Υπόμνημα προς τον κο Κ. Χατζηδάκη, Υπουργό Ανάπτυξης



Καλλιθέα,   07/05/2009
                                                             Αρ. πρωτ. 1902
 




Προς


:


ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Κον Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ




Θέμα


:


ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ Σ.Ε.Ε.Α.Ε. ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ




 
Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,
 
        Για μία ακόμα φορά ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (Σ.Ε.Ε.Α.Ε.) διεκδικεί το αυτονόητο δηλαδή όταν εμπορεύεσαι να ξέρεις πόσο κερδίζεις και να φορολογείσαι ανάλογα.
        Δυστυχώς εδώ και πολλά χρόνια στη δραστηριότητα της εμπορίας καινουργών αυτοκινήτων, παρουσιάζεται το εξής οξύμωρο σχήμα, το περιθώριο κέρδους της πώλησης ενός καινούργιου αυτοκινήτου να υπολείπεται από τον συντελεστή φορολογίας με τον οποίο ο φορολογικός έλεγχος προσδιορίζει την κερδοφορία των επιχειρήσεων και κατά συνέπεια και τον φόρο εισοδήματος.
        Η ανακολουθία αυτή δεν είναι η μόνη που παρατηρείται στον χώρο μας αλλά μία ακόμα «πρωτοτυπία» είναι ότι το κέρδος της χονδρικής είναι μεγαλύτερο από το κέρδος της λιανικής.
        Συνέπεια αυτών των παραμέτρων είναι να στραγγαλίζονται οι επιχειρήσεις εμπορίας αυτοκινήτων με πολύ χαμηλό περιθώριο κέρδους που δεν ορίζεται ως ποσοστό επί της τιμής της χονδρικής αλλά ως εφάπαξ αμοιβή που σε καμία περίπτωση δεν συνάδει με το ποσοστό που προσδιορίζει ο φορολογικός έλεγχος.
        Ζητούμε την προστασία του Υπουργείου ώστε να καθοριστεί ένα ποσοστό μικτού κέρδους, που θα αποτελεί σημείο αναφοράς και θα προσδιορίζει τις επιχειρηματικές διαπραγματεύσεις και επιλογές μεταξύ των εμπόρων αυτοκινήτων και των αντιπροσώπων εισαγωγέων αυτοκινήτων.
        Ζητούμε επίσης την αποκατάσταση της εμπορικής δεοντολογίας που επιβάλλει το περιθώριο κέρδους του εμπόρου της λιανικής, να είναι ίσο ή και μεγαλύτερο από το περιθώριο κέρδους του εμπόρου χονδρικής.
        Συμπληρωματικά ζητούμε την συνδρομή του Υπουργείου για τα παρακάτω θέματα:

Την βελτίωση των όρων του προγράμματος ενίσχυσης ρευστότητας επιχειρήσεων μέσω του ταμείου εγγυοδοσίας (ΤΕΜΠΜΕ), μειώνοντας από τρεις (3) σε δύο (2) την προϋπόθεση των κερδοφόρων επιχειρήσεων.
Την εφαρμογή των νόμων για το οριστικό κλείσιμο των αυτοσχέδιων αγορών (παζάρια) όπου μέσα από αδιαφανείς διαδικασίες πραγματοποιούνται συναλλαγές εις βάρος ιδιωτών υποψηφίων αγοραστών, εις βάρος των καταστημάτων αλλά και εις βάρος των εσόδων του κράτους.
Την εξάλειψη της παραοικονομίας και κατά συνέπεια της φοροδιαφυγής, ποτ παρατηρείται στον κλάδο της εμπορίας αυτοκινήτων, αφού διάφοροι ευκαιριακοί και επιτήδειοι αγοράζουν και πωλούν χιλιάδες αυτοκίνητα κατ’ έτος, αποδυναμώνοντας τα καταστήματα και στερώντας έσοδα από το κράτος.

Η εφαρμογή περιορισμών, όπως η διάρκεια ισχύος της εξουσιοδότησης αγοραπωλησία μεταξύ ιδιωτών που να μην ξεπερνά τις δέκα (10) ημέρες, καθώς και ο έλεγχος όσων εμπλέκονται σε περισσότερες των δύο μεταβιβάσεων (και δεν προσδιορίζονται ως επαγγελματίες του χώρου), κρίνονται απαραίτητοι.
Ο κλάδος της εμπορίας αυτοκινήτων είναι ένας από τους δυναμικότερους και παραγωγικότερους κλάδους της Εθνικής Οικονομίας. Τα μέλη του Συνδέσμου μας, είναι κατά βάση μικρομεσαίες επιχειρήσεις που όμως οι προσφορά τους στον ρυθμό ανάπτυξης είναι σημαντική, και θα είναι καθοριστική, ειδικότερα τώρα που η κρίση πλήττει την οικονομία της χώρας μας.
Απαιτείται λοιπόν η άμεση παρέμβαση σας, ώστε να αποκατασταθεί το αντιδεοντολογικό και άδικο περιβάλλον μέσα στο οποίο είμαστε υποχρεωμένοι να εμπορευόμαστε, ούτως ώστε η αγορά να λειτουργήσει με υγιείς κανόνες ανταγωνισμού, να υποστηριχτεί η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων αλλά και να εξασφαλιστούν δεκάδες θέσεις εργασίας.
Με την ευκαιρία αυτής της επικοινωνίας μας, θα θέλαμε να σας ζητήσουμε τη συνδρομή και συμπαράσταση σας για μέτρα που θα στηρίξουν τον χώρο μας. Ένα από αυτά είναι τα κίνητρα αντικατάστασης παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα (απόσυρση).
Γι αυτό ζητούμε να υιοθετήσετε άμεσα, κίνητρα αντικατάστασης των παλαιάς τεχνολογίας ρυπογόνων αυτοκίνητων (απόσυρση), τα οποία να μην περιορίζονται μόνο στην αγορά καινούριου αυτοκίνητου αλλά να αφορούν και τα μεταχειρισμένα νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, είτε εισαγωγής είτε της εγχώριας αγοράς (euro4).
          Θα θέλαμε να μας ορίσετε μία συνάντηση, προκειμένου να σας αναπτύξουμε τα ως άνω αναφερθέντα και να σας παρουσιάσουμε τα στοιχεία που αποδεικνύουν την στρέβλωση της συγκεκριμένης αγοράς.
 





Με τιμή
Εκ μέρους του Δ.Σ.




Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ


 


Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ




ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΕΤΙΜΕΖΑΣ


 


ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΕΡΑΤΣΑΣ





 
 
Για να δείτε το πρωτότυπο έγγραφο, παρακαλώ πατήστε εδώ.