Υπόμνημα προς τον κο Ι. Στουρνάρα, Υπουργό Οικονομικών
Καλλιθέα, 31/ 07 /2013
Αρ. πρωτ:2111
Προς κον Iωάννη Στουρνάρα
Υπουργό Οικονομικών
Υπουργείο Οικονομικών
Κύριε Υπουργέ,
Σε μια εποχή που η οικονομίκη κρίση μαστίζει την Ελληνική κοινωνία, σε μια εποχή που η αγορά αυτοκινήτου έχει καταρρεύσει με χιλιάδες λουκέτα να έχουν μπει στο κλάδο και δεκάδες χιλιάδες εργαζομένους να έχουν χάσει την δουλειά τους και ενώ η κυβέρνηση και η τρόικα διακυρήτουν ότι πρέπει πάση θυσία να καταπολεμηθεί η φοροδιαφυγή και η εισφοροδιαφυγή , κάποιοι επιτήδειοι στήνουν “μαγαζάκια ” κυρίως μέσα στο Internet αλλά και μέσω αυτοσχέδιων παζαριών, παίρνοντας ένα τεράστιο κομμάτι της αγοράς από τους νόμιμους επιχειρηματίες του κλάδου που έχουν τεράστια λειτουργικά έξοδα,είναι εύκολο να κατανοήσουμε ότι ο ανταγωνισμός είναι αθέμιτος και άνισος με αποτέλεσμα να οδηγούνται, αν δεν ληφθούν μέτρα άμεσα από την πολιτεία ,σε λουκέτο και οι υπόλοιπες επιχειρήσεις και να χαθούν και άλλες θέσεις εργασίας και το κράτος να εξακολουθεί να χάνει έσοδα.
Επίσης το τελευταίο διάστημα όπως γνωρίζετε, ανθεί το φαινόμενο να μετατρέπονται οι πυλωτές και τα πεζοδρόμια των σπιτιών σε αυτοσχέδια συνεργεία αυτοκινήτων που κάθε μέρα αυξάνονται ξεφυτρώνοντας δεξιά και αριστερά σαν μανιτάρια.Το φαινόμενο εξελίσσεται σε μάστιγα για τους νόμιμους επιχειρηματίες που βλέπουν να υπάρχει ένας ανταγωνιστής που συνεχώς γιγαντώνεται κλέβοντας το ψωμί τους και δημιουργώντας μύρια προβλήματα όπως λουκέτα, απολύσεις, κακοσυντηρημένα αυτοκίνητα που καθίστανται επικίνδυνα για την κυκλοφορία ,υστέρηση των εσόδων από το κράτος ( από ένα πρόχειρο υπολογισμό τα χαμένα έσοδα της πολιτείας από την παραοικονομία στον κλάδο των αυτοκινήτων ανέρχονται στα 100.000.000 ευρώ), χαμένες ασφαλιστικές εισφορές 50.000.000 ευρώ κ.λ.π. Κανείς δεν μπορεί να μείνει απαθής σε αυτό το φαινόμενο ,πρέπει η πολιτεία να πάρει μέτρα επιτέλους και “ο πέλεκος να πέσει βαρύς” στους παράνομους που λυμαίνονται την υγιή αγορά στο χώρο των αυτοκινήτων.
Ο ΣΕΕΑΕ εκπροσωπώντας την νόμιμη φορολογούμενη επιχειρηματική δραστηριότητα, προτείνει μέτρα και τρόπους αντιμετώπισης των δυσμενών συνεπειών του παραεμπορίου, ώστε να στηριχτούν οι επιχειρήσεις, να διασωθούν θέσεις εργασίας , να προστατευτούν οι καταναλωτές και να υποστηρικτούν τα κρατικά έσοδα.
Απαιτούμαι την εξαφάνιση των συναλλαγών μεταξύ ιδιωτών που αγοράζουν και πουλούν αυτοκίνητα.
Απαιτούμαι την διαστάυρωση στοιχείων μεταξύ ιδιωτών μέσω της οποίας μπορεί να προκύψουν εντυπωσιακά στοιχεία όπως ότι ο “ιδιώτης” έχει κάνει πέραν των δύο μεταβιβάσεων/αγοραπωλήσεων σε ένα έτος.
Απαιτούμαι την εξαφάνιση κάθε υπαίθριας εμπορικής δραστηριότητας εμπορίας αυτοκινήτων
Προτείνουμε την διεκπαιρέωση της αγοραπωλησίας αυτοκινήτων μέσω των νόμιμων επιχειρήσεων.
Προτείνουμαι να κατατίθετε υπεύθυνη δήλωση από όλους τους ιδιώτες που πωλούν αυτοκίνητα που να αναγράφει ότι δεν εξασκεί εμπορία και αν αποδειχθεί ψευδής να διώκετε ποινικά με σκληρές ποινές και αστικά με μεγάλα πρόστιμα.Φυσικά για να έχει αποδόσεις το μέτρο, πρέπει οι ελεγκτικού μηχανισμοί του κράτους να λειτουργήσουν αποτελεσματικά και γρήγορα και να γίνετε σωστός έλεγχος των στοιχείων και διαστάυρωση.
Άλλα σημαντικά ζητήματα που αφορούν το εμπόριο αυτοκινήτων και ζητούμαι άμεσα λύση είναι τα εξής :
Να επιτραπεί η εισαγωγή EURO 4 .Με τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στην ελληνική οικονομία πιστεύουμε ότι πρέπει να επιτραπεί η εισαγωγή μεταχειρισμένων EURO 4 και βενζίνης και DIESEL ούτως ώστε να έχει την δυνατότητα ο καταναλωτής να προσφύγει σε ένα οικονομικό μοντέλο το οποίο όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων δεν έχει καμμία διαφορά με την οδηγία EURO 5 και είναι λιγότερο ρυπογόνο.Πιστεύουμε ότι μια τέτοια απόφαση θα λειτουργήσει ανταγωνιστικά και προς όφελος του καταναλωτή και θα δώσει μία ανάσα στην δοκιμαζόμενο αγορά των αυτοκινήτων
Με την επαναφορά του μέτρου για την καταβολή του φόρου πολυτελείας διαβίωσης για τα αυτοκίνητα πάνω από 1.929 cc συντελείται μια μεγάλη αδικία για τους κατόχους τέτοιων οχημάτων που τα έχουν φέρει από το εξωτερικό και ενώ η ηλικία τους είναι μεγαλύτερη των 10 ετών που προβλέπει ο νόμος και θα έπρεπε να εξαιρούνται δεν συμβαίνει αυτό γιατί ο νόμος ορίζει σαν ηλικία την ημεροημία πρώτης ταξινόμησης στην Ελλάδα.Πιστεύουμε ότι πρέπει άμεσα να ρυθμιστεί αυτή η αδικία .Επίσης και τα αυτοκίνητα του ΟΔΔΥ υφίστανται την ίδια αδικία.
Ως γνωστό οι εμπορίες αυτοκινήτων τις πινακίδες και τις άδειες κυκλοφορία τις καταθέτουν στις κατά τόπους ΔΟΥ.Επίσης είναι γνωστό ότι για να μεταβιβαστεί ένα όχημα που έχει γίνει ακινησία πρέπει να γίνει άρση ακινησίας να πληρωθούν τα τέλη κυκλοφορίας και έπειτα να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση.Ζητάμε στις μεταβιβάσεις μεταξύ συναδέλφων να απαλλασώμεθα από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας γιατί ουσιαστικά το όχημα δεν μπαίνει στην κυκλοφορία αλλά παραμένει σε ακινησία.Αυτό το καθεστώς δημιουργεί ένα έξτρα κόστος στις δοκιμαζόμενες επιχειρήσεις μας το οποίο ούτως ή άλλως είναι παράλογο και άδικο.
Ο κλάδος της εμπορίας αυτοκινήτων βρίσκεται σε παρατεταμένη περίοδο ύφεσης και απαιτεί μια ανανεωμένη προσπάθεια και δυναμική παρέμβαση και συνεργασία των εμπόρων αυτοκινήτων και της πολιτείας.
Mε εκτίμηση
για το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΕΕΑΕ
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Απόστολος Πετιμεζάς Κων/νος Κεράτσας
Για να δείτε το πρωτότυπο έγγραφο, παρακαλώ πατήστε εδώ.