Δελτίο Τύπου του ΣΕΕΑΕ

Καλλιθέα 21/12/00

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος ως επίσημος κλαδικός φορέας πανελλαδικής εμβέλειας με 5.000 ενεργά μέλη καταγγέλλει την υπ’αριθ Φ 1039/642 απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών κ. Φωτιάδη με την οποία η εμπορία και διάθεση μεταχειρισμένων επιβατικών αυτοκινήτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας προελεύσεως Ευρωπαϊκής Ενώσεως, καθίσταται εκ νέου ασύμφορη (επιβολή + 100% περίπου για ένα μέσο αυτοκίνητο 1400-1600 cc) για τον έλληνα έμπορο και τον έλληνα καταναλωτή, με αποτέλεσμα την ενίσχυση με τον τρόπο αυτό των πωλήσεων αποκλειστικά και μόνο των καινούργιων αυτοκινήτων.
Με την καταχρηστική και εν τέλει αντικοινοτική (δήθεν) επίκληση επιλεκτικών – κατά βούληση – νομοθετικών ρυθμίσεων της κοινοτικής νομοθεσίας υπάγει σε δυσμενές δασμοφορολογικό καθεστώς την κατηγορία των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που έχουν την μεγαλύτερη ζήτηση δηλαδή τα αυτοκίνητα εκείνα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές της οδηγίας 94/12, καθιστώντας τα με τον τρόπο αυτό πλήρως ασύμφορα ως προς την εισαγωγή και διάθεσή τους στην ελληνική αγορά. Έτσι ενισχύει με τον τρόπο αυτόν αθέμιτα την αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων προσφέροντας κίνητρα για την αγορά αυτοκινήτων που πληρούν τις προδιαγραφές της νέας οδηγίας 98/69, που όμως δεν υπάρχουν σήμερα στην ευρωπαϊκή αγορά ως μεταχειρισμένα.
Ο κλάδος μας αισθάνεται βαθύτατα απογοητευμένος από την στάση του αρμοδίου Υφυπουργού. Αδυνατεί Δε να κατανοήσει την επιμονή του τελευταίου στην άμεση εφαρμογή αυτής της ρυθμίσεως, η οποία καταστρατηγεί και προσβάλει βάναυσα τις βασικές νομοθετικές διατάξεις του κοινοτικού δικαίου για την ελεύθερη και απρόσκοπτη κυκλοφορία των εμπορευματικών εμπορευμάτων και:
- καταστρέφει άμεσα χιλιάδες επιχειρηματίες συναδέδλους οι οποίοι αυτή τη στιγμή ευρίσκονται στο στάδιο της εκτέλεσης των παραγγελιών τους - κλονίζει εκ νέου την αγορά του αυτοκινήτου στην Ελλάδα
- δυστυχώς μας αναγκάζει για άλλη μία φορά να καταγγείλουμε την εν λόγω ρύθμιση αλλά και το συνολικό πλαίσιο της δασμοφορολόγησης του αυτοκινήτου στην Ελλάδα ενώπιον της Ευρωπαικής Ένωσης η οποία
– σημειωτέον έχει ήδη λάβει σαφή αρνητική θέση για τις προκείμενες ρυθμίσεις αλλά και τον τρόπο που αντιμετωπίζει δασμοφορολογικά η Ελλάδα το Ευρωπαϊκό αυτοκίνητο στα πλαίσια μίας ενιαίας εσωτερικής αγοράς την οποία οι ελληνικές αρχές εξακολουθούν να αντιλαμβάνονται με το δικό τους στρεβλό, παραμορφωτικό τρόπο.
 
Το Δ.Σ. του
ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΕΜΠΟΡΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ