Υπόμνημα προς τον κο Γ. Σουφλιά, Υπουργό Υ.Π.Ε.Χ.Ω.Δ.Ε.



Καλλιθέα, 31/07/2009
Αρ. πρωτ. 1911
 




Προς


:


ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ & ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ κον Γ. ΣΟΥΦΛΙΑ




Κοιν.


:


ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
κον Γ. ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ




 


:


ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ κον Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ




 


:


ΥΠΟΥΡΓΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
κον Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ




Κύριε Υπουργέ,
 
          Ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (Σ.Ε.Ε.Α.Ε.) εκπροσωπεί έξι χιλιάδες (6.000) καταστήματα εμπορίας αυτοκινήτων που με τη σειρά τους απασχολούν εξήντα χιλιάδες εργαζομένους (60.000) που εάν υπολογίσουμε τις οικογένειές τους αλλά και τα επαγγέλματα «δορυφόρους» που συντηρούνται γύρω από την εμπορία αυτοκινήτων, επιβεβαιώνεται ότι εκπροσωπούμε ένα σημαντικό κομμάτι της «ραχοκοκαλιάς» της εθνικής οικονομίας.
          Από τα έξι χιλιάδες καταστήματα τα χίλια διακόσια περίπου ασχολούνται με την εμπορία καινούργιων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ενώ τα υπόλοιπα είναι ελεύθεροι έμποροι που ασχολούνται με τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Κατά συνέπεια η οποιαδήποτε απόφαση για την τύχη της συγκεκριμένης αγοράς πρέπει να λαμβάνει υπόψη της το συμφέρον των πολλών.
Μετά την απόφαση για μείωση του τέλους ταξινόμησης κατά 50%, για περιορισμένο χρονικό διάστημα στα καινούργια αυτοκίνητα,  ωφελήθηκε η συγκεκριμένη αγορά και παράλληλα δημιουργήθηκε τεράστιο πρόβλημα στην υπόλοιπη των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
          Χιλιάδες έμποροι βρέθηκαν με τα εμπορεύματα (αυτοκίνητα) τα οποία ήταν αγορασμένα μέσω της διαδικασίας της χρηματοδότησης stock, δηλαδή δάνεια μέσω τραπεζών.
          Η πριμοδότηση από μέρους του κράτους της αγοράς του καινούργιου αυτοκινήτου κατεύθυνε τους υποψηφίους αγοραστές στη συγκεκριμένη αγορά και απαξίωσε τις τιμές των μεταχειρισμένων με αποτέλεσμα από τη μία στιγμή στην άλλη να βρεθούν χρεωμένοι στις τράπεζες, να μην μπορούν να πουλήσουν έστω και με ζημία το εμπόρευμα και να οδηγηθούν σε αδιέξοδο, το οποίο αποτυπώθηκε από τις πολλές κατασχέσεις από μέρους των τραπεζών και το κλείσιμο περισσότερων των χιλίων καταστημάτων.
          Τελειώνοντας αυτό το διάστημα και προσπαθώντας να αποτιμήσουμε τη ζημία, βρισκόμαστε απέναντι σε νέες ανακοινώσεις που σε πρώτη ανάγνωση δείχνουν ότι προωθούν τα συμφέροντα των λίγων εις βάρος των πολλών.
          Τα μέτρα, όπως ανακοινώθηκαν, δείχνουν να έχουν εισπρακτικό χαρακτήρα και να ωφελούν συγκεκριμένη ομάδα επιχειρηματιών.
          Επειδή πολλά χρόνια η αυτοκίνηση στην Ελλάδα είναι στα χέρια των λίγων, οι οποίοι διαχειρίζονται τα πράγματα με λεόντειες συμβάσεις εις βάρος των εμπόρων, τα συμφέροντα είναι συγκρουόμενα.
          Φαίνεται ότι η σύγκρουση δεν περιορίζεται στους αγώνες μας για ένα αξιοπρεπές κέρδος (αφού οι εθνικοί εισαγωγείς από το 30 έως το 60% που κερδίζουν μας δίνουν ψίχουλα) αλλά πρέπει να συγκρουστούμε για να διατηρήσουμε ανοιχτά τα καταστήματά μας.
          Σίγουρα οι πρόσφατες ανακοινώσεις δεν μας βοηθούν να σκεφτούμε ότι η πολιτεία ενδιαφέρεται για τις τύχες των πολλών, είτε εμπόρων είτε καταναλωτών.
          Προσπαθούμε να συμμεριστούμε το ενδιαφέρον της πολιτείας για το περιβάλλον, και να συμβάλλουμε και εμείς με τον τρόπο μας στη βελτίωση των περιβαλλοντικών συνθηκών. Με τια αποφάσεις όμως, δημιουργείτε αθέμιτο ανταγωνισμό μεταξύ του καινούργιου και μεταχειρισμένου αυτοκινήτου και κατευθύνετε τους καταναλωτές στα καταστήματα των λίγων.
          Το ερώτημα είναι ένα. Γιατί αποκλείεται το καθαρό μεταχειρισμένο αυτοκίνητο (Euro4, Euro5) από τα κίνητρα αντικατάστασης (απόσυρση);
          Αναρωτιόμαστε γιατί βάζετε ποσοτικούς περιορισμούς σε ομοειδή προϊόντα κατηγοριοποιώντας δύο αυτοκίνητα και επιδοτείτε το καινούργιο εις βάρος του μεταχειρισμένου.
          Είναι πολλά τα επιχειρήματα που μπορούν να υποστηρίξουν την πρότασή μας να ενταχθούν στα όποια κίνητρα αντικατάστασης τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που ανήκουν στην οδηγία Euro4 & Euro5 τόσο της εγχώριας αγοράς όσο και τα εισαγωγής.
          Δεν θα επικαλεστούμε ότι οι άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπως η Ισπανία και η Γερμανία υιοθέτησαν κίνητρα αντικατάστασης και στα μεταχειρισμένα.
          Αλλά κυρίως θα σας αναφέρουμε ότι δεν μπορείτε να αποκλείετε τους Έλληνες καταναλωτές από τη δυνατότητα να αποκτήσουν ένα σύγχρονο και καθαρό αυτοκίνητο. Ο Έλληνας που έχει χρόνια ένα αυτοκίνητο παλαιό που κυκλοφορεί και ρυπαίνει, μόνο τυχαία δεν βρίσκεται με αυτό. Εάν είχε την οικονομική δυνατότητα, θα το είχε αλλάξει.
          Αυτό, ο καταναλωτής με τα σημερινά δεδομένα, αποκλείεται, αφού θα πρέπει να αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο το οποίο δεν μπορεί οικονομικά. Θα μπορούσε όμως να αγοράσει ένα μεταχειρισμένο μικρότερης αξίας με μικρότερο δανεισμό και υποχρεώσεις, κι έτσι να ενισχύσει κι αυτός με τη σειρά του τον στόχο για καθαρότερο περιβάλλον και μείωση του μέσου όρου ηλικίας των αυτοκινήτων.
          Θα αποφευχθεί αθρόα εισαγωγή μεγάλων και πολυτελών αυτοκινήτων, αφού σε αυτή την κατηγορία, τη διαφορά για το ενδιαφέρον της αγοράς, δεν την προκαλούν τα κίνητρα αντικατάστασης που κυρίως απευθύνονται στα χαμηλά εισοδήματα και η μόνη εναλλακτική της αγοράς είναι τα εγχώρια μεταχειρισμένα, κυρίως έως 1600cc των οποίων ούτως ή άλλως η εισαγωγή θα είναι ασύμφορη.
          Βάζοντας στο νόμο τα εγχώρια και μεταχειρισμένα εισαγωγής, θα μειώνατε ακόμα περισσότερο το έλλειμμα εμπορικών συναλλαγών καθώς είναι φθηνότερα σαν αξία. Θα αποφύγετε το κλείσιμο χιλιάδων επιχειρήσεων που ασχολούνται με την πώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και δίνουν δουλειά σε πάρα πολύ κόσμο.
 





Με τιμή
Εκ μέρους του Δ.Σ. 




Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ


 


Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ




ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΕΤΙΜΕΖΑΣ


 


ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΕΡΑΤΣΑΣ






 
 
Για να δείτε το πρωτότυπο έγγραφο, παρακαλώ πατήστε εδώ.