Αλλάζει ριζικά η φορολογία στα αυτοκίνητα!

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
 
Επιβεβαιώνεται πλήρως το ρεπορτάζ του Enikonomia σχετικά με την φορολόγηση των αυτοκινήτων από τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ η οποία σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών αλλάζει ριζικά.
Αρχικά το οικονομικό επιτελείο του υπουργείου Οικονομικών εξετάζει την κατάργηση του κυβισμού ως βάση φορολόγησης και προτείνει να υπολογίζεται με βάση την αξία λιανικής προ φόρων.
Παράλληλα το υπουργείο Οικονομικών Εξετάζει την θέσπιση αντικινήτρων για τα παλιά ρυπογόνα αυτοκίνητα το οποίο θα ονομάζεται «Τέλος Περιβάλλοντος». Μην εκπλαγείτε πάντως αν το Τέλος Περιβάλλοντος επεκταθεί και στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα...
Αλλαγές εξετάζοντονται επίσης και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα όσον αφορά στην καταβολή του ΦΠΑ ενώ έμφαση θα δοθεί και στον έλεγχο των στοιχείων. Επίσης αφήνεται να εννοηθεί πως θα έχουμε αλλαγές και στις διατάξεις της σχετικής φορολογία τους.
Το θέμα του μέτρου της απόσυρσης φαίνεται πως οδεύει προς το τέλος του και το ΥΠΟΙΚ εξετάζει την επιδότηση αυτοκινήτων χαμηλής αξίας! Ωστόσο στελέχη της αγοράς επισημαίνουν στο Enikonomia πως δεν μπορούν να καταλάβουν πως θα υπολοιηθεί η επιδότηση καθώς αυτή τη στιγμή η ρευστότητα των δημοσιονομικών βρίσκεται στο ναδίρ.
Παράλληλα το «καυτό» θέμα των τεκμηρίων στα αυτοκίνητα εξετάζει να αλλάξει ριζικά το οικονομικό επιτελείο και σύμφωνα με πληροφορίες θα υπολογίζεται το πραγματικό ετήσιο κόστος χρήσης. Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες μπορεί να συνδυαστεί με την αξία λιανικής των αυτοκινήτων με τις ανάλογες απομειώσεις που θα υπολογίζονται με βάση τα έτη κυκλοφορίας τους.
 
Η ανακοίνωση του ΥΠΟΙΚ
Το υπουργείο Οικονομικών σε σχετική ανακοίνωσή τους επισημαίνει χαρακτηριστικά:
Το Υπουργείο Οικονομικών στην προσπάθειά του για τη δημιουργία και παγίωση μιας δικαιότερης και αποτελεσματικότερης φορολόγησης  των αυτοκινήτων και ενός γενικότερου εξορθολογισμού του τομέα της αυτοκίνησης, σχεδιάζει:
1.    Κατάργηση του κριτήριου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι’ αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.
2.    Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.
3.    Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της  20ετίας) με ένα «τέλος περιβάλλοντος».
4.    Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.
5.    Ανάλογη  προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.
6.    Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).
Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο Οικονομικών προγραμματίζει συναντήσεις με τους φορείς του χώρου της αυτοκίνησης προκειμένου και αυτοί να συνεισφέρουν με τις δικές τους προτάσεις στη διαμόρφωση του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος.
 
Πηγή: http://www.enikonomia.gr/auto/23162,Allazei-rizika-h-forologia-sta-aytokinhta.html

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Τελεσίγραφο Κομισιόν στην Ελλάδα για τα αυτοκίνητα -Τι θα αλλάξει; ΣΕΕΑΕ ΕΕ: Στο «σκαμνί» η Ελλάδα για τη φορολογία στα αυτοκίνητα! ΣΕΕΑΕ Αποκάλυψη: Νέα πρόστιμα έρχονται από την Κομισιόν! ΣΕΕΑΕ Νέα πρόστιμα-μαμούθ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Επιβεβαίωση Newsauto για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Γλιτώνουν το χαράτσι οι έμποροι εισαγόμενων ΙΧ και φορτηγών! ΣΕΕΑΕ Ξαναλλάζουν όλα στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά! ΣΕΕΑΕ Πανάκριβα τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα! ΣΕΕΑΕ Χάος στις εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ και φορτηγών! Τι άλλαξε; ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ | Στοχοποίηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ΣΕΕΑΕ ΣΕΕΑΕ: Το κράτος θέλει μονοπώλιο μόνο με μεγάλες εισαγωγικές! ΣΕΕΑΕ Ανακοίνωση του ΣΕΕΑΕ σχετικά με τη λειτουργία του Μητρώου Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων