Επιστολή προς Αγορά Αυτοκινήτων Καραπαναγιώτη



Καλλιθέα,14-11-2001
Aρ. Πρωτ. 1386 

 
ΔΕΝ  ΥΠΑΡΧΟΥΝ  ΟΡΑΤΑ  ΣΗΜΑΔΙΑ  ΓΙΑ  ΤΗΝ  ΜΕΙΩΣΗ
ΤΩΝ  ΤΙΜΩΝ  ΤΩΝ  ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
 
   Πολύ συχνά τον τελευταίο καιρό βλέπουν το φώς της δημοσιότητας διάφορα σενάρια από τα Μ.Μ.Ε. που αφορούν την μείωση των τιμών των αυτοκινήτων. Στις δημοσιεύσεις αυτές συνήθως δίδονται διάφορες διαστάσεις που ξεφεύγουν πολύ από την πραγματικότητα και γίνεται προσπάθεια να συνδυαστούν με άλλα οικονομικά γεγονότα ή αποφάσεις που στην ουσία ελάχιστα έχουν να κάνουν.
Καταρχήν έγινε προσπάθεια να συνδεθεί η αγορά του αυτοκινήτου με την έλευση του ΕΥΡΩ.
Αυτό ακόμα  και με την κοινή λογική αν το δει κάποιος θα καταλάβει ότι δεν υπάρχει κάποιος ουσιαστικός λόγος αφού οι ισοτιμίες του ΕΥΡΩ με τα νομίσματα της Ευρωζώνης, δηλαδή και την δραχμή, είναι κλειδωμένες εδώ και καιρό και η μετατροπή θα λειτουργήσει αυτομάτως και με βάση τις ισοτιμίες αυτές.
Άρα το ΕΥΡΩ, τουλάχιστον σ' αυτή τη φάση, δεν αποτελεί κάποιο παράγοντα επηρεασμού της τιμής των αυτοκινήτων. Οι δε ενέργειες της ΕΕ που αφορούν την απελευθέρωση των κάθετων δικτύων διανομής και άλλοι κανονισμοί, έχουν σαν χρονικό ορίζοντα αρκετούς μήνες μπροστά και χωρίς σαφείς ενδείξεις για τις επιπτώσεις που θα επιφέρουν στην αγορά του αυτοκινήτου.
Όσον αφορά τις τιμές των κατασκευαστών εδώ είναι που υπάρχει μια πραγματικά εξαντλημένη κατάσταση. Η Διεθνής οικονομική επιβράδυνση που έχει επέλθει, έχει επιδεινώσει σημαντικά τις θέσεις των κατασκευαστών με αποτέλεσμα να επιδοθούν σε περικοπές, συγχωνεύσεις και αναπροσαρμογή της στρατηγικής τους. Εξάλλου τα περιθώρια κέρδους που έχουν οι διεθνείς κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν συρρικνωθεί περίπου στο 2.5%, σύμφωνα με στοιχεία της UBS Warburg. Τα περιθώρια αυτά στενεύουν περισσότερο με την παράταση της οικονομικής επιβράδυνσης, ούτως ώστε να μην αφήνουν την ευχέρεια περαιτέρω μείωσης των τιμών τουλάχιστον εκ μέρους τους. Εξάλλου όσον αφορά την Ελλάδα, οι κατασκευαστές, γνωρίζοντας την φορολογική παράνοια που υπάρχει εκ μέρους της κυβέρνησης, έχουν συμπιέσει αρκετά τις τιμές τους ειδικά στα μικρά και μεσαία κυβισμού αυτοκίνητα ούτως ώστε να μην υπάρχουν πλέον άλλα περιθώρια μείωσης.
Ας ληφθεί δε υπόψη ότι αρκετά από τα αυτοκίνητα αυτών των κατηγοριών είναι  φθηνότερα στην Ελλάδα παρά στις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.  
Αν το δούμε δε από το  πρίσμα της Κυβέρνησης, δηλαδή από φορολογική άποψη, θα σκεπτόταν κανείς ουτοπικά αν μέσα σ' αυτό το κλίμα των αυξήσεων θα περίμενε κάποια φορολογική ελάφρυνση.
Ο δε καθ' ύλην αρμόδιος Υφυπουργός, σε κατ’ ιδίαν δηλώσεις του κατέστησε σαφές και απέκλεισε ουσιαστικά κάποιο τέτοιο ενδεχόμενο μείωσης της φορολογίας.
Συμπερασματικά λοιπόν, κάποιος λογικά σκεπτόμενος, θα μπορούσε να κάνει διάφορες εικασίες για την προέλευση και την προβολή αυτών των δημοσιευμάτων.
Μήπως δηλαδή είναι αποκυήματα της φαντασίας κάποιων, είναι λανθασμένες εκτιμήσεις αναλυτών, είναι κατευθυνόμενες κινήσεις κερδοσκόπων, είναι ένα θέμα που πουλάει στα Μ.Μ.Ε., ή εξυπηρετούν βραχυχρόνιες μακροοικονομικές σκοπιμότητες; (δείκτες πληθωρισμού κ.λ.π.).
Οποιαδήποτε και αν είναι η προέλευση τους και οι σκοπιμότητες που εξυπηρετούν πιστεύουμε ότι οιοιδήποτε καταπιάνονται με το σημαντικό (τόσο για τους Έλληνες καταναλωτές όσο και για τους επαγγελματίες που απασχολούνται σε αυτόν τον τομέα) αυτό θέμα, θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί και να μην εκμεταλλεύονται τις επιθυμίες και τις προσδοκίες του Ελληνικού λαού.
 
 
                                 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                     Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
 
                             ΒΑΣΙΛΗΑΣ ΛΟΥΚΑΣ                                        ΚΥΡΑΤΣΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
 
 
Για να δείτε το πρωτότυπο έγγραφο, παρακαλώ πατήστε εδώ.