Φόρος πιο ακριβός από την αξία του ΙΧ!
'Ενα από τα παράδοξα που πρέπει να αντιμετωπίσουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων σχετικά με το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης έχει να κάνει με το γεγονός πως σε πολλές περιπτώσεις το ύψος του συγκεκριμένου Φόρου είναι ακριβότερο από την αξία πώλησης του οχήματος.
Ειδικότερα οι τιμές διάθεσης των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με κινητήρες μεγάλου κυβισμού επιβεβαιώνουν τα παραπάνω καθώς ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης είναι υψηλότερος από τα χρήματα που πωλούνται τα οχήματα.
Στην πρώτη αγγελία που ανακαλύψαμε κάτοχος ενός Jeep Grand Cherokee 4,7 λίτρων μοντέλο του 2005 και έχοντας διανύσει 144.000 χλμ. το πουλά έναντι 3.099 ευρώ και μάλιστα έχοντας την επισήμανση πως η τιμή είναι «Συζητήσιμη»!
Ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ανέρχεται σε 3.476 ευρώ!
Σε άλλη αγγελία κάτοχος ενός Range Rover 4,4 λίτρων μοντέλο 2007 το πουλά έναντι 4.999 ευρώ έχοντας διανύσει μόλις 90.000 χλμ. και βέβαια και εκείνος έχει την επισήμανση πως η τιμή είναι διαπραγματεύσιμη. Ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης για το συγκεκριμένο μοντέλο ανέρχεται σε 3.148 ευρώ!
Σε άλλη αγγελία κάτοχος BMW X5 μοντέλο 2005 με κινητήρα 4,4 λίτρων έχοντας διανύσει 150.000 χλμ. δίδεται έναντι 4.000 ευρώ αλλά και σε αυτή την αγγελία ο ιδιοκτήτης αναφέρει πως η τιμή είναι διαπραγματεύσιμη. Ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στο συγκεκριμένο μοντέλο ανέρχεται σε 3.148 ευρώ.
Σε φθηνότερα αυτοκίνητα η κατάσταση καταγράφεται χειρότερη καθώς και το κόστος απόκτησης των αυτοκινήτων ήταν πολύ χαμηλότερη από άλλα γνωστά μοντέλα με κινητήρες από 2,5 λίτρα και άνω.
Ειδικότερα Hyundai Santa-Fe μοντέλο του 2005 με κινητήρα 2,7 λίτρων πωλείται έναντι 2.000 ευρώ με 125.000 χλμ. και βέβαια είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πως η τιμή είναι επίσης διαπραγματεύσιμη. Ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στο συγκεκριιμένο όχημα ανέρχεται σε 1.374 ευρώ!
Σε άλλη αγγελία ένα Kia Sorento με κινητήρα 3,5 λίτρων μοντέλο 2006 έχοντας διανύσει 140.000 χλμ. πωλείται έναντι 3.000 ευρώ. Ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στο συγκεκριμένο μοντέλο ανέρχεται σε 2.165 ευρώ!
Μείωση εσόδων
Η απαξίωση που καταγράφουν τα αυτοκίνητα με κινητήρες από 2.000 κ.εκ. και άνω ξεπερνά κάθε όριο λογικής στην Ελλάδα και έχει οδηγήσει σε «Φορολογική Ακινησία» περισσότερα από 100.000 αυτοκίνητα.
Ωστόσο η αύξηση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης στα ΙΧ με κινητήρες από 2,5 λίτρα και άνω σύμφωνα με στελέχη της αγοράς αναμένεται να οδηγήσει σε αύξηση του φαινομένου της κατάθεσης των πινακίδων κυκλοφορίας κάτι το οποίο μεταφράζεται σε μείωση των κρατικών εσόδων καθώς οι κάτοχοι των οχημάτων με κατατεθημένες πινακίδες δεν καταβάλουν Τέλη Κυκλοφορίας, Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ενώ παράλληλα η ακινητοποίησή τους μηδενίζει και το κόστος χρήσης γεγονός που μεταφράζεται σε μειωμένα έσοδα από το φόρο καυσίμων, ασφαλίστρων και από το κόστος συντήρησης και επισκευής.
Από την άλλη μεριά η υπερφορολόγηση των αυτοκινήτων με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω μειώνει στο ελάχιστο τα κρατικά έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης αλλά και τον ΦΠΑ καθώς κανείς δεν τολμά να αποκτήσει κάποιο καινούριο αυτοκίνητο που ανήκει στην συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων.
'Αλλωστε είναι γνωστό πως από ένα ΙΧ με κινητήρα 1.000 κ.εκ. το κράτος εισπράτει περίπου 1.100 ευρώ ενώ αντίθετα από ένα αυτοκίνητο με κινητήρα 2 λίτρων θα εισπράξει τουλάχιστον 4.000 ευρώ...
Επίσης σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ τα συνολικά έσοδα από το φόρο πολυτελούς διαβίωσης το 2014 ανήλθαν σε 91,1 εκατομμύρια ευρώ, όταν τα διαφυγόντα έσοδα από τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων σε προσωρινή ακινησία ήταν της τάξης των 77 εκατομμυρίων ευρώ και αυτών που
εξήχθησαν της τάξης των 18 εκατομμυρίων ευρώ. Δηλαδή το κράτος έχασε 4 εκατ. ευρώ...
Δείτε αναλυτικά τα ποσά που αναλογούν ανά ΙΧ σύμφωνα με τον νέο αυξημένο κατά 3% Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης:
Κυβισμός ΙΧ Αυτοκινήτου
(κ.ε)
Τεκμήριο ΙΧ αυτοκινήτου
(Έτος Πρώτης Κυκλοφορίας στην Ελλάδα)
Φόρος πολυτελούς διαβίωσης
(Έτος Πρώτης Κυκλοφορίας στην Ελλάδα)
2011-2015
2006-2010
2011-2015
2006-2010
2.501 – 2.549
13.300 €
9.310 €
1.729,00 €
1.210,30 €
2.550 – 2.649
14.200 €
9.940 €
1.846,00 €
1.292,20 €
2.650 – 2.749
15.100 €
10.570 €
1.963,00 €
1.374,10 €
2.750 – 2.849
16.000 €
11.200 €
2.080,00 €
1.456,00 €
2.850 – 2.949
16.900 €
11.830 €
2.197,00 €
1.537,90 €
2.950 – 3.049
17.800 €
12.460 €
2.314,00 €
1.619,80 €
3.050 – 3.149
19.000 €
13.300 €
2.470,00 €
1.729,00 €
3.150 – 3.249
20.200 €
14.140 €
2.626,00 €
1.838,20 €
3.250 – 3.349
21.400 €
14.980 €
2.782,00 €
1.947,40 €
3.350 – 3.449
22.600 €
15.820 €
2.938,00 €
2.056,60 €
3.450 – 3.549
23.800 €
16.660 €
3.094,00 €
2.165,80 €
3.550 – 3.649
25.000 €
17.500 €
3.250,00 €
2.275,00 €
3.650 – 3.749
26.200 €
18.340 €
3.406,00 €
2.384,20 €
3.750 – 3.849
27.400 €
19.180 €
3.562,00 €
2.493,40 €
3.850 – 3.949
28.600 €
20.020 €
3.718,00 €
2.602,60 €
3.950 – 4.049
29.800 €
20.860 €
3.847,00 €
2.711,80 €
4.050 – 4.149
31.000 €
21.700 €
4.030,00 €
2.821,00 €
4.150 – 4.249
32.200 €
22.540 €
4.186,00 €
2.930,20 €
4.250 – 4.349
33.400 €
23.380 €
4.342,00 €
3.094,00 €
4.350 – 4.449
34.600 €
24.220 €
4.498,00 €
3.148,60 €
4.450 – 4.549
35.800 €
25.060 €
4.654,00 €
3.257,80 €
4.550 – 4.649
37.000 €
25.900 €
4.810,00 €
3.367,00 €
4.650 – 4.749
38.200 €
26.740 €
4.966,00 €
3.476,20 €
Πηγή: http://www.enikonomia.gr/auto/34200,Yyhloteros-o-Foros-Polyteloys-Diaviwshs-apo-tis-times-pwlhshs-twn-IX.html
andris@enikonomia.gr
Αρχές Οκτωβρίου ξεκινά η αποστολή των ειδοποιητηρίων στους περίπου 70.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες από 2.500 κ.εκ. και άνω για να καταβάλουν τον αυξημένο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης για τα οχήματά τους.
Μάλιστα ο συγκεκριμένος φόρος επιβάλεται για το οικονομικό έτος 2015 που αφορά στη χρήση του 2014.
Οπότε αν κάποιος έχει καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας του τον Δεκμέβριο του 2014 θα καταβάλει κανονικά ολόκληρο το ποσό του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης που του αναλογεί ασχέτως αν έχει κατατεθημένες τις πινακίδες κυκλοφορίας εδώ και 10 μήνες!
Στόχος του υπουργείου Οικονομικών είναι να εισπραχθούν επιπλέον έσοδα 20 εκατ. ευρώ τα οποία βέβαια θα εισπραχθούν το 2016 καθώς θα αφορούν τη χρήση του 2015.
Να υπενθυμίσουμε πως ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης επιβάλλεται σε ποσοστό 5% του τεκμηρίου διαβίωσης σε αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. έως 2.500 κ.εκ., ενώ στα αυτοκίνητα με πάνω κινητήρες από 2.501 κ.εκ. και άνω επιβάλλεται φόρος με συντελεστή δέκα (10%) τοις εκατό ο οποίος σύμφωνα με τη νέα πρόταση θα ανέλθει στο 13%.
Στα αυτοκίνητα 10ετίας και άνω δεν επιβάλλεται Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης.
Φόρος πιο ακριβός από την αξία του ΙΧ!
'Ενα από τα παράδοξα που πρέπει να αντιμετωπίσουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων σχετικά με το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης έχει να κάνει με το γεγονός πως σε πολλές περιπτώσεις το ύψος του συγκεκριμένου Φόρου είναι ακριβότερο από την αξία πώλησης του οχήματος.
Ειδικότερα οι τιμές διάθεσης των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με κινητήρες μεγάλου κυβισμού επιβεβαιώνουν τα παραπάνω καθώς ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης είναι υψηλότερος από τα χρήματα που πωλούνται τα οχήματα.
Στην πρώτη αγγελία που ανακαλύψαμε κάτοχος ενός Jeep Grand Cherokee 4,7 λίτρων μοντέλο του 2005 και έχοντας διανύσει 144.000 χλμ. το πουλά έναντι 3.099 ευρώ και μάλιστα έχοντας την επισήμανση πως η τιμή είναι «Συζητήσιμη»!
Ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ανέρχεται σε 3.476 ευρώ!
Σε άλλη αγγελία κάτοχος ενός Range Rover 4,4 λίτρων μοντέλο 2007 το πουλά έναντι 4.999 ευρώ έχοντας διανύσει μόλις 90.000 χλμ. και βέβαια και εκείνος έχει την επισήμανση πως η τιμή είναι διαπραγματεύσιμη. Ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης για το συγκεκριμένο μοντέλο ανέρχεται σε 3.148 ευρώ!
Σε άλλη αγγελία κάτοχος BMW X5 μοντέλο 2005 με κινητήρα 4,4 λίτρων έχοντας διανύσει 150.000 χλμ. δίδεται έναντι 4.000 ευρώ αλλά και σε αυτή την αγγελία ο ιδιοκτήτης αναφέρει πως η τιμή είναι διαπραγματεύσιμη. Ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στο συγκεκριμένο μοντέλο ανέρχεται σε 3.148 ευρώ.
Σε φθηνότερα αυτοκίνητα η κατάσταση καταγράφεται χειρότερη καθώς και το κόστος απόκτησης των αυτοκινήτων ήταν πολύ χαμηλότερη από άλλα γνωστά μοντέλα με κινητήρες από 2,5 λίτρα και άνω.
Ειδικότερα Hyundai Santa-Fe μοντέλο του 2005 με κινητήρα 2,7 λίτρων πωλείται έναντι 2.000 ευρώ με 125.000 χλμ. και βέβαια είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πως η τιμή είναι επίσης διαπραγματεύσιμη. Ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στο συγκεκριιμένο όχημα ανέρχεται σε 1.374 ευρώ!
Σε άλλη αγγελία ένα Kia Sorento με κινητήρα 3,5 λίτρων μοντέλο 2006 έχοντας διανύσει 140.000 χλμ. πωλείται έναντι 3.000 ευρώ. Ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στο συγκεκριμένο μοντέλο ανέρχεται σε 2.165 ευρώ!
Μείωση εσόδων
Η απαξίωση που καταγράφουν τα αυτοκίνητα με κινητήρες από 2.000 κ.εκ. και άνω ξεπερνά κάθε όριο λογικής στην Ελλάδα και έχει οδηγήσει σε «Φορολογική Ακινησία» περισσότερα από 100.000 αυτοκίνητα.
Ωστόσο η αύξηση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης στα ΙΧ με κινητήρες από 2,5 λίτρα και άνω σύμφωνα με στελέχη της αγοράς αναμένεται να οδηγήσει σε αύξηση του φαινομένου της κατάθεσης των πινακίδων κυκλοφορίας κάτι το οποίο μεταφράζεται σε μείωση των κρατικών εσόδων καθώς οι κάτοχοι των οχημάτων με κατατεθημένες πινακίδες δεν καταβάλουν Τέλη Κυκλοφορίας, Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ενώ παράλληλα η ακινητοποίησή τους μηδενίζει και το κόστος χρήσης γεγονός που μεταφράζεται σε μειωμένα έσοδα από το φόρο καυσίμων, ασφαλίστρων και από το κόστος συντήρησης και επισκευής.
Από την άλλη μεριά η υπερφορολόγηση των αυτοκινήτων με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω μειώνει στο ελάχιστο τα κρατικά έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης αλλά και τον ΦΠΑ καθώς κανείς δεν τολμά να αποκτήσει κάποιο καινούριο αυτοκίνητο που ανήκει στην συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων.
'Αλλωστε είναι γνωστό πως από ένα ΙΧ με κινητήρα 1.000 κ.εκ. το κράτος εισπράτει περίπου 1.100 ευρώ ενώ αντίθετα από ένα αυτοκίνητο με κινητήρα 2 λίτρων θα εισπράξει τουλάχιστον 4.000 ευρώ...
Επίσης σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ τα συνολικά έσοδα από το φόρο πολυτελούς διαβίωσης το 2014 ανήλθαν σε 91,1 εκατομμύρια ευρώ, όταν τα διαφυγόντα έσοδα από τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων σε προσωρινή ακινησία ήταν της τάξης των 77 εκατομμυρίων ευρώ και αυτών που
εξήχθησαν της τάξης των 18 εκατομμυρίων ευρώ. Δηλαδή το κράτος έχασε 4 εκατ. ευρώ...
Δείτε αναλυτικά τα ποσά που αναλογούν ανά ΙΧ σύμφωνα με τον νέο αυξημένο κατά 3% Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης:
Κυβισμός ΙΧ Αυτοκινήτου
(κ.ε)
Τεκμήριο ΙΧ αυτοκινήτου
(Έτος Πρώτης Κυκλοφορίας στην Ελλάδα)
Φόρος πολυτελούς διαβίωσης
(Έτος Πρώτης Κυκλοφορίας στην Ελλάδα)
2011-2015
2006-2010
2011-2015
2006-2010
2.501 – 2.549
13.300 €
9.310 €
1.729,00 €
1.210,30 €
2.550 – 2.649
14.200 €
9.940 €
1.846,00 €
1.292,20 €
2.650 – 2.749
15.100 €
10.570 €
1.963,00 €
1.374,10 €
2.750 – 2.849
16.000 €
11.200 €
2.080,00 €
1.456,00 €
2.850 – 2.949
16.900 €
11.830 €
2.197,00 €
1.537,90 €
2.950 – 3.049
17.800 €
12.460 €
2.314,00 €
1.619,80 €
3.050 – 3.149
19.000 €
13.300 €
2.470,00 €
1.729,00 €
3.150 – 3.249
20.200 €
14.140 €
2.626,00 €
1.838,20 €
3.250 – 3.349
21.400 €
14.980 €
2.782,00 €
1.947,40 €
3.350 – 3.449
22.600 €
15.820 €
2.938,00 €
2.056,60 €
3.450 – 3.549
23.800 €
16.660 €
3.094,00 €
2.165,80 €
3.550 – 3.649
25.000 €
17.500 €
3.250,00 €
2.275,00 €
3.650 – 3.749
26.200 €
18.340 €
3.406,00 €
2.384,20 €
3.750 – 3.849
27.400 €
19.180 €
3.562,00 €
2.493,40 €
3.850 – 3.949
28.600 €
20.020 €
3.718,00 €
2.602,60 €
3.950 – 4.049
29.800 €
20.860 €
3.847,00 €
2.711,80 €
4.050 – 4.149
31.000 €
21.700 €
4.030,00 €
2.821,00 €
4.150 – 4.249
32.200 €
22.540 €
4.186,00 €
2.930,20 €
4.250 – 4.349
33.400 €
23.380 €
4.342,00 €
3.094,00 €
4.350 – 4.449
34.600 €
24.220 €
4.498,00 €
3.148,60 €
4.450 – 4.549
35.800 €
25.060 €
4.654,00 €
3.257,80 €
4.550 – 4.649
37.000 €
25.900 €
4.810,00 €
3.367,00 €
4.650 – 4.749
38.200 €
26.740 €
4.966,00 €
3.476,20 €
Πηγή: http://www.enikonomia.gr/auto/34200,Yyhloteros-o-Foros-Polyteloys-Diaviwshs-apo-tis-times-pwlhshs-twn-IX.html