Δελτίο Τύπου του ΣΕΕΑΕ


ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ  ΕΜΠΟΡΩΝ  ΕΙΣΑΓΩΓΕΩΝ  ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ  ΕΛΛΑΔΟΣ

Ελ. Βενιζέλου 248, ΚΑΛΛΙΘΕΑ ΤΚ 17675, τηλ.: 210 9413028, φαξ: 210 9431677, email: info@seeae.gr
 
Καλλιθέα,   26/04/2007
 
Δ Ε Λ Τ Ι Ο.….Τ Υ Π Ο Υ
 
Ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος προς μεγάλη θλίψη του παρακολούθησε για άλλη μια φορά την Ελλάδα να σύρεται κατηγορούμενη στο Ευρωδικαστήριο κατά τις 18 τρέχοντος για παραβίαση της Ευρ. Νομοθεσίας στη φορολόγηση των εισαγόμενων από χώρες της ΕΕ επιβατικών αυτ/των. Το περιεχόμενο του κατηγορητηρίου, όμως, είχε τεθεί υπόψη της πολιτικής ηγεσίας της χώρας, ως πρόβλημα, ήδη από την πρώτη εβδομάδα ανάληψης καθηκόντων της νυν Διακυβέρνησης, ενώ μεγάλο μέρος του είχε συμπεριληφθεί (κατόπιν παρέμβασης του Συνδέσμου) σε κοινοβουλευτική ένσταση-επερώτηση από τον ίδιο τον μετέπειτα Υφυπουργό Οικονομίας & Οικονομικών, αρμόδιο για τη Νομοθεσία επί Τελωνειακών θεμάτων, κο Ρεγκούζα, τον Ιούνιο του 2003. Τότε προτάθηκε στην Ελληνική Βουλή η ψήφιση του επίμαχου Ν.3156/2003, ο οποίος και περικλείει τον κύριο όγκο των παραβιάσεων, εξ’ ου και η παραπομπή της χώρας μας. Η συμμόρφωση της Εθνικής μας Νομοθεσίας με τα δεδομένα της Απόφασης του Ευρωδικαστηρίου C-393/98, παρά το ότι την επικαλέστηκε ο προαναφερθείς Νόμος, ουδέποτε έγινε, ενώ οι περιβόητες “Επιτροπές Αξιολόγησης” των εισαγόμενων οχημάτων που θεσμοθέτησε και έπρεπε να τεθούν σε λειτουργία έγκαιρα προς εξυπηρέτηση των ταλαιπωρούμενων εισαγωγέων συστάθηκαν με πολύμηνη καθυστέρηση από την έναρξη ισχύος του Ν.3156 (Ιαν 2004). Το κυριότερο: Η 5η παράγραφος που προστέθηκε στον Ν.2960/2001 από το άρθρο 27 του Ν.3156 δίνει έμμεσα δικαίωμα στον κάθε αρμόδιο Τελωνειακό να επιβάλλει σε εκτελωνισμούς διαφορετικό Τέλος Ταξινόμησης από ...“το υπολειπόμενο ποσό του Τέλους αυτού που ενσωματώνεται σε όχημα της αυτής μάρκας, τύπου και συστήματος κίνησης”, αφού το θέμα υποτίθεται ότι θα διορθώσει αργότερα μια αρχικά ανύπαρκτη και μετά βαδίζουσα με ταχύτητα ...χελώνας “Επιτροπή”.

Το αποκορύφωμα της όλης χειραγώγησης ήταν και δυστυχώς είναι ακόμα η σκόπιμη απόκρυψη με την ανοχή του ελληνικού Κράτους των περιβόητων “αντικειμενικών αξιών” επί των οποίων επιβάλλεται το Τέλος Ταξινόμησης ως σήμερα. Στην παράνομη αυτή ενέργεια εις βάρος των εισαγωγέων, που δεν μπορούν να μάθουν προ του εκτελωνισμού τι οφείλουν, έχει συνεργήσει όλη η διοικητική ιεραρχία του Υπ. Οικονομικών, ενώ ενήμερη αλλά εγκληματικά αδρανής έχει παραμείνει η Επιτροπή Θεσμών & Διαφάνειας του Ελληνικού Κοινοβουλίου, η οποία ενημερώθηκε από τον Οκτ του 2007 για τα της σχετικής απόκρυψης.

Το τραγικό αποτέλεσμα σήμερα είναι να παραμένει κατά πάντα προβληματικό το καθεστώς φορολόγησης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων επιβατικών, συγκρινόμενο με τα ισχύοντα κατά την έναρξη θητείας της νυν Διακυβέρνησης. Κύρια θιγόμενος είναι δυστυχώς ο έλληνας πολίτης, ο οποίος δεν έχει τόσα χρόνια συμφέρουσα επιλογή αγοράς φθηνού, ποιοτικού, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας επιβατικού αυτ/του, παρά την αρχική καταδίκη της χώρας μας από το Ευρωδικαστήριο βάσει της C-375/95 (για άνιση μεταχείριση από πλευράς φορολογίας κατανάλωσης των εισαγόμενων σε σύγκριση με τα εγχώρια μεταχειρισμένα). Ο ΣΕΕΑΕ, όμως, αναγνωρίζει τη θετική & σωτήρια πρωτοβουλία που έλαβε προς τιμήν του κατά το πρόσφατο παρελθόν ο νυν Υφυπουργός Οικονομίας & Οικονομικών, κος Μπέζας, εμποδίζοντας με έκτακτη πρωτοβουλία του τη χειροτέρευση των συνθηκών εισαγωγής. Ελπίζει λοιπόν το ΔΣ του ΣΕΕΑΕ, ότι στην παρούσα ζοφερή συγκυρία ο κύριος Υφυπουργός θα σώσει ξανά τη χώρα μας από τον διασυρμό μιας δεύτερης καταδίκης για το ίδιο θέμα, λαμβάνοντας κατάλληλα μέτρα για την αποφυγή αποκλιμάκωσης της όλης κατάστασης.
 
Με εκτίμηση
 
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                            Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
 ΛΟΥΚΑΣ ΒΑΣΙΛΗΑΣ                                                                               ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΑΡΗΓΙΑΝΝΗΣ