Αναφορά προς τον Πρωθυπουργό κο Σημίτη



 
Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,

Με την υπ’ αριθ Φ  1039/642  απόφασή του ο υφυπουργός οικονομικών κύριος Φωτιάδης επικαλούμενος προσχηματικά προγενέστερες νομοθετικές διατάξεις και συγκεκριμένα:
Το αριθ  16298/606/30-3-2000  έγγραφο του Υπ. Μεταφορών το οποίο αναφερόταν στην αριθ 4179/346/20-1-2000  ΚΥΑ (ΦΕΚ182/Β) με βάση την οποία τίθεται από 1-1-2001 σε εφαρμογή σε εθνικό επίπεδο το περιεχόμενο της αριθ 98/69 κοινοτικής οδηγίας με την οποία καθορίζονται νέες αυστηρότερες προδιαγραφές ως προς τις εκπομπές ρύπων των νέων ( καινουργών) αυτοκινήτων που θα παραχθούν στις αυτοκινητοβιομηχανίες από το 1998 κι εντεύθεν ( στην ουσία δηλ. μετά από το έτος1999), σε συνδυασμό με την παράγραφο 2 του άρθρου 2 του ν.2682/1999,  επέβαλε διαφοροποίηση των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης των επιβατικών αυτοκινήτων από 1-1-2001  επί το δυσμενέστερο για την μεγαλύτερη κατηγορία μεταχειρισμένων επιβατικών αυτοκινήτων νέας τεχνολογίας  προελεύσεως Ευρωπαϊκής Ενώσεως δηλαδή εκείνα που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές της οδηγίας  94/12, καθιστώντας τα με τον τρόπο αυτό πλήρως ασύμφορα ως προς την εισαγωγή και διάθεσή τους στην ελληνική αγορά και ενισχύοντας με τον τρόπο αυτόν αθέμιτα την αγορά των καινουργών αυτοκινήτων.
Για να αντιληφθείτε απλώς την διαφορά στα ποσοστά του ΕΤΤ σας παραθέτουμε απλώς χάριν παραδείγματος ότι ένα επιβατικό ΙΧ αυτοκίνητο από 1401-1600cc που πληρούσε τις προδιαγραφές της οδηγίας  94/12 ( αυτή είναι η κατηγορία η οποία εμπεριέχει τα περισσότερα αυτοκίνητα, μέχρι την 31/12/2000 είχε ποσοστό  ΕΤΤ 25% ενώ από 1-1-2001 ο συντελεστής του ΕΤΤ θα είναι 50%.
Το πεδίο εφαρμογής της κοινοτικής οδηγίας  98/69 με την οποία καθορίζονται νέες προδιαγραφές ως προς την εκπομπή ρύπων  των αυτοκινήτων αφορά αποκλειστικά και μόνο τα νέα (καινούργια) αυτοκίνητα που άρχισαν να παράγονται από τις ευρωπαϊκές βιομηχανίες αυτοκινήτων από το έτος 1-1-2001 εντεύθεν. Δεν αφορά τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα δηλαδή αυτά που είχαν νομίμως παραχθεί ταξινομηθεί και κυκλοφορήσει σε κράτος μέλος της ΕΕ πρίν από την ημερομηνία εφαρμογής της οδηγίας 98/69. Συνεπώς είναι αντιφατικό και κοινοτικά παράνομο να εμπλέκουμε τα μεταχειρισμένα οχήματα στο πεδίο εφαρμογής της οδηγίας 98/69.
Επί της ουσίας τα αυτοκίνητα που παράχθηκαν με τις προδιαγραφές της οδηγίας 98/69 σήμερα είναι υπό παραγωγή. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΩΣ ΠΩΛΟΥΜΕΝΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ στην αγορά της ΕΕ ώστε να αγοραστούν από έλληνες καταναλωτές και να διαθέτουν στην ελληνική αγορά.  Έτσι πρακτικά διατίθενται αυτοκίνητα της προγενέστερης οδηγίας 94/12 τα οποία όμως με την υπό κρίση απόφαση καθίστανται πλέον τόσο ακριβά αφού υπολογίζονται με συντελεστές από ΕΤΤ από (16-158%) ώστε γίνονται ασύμφορα στην αγορά τους.
Το παρόν πρόβλημα αντιμετωπίστηκε από τον νόμο 2682/99 με αντιφατικό τρόπο.  Ενώ στο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 2 ορίζεται ότι και αναλύει ακολούθως τα ποσοστά τέλους ταξινόμησης ανάλογα με τον κυλινδρισμό του αυτοκινήτου, στην παράγραφο 6 του ιδίου άρθρου αναιρεί το περιεχόμενο της προγενέστερης διατάξεως και ορίζει ότι σε περίπτωση έκδοσης νέας οδηγίας θα υπάρξει αποκλιμάκωση των συντελεστών ΕΤΤ αντίστοιχα, δηλαδή η οδηγία 98/69 θα πάρει την θέση της οδηγίας 94/12,η 94/12 την θέση της 94/441 κ.λ.π.