Συνέντευξη του μέλους του Δ.Σ. του ΣΕΕΑΕ, Ε. Κωνσταντινίδη στο ''Car Voice'' του FM Voice
Μια αποκαλυπτική και αποκλειστική συνέντευξη παραχώρησε στην πρώτη εκπομπή αυτοκινήτου «Car Voice» της FM Voice το μέλος του δ.σ. του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης ο οποίος δεν έκρυψε την απαισιοδοξία του για τις όποιες αλλαγές εξετάζει να κάνει το υπουργείο Οικονομικών.
Γράφει: Γιώργος Κ. Ανδρής
Ειδικότερα όπως τόνισε κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) μετείχε στις συσκέψεις που πραγματοποίησε η Επιτροπή του υπουργείου Οικονομικών που εξετάζει την φορολόγηση των αυτοκινήτων από μηδενική βάση.
Παράλληλα έθιξε το θέμα της υπερφορολόγησης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε αντίθεση με τα αντίστοιχα καινούρια ενώ με έμφαση ανέφερε την υπόθεση του Πορτογάλου υπήκοου ο οποίος δικαιώθηκε από το Ανώτατο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για υπερφορολόγηση του εισαγόμενου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου και πλέον αποτελεί δεδικασμένο για όλες τις παρόμοιες υποθέσεις. Οπως τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Κωνσταντινίδης η απόφαση του Ανώτατου Ευρωπαϊκου Δικαστηρίου είναι ξεκάθαρη και αναγράφει πως σε καμία περίπτωση ο φόρος που επιβάλλεται σε κάποιο εισαγόμενο ΙΧ δεν πρέπει να είναι υψηλότερος από εκείνος που έχει το αντίστοιχο καινούριο μοντέλο!
Εδώ ακριβώς έχει ανοίξει και ένα μεγάλο θέμα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου που έχει να κάνει με τις εργοστασιακές αξίες των καινούριων αυτοκινήτων το οποίο έχει επιληφθεί το ΣΔΟΕ.
Το μέλος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων εκτιμήσε πως το ΣΔΟΕ δεν πρόκειται να κάνει απολύτως τίποτα γιατί απλά στην Ελλάδα οι ισχυροί χαίρουν «ασυλίας» ενώ αντίθετα σε άλλες χώρες όπου οι νόμοι τηρούνται επιβάλλονται πολύ υψηλά πρόστιμα. Αλλωστε όπως ανέφερε ο κ. Κωνσταντινίδης σε εισαγωγική εταιρεία για παρόμοια υπόθεση σε άλλο κράτος επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 180 εκατ. ευρώ! Στην Ελλάδα τόσο υψηλό πρόστιμο δεν έχει επιβληθεί ποτέ και σε κανέναν κλάδο...
Οσον αφορά στα κρατικά έσοδα ο κ. Κωνσταντινίδης τόνισε πως φέτος αν η κυβέρνηση δεν αλλάξει το τρόπο φορολόγησης των ΙΧ τότε θα έχουμε μπαράζ καταθέσεων πινακίδων δημιουργώντας πολύ υψηλό έλλειμμα στα έσοδα και κατ' επέκταση να κινδυνεύει να τιναχθεί στο αέρα ο προϋπολογισμός.
Από την άλλη μεριά τα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης από τα 900 εκατ. ευρώ που ανέρχονταν λίγα χρόνια πριν φέτος υπολογίζεται ότι δεν θα ξεπεράσουν τα 45 εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχα τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας ήδη στο 8μηνο καταγράφουν έλλειμμα 132 εκατ. ευρώ ενώ υπολογίζεται ότι η μαύρη τρύπα στα τέλη της χρονιάς θα είναι υψηλότερη από 300 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Κωνσταντινίδης παράλληλα έκανε ιδιαίτερη αναφορά για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα τα οποία εκτελωνίζονται βάσει της πραγματικής τους ηλικίας και μετά την παραλαβή των ελληνικών πινακίδων κυκλοφορίας φορολογούνται σαν καινούρια! Αυτό αποτελεί μια ελληνική πρωτοτυπία που δεν υπάρχει σε κάνενα άλλο κράτος του κόσμου και είναι παράνομο.
Επίσης ο ΣΕΕΑΕ κατά τις επισκέψεις του στο υπουργείο Οικονομικών κατήγγειλε την παράνομη πώληση 100.000 αυτοκινήτων μέσω Διαδικτύου από πρώην εμπόρους που έχουν κλείσει τα καταστήματά τους και δραστηριοποιούνται «πειρατικά» αλλά όπως τους είπαν τα στελέχη του κ. Μαυραγάνη για το συγκεκριμένο θέμα θα πρέπει να ενημερώσουν το ΣΔΟΕ...
Να τονίσουμε πως μόνο από τις παράνομες πωλήσεις το κράτος χάνει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ενώ αν συνυπολογιστούν και τα πειρατικά συνεργεία τότε οι απώλειες στα έσοδα πολλαπλασιάζονται.
Πηγή: http://www.fmvoice.gr
Γράφει: Γιώργος Κ. Ανδρής
Ειδικότερα όπως τόνισε κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) μετείχε στις συσκέψεις που πραγματοποίησε η Επιτροπή του υπουργείου Οικονομικών που εξετάζει την φορολόγηση των αυτοκινήτων από μηδενική βάση.
Παράλληλα έθιξε το θέμα της υπερφορολόγησης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε αντίθεση με τα αντίστοιχα καινούρια ενώ με έμφαση ανέφερε την υπόθεση του Πορτογάλου υπήκοου ο οποίος δικαιώθηκε από το Ανώτατο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για υπερφορολόγηση του εισαγόμενου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου και πλέον αποτελεί δεδικασμένο για όλες τις παρόμοιες υποθέσεις. Οπως τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Κωνσταντινίδης η απόφαση του Ανώτατου Ευρωπαϊκου Δικαστηρίου είναι ξεκάθαρη και αναγράφει πως σε καμία περίπτωση ο φόρος που επιβάλλεται σε κάποιο εισαγόμενο ΙΧ δεν πρέπει να είναι υψηλότερος από εκείνος που έχει το αντίστοιχο καινούριο μοντέλο!
Εδώ ακριβώς έχει ανοίξει και ένα μεγάλο θέμα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου που έχει να κάνει με τις εργοστασιακές αξίες των καινούριων αυτοκινήτων το οποίο έχει επιληφθεί το ΣΔΟΕ.
Το μέλος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων εκτιμήσε πως το ΣΔΟΕ δεν πρόκειται να κάνει απολύτως τίποτα γιατί απλά στην Ελλάδα οι ισχυροί χαίρουν «ασυλίας» ενώ αντίθετα σε άλλες χώρες όπου οι νόμοι τηρούνται επιβάλλονται πολύ υψηλά πρόστιμα. Αλλωστε όπως ανέφερε ο κ. Κωνσταντινίδης σε εισαγωγική εταιρεία για παρόμοια υπόθεση σε άλλο κράτος επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 180 εκατ. ευρώ! Στην Ελλάδα τόσο υψηλό πρόστιμο δεν έχει επιβληθεί ποτέ και σε κανέναν κλάδο...
Οσον αφορά στα κρατικά έσοδα ο κ. Κωνσταντινίδης τόνισε πως φέτος αν η κυβέρνηση δεν αλλάξει το τρόπο φορολόγησης των ΙΧ τότε θα έχουμε μπαράζ καταθέσεων πινακίδων δημιουργώντας πολύ υψηλό έλλειμμα στα έσοδα και κατ' επέκταση να κινδυνεύει να τιναχθεί στο αέρα ο προϋπολογισμός.
Από την άλλη μεριά τα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης από τα 900 εκατ. ευρώ που ανέρχονταν λίγα χρόνια πριν φέτος υπολογίζεται ότι δεν θα ξεπεράσουν τα 45 εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχα τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας ήδη στο 8μηνο καταγράφουν έλλειμμα 132 εκατ. ευρώ ενώ υπολογίζεται ότι η μαύρη τρύπα στα τέλη της χρονιάς θα είναι υψηλότερη από 300 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Κωνσταντινίδης παράλληλα έκανε ιδιαίτερη αναφορά για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα τα οποία εκτελωνίζονται βάσει της πραγματικής τους ηλικίας και μετά την παραλαβή των ελληνικών πινακίδων κυκλοφορίας φορολογούνται σαν καινούρια! Αυτό αποτελεί μια ελληνική πρωτοτυπία που δεν υπάρχει σε κάνενα άλλο κράτος του κόσμου και είναι παράνομο.
Επίσης ο ΣΕΕΑΕ κατά τις επισκέψεις του στο υπουργείο Οικονομικών κατήγγειλε την παράνομη πώληση 100.000 αυτοκινήτων μέσω Διαδικτύου από πρώην εμπόρους που έχουν κλείσει τα καταστήματά τους και δραστηριοποιούνται «πειρατικά» αλλά όπως τους είπαν τα στελέχη του κ. Μαυραγάνη για το συγκεκριμένο θέμα θα πρέπει να ενημερώσουν το ΣΔΟΕ...
Να τονίσουμε πως μόνο από τις παράνομες πωλήσεις το κράτος χάνει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ενώ αν συνυπολογιστούν και τα πειρατικά συνεργεία τότε οι απώλειες στα έσοδα πολλαπλασιάζονται.
Πηγή: http://www.fmvoice.gr