Ηλεκτρονικό Παράβολο

Το ηλεκτρονικό παράβολο (e-παράβολο) είναι μια καινούργια υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων και την ουσιαστική προώθηση της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στο Δημόσιο και στους συνεργαζόμενους Φορείς του.

Διαδικασία
1.  Πατήστε εδώ για να μεταφερθείτε στην σελίδα του υπουργείου για την χορήγηση e-παραβόλου.
2.  Πατήστε εκεί που γράφει ‘Χορήγηση παραβόλου’.
3.  Επιλέξτε τον ‘Φορέα του Δημοσίου’ για τον λογαριασμό του οποίου θα εκδώσετε το e-παράβολο.
4.  Επιλέξτε την ‘Κατηγορία του Παραβόλου’.
5.  Επιλέξτε τον ‘Τύπο του Παραβόλου’. Μόλις επιλέξετε εμφανίζεται στα δεξιά σας το ποσό του παραβόλου.
6. Συμπληρώστε απαραίτητα τα στοιχεία σας ( ΑΦΜ, Όνομα, επώνυμο, πατρώνυμο, και e-mail ). Προαιρετικά μπορείτε να συμπληρώσετε κινητό τηλέφωνο και λογαριασμό τράπεζας (το συνιστούμε) σε περίπτωση επιστροφής των χρημάτων.
7.  Τέλος συμπληρώστε τους αριθμούς που σας δίνονται δίπλα από το κουμπί ‘Υποβολή αιτήματος’ και στη συνέχεια πατήστε ‘Υποβολή Αιτήματος’.
8.  Αφού πατήσετε ‘Υποβολή Αιτήματος’ εμφανίζεται μήνυμα για επιβεβαίωση Στοιχείων Παραβόλου. Αν όλα είναι σωστά τότε πατήστε ‘Οριστική Υποβολή Αιτήματος’. Αν όχι τότε πατήστε ‘Διόρθωση Στοιχείων’ για να μεταφερθείτε στην προηγούμενη σελίδα.
9. Αφού πατήσατε ‘Οριστική Υποβολή’ εμφανίζεται μια σελίδα με τα στοιχεία τα δικά σας και του παραβόλου, μαζί με τον κωδικό πληρωμής του καθώς και επιλογή για εκτύπωση του. Σας συμβουλεύουμε να εκτυπώσετε το παράβολο. Στοιχεία του e-παραβόλου θα σταλούν και στο e-mail που δηλώσατε.
10. Εφόσον έχετε τον κωδικό πληρωμής μπορείτε να πληρώσετε είτε μέσω e-banking, είτε απευθείας σε οποιαδήποτε Ελληνική Τράπεζα ή τα ΕΛΤΑ. Η πληρωμή θα φανεί στην αρμόδια υπηρεσία μετά από 2 εργάσιμες ημέρες. 
Τι θα πρέπει να γνωρίζετε
Κάθε e-παράβολο έχει μοναδικό ψηφιακό κωδικό.
Το e-παράβολο χρησιμοποιείται μόνο για τον φορέα για τον οποίο έχει εκδοθεί.
Ο υπάλληλος του φορέα θα κάνει έλεγχο του παραβόλου και στη συνέχεια θα το δεσμεύσει ώστε να μην μπορεί να ξαναχρησιμοποιηθεί.
Οι τράπεζες που υποστηρίζουν την άμεση πληρωμή του e-παραβόλου μέσω πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών, μόνο όμως για πιστοποιημένους χρήστες του taxisnet, είναι η ALPHA BANK, CITIBANK, ΓΕΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ, ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, EUROBANK, HSBC, ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ.
Συμπληρώστε απαραίτητα τον ΑΦΜ σας διότι σε περίπτωση λάθους επιστροφές χρημάτων πραγματοποιούνται μόνο για αυτούς που έχουν συμπληρώσει το ΑΦΜ τους. Για τον ίδιο λόγο συμπληρώστε και τον αριθμό ΙΒΑΝ του λογαριασμού σας.
Πιστοποιημένος χρήστης του taxisnet είναι αυτός ο οποίος έχει username και password για να συνδέεται στο taxisnet. Ουσιαστικά όλοι οι χρήστες που υποβάλουν ηλεκτρονικά τις φορολογικές δηλώσεις τους είναι πιστοποιημένοι χρήστες.
Αφού επιλέξετε τον τύπο του παραβόλου δεξιά θα εμφανισθεί το ποσό του παραβόλου που πρέπει να πληρώσετε. Βεβαιωθείτε ότι το ποσό είναι αυτό που απαιτείται για τη συναλλαγή σας.
Για θέματα τεχνικής υποστήριξης της εφαρμογής του Ηλεκτρονικού Παραβόλου (e-παράβολο) μπορείτε να καλέσετε στο 2104803131.
Που γίνεται η πληρωμή του παραβόλου
Σε όλες τις τράπεζες και τα ΕΛΤΑ. Η συγκεκριμένη πληρωμή θα φανεί στην αρμόδια υπηρεσία μετά από 2 εργάσιμες ημέρες από την ημερομηνία πληρωμής του.
Με πιστωτική ή Χρεωστική κάρτα ελληνικών Τραπεζών. Η συγκεκριμένη πληρωμή θα φανεί άμεσα στην αρμόδια υπηρεσία όταν η συναλλαγή πραγματοποιηθεί από πιστοποιημένους χρήστες του Taxisnet.
Καταληκτική ημερομηνία πληρωμής
Δίνεται συνήθως μέχρι ένας μήνας περιθώριο για την πληρωμή του παραβόλου. Μετά από αυτήν την ημερομηνία αν δεν πληρωθεί το παράβολο ακυρώνεται.
Αν γίνει λάθος
Αν έχει γίνει λάθος και δεν έχει πληρωθεί το παράβολο τότε μετά τον ένα μήνα διαγράφεται χωρίς καμία επιβάρυνση δική σας.
Αν έχει γίνει λάθος και έχει πληρωθεί και το παράβολο αλλά δεν έχει κατατεθεί στον φορέα (δεν έχει δεσμευθεί) τότε για τους πιστοποιημένους χρήστες του taxisnet ο συναλλασσόμενος επιλέγει κατά την προβολή του παραβόλου ‘Αίτημα επιστροφής Χρημάτων’. Η ΔΟΥ ελέγχει αν ο συναλλασσόμενος έχει ληξιπρόθεσμα χρέη και είτε συμψηφίζει το ποσό της επιστροφής, είτε το πιστώνει στον τραπεζικό λογαριασμό του.
Αν έχει γίνει λάθος και έχει πληρωθεί και το παράβολο αλλά δεν έχει κατατεθεί στον φορέα (δεν έχει δεσμευθεί) τότε για τους μη πιστοποιημένους χρήστες του taxisnet, ο συναλλασσόμενος προσέρχεται στον αρμόδιο υπάλληλο του φορέα για ‘Επιστροφή Χρημάτων’. Ο αρμόδιος υπάλληλος αφού καταχωρήσει τους λόγους για την ολική ή μερική επιστροφή χρημάτων (ανάλογα της περίπτωσης) προωθεί το αίτημα στην αρμόδια ΔΟΥ. Η ΔΟΥ με την σειρά της ελέγχει αν ο συναλλασσόμενος έχει ληξιπρόθεσμα χρέη και είτε συμψηφίζει το ποσό της επιστροφής είτε το πιστώνει στον τραπεζικό του λογαριασμό. Αν δεν έχει δηλώσει λογαριασμό ο συναλλασσόμενος τότε πρέπει υποχρεωτικά να προσέλθει στη ΔΟΥ και να δηλώσει τον τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο θα γίνει η κατάθεση.
Αν έχει γίνει λάθος έχει πληρωθεί και έχει κατατεθεί (δεσμευτεί) το e-παράβολο από τον φορέα τότε ο συναλλασσόμενος προσέρχεται στον αρμόδιο υπάλληλο του φορέα για ‘Επιστροφή Χρημάτων’. Ο αρμόδιος υπάλληλος αφού καταχωρήσει τους λόγους για την ολική ή μερική επιστροφή χρημάτων (ανάλογα της περίπτωσης) προωθεί το αίτημα στην αρμόδια ΔΟΥ. Η ΔΟΥ με την σειρά της ελέγχει αν ο συναλλασσόμενος έχει ληξιπρόθεσμα χρέη και είτε συμψηφίζει το ποσό της επιστροφής είτε το πιστώνει στον τραπεζικό λογαριασμό του. Αν δεν έχει δηλώσει λογαριασμό ο συναλλασσόμενος, τότε πρέπει υποχρεωτικά να προσέλθει στη ΔΟΥ και να δηλώσει τον τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο θα γίνει η κατάθεση.